No Entry ! Untuk Ahli parti komponen BN Masuk komponen PH - Video

Bila Pakatan Harapan menyapu bersih negeri2 Pantai Barat kecuali Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perlis..Ramai dari ahli parti komponen BN yang bercambah itu tersangatlah berminat untuk masuk parti komponen PH ini. KAHKAHKAH

Demikian diumumkan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan beb !. Mereka disaran menjadi ahli bebas dan boleh menyokong Pakatan Harapan sebagai ahli bebas saja.

Pengumuman dibuat Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamed pada mesyuarat Majlis Presiden PH yang berlangsung di Ibu Pejabat PPBM di Petaling Jaya.

| Siapa ahli parti komponen BN yang tak jadi ahli mana2 komponen Pakatan Harapan sama ada PPBM, PKR, DAP atau AMANAH ! Mereka sekarang TIDAK dibenarkan untuk lompat parti kalo pun depa menang PRU 14 yang lepas. Ini adalah satu tindakan terbaik dan terpuji seperti di putuskan oleh Majlis Presiden PH bro !

Semua ini tentu ada sebab2 nya. Aku alukan sangat2 sebab dan asbabnya ini bro! . Puak2 BN ni bukan boleh diberi muka. Esok lusa ada saja perkara2 karut nanti depa reka bawa masuk untuk melemahkan PH dari dalam. 

Bukan sehari dua kita kenal depa nie. Perangai depa macam Lebai2 PASlah juga. Bila UMNO-BN ada kuasa dulunya, bukan main lagi Lebai punya himpit, siap peluk hang aku lagi. Nak jadi penasihat lah. Nak jadi 'King Maker' lah dan entah apa2 lagi? 

Bila BN tumbang, PAS semakin gersang. Lebai dan PAS adalah sekutu kuat UBN sebelum Lebai 'kehilangan' rakan tahaluf dalam bentuk 'taawun' ini sepatutnya juga tidak diberi ruang juga untuk masuk parti komponen PH? Masa Lebai kuat bermain2 dgn UMNO apa yang dia tak kata kat pembangkang (walaupun PA$ tu pembangkang) tapi rasa macam dia 'kerajaan' pula? KahKah Kah.

Habis orang yang tak sebulu dengan dia dilabelkan dengan bagai  gelaran? Sekali tu di Muktamar depa di Alor Setar, siap sebutkan 'Jahanam Pan' ! Ganasnya lebai bro ! Terima kasihlah Lebai kerana halau bekas2 teraju utama PAS dulu keluar PAS masa Muktamar ke 60. Berkatnya dihalau itu, kini separuh dari mereka menang PRU 14 sama ada di Parlimen mahu pun DUN. Mereka hampir semua menang bergaya beb ! Ramai dari mereka sekarang jadi menteri. Mat Sabu, Salahuddin Ayub dan Dr Dzulkefly Ahmad. Lebai PAS gigit jari jer laa...Kahkahkah 

Ia nya satu tindakan yang bijak. Mengapa setelah PH mencapai kemenangan baru ada dari kalangan para ahli UMNO yang ingin menyertai PH? Ini satu persoalan yang perlu di jawab. PH perlu berhati hati, takut kalau kalau mereka ini di terima maka budaya UMNO akan mereka terapkan. Budaya Umno ni macam budaya PA$ dan Lebai jugalah. Pakat-pakat jadi pokok 'dedalu'. Mula tu menumpang, lepas tu 'menenang' macam PR dulu yang dikhianati oleh Lebai hingga almarhum PR jadinya. KAHKAHKAH

Yes ! kalau dimasukan anggota umno dalam PH akhirnya virus umno menyusup masuk kadalam PH dan imej PH hanya lah saperti bayangan umno dan penyakit kronik umno berjangkit kpd PH. Itu yg kita tak mahu. Terima kasih Tun Dr. Mahadir bin Mohammad ! Welldone Tun M.


Ahli parti komponen BN 
dihalang masuk parti komponen PH

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata rakyat tidak mahu kerajaan baru ini nampak seperti kerajaan lama. PH takkan terima ahli BN, kata Dr M
Pengerusi PH itu berkata, gabungan itu tidak mahu bertindak seperti BN yang gemar menerima kemasukan ahli dari parti lawan. “Rakyat tidak pandang baik kepada ahli politik daripada kerajaan BN sebelum ini untuk menyertai PH kerana tidak mahu kerajaan baru ini nampak seperti kerajaan lama. Oleh itu, penyertaan mereka tidak boleh diterima.” || fmt


Elok sangat puak2 karat bighu ini dihalang dari buat kaco dalam PH nanti. kalo nak sokong PH (ikhlas) sokong dari luar sajalah. Ahli bebas la tu beb ! Cukup tara tu. Kita PH dah serik dengan kelaku Pemuda Umno. Orang seperti Jamal yang 'bebas' berbuat onar dulunya kerana ada 'back up'.

MCA Pun TERDUDUK Beb ! 
Pemuda MCA tunduk kalah, mohon maaf gagal. MCA mengalami kekalahan besar dalam pilihan raya lalu beb!, dengan jumlah kerusi nya di Parlimen berkurangan daripada tujuh kerusi kepada hanya sekadar satu. Anggota parlimen tunggal parti itu yang tinggal di Parlimen ialah timbalan presidennya, Datuk Seri Wee Ka Siong.

|| Dah lama MCA ini jadi 'pak yet' UMNO. Sebaiknya bubarkan saja MCA, sebuah parti yang suka menjilat, lebih kenali sebagai lap dog of UMNO. MCA hanya sekutu yang tidak bermutu macam MIC juga.Hanya menjadi beban kepada rakyat dan negara saja. MCA sebagai parti komponen BN dan lain2nya dikira termasuk dalam senarai yang dihalang masuk parti komponen PH . Arahan Tun Mahathir dikira cukup terpuji. 

|| Mulai sekarang baru Tahu nak rendah hati? Berapa tahun dah? Kalau ada parti orang cina yg di benci lebih dari UMNO, itu adalah MCA. The existence of MCA is totally irrelevant. Ini sama dengan UMNO dan MIC. Kewujudan parti2 ini semua berdasarkan perkauman. Kita tak perlu parti2 macam ini lagi. Rakyat sudah sadar. Hari2 main race card, religion card, jerit jerit nak perjuang untuk bangsa sendiri, sebenarnya semua nak isi poket sendiri! We are Malaysians bros !!!  

INILAH RUPA UMNO-BN
Azlan angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran sembilan ADUN BN. Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bintong Datuk Seri Azlan Man hari ini mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perlis di hadapan Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail tanpa kehadiran sembilan lagi Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN). || Mana pergi 9 ADUN BN lagi? Ropanya depa sembilan Adun BN memboikot majlis itu di mana kesemua mereka akhirnya didapati ada bersama dengan Shahidan mengadakan sidang akhbar di Kuala Lumpur.. KahKahKah. Shahidan tu dehaka beb ! Dia bawa pelari 9 ADUN tu. Inilah wajah BN sebenar. Dengan Raja pun mereka ingkar di hari dan pada Majlis Angkat Sumpah. Coba lihat video disertakan, sementara itu Raja Perlis tolak MB boneka, Shahidan patut tanding Dun . Shahidan ini ingat Kerajaan PH hari ini kerajaan Umno BN ke bila dia minta Tun Mahathir campur tangan? KahKahKah. Umno punya hal lu setel sendiri laa Shahidan. Kalo Zahid Hamidi atau Hishamuddin Hussain berani? Pecatlah Shahidan ini? Baru setel benda2 kerosot macam nie. So n So.. Inilah imej BN dan Umno dan memang pun ahli dan komponen depa disekat dari masuk komponen PH.


KHULASAH

1. Kini HAR/\PAN menjadi buruan ahli, macai dan wakil2 rakyat UMNO BN yang menang mahu pun yang kalah utk menyertainya. Jenama ini sekarang begitu laris bak goreng pisang panas beb ! kah kahkah. Tun Dr. Mahathir telah lebih dahulu 'mencium' sesuatu yang bakal merosakan PAKATAN HARAPAN ini kiranya mereka diterima. 

2. Maka PH tidak akan menerima ahli daripada parti yang kalah dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) lalu. Dengan ini ianya termasuklah Lebai2 PAS yang kalah di PRU lalu sekalipun mereka menang di beberapa DUN dan Parlimen? Kalo yang kalah tu kena faham moleklah. KAHKAHKAH

 3. Asbab utama seperti kata Tun M ialah kerana rakyat tidak pandang baik kepada ahli politik daripada kerajaan sebelum ini untuk menyertai PH kerana tidak mahu kerajaan baru ini nampak seperti kerajaan lama. Oleh itu, penyertaan mereka tidak boleh diterima. Terima kasih Tun. lagi pula gabungan PH tidak mahu bertindak seperti BN yang gemar menerima kemasukan ahli dari parti lawan. PH bukan 'tong sampah' boleh terima puak2 BN macam tu saja. Lagi pun depa nie boleh jadi anasir yang akan merosakan PH dari dalam.

RAMPAI SARI

Berapa Banyak Harta 
Najib Rosmah Masuk Lori Polis?!
Anda kira sendiri berapa kali polis tu turun naik lif angkut, tolak lagi guna troli... angkat lagi masuk dalam lori polis. Bukan sebuah lori... berbuah-buah lori! 
Inilah Punca Kekalahan 
Najib Razak 
& Barisan Nasional PRU 14.

Mohd Sabu segak bergaya 
menerima tabik hormat di Kementah.
Steady Bang Mat !


BARU 4 HARI JADI MENTERI
Mat Sabu sudah terima kunjungan Duta AS!
Mohamad Sabu dan Duta AS ke Malaysia, H.E Kamala Shirin Lakhdir, berbincang di Wisma Pertahanan, hari ini di ibu negara.- Facebook Kementerian Pertahanan. Menteri Pertahanan Mohamad Sabu yang baru bertugas empat hari sudah menerima kunjungan hormat daripada Duta Amerika Syarikat (AS) ke Malaysia, H.E Kamala Shirin Lakhdir. Perjumpaan bersejarah itu diadakan di pejabatnya di Wisma Pertahanan, di ibu negara, hari ini. Kunjungan hormat itu menjadi kebanggaan rakyat Malaysia kerana perjuangan beliau berpuluh tahun dalam arena politik amat berbaloi serta mendapat tumpuan dalam dan luar negara.

Beliau yang lebih mesra dikenali sebagai Abang Mat atau Mat Sabu turut ditemani Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi; Timbalan Ketua Setiausaha (Dasar), Datuk Junaidah Kamarruddin serta beberapa pegawai Kanan Kementerian Pertahanan. 

Rata-rata komen rakyat Malaysia di Facebook memuji Mohamad Sabu dengan komen-komen yang mencuit hati dan beranggapan peristiwa itu sebagai satu sejarah.

Sebelum ini juga, Mat Sabu dilihat penuh bersahaja keluar bekerja daripada rumahnya yang sederhana dan berpakaian yang ringkas tetapi kekal segak. || semua imej di atas dari astro awani .



Catatan Md Tanjong at 2.32am, 25/5/2018


Comments

  1. Ddlm hadis ada menceritakan akan turunnya nabi Isa as utk mmbunuh Dajjal..

    Kpd sesiapa yg bnar2 ingin mncari smutlak7KBNARAN yg hakiki akan diilham serta diMAKRIFATkan bhw hadis itu adalah merupakan metafora..kiasan..bukan difaham secara harfiah semata2!

    Nabi Isa itu TAK akan turun secara 'jasad' ttpi spirit=ROH=semangat=etika ATAU akhlak Isa as yg kudud-telus-LURUS-berCAHAYA-TERANG-nyata-luhur-tembus yg mnjunjung sjujur7 stiggi7 smulia7AMANAH Integrity n Transparency itu dah mula menjelma ddepan mata ha ha..

    Nabi Isa as itu tidak n TIDAK pernah mndidik n mmbenihkan fahaman "feudal" utk membesar/menDEWAkan/syirik seorg manusia keatas manusia yg lain! Fahaman "feudal" sebegini menurut Isa as adalah sbesar7 Dajjal=pemBOHONGAN yg wajib wajib wajib n WAJIB dihapuskan pd wktu/era beliau hidup dahulu...dan itulah yg mnjd penyebab mengapa pembesar2/DEWA2 pd wktu itu, ingin menghapus/mmbunuh atau menyalibnya!

    Apa yg slalu meniti dibibir Isa as.."aku hanyalah manusia biasa hamba-NYA yg sama sama sama sama sama sama n 'SAMA' sprt kamu semua!" tiada bezanya walau sklumit habok skali pon diantara kita SEMUA!!

    DAN...Dajjal,

    Dajjal yg dimaksudkan oleh hadis itu juga, bukan sprt yg digambarkan oleh penceramah2 cari MAKAN kutip sampul yg bersepah2 diTV2 maupon yg diyoutube2 itu, krn Dajjal yg dimaksudkan itu bukan bermata-SATU terjojol tersombol yg konon2nya sgt menakutkan hu hu...TETAPI sbnr2 erti/MAKNA/definasi hakiki tersirat Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU yg sgt2 lg amat2 "memukau" yg berMATA(niat)-SATU ddlm hati nya, yg seolah2 LICIK sekali dgn hadis Quran jubah n sorban yg berBELIT2 berceramah berkhutbah bertahajjud mnjd IMAM semata2 dgn niat(MATA)-SATU demi tembolok NAFSU yg rakus klahap harta-KUASA n glamor yg sggup berbelit2 uturn PONTENG fitnah mendajjal=berbohong=menipu=mengeliru..

    Semoga ilham dan MAKRIFAT sdr admin dpt melintasi pemmikiran-ROH nabi Isa as ini...yg selama ini tertutup rapat n GELAP, ditutup oleh IQ-ciput kebanyakan ostad2 yg hanya mampu melintasi KULIT luaran bukannya "isi".. yg hanya berkokok dgn TAJWID2 Ruu n Hudud palsu tanpa makna kbijaksanaan yg LUAS yg mndlm, yg hanya semata2 mampu mmbaca harfiah2 yg terSURAT n bukannya yg "tersirat" jauh tembus kdlm umbi hati yg trsembunyi hi hi..

    Salam CAHAYA Cinta-NYA drp saya buat sdr..semoga tulisan sdr akan sntiasa diberikan ilham2 baru yg indah lucu dgn satira yg 'menyentuh' mencuit kalbu serta sntiasa dianugrahi keajaiban2 MAKRIFATnya yg lebih jitu halus tembus tajam n mndalam..

    Ikutlah budi bicara sdr, jk sekiranya TAK perlu, tulisan saya ini TAK perlu pon sdr disiarkan..

    Salam CAHAYA.. Sahabat Budiman
    CAHAYA Cinta-NYA.. Percuma n FREE
    CAHAYA Cinta-NYA ..Indah MENAWAN
    smutlak7KBNARAN.. mnjelma KINI

    CAHAYA Cinta-NYA ..mnjelma KINI
    Kaseh mem-BERI.. Percuma n FREE
    Kaseh memBERI ..TAK minta diHargai
    TAK Heran HARTA..TAK Heran di Puji
    TAK Heran KUASA ..bangkai yg KEJI

    Kaseh mrmBERI.. Percuma n FREE
    Bak Kaseh IBU ..Harum Segar WANGI
    Bak Kaseh IBU.. Kaseh yg AZALI
    CAHAYA Cinta-NYA ..Kekal ABADI

    Nota:
    erti/MAKNA/definasi hakiki,
    Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU! yg dah pon terang2 ada ddepan mata kita skrg!!

    Ddlm movie P Ramlee kisah Musang berjanggut itu=Dajjal=pemBOHONGAN=feudal=syirik yg tlh bersarang kukuh ddlm budaya minda n DNAs masyarakat melayu!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video