Tok Sidang PAS Bermadah -Besenang2 Dahulu...!

Orang tua2 dulu cukup pandai buat perumpamaan bro!
'Bersenang2 Dahulu, Bersusah2 Kemundian' itulah pepatah pepitih yang boleh kita ibaratkan dekat PAS sekarang ini !

Sebelum muktamar 61, gerombolan 'ulama' Pas cukup seronok, cukup gumbira menghentam ahli sendiri terutama geng 18 yg diketepikan, disingkir sampai pupus pipis nya professional dalam Pas..tinggallah grombolan 'ulama' sahaja mendominasikan parti itu..

Semasa muktamar 61, mereka nekad berpakat memutuskan hubungan dgn DAP..dan sekarang, mereka seperti 'kera kongkang' terhegeh2 nak ajak balik nak catur formula baru kononnya nak bartaut kembali kerana nak tumbangkan Umno BN?

Apakah selama ini, dibawah hadi dan harun, mereka melawan atau bersekongkol dengan Umno? atau ada tekad lain?

Kenapa TITM terus2an mengharap dan bersungguh2 nak ajak pembangkang lain yg dah nekad menubuhkan PR 2.0 (PKR + DAP + GHB) TANPA PAS menjalinkan semula hubungan? kerana ia sedar PAS dah jadi 'terasing' dan tidak lagi sapa pun pedulikan dari kalangan RR 2.0 bro ! Pasai Pas hanya boleh berkawan gngan Umno saja...Kah Kah Kah

Seniwara aka sandiwara bikinan TITM nampak songsang bro ! bukan main lagi TITM beriya2 menghentam Najib sekarang ini bro ? walhal sang nakhoda1 dok layan umno semacam saja ? kan ke pelik tu? kah kah kah kah



Nie PASAI Kut?
Dok rajin sangat wirid nak cari formula baru , nak ajak geng lama balik ke demer, tidak pun. "mai laa kita pakat2 lawan Umnuuu" ??
Nak lawan Umno guaner TITM?
Tok Sidang Besaq PAS dok melilit dgn Umnuuu siang malam !
Umnu buat apa pun dah tak dak apa dahhh...lagi sokong ada laaa bro !
Macam tu nak ajak pakat lawan Umno? Hang mimpi apa ?
Kah Kah Kah
Kan demer dah jadi Timbalan Nakhoda PAS?
Jangan dok bercelaghu dengan IMPIANA No.1 punya Nakhoda?
Sat lagi pecah kapal pecah bahtera PAS kut"?
pelampong ada? Pelampong?

Tuan Ibrahim Tuan Man sedang keluar statement serang UMNO sbb nak tutup kenyataan2 pro Najib dan Pro UMNO dari Harun Din dan Hadi Awang.
Semua nak bagi ahli2 PA...S senang hati dan jgn memberontak yg akhirnya membawa kepada ahli2 pas sertai Harapan Baru.
Sebenarnya TITM hanya bersandiwara semata mata

Luka di tangan nampak darah
Luka di hati hanya Allah yang tahu

Setelah melemparkan segala tohmahan, maki hamun, fitnah dan celaan yang ahli terima dahulu..tidak mungkin lagi ahli nak kembali kepada rumah lama. Maafkan bro.. Ahli nak berhijrah ke Harapan Baru


Kah Kah Kah
Capkapalayar Limaribukawan's photo.
Meraayu beb !
Kah Kah Kah  Seniri buat onar,
sampai tunggang langgang, tungging terbalik ! Merayu !

Harapan Baru mendapat tarikan! Alhamdulillah... Kena cepat bertindak dengan kes yg meletop-letop!!!
"Jika nak jadi pokok yang tingi dan kuat, kenalah tahan dtiup badai yang kuat. Jika tidak, jadilah rumput yg selalu dpijak orang diragut binatang"


Nak serta sama 'Himpunan Bersih' ?
depa ajak ke? Penganjur Bersih 4.0 semawa PAS ke?
ni dah macam kaduk hinggut junjung ! ke guana din?
Kalo makan kenduri orang tak panggil? boleh pi ke Ostad?
elok suluh muka bro !
sekarang nie Pas berada di tahap hina !
majoriti rakyat dah tolak Pas bro !
Umno pun tak sehina macam nie...apa punya turr !

 

2H (Hadi dan Harun) sokong Najib secara terbuka...
TITM nak main 'wayang pacak' dok habaq mau sokong Bersih 4.0 ? Ini namanya 'pura cendana' kah Kah Kah

Baik pi mandi manda kat tasik kenyir bro !
ajak Paschai buat 'mukhayyam' sekali lagi ! bincang tengok apa nak jadi ngan kitak2 Paschai nie? sambil2 mengail ikan.


Ini jawapan Hadi..
"PAS tidak akan suruh ahli turun Bersih 4.0, PAS hanya akan hantar wakil sahaja" kenyataan Hadi yg dibuat di Markas Tarbiyah PAS Air Kuning, Taiping...

Alasan Presiden PAS yang lain:

"Kita akan adakan himpunan yang lain yang dikepalai PAS dan kita akan ajak orang lain datang,"
Sapa orang lain tu bro?
dah tak dak sapa dah..habis melongsoq ke lain? DAP, PKR, GHB dan NGO-NGO lain sudah memutruskan untuk bersama di dalam BERSIH 4.0 bro !
Meme Pas jadi kera kongkang macam wau bulang ikut angin saja..yg lepas tali tu sorang saja..ikut suka dia laa nak bawa ke mana? Kah Kah Kah

Amacam TITM? wakil saja ? TITM saja laa wakilnya tu ( macam Mat Sabu dulu2 yg jadi timbalan Presiden - Hadi tak pernah pi pun? ) Kah Kah Kah
 
Luka di tangan nampak darah
Luka di hati hanya Allah yang tahu

Setelah melemparkan segala tohmahan, maki hamun, fitnah dan celaan yang depa terima dahulu tidak memungkinkan depa kembali kepada rumah lama. Maafkan depa.. "Kami berhijrah ke Harapan Baru". kata Depa...Kah kah kah


Farouq Albaloque's photo.

TIMBALAN PRESIDEN PAS BERKATA AKAN TURUT
SERTA HIMPUNAN BERSIH 4.
PRESIDEN SEBALIKNYA.
...
KE GUANE DIN?


Azahar Zain's photo.


PAS dah jadi lintang pukang sebab Hadi & the gang!
Maaf, RAMAI tinggalkan PASCHAI berhijrah ke GHB

Tak abis2 buat orang pening, serabut sungguh....


"Mana2 ada pimpinan GHB yg layan dia nihh(Titm) korang memang pengkhianat...", kata Kameel Abuya Macam tu laa kata orang lain pun....kah kah kah


Kah Kah Kah Bimbang?
Bimbang 2020 ! Bimbang Begapo Din?
Ucapan tak ada 'ruh' bro !
Begitulah kalo dah orang 'meluat' ke kita..
Sendiri punya kampeni buat onar, U-turn, putaq belit, caca marba n so on....
sendiri tanggung laa..pi ceramah pun ? orang tak attend bro !
ceramah Tuan Ibrahim Tuan Man di SINI boleh menguatkan lagi andaian bahawa PAS kini adalah sebuah parti sumbang ?
boleh dok' megah' dgn jawatan saja laa....kah kah kah

Ke guana  din?



Memang PKR dah bersama GHB wahai tuan guru?
So What?
Di Selangor laa nie amacam? Tak putus pun?
Gempaq Gejut mau lebih bro ?
Pas bertutur sekarang ini seropa suatu 'igauan' terlepas..
Tok2 Sidang Pas sudah terlalu 'tertekan' dengan perkembangan
terbaru siasah pembangkang yang rata2 menolak PAS ! terlalu
banyak berita perletakan jawatan dalam PAS sekarang..terbaru
oleh Pemuda Shah Alamwww.themalaysianinsider.com ) menambah
sakit dan siksanya PAS dan segala Walaunn mereka...Ia akan memberi kesan
besar nanti dalam percaturan pilihanraya akan datang?



Tok Sidang tetap
dengan 'pendirian' ini ?
Dalam Senja ada Kemilaunya
Pendirian Tok2 Sidang PAS 'menggugat'
organizasi sendiri? Ahli berkecamuk, bila
matlamat 'asal' diubah alih, diketepikan hanya
untuk puaskan impian Tok2 Sidang sendiri ?...
Bersenang2 dulu...biar ahli cirit berlarian bertaburan !!
Ke Guana Din?




























*******
Sisipan

Tutur kata orang cerdik !
Begitulah kalo nak patahkan hujah Tok Sidang  lama !
Kah Kah Kah
lihat - www.freemalaysiatoday.com
Seramai 13 ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda Pas Shah Alam mengumumkan secara rasmi melepaskan jawatan kerana bosan kemelut dalaman parti itu.


Abdul Rahman Abdul Talib's photo.
Banding laa sikit bro !
Paschai tentu melompat nie?

Kah Kah Kah


Ustaz Ahmad Awang Supporters's photo.
6 Hari sahaja lagi..!
Tunggu kemunculan
"Barisan Ulama ‪#‎HarapanBaru‬".


Abu Dihyah Alqalbi's photo.







Comments


  1. Tasek Kenyir tempat terapong
    Si Lebai lutot bermandi manda
    Niat yg busuk maseh disokong
    Berputar IDEA tujuan nya sama

    Kejap sorban kejap kopiah
    Jubah putih mngAsyikkan sekali
    Onar putar khianat FITNAH
    Dihias dpuja bak PERMATA nan asli


    Apalah guna merancang FITNAH
    FITNAH terIstimewa ejen pilkuda
    Laba FITNAH berjuta ghonimah
    Inilah "RAHSIA" yg AKBAR risikonya


    Beratus juta AKBAR risikonya
    TAKDIR terbuka alangkah malu
    Jubah SORBAN nak letak kat mana
    BANGKAI yg busuk tak sape yg mahu


    Beratus juta beRISIKO besar
    Jubah SORBAN dah telan bangkai
    Onar khianat FITNAH pon berputar
    Si siku lutut 'PRASAN' pandai


    TAKDIRnya rkyat mndpt kuasa
    Sgl akaun PROXY diperiksa
    Di audit seHALUS sgl harta
    Besorban jubah PEROMPAK rupanya!?


    Besorban jubah PEROMPAK hebat
    Songlap FITNAH mngelirukan ummat
    Mrk lah pengHALANG "kuasa" rkyat
    Kuasa rakyat ...kuasa KERAMAT


    Sapekah yg TAKUT kuasa rkyat?
    Sapekah "penyokong" PANGLIMA Bugis??
    Takdirnya KUASA ketangan rakyat
    Fitnah dan RASUAH terbongkar habiiss


    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$