Posts

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Image
Membaca ngomelan Nik Amar, si Lebai yang tidak tahu dan jahil mengenai 'money matters' ternampaklah kebangangan yang teramat bro! Lalu semaraklah Lebai memuji DAP yang dulunya bagai nak rak punya benci dan berkempen tolak parti Cina tu. 

Hadi gesa tolak DAP kerana tidak bersih, bukan Muslim | sini | Sekarang angin Lebai nie dah berpusing pusau macam 'hurricane' beb ! Tiba2 DAP dah jadi 'baik' di mata lebai? Lihat | Videoni bro !  | Bila Najib serta Umno dan BN dah kena 'screw' dalam PRU14. Tidak ada lagi kelibat Lebai-Lebai PA$ dari Presiden, timbalannya serta lebai2 yg mengampu UmnoBN termasuklah lebai2 'Pasu Bunga'. Entah ke mana mereka membawa diri? 

Di PRK Sg. Kandis pun Pas dan lebai serta walauns terus berikan Umno bernafas dengan terus menyokong Umno. Lebai tidak letak calon pun. Takut spring sekali lagi. Nak selamat terus jadi khadam Umno abadi. Itu yang afdhal bagi Lebai. KAHKAHKAH

Memang satu kesilapan besar manusia ini diberi jawatan nai…

No Entry ! Untuk Ahli parti komponen BN Masuk komponen PH - Video

Image
Bila Pakatan Harapan menyapu bersih negeri2 Pantai Barat kecuali Kelantan, Terengganu, Pahang dan Perlis..Ramai dari ahli parti komponen BN yang bercambah itu tersangatlah berminat untuk masuk parti komponen PH ini. KAHKAHKAH

Demikian diumumkan oleh Majlis Presiden Pakatan Harapan beb !. Mereka disaran menjadi ahli bebas dan boleh menyokong Pakatan Harapan sebagai ahli bebas saja.

Pengumuman dibuat Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamed pada mesyuarat Majlis Presiden PH yang berlangsung di Ibu Pejabat PPBM di Petaling Jaya.

| Siapa ahli parti komponen BN yang tak jadi ahli mana2 komponen Pakatan Harapan sama ada PPBM, PKR, DAP atau AMANAH ! Mereka sekarang TIDAK dibenarkan untuk lompat parti kalo pun depa menang PRU 14 yang lepas. Ini adalah satu tindakan terbaik dan terpuji seperti di putuskan oleh Majlis Presiden PH bro !

Semua ini tentu ada sebab2 nya. Aku alukan sangat2 sebab dan asbabnya ini bro! . Puak2 BN ni bukan boleh diberi muka. Esok lusa ada saja perkara2 ka…

Mengisi agenda kemenangan PH - Video

Image
Sekarang adalah masa bagi kerajaan baru memberi tumpuan penuh dan fokus kepada agenda untuk mengisi kemenangan yang penuh gemilang yang diraih dalam PRU14 lalu. 

Kemanisan awal yang di kecapi oleh Pakatan Harapan ini hendak nya diisi dengan penuh hemah dan hikmah. Kemanisan ini mesti dikecapi oleh seluruh rakyat yang telah memberikan kepercayaan penuh mereka untuk melihat Malaysia dipandu dengan penuh bijak sana oleh kepimpinan baru yg dilantik nanti oleh PM. 

Rakyat sedang memerhati dan melihat semua janji dalam manifesto dilaksanakan untuk membawa rakyat kepada kualiti hidup yang lebih baik di bawah kerajaan baru. Sekarang adalah masa berkerja dengan penuh tanggungjawab. Tidak ada lagi budaya mengampu, rasuah, tidak amanah dan belit. Selamat Majujaya kepada barisan kepimpinan baru. Rakyat mengharap anda semua memperbetulkan segala kesilapan mega yang lalu oleh UMNO dan BN.

AGENDA ISI KEMENANGAN

Hari2 Getir UMNO dan HARAPAN Baru. | Video

Image
Dunia ini umpama roda. Berpusing beb ! Kalau statik? Seumpama dunia tidak berpusing. Kata orang arab, وقتك هو عمركmafhumnya - waktu kamu itu adalah sebenarnya umur kamu. Macam2 berlaku di hari2 pertama sejak Tun Mahathir mengetuai Kerjaan Malaysia. Ada yang katanya nak bercuti? Ada Lebai nak lagi beryugi? Ada yg masih beremosi dan ada yang bercakap tak tentu isi ? 

Umno & BN kecundang habis kali ini. Untuk bangun semula rasanya ianya akan ambil masa sangat panjang bro! Silap haribulan Umno -BN hanya akan tinggal sejarah sahaja. PRU14 kali ini betul2 UMNO dan BN ditalkinkan.  Aku kutip berita2 penting sahaja sejak PH menang hingga ke hari ini. Harap hangpa semua terhibur !! KahKahKah.

RAKYAT BERPESTA Rakyat berpesta rai Tun Mahathir sebagai PM

Tahniah Rakyat ! PH Menang | Foto Menarik Berbicara \ Video

Image
Rakyat Menang. Itulah yang dapat diungkap setelah keputusan rasmi PRU14 diumum oleh SPR. Ramai berjaga berjegeh sampai ke pagi bro ! Ramai kata kemenangan ini hampir mustahil. Kali ini hanya foto menarik dikepilkan dengan sedikit ulasan. Apa pun Tun Mahathir telah selamat angkat sumpah di Istana Negara awal malam ini.

Malaysia bermuhasabah Rakyat Malaysia telah berani berubah, tekad dan nekad, kebulatan hati dan tindak-tanduk rakyat itu ada harganya..| Layar Sini .

Ini peluang Melayu menebus maruah - Tun Mahathir | Video

Image
Aku bersama-sama ratusan orang ramai sempat bersama-sama ikuti siaran langsung ucapan Tun M di skrin besar di Sg. Petani. Mereka nampak cukup bersemangat dan mendengar penuh tekun amanat yg disampaikan Tun. Moga esok (hari ini) warna Malaysia mekar bak mewangi dengan sejambak HARAPAN !

Pecah rekod Siaran Langsung Ucapan Tun Mahathir diikuti secara langsung oleh 266,000 penonton dari seluruh dunia

PRU14 | Dari Dapur Pakatan Harapan | Video

Image
Esok akan menentukan samada Pakatan Harapan mampu beralih ke Putrajaya atau terus kekal sebagai pembangkang. UMNO - BN dan PAS perlu diatasi kiranya hasrat pembangkang mahu di realisasikan. 

Ikuti beberapa 'masakan' dari dapur Pakatan Harapan di hidangkan kepada pembaca. Dapur masakan ini begitu menyelera kan bro ! Maklumlah yang menyediakan 'masakan' ini, bukan sebarang 'chef' bro ! Mereka adalah 'pakar' masakan bertauliah dan disegani ramai. Mereka adalah 'pakar' masakan politik ternama. Ikuti 'masakan' mereka.

KAJIAN INVOKE
PH dijangka menang 111 kerusi Parlimen, BN hanya 54 di Semenanjung. perintah 7 negeri – Invoke