Google+ Followers

Wednesday, 22 February 2017

Walauns PA$ seumpama lembu dicucuk hidung [ 2 video]

Ropanya walauns PA$ bukan tahu apa-apaan ber kenaan RUU 355 hadi tu bro ! Depa masih dalam perigi buta macam beberapa walaun Exco kat S'langor tu juga. 

Memang PA$ punyai ahli dan walaun baloq liat yg penyegan nak membaca dan mengambil tahu setiap program dan agenda parti mereka, sebab tu mereka hanya jadi pak turut, tikam turut dan bertaklid buta tuli. Kah kah kah

Maka mudahlah ketua mereka memperlembukan mereka hanya menarik tali hidung lembu atau 'kili' dan walaun pun ikut dengan senang hati? Kah kah kah

Yang cerdik seperti Husam, seperti Mahfuz depa pecat dan ugut akan pecat kirannya lebih sikit akai tu dari ketua walaunnya? Kah kah kah

Begitulah, bila rata-rata peserta H355 tidak tahu apa kandungan sebenar RUU 355 itu, mudahlah PA$ melebong walaun semaunya! Walaun kurang tahu malah ramai yg zero knowledge tentangnya. 

Perkara2 yang 
Lebai dan Walauns tak tahu:
~ Siapakah orang yg patut usul rang undang2 itu?
~ Di mana tempat yang sebenar ia harus dibentang dibahas dan kemudian disokong atau sebaliknya ? ~ Walauns tak tahu tempatnya di Parlimen? 
~ Walaun tak tahu peranan Ahli Parlimen yang letaknya kuasa mengundi berkaitan dengannya...
~ Walaun dan lebai tidak diterangkan bahawa Hadi telah pun bentang RUU355 tu sebanyak 2 kali.
~ Pun walaun dan lebai juga tidak tahu yang Hadi sendiri sebagai Olamak mereka telah menangguh kan usul yang dibentang tadi sebanyak 2 kali juga.
~ Walauns tidak tahu mereka dipergunakan oleh Ketua Lebai mereka untuk mencari sokongan bagi mendapat 'saham politik' PA$ dengan Umno men
jelang PRU akan datang ini? Kah Kah kah

Ini sahaja 
yang walauns tahu:
~ Pakai 'T-Shirt Ungu' bertulis kami sokong pindaan akta 355..baru nampak gaya walauns?
~ Suruh beli t-shirt pun beli lah ! Kah kah Kah
~ Bakar bendera DAP bila ada yang semarakan kebencian vs Dap.
~ Kami para walauns kelantan dapat cuti sehari sempena H355, kami pun cutilah dan boleh lihat dan berjalan-jalan kat key ell..oii bukan senang nak pi key ell..Kah Kah Kah
~ Walauns seakan tahu RUU 355 akan dibahaskan di Padang Merbuk oleh olamak2 tersohor pujaan walauns dan ada walauns yang berpikior boleh jadi ia akan di 'endorse' kan oleh para olamak mereka?? Kah kah kah
~ Walauns dan lebai makan nasik bungkus sedang kan olamak dan vip mereka baguih punya pekena set hidangan ! Kah kah Kah



Monday, 20 February 2017

HARGA IKAN NAIK 100 PERATUS DI SELURUH NEGARA, NAJIB BUAT APA NIE?

Ikan temenung tidak lagi murah seperti dulu. Ikan temenung ikan rakyat sekian lama.Rakyat marhaen dan susah selalu cari ikan ini kerana ianya murah.
Ikan ini juga adalah buat kucing di rumah. La nie kucing makan nasik gaul tulang ajer laa.

Ikan ini juga dibuat kuah laksa kegemaran seluruh
rakyat susah. Tapi tidak lagi sekarang ini bro ! Apa yang kerajaan lakukan hingga tidak mampu lagi mengawal harga di paras munasabah? Nampaknya rakyat makin tersepit terkepit segenap sudut. 

Mana pergi kementerian berkaitan untuk menangani semua kemelut ini? Apakah tidak ada inisiatif pihak berkuasa menetapkan harga 'standard' bagi setiap barangan pengguna yang sebegini? Dah laa minyak masak minyak kereta mahal, hampir semua barang keperluan mencanak naik setiap hari. UBN sudah lama tidak relevan lagi untuk diberikan mandat. Rakyat perlu peka hal sebegini.

Kelmarin aku pergi rumah sedara aku makan nasi. Beliau seorang nelayan pukat udang dan anaknya seorang nelayan ikan pukat lokhong. Sedara aku tu cerita, semalam anaknya jual 100 kilo ikan kembung temenung nie dengan harga tolak RM17 sekilo., ertinya dia dah buat duit RM1700 dalam tempoh sehari memukat saja. Itu harga tolak bro ! Bayangkan bila ikan ini berada di pasar? 

Kawan2 nelayan aku ceritakan sewaktu banjir di Pantai Timur baru2 ini, tokeh2 ikan datang ke sini memborong ikan kembung ini dengan harga yang tidak munasabah untuk dijual di sana . Mereka menawarkan dengan harga RM20 lebih per kilo? Tentulah nelayan di sini teramatlah gumbira ! Rezki datang bergolek? Hal ini masih berterusan.

Aku sendiri pun dah berhenti beli ikan temenung nie bro, harga gila. Kah Kah Kah


Thursday, 16 February 2017

Lebai dah tak boleh tahan dengan Mahfuz - [video]

Mahfuz Omar memburukkan parti sendiri. Lebai Kelantan dah tak boleh tahan dengar? Kah Kah

Dah parti tu memang buruk dan huduh sekarang ini, mana Mahfuz tak lompat ! Patutnya lebai-lebai yang ada jawatan dan pengaruh dalam parti mem
perbaiki semula kecacatan yang terbongkang di depan mata tu ! Ini tidak, makin kuat mengampu. 

Kalo Mahfuz nak keluar parti, tak payah lebai nak cabar! Cuma dia duk tunggu hangpa pecat saja macam Husam tu. Tapi PA$ makin makan hati menjeruk hati dengan Mahfuz. Lebai macam mati kutu saja dengan perangai Mahfuz.

Lebai kata, Mahfuz tidak mampu menerima perjuangan yang dibawa oleh Pas lagi. Perjuangan apa yang PA$ bawa nie? Perjuangan menggondolkan hutan di Kelantan bersama ulama membalak? Begitu? Perjuangan membina Tugu Banjir yang sesia tu? Perjuangan menjadi Khadam setia kat Umno? Begitu? Perjuangan memberi cuti sempena Himpunan 355 di Padang Merbok? (sini)

Kah Kah Kah  


Mohd Amar cabar Mahfuz keluar Pas

Mahfuz Omar memburukkan parti sendiri. Lebai Kelantandah tak boleh tahan