Khalid Samad: ISLAM Bukan Milik PAS - [Video]




Tontonlah video Khalid samad di bawah !
Beliau ingatkan kita agar jangan berkompromi dengan pemimpin yang sering membohongi rakyat bro ! samada dari pihak mana sekalipun, baik dalam kerjaan mau pun dalam pembangkang ! Pas terutamanya sekarang ini merasakan bahawa 'Islam' hanya milik PAS dan parti lain seolah tidak berhak untuk bercakap mengenai Islam ? Sedangkan Islam adalah sebagai rahmat untuk sakalian alam.




HAMPIR 3,000 WARGA KUALA LUMPUR HADIR BERI SOKONGAN KEPADA ‪#HARAPANBARU‬ WP DI KELAB SULTAN SULAIMAN PADA 2 OGOS LALU
Alhamdulillah. #HarapanBaru WP sudah dilancarkan pd Ahad, 2 Ogos 2015 di Kelab Sultan Sulaiman (KSS), Kg Baru, KL jam 9mlm oleh Pengerusi ‪#‎HB‬ Pusat, Sdra Mohamad Sabu. Spt juga di Perlis, Kota Bharu, Perak dan Johor, hampir 3,000 orang hadir memberikan sokongan kpd #HB sehingga melimpah dewan, pd mlm itu dan kutipan derma dekat2 RM5,000. Lebih 20 orang berucap dari wakil2 Dap, Pkr dan NGO. Sementera tokoh2 #HB Pusat antara yg ramai berucap, pun begitu ramai lg yg tidak berkesempatan berucap kerana kekangan masa. Tahniah kpd YB Dr Hatta Ramli selaku Pengerusi #HB WP dan pasukannya. Timb Pengerusi #HB WP, Dato'Tarmizi Mohd Jam II bertindak sbg moderator pd mjls yg julung kali diadakan ini. Amacam?
 
 
 
 


Khalid Samad: Jangan Kita Kompromi Dengan Pemimpin-Pemimpin Yang Membohongi Rakyat
Roadshow #harapanbaru Kg Baru, Kuala Lumpur


 


PELBAGAI KECELARUAN DIBERI PENCERAHAN DLM DIALOG TERBUKA ‪#HARAPANBARU‬ KEPADA LEBIH 400 HADIRIN DI KELAB SULTAN SULAIMAN (KSS) 2 OGOS LALU
Byk isu yg dijawab dan diberi pencerahan kpd hampir 500 hadirin oleh pimpinan #HarapanBaru Pusat pd Program Dialog Terbuka #HarapanBaru WP pd Ahad, 2 Ogos 2015 jam 5.00 ptg di Kelab Sultan Sulaiman (KSS) Kg Baru, KL. Selain Sdr Mohd Sabu, turut memberi penerangan Pengerusi ‪#HB‬ WP, YB Dr Hatta Ramli; Ketua Gerakan Wanita #HB Pusat, YB... Dr Siti Mariah Mahmud; SU #HB Pusat, Dr Dzulkifly Ahmad dan Penasihat Undang2 #HB Pusat, Sdra Asmuni Awi. Turut hadir, Timb Ketua Gerakan Wanita #HB Pusat, Aiman Athirah Al Jundi. Timb Pengerusi #HB WP, Dato'Tarmizi Mohd Jam II bertindak sbg moderator majlis. Amacam?..Fb Dato' Tarmizi Mohd Jam




Ucapan segar dari Jamilah Ibrahim
Jamilah Ibrahim: Kita Dah Tak Tahan Lagi Dengan Kejahatan UMNO
Roadshow #harapanbaru Kg Baru, Kuala Lumpur



 
 PKR PERAK UMUM SOKONG HARAPAN BARU

PKR Perak menyokong pembentukan Gerakan Harapan Baru (Harapan Baru) sebagai sebuah parti politik yang sah di Malaysia.

Timbalan Pengerusinya, Dr Lee Boon Chye berkata, sokongan itu disuarakan kerana Harapan Baru dilihat satu platform yang mampu menambah kekuatan kepada PKR dan DAP dalam menghadapi BN pada PRU14 nanti....See More



 

JELAJAH PERDANA HARAPAN BARU DI PERAK 26 JULAI 2015.
ALHAMDULILLAH SAMBUTAN HEBAT!!..






Dr Hatta Ramli: Harapan Baru Memperjuangkan Harapan Rakyat
Roadshow #harapanbaru Kg Baru, Kuala Lumpur
 



Pertemuan Bersama Wanita Harapan Baru Kedah..sambutan menggalakkan, tak muat dewan dan ada yang duduk atas lantai..Alhamdulillah
— with Harapan Baru Rantau Panjang

 


 


Khurafat terbaru PAS

 

TUAN IBRAHIM : PEMBANGKANG TANPA PAS AKAN GAGAL

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membayangkan hasrat penubuhan gabungan parti pembangkang baharu tanpa penglibatan PAS tidak akan berjaya kerana parti Islam itu dikira dominan dalam sejarah politik Malaysia.
Timbalan presiden PAS itu berkata, parti yang dipimpinnya bukanlah baharu memerlukan sokongan daripada parti pembangkang lain kerana sejarah sudah
... membuktikan kemampuan mereka.
"Bagi PAS sendiri, sebarang usaha untuk membuat gabungan pembangkang tanpa melibatkan PAS tidak akan berhasil kerana parti ini merupakan parti pembangkang utama di negara ini. Ia terbukti dalam sejarah politik Malaysia.


"Sebarang gabungan tanpa libatkan PAS akan menjadikan ia pincang, tidak stabil dan tidak kuat.
"Dari segi pengalaman, PAS pernah diketepikan dan tetap buat kerja, berbakti kepada rakyat secara bersendirian tanpa parti pembangkang lain," katanya
Tuan Ibrahim berkata PAS tidak janggal untuk bergerak sendirian dalam arena politik tanah air kerana ahlinya kini sudah ramai.
"PAS juga sedang mengukuhkan parti melalui jelajah ke negeri di samping himpunan pada waktu malam," beliau dipetik sebagai berkata..
 
Nampaknya PAS tak ubah sebijik macam Umno bro! 'Tok2 Sidang' Pas sekarang ini bukan main lagi bermadah, kononnya TANPA PAS sebagai Pembangkang, akan gagal melawan Umno? Kah Kah Kah
 
Inilah khurafat terbesar dari segala khurafat yg pernah di'mainkan' oleh Umno pada setiap kali pilihanraya, bahawa tanpa Umno? melayu akan 'hilang' di buminya? Kah Kah Kah
 
Laa nie pun, PAS dok pulun buat jelajah seluruh negeri nak perkukuhkan parti? lantak hangpa laa PAS ! sekarang kena pulun kuat sikit laa, bukan Umno saja hangpa nak 'fight'? PR 2,0 pun, hangpa kena 'fight' juga !
 
Awat jadi lagu tu? hanyasanya PAS sekarang sudah 'meghudum' di peringkat akar umbi dan rakyat lain, jangan dok perasan sangat kata Pas tu stabil dan kuat sekarang ini? kalo tidak? apasal nak gelabah hari2 dok keluar kalam begini dlm media? Khurafat Pas akan punah bro ! tunggu. Kah Kah Kah




sokongan mencurah-curah
 
PENYANYI TERSOHOR, AISHAH ARIFFIN, PAK SHUKOR HARUN, ADIK MAT INDERA DAN HASNI ABAS ISTIHAR SOKONG ‪#‎HARAPANBARU‬ DI KELAB SULTAN SULAIMAN (KSS) 2 OGOS LALU
Sebagai gimik Pelancaran #HarapanBaru WP pd Ahad, 2 Ogos 2015 di Kelab Sultan Sulaiman (KSS), beberapa tokoh yg dulunya bersama Pas telah mengistiharkan diri mereka bersama #HarapanBaru dgn menyerahkan borang kpd SU ‪#‎HB‬ Pusat dan Pengerusi #HB WP, Dr Dzulkefly Ahmad dan YB Dr Hatta Ramli. Mereka yg berbuat demikian, penyanyi tersohor Sdri Wan Aishah Ariffin; kolumnis Harakah yg juga sasterawan, Pak Shukor Harun; adik arwahnya Mat Indera, Sdra Bahrom Shah Indra dan SU Gerakan Mansuh PPSMI, Husni Abas. Tahniah kpd mereka dan lebih ramai lg tokoh2 masyarakat dan NGO akan mengistiharkan diri bersama #HB sebaik #HB dilancarkan sbg parti politik Islam yg baharu. Timb Pengerusi #HB WP, Dato' Tarmizi Mohd Jam bertindak sbg moderator. Amacam?

 
 


Kenyataan
Tidak Bertanggungjawab !
 




BETUL LAH TELAHAN RAMAI SELAMA INI RAMAI PIMPINAN
PAS 2015/2017 MEMPERCAYAI FITNAH LIWAT II KEATAS DSAI.
DERMA???????????
KEBENARAN SEMAKIN TERSERLAH
..Farouq Albaloque
 
Kalau inilah kenyataan mcm si Razman ini - tak salah lagi memang Pas 'memusuhi' DSAI sebenarnya ! Patutnya kenyataan 'SAMPAH' sebegini dinafikan oleh Hadi? Padan pun Bro Saifuddin Nasution membuat penjelasan yang Dsai di'halau' dan di'herdik' oleh Hadi ketika di Ganu sikit masa lalu.. ruj.Tembelang Hadi Terdedah ? ).
 
Kalau begitu, padan pun Khalid Samad kata, Islam bukan milik Pas bro ! Ia rahmat untuk semua, dan bila Pas sudah tidak lagi diterima oleh rakyat ramai. barulah TITM sebagai wakil Paschai kelamkabut sampai ajak 'berbincang' semula? nak cari formula baru satukan balik pembangkang? Haih,,malu laa sikit bro ! gelabah sungguh depa? itu hari dah putus? tak ingat ke ? aik buat2 lupa?  kata boleh hidup sendirian? laa nie awat terhegeh2 nak ajak berkawan balik? Umno kan ada? tanyalah 2H (Hadi & Harun) tu ! depa kan selesa dgn Umno? Sekali kawan tersandung, seribu kali depa ingat bro !..

Elok sangat kita biar Pas sendirian bro ! depa pun kata, tak heran sendirian - dah biasa? kalo masih nak gabung? maaf cakap laa - akan lebih banyak 'kerosakan' yg bakal ditimbul dari kebaikan yg harap nak terima..
 
Beginikah cara nak 'lawan' Umno? kalau kenyataan seperti si Razman ini? aku anggap kenyataan 'Bangkai' bro ! Nampak sangat 'fitnah' mainan Umno dikunyah dimamah dengan rakus dan bernafsu oleh segala PASCHAI sejak mereka tahu yg DSAI akan dicadang oleh almarhum UFN dan TGNA dan majority Pakatan Rakyat dahulu sebagai PM Msia bro ! Kalo apa yg terjadi dalam Umno? mereka tanya 'saksi'? ikut piawaian Islam ! tetapi dlm kes liwat II ? ada mereka cakap dgn nada dan ikut piawaian yang sama? mereka berdendam sebenarnya..Jadi, Islam bukan milik Pas sahaja bro !
 
 
GAMBAR TERKINI CERAMAH HARAPAN BARU
DI PEKAN AYER BALOI, PONTIAN, JOHOR.

 
 
Sebab tu laa agaknya PAS kelamkabut nak buat U-TURN ?
Nak caru formula baru satukan semua pembangkang macam
kata TITM tu? aku tak mau tunjuk foto2 ceramah Pas laa nie?
takut hangpa pengsan bro !
yang aku nampak, padang jarak padang tekukor..
belum bergerak dah tersungkoq ! Kah Kah kah
 


Ahli Pas rata2 naik kapai jer bro !
Tak apa-apaan
Biar 'ulama' naik yg super2 !
kan ke depa tu pemimpin?
jangan cemburu bro
depa perlu cepat nak pi ceramah,
pi mesyuarat, pi majlis Umnuuu dsbnya..
Biarkan biarkan !
 
Kah Kah Kah
 
 
 
 
 
 
 

Comments

  1. Kah kah kah harapan baru
    Kah kah kah khalid samad
    Bergelumang dalam tong najis
    Perjuang demokrasi yahudi
    Dasar fahaman dajjal
    Kah kah kah
    Bengong belaka

    ReplyDelete
  2. ISLAM..

    ISLAM itu

    ISLAM itu ada dsegenap penjuru

    ISLAM = SURRENDER = PASRAH = myerah sPASRAH7nya kpd ALLAH = iaitu nilai2'ALLAH(Integrity & transparency to d core/highest order)



    Lihatlah..

    Angin itu PASRAH = SURRENDER = ISLAM kpd ALLAH

    Air juga PASRAH = SURRENDER = ISLAM kpd ALLAH

    Api juga PASRAH = SURRENDER = ISLAM kpd ALLAH

    ++ sbb itu nabi Musa as dpt mmbelah "AIR" dilaut Merah krn Musa as bnar7PASRAH-SURRENDER-ISLAM smutlak7Nya kpd ALLAH

    ++ begitu juga "ANGIN" tunduk brbakti kpd nabi Sulaiman as...apb Sulaiman tlh smutlak7PASRAH-SURRENDER-ISLAM kpd ALLAH

    ++ demikian kisah Ibrahim as yg tidak dimakan "API" apb tlh skudus7PASRAH-SURRENDER-ISLAM dgn total kpd ALLAH


    ISLAM

    ISLAM itu universe

    ISLAM itu universe n universal..

    ISLAM itu tlh mlenyapkan smua sempadan2 Kaum-Bangsa-Tradisi-Daerah-Negara-Benua-Planet2 hatta apa jua yg tlh mnjd "blok" ddlm minda!

    Sbb itulah ISLAM...ISLAM tlh mnjd "Rahmatan-lil-ALAMIN"..



    DAN

    Rahmat

    Rahmat itu

    Rahmat itu hanya & hanya akan hadir apb kita bnar7PASRAH-SURRENDER-ISLAM(integrity-transparency) skudus7smutlak7nya kpd ALLAH..


    Bumi

    Bulan

    Bintang2

    Matahari

    Langit dgn sgl isinya..

    Semua isi CAKRAWALA yg diatas itu dgn Deen/SYSTEM galaxy planet2 yg mngorbit kudus skudus7nya kpd paksi putaran mrk adalah lambang PASRAH = SURRENDER = ISLAM(integrity to d highest order) yg mutlak kudus smutlak7nya total-AHAD-complete khadrat ALLAH..

    JAMAAH

    JAMAAH Islam

    Sbnr7Hakikat JAMAAH Islam adalah JAMAAH yg bnar7PASRAH = SURRENDER = ISLAM(integrity to d highest order) dgn skudus7nya mnjd SATU dgn deen-SYSTEM-universe yg diatas itu....dan itulah sbnr7Hakikat JAMAAH yg dihayati oleh smua nabi2 as..


    Hadamkan..

    Renongkan sdlm7nya..

    "Afa ghoira DEENI-LLAHI yabghun wa lahu ASLAMA man fissamawati wal ardi.." Ali-Imran(3 :83)

    "Adakah deen-SYSTEM slain ALLAH yg kamu cari..sdangkan tlh PASRAH = SURRENDER = ASLAMA/Islam smua yg ada dilangit & dibumi kpd SYSTEM(integrity to d highest order) milik ALLAH itu..dgn rela/kudus dan dipaksa/sentap..?"


    Nota:

    Semua isi CAKRAWALA adalah mahkluk2 yg PASRAH = SURRENDER = ISLAM kpd deen-SYSTEM-universe ALLAH itu...kecuali sbhgian mahkluk2 dr kalangan Jin & manusia2 yg sombong-TOLOL-KORUP-FITNAH-khianat yg mnyimpang-MURTAD-sesat diatas deen-SYSTEM-universe yg maha7LURUS lg maha7KUDUS itu...dan mrk inilah yg akan disentap/paksa swktu hayat/nazaknya!?


    PEACE..wsalam..





    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?