Kami Bantah PAS bergabung semula dengan Pakatan Harapan.

PAS dalam minggu ini mencoba untuk mendekati Pakatan Harapan semula setelah menyedari parti tua bangka itu kini tidak lagi mampu bertahan ter
utama setelah gagal dengan gagasan 355 mereka. Ramai berpendapat 'gagasan' 355 itu di pandang sepi oleh Umno dengan menurunkan usul 355 itu ke bawah dari posisi 4 sebelumnya dan hampir pasti ianya tidak dapat dibentang untuk penggal Parlimen kali ini.

Ramai rasakan Pas telah di'kencing' Umno? Hasilnya, kepimpinan utama Pas menyedari ia telah dipermainkan Umno? Cumanya mereka tidak mengaku saja.

Menyedari perkara ini, Pas pun bersuaralah dan bersedia semula membuka pintu kerjasama bagi hadapi PRU 14 ??

Tindak-tanduk Pas mutakhir ini menunjukkan parti itu semakin yakin akan kehilangan Kelantan. Dgn sebab itu Tok Sidang Pas bersuara membuka pintu rundingan, tetapi tidak pasti dengan kumpulan mana? kerana sebelum ini PAS begitu lantang 'menyerang' Amanah dan DAP dua seteru yang paling sengit. Apa yang Pas tak lebelkan Amanah dan DAP? Pengkianat laa, musuh Islam nombor wahid laa dan macam-macam lagi.

Negara memerlukan pemimpin yang jelas untuk membela nasib rakyat dengan mempunyai ciri akauntabliti, kredibiliti, mengutamakan maslahat ummah dan melihat ke hadapan untuk melakukan kebajikan kepada rakyat dan negara'.

Tetapi ciri ciri seperti akauntabliti, kredibiliti dan semua yang di atas itu tidak ada pada PAS dan kepimpinannya bro ! Lihat sahaja dalam Sidang DUN K'lantan baru-baru ini,lihat juga bagai mana seorang exconya berbahas seperti orang yang hilang pertimbangan kewarasan. Mereka, Pas Kelantan mengabaikan maslahat ummah dalam episod penebangan balak negeri itu hingga menimbulkan kegelisan pelbagai pihak termasuk orang-orang asli di sana.

Bila merasakan Amanah hampir pasti menggugat Kelantan dan takut kehilangan kuasa eksekutif dlm
PRU 14 nanti, Pas segera buat konar baring dan bersedia kembali bersama Barisan Pembangkang?.

Tulisan berikut adalah luahan dari berbagai pihak yang menolak serta membantah hasrat PAS itu, rata-ratanya membantah untuk PAS bergabung semula dalam Barisan Pembangkang.

Begitu juga pendirian aku bro ! Tinggalkan PAS bersendirian atau biarkan dia bersama Ameno yang digilainya sejak sekian lama. Tubuh badan PAS penuh dengan pelbagai penyakit kronik yang susah diubati. Segala jenis 'vitamin' tidak mampu digunakan terhadap PAS yang sekian lama tersilau dengan Umno. 

PAS tidak langsung berprinsip, tidak ada dinamika ilmu yang boleh dipelajari dari mereka. PAS terlalu seronok melabel Amanah sebagai  'pengkhianat' sedangkan PAS dan de so called segala kepimpinan ulamanya itulah yang telah dan sedang mengkhianati perjuangan Islam yang ditinggalkan oleh ulama2 ikhlas sebelum Tok Sidang sekarang. Semua wala'uns telah nampak begitu kotor, air telaga  tujuh pun tak mampu mencusi kotoran itu. Sekian.



  Pembangkang tu sapa? Umno kah?Pahit? Tak usah telan..Telanlah 'madu' yang di beri Ameno tu...Lagi 'pahit' kami kalau PAS masuk mai kacau PH..boleh hangus PH tu kalo ada PAS semula... Kah Kah Kah

PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN WAJAR BERFIKIR 7 KALI SEBELUM BERKERJASAMA DENGAN PAS

Setelah Pas hampir pasti dipermainkan Umno dalam usaha mereka membawa usul pindaan RUU355 diparlimen telah keluar kenyataan yang agak "pelik" daripada pemimpin Pas tentang kesudian mereka untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan menentang Umno Barisan Nasional pada pilihan raya yang akan datang.

Ironinya, kurang sebulan dari hari ini, Mursidul Am Pas Hashim Jasin sebagai mana dilaporkan portal Bernama pada 13 oktober lalu menegaskan tidak akan sama sekali bekerjasama dengan DAP lagi dan sanggup menghadapi pertandingan tiga penjuru pada Pru yang akan datang tetapi beberapa hari lalu individu yang sama mengeluarkan kenyataan sudi bekerjasama walaupun dengan DAP untuk berhadapan dengan Umno.


Sebelum itu juga telah viral satu video sedutan ceramah Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa jika mereka lawan Umno, maka bukan Islam akan memerintah dan mudaratnya lebih besar, namun hairannya bagaimana kali ini Ustaz Hadi boleh mengeluarkan kenyataan setuju untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan yang mana lawannya adalah Umno?

Pendek kata, sebelum usul 355 hampir pasti gagal dibahaskan di parlimen, sikap Pas terhadap Pakatan Harapan adalah 360° berbeza dengan sikap mereka hari ini.

Pemimpin Pakatan harus jelas, bahawa perubahan drastik ini berlaku selepas Pas rasai ditipu Umno buat kesekian kalinya walaupun sebelum ini dinasihati berulang kali oleh parti pembangkang lain untuk berwaspada dengan helah Umno yang ingin memecahkan Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat telahpun terkubur dek kerana keangkuhan Pas enggan menerima nasihat rakan Pakatan bahkan Pas sendiri berpecah kerananya sehingga tertubuhnya Amanah, lalu apabila mereka ingin cuba kembali setelah berjaya merosakkan Pakatan Rakyat, ada pimpinan Pakatan Harapan teruja dan menerimanya begitu sahaja?

Tidak Boleh! Pas mungkin rela "dikencing" Umno berkali kali namun adakah pemimpin Pakatan Harapan rela untuk dikencing Pas buat kali kedua?

Jangan begitu, Pakatan Harapan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya itu tinggi,bayangkan jika Pas bersama Pakatan berhadapan BN pada Pru14, Pakatan dan BN masing masing mendapat jumlah kerusi yang hampir sama dan Pas memenangi beberapa kerusi yang menjadikan mereka ada kuasa penentu "king maker" untuk membentuk kerajaan, dibimbangi mereka akan sekali lagi memporak perandakan pembangkang dengan meminta kedudukan yang tidak selayaknya untuk mereka jika Pakatan ingin mendapatkan sokongan mereka, dan akan berpaling kepada Umno sekiranya Pakatan enggan menurutinya, bukankah ini akan merugikan Pakatan itu sendiri?

Pas juga punyai rekod lama khianat sebelum pilihanraya dimana telah berlaku pertindihan calon di kerusi milik PKR menyebabkan PKR kalah disemua kerusi tersebut termasuklah BN berjaya merampas dun Kota Damansara.

Kedua analisis senario ini adalah berasas apabila Pas juga mempunyai rekod sebagaimana didedahkan oleh Ustaz Ahmad Awang sewaktu beliau menjadi naib presiden Pas tidak seberapa lama dahulu bahawa beliau dihubungi pemimpin tertinggi Pas untuk membubarkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak dan menubuhkan kerajaan perpaduan melayu islam bersama Umno pada ketika itu.

Pemimpin Pakatan Harapan wajar berfikir 7 kali sebelum mula memikirkan untuk bekerjasama dengan Pas,dan fikir lagi 7 kali sebelum bertindak melakukan kerjasama, dan jika ia dilakukan sekalipun haruslah dengan cermat dan berhati hati bimbang Pakatan mungkin dikencing buat kali kedua.


mdl - agendsai.blogspot.my
~ CnP dari sumber

Rumusan

 ~ Sebelum usul 355 hampir yang pasti gagal dibahaskan di parlimen, sikap Pas terhadap Pakatan Harapan adalah 360° berbeza dengan sikap mereka hari ini.~ Pemimpin Pakatan harus jelas, bahawa perubahan drastik ini berlaku selepas Pas rasai ditipu Umno buat kesekian kalinya walaupun sebelum ini dinasihati berulang kali oleh parti pembangkang lain untuk berwaspada dengan helah Umno yang ingin memecahkan Pakatan Rakyat.~ Pas juga punyai rekod lama khianat sebelum pilihanraya dimana telah berlaku pertindihan calon di kerusi milik PKR menyebabkan PKR kalah disemua kerusi tersebut termasuklah BN berjaya merampas dun Kota Damansara. ~ Tidak Boleh! Pas mungkin rela "dikencing" Umno berkali kali namun adakah pemimpin Pakatan Harapan rela untuk dikencing Pas buat kali kedua? Pikir Pikir Pikir Pikir Pikir Pikir dan Pikir lagi..~ Pakatan Harapan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya nanti bro ! jangan lupa rekod jahat Pas tu..  Itulah sedikit khulasah yg boleh diselak dari perangai Pas sejak di bawah Hadi Awang yang banyak merosakan citra dan aspirasi rakyat yang ikhlas berjuang.    

Lihat
Perangai buruk PAS
sebelum dan selepas 
di kencing rakan baiknya !

 Berbeli- Belit DaaaMacam nie PH nak kutip balik?Minta ampunnn bro!Kah Kah Kah
  Pakatan Harapan harus sedar bahawa Pas adalah rakan kongsi yang berisiko tinggi, risiko dikhianati sama ada sebelum mahupun selepas pilihan raya nanti bro ! jangan lupa rekod jahat Pas tu..
 Belit Belitan 2Pas sedia bukak pintu kerjasama pru14...??
nahh.. aku tepek sebahagian pengkhianatan2 pas pada undi harapan rakyat pada pru13 yg lepas... masih nak percaya parti pengkhianat harapan rakyat malaysia ni lagi...? Sorry.. mati hidup semula pun takleh percaya.. penipu sambil lacurkan agama islam..

Selipar Gombak



Bila Lebai buntu…Buat pusingan U
Kini statemment diaju…PAS buka pintu
Parti sudah setuju…Satu lawan satu
Segala diludah dulu…Dijilat tanpa malu
Mungkin takut dilatu…Pada next PRU
Janji kuasa dipacu…Kekal berada dibangku
Khalayak tidak perlu…Parti khianat selalu
Tiada hala tuju…Menyondol umpama lembu
Dengan Amanah berbulu…Bolehkah senyuman dipacu?
Dengan DAP berseteru…Bolehkah berganding bahu?
Persetankan parti dungu...Jadilah kera duku.

KAH KAH KAH

Ini satu seruan…PH empunya kepimpinan
Biarkan PAS meroyan…Usah kalian layan
Kami hilang kepercayaan…PAS punya keikhlasan
Sanggup khianati pakatan…Walau terikat perjanjian
Lihat tujuh kawasan…Berentap sesama rakan
Walau ada perjanjian…Tergamak PAS lacurkan
Konon Islam diperjuangkan...Tapi Akhlak setan.
Parti tiada haluan...Tunggu masa dikafan.

KAH KAH KAH

-sepai malaya- 
 

Sebelum usul 355 hampir pasti gagal dibahaskan di parlimen, sikap Pas terhadap Pakatan Harapan adalah 360° berbeza dengan sikap mereka hari ini.
Pemimpin Pakatan Harapan wajar berfikir 7 kali sebelum mula memikirkan untuk bekerjasama dengan Pas,dan fikir lagi 7 kali sebelum bertindak melakukan kerjasama, dan jika ia dilakukan sekalipun haruslah dengan cermat dan berhati hati bimbang Pakatan mungkin dikencing buat kali kedua. Mereka dah pun selesa bersama UMNO. MA PAS sendiri tanya hangpa 'apa salah kalo Pas berkerjasama dgn UMNO?. Kaminak jawab, tak salah aihh..carry on bro !lagi kami senang hati, kami dah makin jelas siri pengkhianatan PAS terhadap ummah. Ha ha Ha 
Exco agama Kelantan dilihat terlalu sangat kekampungan bila bercakap menggunakan laras bahasa kedai kopi. Sebagai orang yang mengaku diri Ulama, memegang portfolio Exco Agama tidak wajar beliau menggunakan bahasa jelek. Politik ialah ilmu membincangkan khidmat kepada rakyat. Politik bukan ilmu mengejek dan menyerang peribadi lawan. Sekiranya selepas ini keperibadian Exco Agama Kelantan diserang dan diaibkan tidak kira dari mana-mana pihak , jangan disalahkan kepada sesiapa kerana beliau sendiri bersikap sedemikian kepada orang lain. Sepatutnya hujah perlu dilawan hujah. Bukan sentimen dan prejudis. PAS Kelantan adalah rujukan PAS seluruh Malaysia. Jika intelektual Exco Agama Kelantan hanya sekadar itu maka tidak hairan orang tidak berpelajaran seperti Mokhtar Senik dan Azli Taliban boleh dianggap Ulama PAS diluar Kelantan

~ FB Muhammad Kamal 

 
Satu lawan satu: Pakatan Harapan jangan 'dikencing' kali kedua oleh PAS lagi setelah PAS bertangungjawab menguburkan PR dulunya. Mungkin kali ini 'giliran' PH pula untuk disemadikan, sebab kita syak begitu kerana 'track record' dulunya bro ! Jauhi dari PAS.

Sebenarnya PAS dan Wala'uns jauh sekali mampu ke arah itu [ one on one ] aka {satu lwn satu} sebab itu penyelewengan ilmu akidah dan siasah yg selalu kamu ratibkan pada penyokong2 yang jahil agama demi kelangsungan hidup parti sekular demokrasi PAS kamu.Dan yang digelar ustaz2 seperti di ataslah yg menjadi penyalak2 di mikropon pentas ceramah PAS di seluruh Malaysia. Semasa belajar di Mesir atau di mana2 tak mahu belajar ilmu Sunnah Rasulullah saw betul2, jadi bila habis belajar di universiti terus terjun dlm kancah politik sekular demokrasi tanpa ilmu2 Sunnah quran dan Siasah.Jadi natijahnya kesan buruknya akibat drpd ucapan ustaz2 bangang yang jahil murokkab ini rakyat yg jahil lah menjadi mangsanya.    pinkturtle2 |



Apa kata netizen
Tentang PAS dan Kepimpinannya !

(Rose Stopa)
~ Tak pernah dalam sejarah pasPIGS,seorang pres di maki hamun,di kecam oleh netizen setiap hari..ditolak oleh bukan islam dan penyokong pembangkang..di tunggu kematiannya sepertimana di tunggu kematian pemimpin ameno puaka laki bini tu... seumur hidup aku pun,ini pertama kali aku maki pemimpin pasPIGS...sungguh!!!
Inilah akibatnya bila korang pilih lacurkan agama kerana habuan dunia..kerana korang pilih bersama penyamun dr rakyat yg mengundi ,yg meletakkan korang di tempat sekarang!!!
Bagiku.."Tiada Lagi Jalan Kembali"...ehhh macam lagu J.Mizan jer...adeehhhh...


(Hj Muhammad Yahaya)
~ Sebelum ni..DAP mcm babi...
Hari ini..DAP dah mcm nabi... 


(Azhar Ledang)
~ Drp survey yg aku buat kt fb nie, drp 50 org, 51 x setuju PIGS masuk gabungan PH....
Bior dia mereput.
Kah kah kah
Jgn sesekali percaya lebai fasiq tu. 


(Sulaiman Ibrahim)
~ Kajian AWAM..
Open fb status for Public..
Jawapan Leman 'B'...
Jawapan hangpa camana lak..? 


(Sulaiman Ibrahim)
~ Setelah RUU355 Tidak dapat dibentangkan di Parlimen ,mereka nak berbincang dengan PAKATAN HARAPAN pula untuk 1vs1 bagi menjatuhkan UMNO/BN pru14..
Jenis ni tak boleh buat kawan...
PAS terkenal dengan budaya pengkhianatan pertindihan kerusi,memutuskan tahaluf siyasi dan tuduh org lain .Jenis macam mereka tak pernah mengaku kesilapan.
Maaf cakap... tetap 3 penjuru pon kami tak takut..
Akan kami lawan Bani melayu UMNO penyamun dan lebai2 geylong berlagak alim. 


(Kameel Abuya)
~ Setelah RUU355 Tidak dapat dibentangkan di Parlimen ,mereka nak berbincang dengan PAKATAN HARAPAN pula untuk 1vs1 bagi menjatuhkan UMNO/BN pru14..
Jenis ni tak boleh buat kawan...
PAS terkenal dengan budaya pengkhianatan pertindihan kerusi,memutuskan tahaluf siyasi dan tuduh org lain .Jenis macam mereka tak pernah mengaku kesilapan.
Maaf cakap... tetap 3 penjuru pon kami tak takut..
Akan kami lawan Bani melayu UMNO penyamun dan lebai2 geylong berlagak  
 
~ *Pas kembali UTURN Satu Lawan Satu PRU*

Pas mula bersorong tarik dengan Najib mengenai hubungan mereka apabila kegagalan RUU 355 dibentangkan. Memburukkan keadaan, kajian Jabatan Pilihanraya Pas mendapati
mereka akan kalah disetiap 3 penjuru PRU serta bakal kehilangan Kelantan. Sehubungan dengan itu, keperluan untuk berbincang dengan BERSATU dan PKR mesti menjadi agenda. Manakala DAP dan AMANAH bakal menjadi barang tebusan mereka. "PAKATAN HARAPAN BAKAL HANCUR"*_
_Jika ikhlas..! Kenapa Pas tidak mahu bersama pakatan pembangkang turun BERSIH 5..? (
Kameel Abuya)



Yang hendak kita awasi adalah kehendak rakyat bukannya Pas,
Pas biarkan mereka dengan keputusan tersendiri. Tak payah nak runding. Tak runding lagi baik adanya.
depa nak pi bersih ke? tak mau pergi ke?
Tak payah dok ambik pot..tak usah tunjuk kita melehaq kat depa..
Tak dak sapa dah kebuloq kat Pas tu..
biaq depa mereput sendiri !!

Kah Kah Kah
depa nak pi bersih ke? tak mau ke?
Tak payah dok ambik pot..tak usah tunjuk kita melehaq kat depa
Tak dak sapa dah kebuloq kat Pas tu..
biaq depa mereput sendiri !!

Kah Kah Kah

Akhirkalam
Al-Quran juga memberi peringatan bagi orang yang mengajak Orang Lain untuk Baik Namun Lupa Akan Diri Sendiri -Allah Ta’ala berfirman,

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ...“Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaktian, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?” (QS. Al Baqarah: 44).
Karena Allah Ta’ala berfirman,
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ (2) كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ (3)

“Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.” (QS. Ash Shaff: 2-3). 
 
Termasuk yang bercakap bohong semasa sidang Dun dan yang suka makan gaji buta ponteng sidang dewan rakyat...Capkapalayar Keempat

Comments

  1. Tak payahlah nak bermesra dgn parti yg tuduh org pengkhianat,munafik dll. Semoga apa yg diucapkan itu kembali dilemparkan kemuka mereka dgn izin Allah swt.Perkukuhkan PH bersama bersatu & warisan.

    ReplyDelete
  2. Sangat setuju. Biarkan PAS bersendirian. Haji Hadi sangat bahaya. Dia boleh buat pusingan U bila-bila masa. Bekerjasama dengan orang macan ni sangat berisiko tinggi. Tidak ada prinsip dan integriti.

    ReplyDelete
  3. Sy rasa time demo bersih td ada dr syed azman... pas taknak pecat ker..? Derhaka tuu... hahahaaa.
    PAS - Pelacur Agama Semalaysia...

    ReplyDelete
  4. Kenapa pas suka u-turn..? Sebab ; org ganu sebut Utong.. (laba)
    Yg utong sekerat dua bapak pas.. pengikut lain dapat janji syurga aje laaa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO