Senada bro ! Ada makna tu ?

Kenyataan demi kenyataan dari pimpinan PAS kian hari kian merosot bro ! masing2 pertahankan bahawa PAS masih selesa di mata ahli dan pengikut akar umbi ? kenyataannya - PAS makin hari makin tidak 'menarik' lagi di mata 'pencinta' Pas original dulu ! kerana ramai telah beralih arah meninggalkan parti Islam itu..Pas sudah tidak lagi miliki kekuatan untuk bersaing dengan Umno..itu inti sebenarnya..ahli semacam 'menyampah' dengan kenyataan 'tiada nilai' samada dari Presiden mahu pun dari Timbalannya bro !
Kenyataan seumpama itu dilihat senada sahaja, hanya setakat 'hendak buat kenyataan' tetapi hambar dan lesu, tiada yang boleh dilihat sebagai 'cabaran sebenar' ? Kalau buat soalan pun macam Timbalan Presiden PAS tu, hanya buang air liur sahaja bro ! Apa ada kalau setakat TANYA macam tu? Sapa pun boleh tanya kalau standard soalan tak lebih dari hanya satu soalan bro?

Kah Kah Kah


Nada 1
Pas: Tukar pemimpin tidak selesai masalah


KUALA LUMPUR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan masalah sama tetap akan berulang dalam pemerintahan negara meskipun pemimpinnya ditukar jika corak pemerintahannya tidak berlandaskan Islam.
Read more »

Kenyataan seumpama ini tiada nilai bro ! yang kita nampak ialah PAS sendiri, menang saja olamak Chai baru nie..semua pakat kelamkabut, semua kalabulmalami, lagi teruk masalah yg Paschai hadapi..semua yg dilabel dgn jebon? dengan parasit? dgn munafik haraki dan lainnya tersingkir..PAS pun macam dilanda 'gempa bumi' ! pemimpin baru yg konon olamak tak gheti buat kerja..yg tahu 'bakaq mercun' saja hari2 sampai ada yg gelar sebagai ulama mercun? Cermin laa diri bro !

Satu lagi bro ! dengan Umno langsung tak melawan? apa juga yg keluaq dari Umno? pakat setuju sokmo? atau PAS dah pikiaq yg UBN dah terima Islam secara total bawaan PAS laa nie?




Nada 2
Turunkan Najib tak selesai skandal, kata Pas

KUALA LUMPUR - Kemelut yang melanda negara ini susulan penyelewengan berkaitan skandal 1Malaysia Development Berhad tidak akan selesai dengan menurunkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
 
Sebaliknya, menurut Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kerajaan sekarang perlu bertanggungjawab..Read more »


Nampaknya Mahathir yang 'kena' bidasan TITM nie? isu lain, pi alih ke lain ? ikut disiplin ilmu? 
(لكل مقام مقال ، وليس كل ما يعلم يقال) kenalah cakap ikut isu yang dibincang? sekalipun yang lain difahami juga? melalut ke Mahathir bukan tak boleh? tapi lain masa laa bro ! Awat? apa maksud kalam macam nie bro? Pas dah yakin sangat ke Umno boleh setel masalah tu? Kah Kah Kah



Nada 3
Kenapa pecat Muhyiddin, Gani, jika RM2.6 bilion cuma derma, soal PAS

 

PAS hari ini mengajukan 10 soalan yang perlu dijelaskan susulan kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak..


Nie pun satu lagi ! kalo nak 'timbang' kalam nie? biarlah timbang dengan 'Mizan' atau mata kati yg betul bro? kata kaedah (  ÙˆØ²Ù† الأمور بميزانها الصحيح  ) kalo nak timbang nak ukur suatu perkara tu? biarlah dengan wazannya ! dgn timbangan yg betul lagi ada kesahannya atawa sahih ! Boleh dok buat soalan saja laa bro ! wal asal balik usul? anak panah yg keluar dari busurnya? tak akan buat U-Turn macam demer dalam PAS tu bro ! Kah Kah Kah


Khulasah

Kes2 pelik, ganjil dan luar biasa yang mengitari Negara sekarang ini, tidak menjadi isu sangat bagi PAS bro ! mereka di kalangan pimpinan atasan PAS seolah tidak 'hadam' ilmu dan ma'thuratnya, kendati ianya telah dikunyah, dimamah sampai lunyai oleh profesional lain dalam PAS sendiri khasnya dan dalam PR dulu umumnya seperti Rafizi dan yang lain misalnya?

Tetapi pimpinan PAS lebih teruja dgn 'donia' mereka sendiri, mencari 'habuan' mereka sendiri sambil 'memperlekeh' keupayaan kalangan bukan olamark mereka ! kalo mesyuarat Parlimen pun tidak berani bersuara dan kadang tu langsung tak nampak muka kala isu2 penting dibahaskan? Tidak heranlah, kalo kenyataan2 seperti di atas tu dikeluarkan, hanya jangan bagi orang kata, sampai tak 'munyi' apa2 bro ! keluar pi laa apa yang sempat? sekurang2 untuk kepuasan sendiri? Kah Kah Kah


akhirkalam


Jangan Gundah Pasai Dunia bro !
Awalnya air mata (menangis) - tengah2nya  bermasalah - Ujungnya kebinasaan

Beramallah Untuk Akhirat
Awalnya Pertemuan - Tengah2nya Tawaran Ganjaran - Ujungnya Kekal dan Abadi bro !...




Comments

  1. Ini semua donia lah Bro! Kita hanya cari redho Allah. Bertanding tak menang tak apa, asalkan Allah redho. Olamak putar alam, pengikut pening lalat..........Donia, donia, macam katun pulak.

    abuamir

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?