Rencah Bersih 4.0, PAS sudah membawa diri ! - Foto dan [VIDEO]

Alhamdulillah...#‎BERSIH4‬ berjaya dan mendapat sambutan luar biasa walaupun di boikot oleh PAS. Rakyat Malaysia tak perlukan PAS lagi.

Terima Kasih Rakyat Malaysia.. Selamat tinggal PAS

Perhimpunan Bersih 4 sejak tengah hari ini di Kuala Lumpur seperti satu "pesta demokrasi" yang menghimpunkan orang ramai daripada pelbagai latar belakang menuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan.

Walaupun penganjur Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) mengajukan 4 tuntutan; pilihan raya bersih, kerajaan bersih, selamatkan ekonomi dan hak membantah, kebanyakan peserta dilihat memegang sepanduk menuntut Najib meletakkan jawatan.

Naib Presiden PKR Chua Tian Chang memberitahu The Malaysian Insider, perhimpunan Bersih 4 hari ini memberikan isyarat jelas Najib ditolak rakyat Malaysia---









3.15pm: Jln Tun Perak - 
Lagi ucapan pemimpin BERSIH

Published on Aug 29, 2015
Peserta BERSIH 4 dari berapa lokasi berhimpun semakin menghampiri Dataran Merdeka.
Beberapa pemimpin BERSIH 4 juga memberi ucapan dari sebuah lori sambil membidas pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak..KiniTV


Pimpinan Bersih memberi ucapan


BACA APA KATA DR ASRI TENTANG PESERTA BERSIH 4 
Mufti Perlis Datuk Dr Mohamad Asri Zainul Abidin dipercayai merujuk kepada perhimpunan Bersih 4 yang akan berlangsung hari ini, dan mengatakan sesiapa yang menentang si zalim yang kuat, pastinya seorang wira. 

Menjelang perhimpunan Bersih 4 hari ini, Mufti Perlis Datuk Dr Mohamad Asri Zainul Abidin berkata, sesiapa yang bangkit menentang si zalim yang kuat ataupun pengkhianat yang berkuasa, maka dia pastinya seorang wira.

Baginya, jika hanya wanita yang ramai dalam perhimpunan ini, ia memalukan, katanya yang dipercayai merujuk kepada pengerusi Bersih 2.0, penganjur Bersih 4, yang merupakan seorang wanita iaitu Maria Chin Abdullah.

"Memalukan bagi sesebuah masyarakat ataupun pihak jika tiada wira lelaki yang muncul, sebaliknya hanya wanita yang berani tampil bersuara dan bertindak," kata beliau yang lebih dikenali sebagai Dr Maza."

Dalam pada itu, beliau juga memberikan ingatan, sesiapa yang ingin memperjuangkan hak rakyat tetapi merosakkan harta awam dan menyakiti mereka yang tidak terbabit, maka dia bukanlah pejuang rakyat tetapi pejuang nafsunya sendiri.

"Pastikan harta awam terpelihara dan mereka yang tidak bersalah selamat," tulisnya di laman Facebook beliau yang dipercayai ditujukan kepada perhimpunan Bersih 4 yang akan bermula tengahari ini sehingga esok.Bersih 4 bermula serentak di tiga tempat hari ini, iaitu di ibu negara Kuala Lumpur, Kucing, Sarawak dan Kota Kinabalu, Sabah di samping puluhan bandaraya seluruh dunia yang menunjukkan sokongan.

Semalam, Asri menulis di laman sosial itu, golongan agamawan disarankan tidak hanya menghadkan kajian mereka dan mempelajari hanya sejarah pejuang beragama Islam semata-mata.

Katanya, mereka patut meluaskan ilmu mereka dengan melihat kepada sejarah para pejuang dari pelbagai latar.Antara contoh pejuang 'sosialism' yang dinamakan beliau ialah Che Guevara yang dilabelkannya sebagai pejuang handal dengan nilai positif.

ADA ORANG BENGANG TAK???
SEBAB TANPA ORANG PAS PUN BERSIH BERJAYA JUGAK

ADOI 
JANGAN PERASAN LA WEI!!!
LU INGAT LU LARANG ORANG LU DATANG
BERSIH 4 BOLEH GAGAL KA?

WAKAKA
UNTUK LU

(Bersih 4) Mat Sabu: Perdana Menteri, Jangan Tipu Rakyat
Published on Aug 29, 2015
Perhimpunan Bersih 4, KL 29/08/2015


Che Det Pi Jengok Bersih 4.0 bro !



BERSIH 4: Teruskan, kata Dr Mahathir
Hari ini, 7:31 pm      Hari ini, 7:57 pm

Keadaan yang perlahan-lahan tenang di sekitar Dataran Merdeka tiba-tiba bertukar kecoh apabila orang ramai mula menyedari kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri beliau, Tun Dr Siti Hasmah Ali.

"Teruskan, teruskan," katanya kepada orang ramai yang berkumpul dan berebut-rebut mahu bersalaman dengan beliau.
Keadaan sangat tidak terkawal apabila para petugas media dan orang ramai tolak-menolak untuk mengambil gambar beliau.

Ketika tiba, beliau cuma berjalan dari Jalan Parlimen menuju ke Jalan Tun Perak sambil diiringi pengawal keselamatannya.
Bagaimanapun disebabkan keadaan terlalu sesak, Dr Mahathir kemudian berpatah balik dan menuju ke keretanya.
Keadaan tolak menolak dan kelam kabut itu berlanjutan kira-kira 10 minit.

Sementara itu, ketika ditanya pemberita apakah tujuannya hadir pada hari ini, beliau hanya berkata: "Just to look around (saja nak melihat-lihat).
Sebelum Dr Mahathir memasuki keretanya, beliau sempat melambaikan tangannya dan meninggalkan kawasan berkenaan bersama Dr Siti Hasmah..Mkini






Mat Sabu memberi ucapan


Anda kenal si manis nie?


Lautan Perserta Bersih memenuhi ibukota



Peserta perhimpunan Bersih 4 membawa sepanduk desak perdana menteri letak jawatan di Kuala Lumpur, hari ini.Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 29 Ogos, 2015..baca di bawah

Himpunan Bersih 4 ‘pesta demokrasi’ tuntut Najib letak jawatan




Bersih Global

Sementara beribu peserta turun padang ke Kuala Lumpur 
di perhimpunan Bersih 4 hari ini, 
beribu lagi melakukan perkara yang sama di serata dunia 
dalam cara mereka tersendiri.


Doha, Qatar
Solidariti untuk Bersih 4 dari rakyat Malaysia 
di seluruh dunia bermula seiring perarakan di ibu kota Malaysia. 

Wellington, New Zealand
Solidariti dari Wellington, New Zealand bagi Bersih 4 hari ini. 
– Gambar Facebook, 29 Ogos, 2015


Ontario, Kanada
Solidariti dari Ontario, Kanada untuk Bersih 4. – Gambar Facebook, 29 Ogos, 2015


It was one of the best things i did in Zurich !! #Bersih4



ADELAIDE - AUSTRALIA. Senator Australia, Nick Xenophon didakwa menghadiri sebuah perhimpunan Bersih 4.0 di Adelaide, hari ini...Read more »


********

Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail 
bersalaman dengan penyokongnya ketika menyertai perhimpunan Bersih 4 di Kuala Lumpur, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 29 Ogos, 2015....

"Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini menggesa Datuk Seri Najib Razak jangan memekakkan telinga terhadap harapan rakyat, berkata jumlah ribuan peserta perhimpunan Bersih 4 hari ini adalah petanda jelas perasaan tidak senang orang ramai terhadap beliau..TMI 

Najib tidak boleh lagi pekakkan telinga, kata Wan Azizah



Supporters of the pro-democracy group
After the turnout of tens of thousands in the streets of Kuala Lumpur for the Bersih 4 rally, Bersih 2.0 chairman Maria Chin Abdullah has told Prime Minister Datuk Seri Najib Razak to step down..TMI 




Dear Maria 

MERDEKA! SOKONG BERSIH!

Gegaran Merdeka menandakan berakhirnya pemerintahan penjajahan curang kerana penindasan dan kezaliman. Merdeka juga mengusung gagasan besar dan keyakinan baru; menegak keadilan dan negara hukum serta memacu pertumbuhan dengan jaminan pengagihan saksama..

Walhasil, Merdeka 2015 dinodai keserakahan dan ketamakan; ekonomi meruncing dan kehidupan rakyat terus melarat. Terdapat ketimpangan luar biasa diantara cita-cita luhur kemerdekaan dan sekatan ke atas kebebasan rakyat. Institusi hukum tercemar dan kesenjangan pendapatan terus melebar.

Kita harus bertindak dan selamatkan Malaysia tercinta!

DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

27 Ogos 2015








Peserta Bersih berbasikal 



Dari FB



Peserta di hadapan SOGO KL



Pimpinan GHB 
memberi ucapan bersemangat




Bersih 4 
Di Tanjong ! P.Pinang !
Kah Kah Kah

Sempat BBQ lagi bro !



Di Gurney Drive (Pdg Kota Baru)



Mengadap laut pekena apa yg patut ! kah kah kah


Mama dan Bersih 4


Central Market ! Nostalgia lama bro ! 


Tiba masa - yang wajib ditunaikan !


Lautan manusia di malam hari ini bro !


PETALING JAYA: Wartawan dan mereka yang datang untuk menyertai Bersih 4.0 dikejutkan dengan insiden wanita jatuh di kaki lima.
Ia berlaku sekitar jam 11:15 pagi, ketika mangsa melintasi kawasan berhampiran Masjid Jamek.
Wanita yang dipercayai pelancong asing itu dilaporkan mengalami cedera di bahagian kepala dan telah diberikan rawatan segera oleh peserta demonstrasi yang berada berhampiran.
Setakat ini, identiti dan status kewarganeraannya masih belum dipastikan. – FMT


Pesanan Azmin untuk Ketua Polis Negara


KUALA LUMPUR - "Kami berhimpun kerana sayangkan anak-anak Malaysia termasuk anak polis". Demikian pesanan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, hari ini..Read more »


Bersemangat che adik kita nie


Kawan hantaq. Rugi tak siarkan


Suasana di awal malam



"Rally" led by new hope Chairman Mohammad Sabu's party arrived at the venue, winning the favor of rally, was             greeted with enthusiastic cheers.


Che Kak bersemangat sungguh bro ! Syabbas !


Cantik bebenor ayat tu yer? Kah Kah Kah


Suasana berhampiran Pasar Seni petang tadi bro !


5:30 PM @ Pasar Seni

Kita jumpa lagi besok bro ! 



Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?