Di Sana Dunia Baru Sedang Menanti

GHB berusaha menterjemahkan Islam sebagai rahmat buat seluruh alam dengan meletakkan agenda peduli rakyat sebagai tunggak utama aktivitinya serta merangkumi semua aspek kehidupan nasional dan kenegaraan.
Parti ini juga komited meneruskan legasi perjuangan politik Islam yang ditunjukkan Allahyarham Yusuf Rawa, Allahyarham Datuk Fadzil Mohd Noor dan Allahyarham Datuk Seri ! TITM sekarang ini coba ajak 'satukan' semua barisan pembangkang bro ! cuma kita katakana kepada PAS ! Di Sana Dunia Baru Sedang Menanti ! Pergilah anda PAS bersama Umno ! kerana itu yang anda mahukan ?


Kah Kah Kah



GABUNGAN BARU PEMBANGKANG BAKAL LAHIR TANPA PAS

Wakil daripada parti pembangkang - kecuali PAS - sudah memulakan rundingan bagi membentuk gabungan baru menggantikan Pakatan Rakyat, kata ahli politik veteran DAP, Lim Kit Siang.
"Sudah tentu PAS tidak termasuk," kata Lim yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah
..See More



Veteran Pas Kuala Lumpur, Pak Hj Amjal (kiri duduk paling depan) antara ribuan yg hadir ke Program Roadshow dan Pelancaran #HarapanBaru WP pd 2 Ogos di Kelab Sultan Sulaiman (KSS) Kg Baru. Beliau hadir bersama2 geng #HB Lembah Pantai. Pak Amjal adalah aktivis Pas era 80an sehingga kini yg tegar, banyak membantu parti itu dari sudut sumbang duit, tenaga dan penggerak demontrasi sekitar WP. Kini beliau memilih bersama #HarapanBaru. Amacam?

dari lensa



Kekentalan Bonda Ustazah Jamilah Ibrahim
cukup meremangkan bulu roma kita bro !
Aku teringat kesetiaan beliau melalui ranjau dan duri
bersama Ustaz Fadzil Nor yg cukup perit
di kala PAS menjadi 'momokan' di awal pembabitan mereka
di awal 70an dulu..dan terus membina PAS dengan gigih sekali
hingga PAS dijulang dan menjadi idola professional Islam dan bukan Islam..masa itu kami panggil bonda Jamilah sebagai 'Kak Jah' yang sentiasa berjuang berkalang bahu bersama Ustaz FN bro ! Pernah Kak Jah menjual kain
Batik dan lainnya untuk biaya harian beliau, kerana Ustaz FN telah dipecat dari UTM kerana melibatkan diri dalam politik ! Kebetulan aku satu pengajian di peringkat menengah - U dgn adik Kak Jah, almarhum Ustaz Shauki Ibrahim dan cukup
mengenali keluarga ini bro ! lebih2 lagi UFN adalah guru aku sejak tahun2 '60an brader !
Jangan risau Bonda ! Di Sana Dunia Baru Sedang Menanti !




Sapa yang 'spin' kenyataan Mujahid ini bro? Memang PAS pesaing PR 2.0 ! PAS bukan musuh GHB ! itu kena paham baik2...Umno memang senyum lama dah bro ! sejak Tok2 Sidang Besar dalam Pas dok berkepit dgn Umno...Umno buat apa pun laa nie, semua okey di mata Tok2 Sidang Pas tu bro ! Depa 'setuju' semacam jer ! Umno buat laa apa pun ! don't worry bro ! Our Tok Sidang will support you Umno selagi Tok2 Sidang kami ada di puncak kuasa !
Kah Kah Kah
Depa kata, 'GH main peranan Umno"? sapa kata tu kalo bukan Pas? pada hal Pas sendiri ke hulu ke hilir bersama Umno? Duduk asing-asing? bila 'rindu' membuak? terus jumpa, dakap hang aku? Pas akan ditalkinkan oleh Umno sebenarnya, bukan GHB..amacam? Kah Kah Kah



HUSAM BERSAMA HARAPAN BARU.
 


Ha Ha Ha Ha





Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?