Posts

Wajah keperitan rakyat di hari lebaran - [ video ]

Image
Rakyat begini bukan kleptokrat tetapi melarat bro. Mereka sarat dengan kesabaran. Kehidupan perlu diteruskan. 

Sewajarnya wajah dan potret golongan sebegini tidak lagi mewarnai masyarakat Melayu di M'sia. Negara begitu makmur sebenarnya tetapi agihan bahagian tidak seperti diharapkan. Saya tahu dan anda pun tahu kenapa? 'kekayaan' kemewahan hanya beredar dalam satu kelompok orang-orang 'berkuasa' sahaja. Bila ini berlaku, rakyat pasti terbiar melarat. 

Di sana ada yang terlalu boros, boros malampau ! Kepedulian kepada rakyat 'kecil' tidak lagi dalam  'agenda' mereka. Tetapi yang peliknya, rakyat 'kecil' seperti ini masih terus memberikan mereka 'kepercayaan' kepada kumpulan penguasa itu.

Selamat Hari Raya… 
dari bawah jambatan
Mohamad Fadli | June 25, 2017


Keluhan lebai ! Kasiannnnnnn ! KAHKAHKAH

Image
Lebai mengeluh beb! Makin meghoyan! Buat apa lah mengeluh bagai anak kecil lapar susu? Kan ke lebai bangga sangat dengan Gagasan Sejahtera 'PIGS' tu? Dah pupus ke ahlinya? Berapa kerat kah para ahli yang ada? Yang pasti keputusan PRU14 nanti kita sama sama akan saksikan keputusan nya. Lebai cukup panik beb !

Pasir Mas dah jadi 'Pasir Berdengung' ke? Itu ler jangan gebang laju sangat, lebai kalo gebang, paya pun tinggai tamborq jer, ikan habis lebai tangkoi !! kahkahkah.

Nak tanya satu jer la, kat Pasir Mas tu ramai ke Cina DAP?atau ramai Cina Zimmi? 

Sekarang baru lebai ketaq lutut kena angin senggugut. Apa faedah kamu 'serang' DAP bagai nak rak? Dulu Cina ni laa yang berputar putar ber sama lebai dalam PRU hingga lebai merasa sedap pegang berbagai jawatan di Selangor umpamanya, lepas lebai maki sumpit seranah Cina ini, jangan mimpi lagi nak 'kelentong' depa bagi undi kat lebai ! Cina pantang ditipu. Mai duduk di Tanjong tengok kalo nak tau 'perangai&#…

Minta dijauhkan ! Malaysia bakal terima nasib serupa Zimbabwe ? [Video]

Image
Barang dijauhi Allah, Malaysia menjadi seperti Zimbabwe. Tapi dari apa yang sedang berlaku sekarang, musibah yang sama akan melanda kita kalau tidak melihat Zimbabwe sebagai iktibar dan belajar dari kesilapan itu.

Pelaburan dari China kini menjadi subjek perdebatan hangat selepas entiti milik negara China menyelamatkan 1MDB, dan ketika tawaran perdagangan mega diumumkan semasa lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke China pada November 2016.Lihat juga di Free MalaysiaToday . Apa pun sekarang ini 'pegangan' ke atas 'Proton' telah terlepas ke tangan China..lihat sini.


Malaysia bakal 
terima nasib serupa Zimbabwe
12 Jun 2017 | DR HASSAN ALI

Lebai Makin Tersasar !

Image
Ohhooo..banyak sangat 'gulai' yang dimasak di bulan Ramadhan ini oleh lebai2 PA$ dan walauns depa sampai terlupa perencah wajib yang boleh sedapkan masakan., gulai tu akhirnya dibuang begitu saja..Kahkahkah.

Mengatakan 'orang' bukan main sedap. Mulut lebai dah jadi mulut 'longkang' bila sendiri pernah buat apa yang lebai duk 'ayat' ke orang ! Apa pun, lebai bila makin berlabon bercakap, makin tersasar jadinya. Alasan demi alasan diberi, pembohongan juga yang timbul !

Francissca ratapi ‘kehilangan’ Proton [Video]

Image
Penyanyi suara emas ini antara penyanyi yang aku minat bro ! Jiwa nasionalnya membuatkan aku dan semua rakyat begitu kagum dengan stand ditunjuk an beliau. Cuma Pak Menteri saja lagi yang terus - terusan pertahankan segala apa yang diputuskan oleh menteri perdana, mereka pertahan 'setengah mati' walaupun merugikan rakyat. Tabik aku pada Francissca, kerana bersuara. 

Aku pun ada cerita berkenaan 'proton' ini bro ! Pada tarikh 3 Ogos 1985 Proton Saga model pertama kereta nasional dipertontonkan kepada orang ramai oleh PM Mahathir Mohamad masa itu di atas Jambatan P.Pinang. 

Sehari sebelum itu, orang ramai dibenarkan berjalan kaki di atas Jambatan yang juga dirasmi kan oleh Dr. M. Masa ini aku bertugas di sebuah kolej yg jaraknya lebih kurang 2km dengan jambatan. 

Kebetulan dua hari sebelum perasmian jambatan , anak ketiga aku lahir. Hari kedua itu aku tak mahu lepaskan peluang untuk bersama orang ramai ber jalan di atas jambatan tu bro ! Orang ramai terlalu sesak berebut me…

Kelentong Lebai - PA$ cakap Kosong O jer ! [VIDEO]

Image
Sekarang ramai pimpinan Pas dan walaunnya coba menafikan yang mereka menjadi talian hayat kpd
Umno dan BN. Cakap kosong jer tu. Pada hal aksi dan tindakan mereka menyokong 'penafian' yang dibuat.

Terbaru, Ketua Pemuda Pas coba menafikan Pas berikan talian hayat itu kepada Umno ruj. sini.
Konon kata KPP tadi, kerjasama yg berkaitan dgn Islam bukannya satu bentuk talian hayat kepada BN. Agenda Islam apa yang dah Pas lakukan? 355 pun 'spring' beb ! Semua cakap kosong jer !

Di Kelantan isu sampah, pengambilan tanah di Lembah Binjai, masalah dialami 300 peniaga pasar malam Kubang Kerian dilihat seperti angin lalu sahaja di mata Exco kerajaan negeri. Isu ini di bangkitkan oleh Pemuda Amanah Kelantan yang mendesak Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Belia dan Sukan Datuk Fattah Mahmood meletakkan jawatan sebagai Exco kerajaan negeri itu kerana tidak serius untuk memajukan Kelantan. rujsini.

"Isu sampah, pengambilan tanah Lembah Binjai, masalah dialami 300 …

'Cerekarama Lebai' Apa kata 'mereka' ? Siri 1

Image
PA$ dan 'lebai'nya makin tersindir oleh ahlinya sendiri dan juga oleh ramai 'tokoh' politik saingan
yang rata-rata melihat Pas tidak lagi memperjuang
kan Islam yang 'syumul' . 

Mereka lebih teruja dgn Umno sekaligus abaikan tuntutan Islam dengan menolak segala mungkarat politik oleh UBN. Lebai PA$ ikut hanyut dengan rentak Umno. Contoh terbaru bagaimana seorang pelakon watak komedi mendapat pujian setengah pihak setelah berlaku insiden 'tampar' seorang di depan PM sendiri. 

Pelakon ini seterusnya mendapat liputan luas serta dijemput ke satu majlis bual bicara sempena sambutan Hari Belia Negara..lih. sini . Mafhum di sini ialah pelakon itu disanjung (siap dengan billboard), sementara mangsanya diminta supaya meminta maaf. 

Semua gejala ini menampakkan bahawa negara sedang menghadapi masalah yang serius. Di pihak Lebai, tentunya PAS, belum ada lagi sebarang kec aman terhadap insiden yang membabitkan pelakon yang juga berasal dari Terengganu itu? 

Seperkara lagi…