Google+ Followers

Monday, 22 August 2016

Satu 'coalition' saja lawan BN

Rakyat mahu hanya satu gabungan saja di kalangan pembangkang bagi melawan BN, kata Faiz dalam forum anjuran Malaysiakini. 

Pandangan dari Faiz Fadzil ini menarik bro kerana dalam forum yang sama itu,  Afif Bahardin menegaskan PKR masih mempunyai hubungan berterusan dengan Pas walaupun banyak pendirian PAS yg diketuai Tok Sidang depa itu bercanggah dengan Pakatan Harapan. Kenapa perlu teruskan hubungan keliru, sighu dan celaru ini?

PAS diketahui memang nekad menolak kewujudan Pakatan Harapan yang terdiri dari PKR, DAP dan AMANAH. Depa dah pun sejahtera bila telah membentuk Gagasan Sejahtera sendiri. Tak usahlah PH harapkan lagi dengan PAS terutama PKR ! Buang 'stim' rakan2 gabungan PH yang lain dgn perangai semacam ini?.

Kiranya PKR masih impikan Pas untuk harapkan 'undi' mereka? lupakan saja. PH kena berani dgn 'Pakatan' sendiri. PAS hanya akan membeban PH saja. 'No Choice' bro ! Kena jauh dari PAS. Mereka sudah tidak relevan lagi dibuat teman politik.

Tidak ada satu pun kejelasan PAS dalam politik pembangkang, yang ada ialah menongkat Umno BN untuk kesinambungan 'nyawa' mereka sendiri!! 
PAS adalah 'lawan' sebenar PH sekarang ini selain Umno, kerana siapa sahaja berselingkuh dengan Umno,ertinya ia adalah 'lawan' Pakatan Harapan !

PKR di bawah *Kartel sekarang, TIDAK lagi nak berlawan dgn Umno bro, cuma orang-orang seperti Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli dan Bro Jo umpamanya (sekadar sebut beberapa nama) yg memahami erti pakatan dalam PH, yang lain banyak menjaga kepentingan diri dan kantung sendiri terutama kumpulan *kartel dimaksudkan? Inilah perkara 'tersirat' yang boleh diertikan dengan apa yang disuarakan oleh Faiz Fadzil itu. Anwar sahaja yang nak berlawan dengan Umno, yang lain dalam PKR macam mau dengan tidak saja? Kah Kah Kah

PAS seperti dakwaan mereka akan 'membantu' Umno dan tidak akan 'melawan Umno'? Jadi masih mahu lagi percayakan PAS? Berulang kali kenyataan seperti ini diulang oleh Tok Sidang Parti O mereka bro ! Baca juga di sini.


Tanpa sadar terdapat 'pengkhianat' dalam Pakatan Harapan sendiri? Kumpulan 'tersebut' tidak pernah secara berdepan mengiktiraf AMANAH sebagai sebuah entiti baru (baru setahun) usianya, jangan selindunglah, kita tahu siapa mereka itu? Grup ini  seolah 'iri hati' dengan kebangkitan AMANAH yg begitu cepat diterima ramai dan mereka merasakan yang kehadiran Amanah akan menggugat dominasi mereka terutama di Selangor umpanya. Dah laa di Kelantan pun PAS tak benar parti lain selain PKR bertanding? Mereka itu konon dulunya 'membenci' Tok Sidang Pas tapi berperanan 'menyokong' di belakang. Kumpulan ini sebenarnya juga 'khadam' Umno atau lebih tepat sebagai macai dua wajah !!.  Kah Kah Kah

Sebab itulah Faiz Fadzil kata biar hanya ada satu 'pakatan' saja lawan BN sekalipun berdepan dengan dua tiga penjuru, lebih2 lagi macam di Kelantan ! Peduli apanya? 

*Kartel dilihat 'mengkhianati' Pakatan Harapan dan Amanah, lihat saja kenyataan *wakil kartel di forum anjuran MKini bila wakil depa dari AMK Afif Bahardin berterus terang mengakui parti mereka masih mempunyai hubungan berterusan dengan Pas walaupun banyak pendirian PAS yg diketuai Tok Sidang depa itu bercanggah dengan Pakatan Harapan..Boleh berkira lagi ke dgn de so called *kartel nie bro? Apa mafhumnya kalau begitu pendirian mereka? Jadi jangan harap apa-apalah dari mereka semua tu, dalang-dalang  yang ramai dalam * Kartel ini akan merosakan citra dan kemaraan PH dalam PRU-14 nanti kalau PH tidak beringat dan ambil *nota terhadap mereka?

Khulasahnya, Pakatan Harapan hanya perlukan SATU Pakatan satu 'Coalition' saja untuk 'lawan' BN bro ! Jadi yang bersekongkol dengan Umno BN hendaklah DITOLAK dengan tegas.

Rakyat mahu ada satu 'coalition' saja lawan BN, kata Pemuda Amanah

Rakyat mahu hanya satu gabungan saja di kalangan pembangkang bagi melawan BN, kata Faiz dalam forum di pejabat Malaysiakini. Gambar Wan Abdul Rahim.Rakyat mahu hanya satu gabungan saja di kalangan pembangkang bagi melawan BN, kata Faiz dalam forum di pejabat Malaysiakini. Gambar Wan Abdul Rahim.

Tuesday, 16 August 2016

Belum apa-apa Mohd Amar dah gelabah ?

Belum apa-apa Tim. MB Kelantan nie dah bagi satu 'hint' untuk PH khususnya Amanah jangan bertanding di kelantan pada PRU 14 nanti? Kah kah Kah

Kenapa bro? Dah segheyau ke? Bimbang apanya? Ketaq lutut semacam jer? Dulu katanya Amanah tak beri kesan apa-apa kat Pas di Kelantan? Sekarang nie awat? Nik Amar inilah yang gelar Amanah sebagai 'nanar' bro sini. Memang dia nie banyak mulut sikit, pok pet tak berhenti-henti, dia lah yang kata warna oren Amanah tu warna 'tok sami' lih.malaysiakini ! bila kena troll dgn netizen dan Tok Sidang Pas pun pakai baju (jaket) warna oren, dia pun mula laa diam sikit, pasai kena balik kat batang hidung seniri ! 

Memang PAS 'berniat' jahat, bila samakan warna AMANAH dengan warna sami..orang yang cerdik tak akan bercakap berbincang perkara-perkara selentengan sebegini bro, orang yang berotak 'kecil' sahaja memikior perkara-perkara 'kecil' yang tidak memberi apa-apa nilai tambah dalam memacu perjuangan. Itulah Nik Amar yang sekarang begitu bimbang dengan 'kerusi' empuk beliau takut dirampas Amanah pada PRU 14 nanti? Kah Kah Kah Kah Kah.

Aloo bro ! Apa hak kamu untuk sekat kemaraan Amanah untuk bertanding di Kelantan? Amanah boleh bertanding di mana sahaja seluruh Malaysia sebagai komponen Pakatan Harapan. PAS tiada hak untuk menyekat kemaraan Amanah. 

Kenapa hanya PKR dan PAS sahaja untuk 'menentang' Umno BN di Kelantan? PAS tiada hak bercakap atas nama PKR. Parti Keadilan ini bukan komponen PAS. Mau sadar sikit ! PAS sudah ada Blok ke tiganya bersama Ikatan dan baru sahaja menukar nama yang lebih bagus kononnya sebagai Pas Ikatan Gabungan Sejahtera (PIGS). Konon nama baharu yang lebih bertenaga sebagai suatu bentuk Gagasan.

PAS nak menentang UBN ke? Sejak berjinak mesra dengan BN khususnya Umno, Pas dilihat tidak berselera untuk menentang Umno? Bukankah Tok Sidang Pas sendiri yang berkata tidak akan berlawan dengan Umno, tidak mahu rampas kuasa Umno dan bersedia sokong BN Utusan ? Tak kan boleh lupa? Habis tu nak biar PAS menentang BN pada PRU nanti? Jawabnya bagi kat BN ler bro, psai Pas dah kemaruk kuasa perintah negara? Habis tu yang TMB nie dok suruh beri laluan kat PAS untuk apa? Tak payahlah bro, hangpa memang tak beriman pun dengan pilihanraya sini. Habis tu biaq sajalah Amanah cuci bersih Kelantan kali ini bro dan Pas bolehlah bantu BN lawan PH ! Kah Kah Kah

Beliau kata setakat ini boleh tidur lena? Ertinya tak berapa nak jerap ler tu, lena pun lena ayam jer! Ini namanya memujuk hati sendiri yang dah gelabah kerana sejauh ini Amanah memang menjadi ancaman besar di Kelantan bro ! Di bawah Wan Rahim, Amanah berkembang dengan pesat sekali dan DUN Demit khabarnya dah tak ada lagi orang Pas kat situ sini Kah kah Kah


Apakah ini puncanya sampai TMB Kelantan sendiri seolah hilang semangat dan pertimbangan dengan Amanah hingga sudah hilang rasionalnya untuk berfikir secara jujur dan jitu ketika berhadapan dengan saingan antara pembangkang untuk kekal sepenggal lagi sebagai kerajaan di Kelantan? kenapa cuak, kenapa gelabah? Mengakulah yang AMANAH akan memberi tekanan dan saingan sengit di PRU 14 nanti bro ! Bila ayat sebegini terpacul dari mulut anda, 'Parti pembangkang lain perlulah memberi laluan kepada PAS dan PKR untuk menentang BN di negeri itu.' sudah cukup untuk diertikan bahawa PAS Kelantan berada dalam situasi tidak menentu. Pendeknya GELABAH. Kah Kah Kah


fb Dato Wan Rahim
Kedaikopi Hj Mohd Zain Che Musa..teh tarik gelas ke-2 pagi ni..tulis DWR 

Hanya PAS, PKR boleh bertanding PRU di Kelantan, kata Amar

| August 16, 2016
Timbalan menteri besar itu berkata Parti pembangkang lain perlulah memberi laluan kepada PAS dan PKR untuk menentang BN di negeri itu.
Mohd-Amar-Nik-Abdullah_pas_pkr_600

Cerita di sebalik Pingat Emas Olimpik Rio

Rupanya pingat emas yang dibanggakan seberat 500 gram itu oleh para atelet di sukan olimpik dulu dan sekarang hanya saduran emas sahaja. Harganya pun tak laa mahal mana bro !
Tetapi ini bukan ukuran bagi para atelet sukan berprestij itu, rasanya mereka pun tahu ianya bukan 'solid gold' seperti yang diharapkan. Kandungannya hanya 1.2% emas dan bakinya adalah saduran bro, 99% pula adalah perak yang dikitar semula? Harganya di pasaran tidaklah semahal mana pun.
Bayangkan kalau 500 gram emas padu bagi setiap pingat yang dimenangi tentulah harganya bukan alang kepalang bro? Apa pun tahniah bagi semua pemenang pingat emas !

An Olympic medal is worth glory and fame - just not very much cash. The 500-gram gold medals earned by Usain Bolt, Michael Phelps and Simone Biles are nearly 99 percent recycled silver. They contain just 1.2 percent gold, mostly used as plating. They are worth about $587 in current market prices.