Cikgu yang pernah dibanggakan ? - [VIDEO]

Kalau seorang itu pernah mendapat gelaran sebagai 'cikgu' bererti ianya adalah seorang 'guru', gelaran itu amat mahal di sisi Islam dan umatnya..lebih2 lagi ianya seorang muslimah yang biasa tampil dengan 'imej' bersih, menutup aurat sempurna dan bersopan, walaupun hanya sekejap 'mengajar' di mana2 sekolah atau kolej atau seumpama madrasah..ia tetap akan kekal dipanggil 'cikgu'. Begitulah budaya melayu Islam di Malaysia.

Seorang guru yang mengajar pelajarnya akan diperhatikan dari 'langit', itu yg disebut oleh Imam Ghazali dlm 'Ihya' tak kira laa dia ajar silat ke..cikgu sekolah ke? cikgu masak memasak ke? asal ilmunya berguna..tapi bila guru bertukar wajah 'dua alam' ! hal ini ditegaskan dalam Al-Quran (ayat 14-15) di Surah Al-Baqarahالقرآن الكريم - تفسير الطبري - تفسير سورة البقرة - الآية 14 ] - anda lihat sendiri huraian dan tafsir ayat ini dalam Al-Baqarah di atas, cuma apa yg nak disebut, ramai umat yg mengaku beriman, tetapi Allah menafikan keimanan mereka (lihat ayat 8-9 Al-baqarah), penafian ini kerana sifat 'dua alam' tadi seperti ayat 14-15 di atas, iaitu mereka hendak menipu Allah dan orang2 beriman ! pada hal mereka 'menipu' diri mereka sendiri...wallahu'alam.






Gara-gara berpakaian ketat sehingga menampakkan perut berlapis dua tingkat, Puteri Aishah Sulaiman atau lebih dikenali dengan gelaran Cikgu Aishah, dikritik netizen.

Kisah Cikgu Aishah yang pernah viral di laman sosial kerana surat cinta yang diberikan oleh seorang lelaki, ayah kepada pelajarnya sewaktu bertugas sebagai guru sandaran di sebuah sekolah.

Lapor media hiburan, Puteri Aishah adalah di antara finalis pertandingan Dewi Remaja bagi tahun 2014/2015 yang berlangsung baru-baru ini.

Terbaru, Puteri Aishah bersama dengan Nelydia Senrose menghadiri sebuah majlis dengan memakai blaus yang superb ketat bersama jaket dan skirt pendek. 



Gambar yang tersebar di laman sosial itu, bukanlah sama seperti gambar yang sebelum ini menunjukkan Puteri Aishah berimejkan wanita muslimah yang menjaga auratnya.

Ekoran itu, beberapa netizen yang pernah memujinya sebelum ini bertukar nada dan merasakan diri tertipu hidup-hidup. - THEHYPEMEDIA.COM



Cikgu Sekolah Buta Huruf Bujang Lapok






Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?