Hero, Heroin ? Jangan cepat sangat puji depa...[VIDEO}

Nak puji tak salah bro ! pembangkang nak puji seorang yg cuba 'membetulkan' dan memberi akalnya bahawa si anu itu, si anu ini, begitu begini? sepatutnya begian begini begitu? tak laa salah bangat bro ! tetapi jangan cepat sangat pujian itu dilontar !

Pujian itu tidak menambah baik 'pembangkang' pun bro ! depa tetap anggap pembangkang tetap sebagai 'pembangkang' juga...dan tidak mudah mereka terima pakai akal pembangkang ! kalo tidak dah lama 'isu-isu' besar yang melilit yang terbelit sekarang ini dapat diselesaikan kalau mengambil kira 'akal' pembangkang yg jitu dan tepu serta mampu huraikan duduk masalahnya. Lihat saja akal dan idea Rafizi Ramli berkaitan pelbagai isu besar ‪#‎selamatMalaysia ),  lihat juga cadangan DS Anwar Ibrahim sendiri, juga akal dari DAP misalnya dalam pelbagai isu...ada pernah depa puji? tak payah puji ! sebab pujian itu akan 'mermbunuh' orang yg kena pujian itu...itulah yang di pesan oleh Saidina Ali Karamallahuwajhah (www.pinterest.com).

Contoh lain bila seorang perwakilan wanita Umno Langkawi, mengkritik PM juga mendapat pujian konon atas keberaniannya...mungkin ada yang melihat wanita ini sebagai 'heroin'? atas keberaniannya bersuara sedemikian? dan Khairi Jamaluddin dilihat sebagai 'hero' pula dgn keberaniannya menegur PM misalnya?

Apa pun, tak payah laa dok puji puji begini..tiada untung tang mana sangat pun..yang patut ialah pembangkang teruskan kerja masing2 ! itu lebih afdhal bro !



KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) memuji Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar kerana berani menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara terbuka.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata, Khairy Jamaluddin dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low sangat berani kerana membantah pemindahan dua pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Kedua-dua mereka sebenarnya patut mengambil tindakan yang lebih tegas sebagai tanda bantahan,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Sehubungan itu, Fahmi meminta Khairy Jamaluddin dan Paul mengambil tindakan yang lebih tegas dengan meletak jawatan sebagai tanda bantahan ke atas kepimpinan Najib.
Khairy Jamaluddin sebelum ini menegaskan beliau rela disingkirkan daripada barisan Kabinet jika tindakannya mempertikaikan pertukaran pegawai kanan SPRM tidak disenangi kerajaan.

See More
"Khairy berpendapat Umno hari ini menghadapi krisis kepercayaan apabila rakyat semakin tidak yakin kepada parti berkenaan.
  
Menurut Khairy Jamaluddin, berdasarkan pendirian sesuatu yang benar mesti dipertahankan.
Sementara itu, Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa tiada mana-mana ahli Kabinet yang berani menyerang kepimpinan Najib selain Khairy Jamaluddin.
“Siapakah yang sedang mentadbir negara sekarang kerana ahli-ahli Kabinet yang lain selain Khairy, termasuk Timbalan Perdana Menteri yang baru sibuk mempertahankan Najib,” dakwanya.
Tuan Ibrahim dalam pada itu berharap nama Perdana Menteri boleh dibersihkan dengan cepat memandangkan Najib yakin beliau tidak melakukan apa-apa kesalahan. – Mynewshub.cc
..
Fahmi sorang saja yg puji...orang lain dari PKR, tak dak sapa dok puji KJ tu bro ? mungkin nak cari nama kot? maklumlah, dok ijau lagi,,, Kah Kah Kah




Walaupun difahamkan pihak atasan memberi arahan supaya jangan memberi reaksi positif, perwakilan Wanita Umno Langkawi, Anina Saaduddin berkata, ucapannya yang mengkritik Datuk Seri Najib Razak masih mendapat tepukan.

“Semasa saya berucap, perwakilan masih tepuk tangan dan saya anggap (ia) positif. Mereka takut (untuk bercakap sendiri). Apabila ada orang yang nak bercakap bagi pihak mereka, ahli Umno ini datang berjumpa saya dan mengucapkan tahniah serta terima kasih," katanya kepada Malaysiakini.


Menurut Anina, beliau mengakui sebelum ini agak lantang menyuarakan pandangan mengenai isu Umno terutama melalui media sosial.

Keadaan itu, katanya, menyebabkan dia dipantau.

Sebagai salah seorang perwakilan, saya anggap mereka (pihak atasan Umno) sedia maklum kalau saya datang ke mesyuarat, saya akan bersuara,” katanya.

Dalam mesyuarat bahagian itu pada Sabtu lalu, keadaan menjadi gamat apabila Anina memberikan ucapan keras dengan mendakwa anggota Umno telah ditipu Najib.

Malahan, rakaman video memaparkan ucapan Anina juga tersebar luas di alam maya.

Kata Anina, ada sumber tertentu memberitahunya, ketua-ketua wanita Umno Langkawi diarahkan untuk memberitahu semua perwakilan supaya menahan diri daripada memberikan sokongan apabila beliau berucap.

Tidak boleh ditegur

Wanita berusia 40 tahun itu juga memang menjangkakan arahan seperti itu akan dikeluarkan kepadanya memandangkan sebelum ini beliau lantang bersuara mengkritik kepimpinan Najib.

Kata Anina lagi, mesyuarat Umno bahagian adalah saluran terbaik untuknya melontarkan teguran kepada Najib kerana beliau telah memendam perasaan yang lama.

Kata Anina, dia sedar sebagai ahli Umno, mereka terikat dengan keperluan memberi sokongan penuh kepada presiden walau apa pun yang berlaku.

Mengulas lanjut, Anina berkata, ia bukan perkara sihat untuk parti itu dan seseorang presiden boleh ditegur jika melakukan kesilapan.


Bagaimanapun, kata Anina, Najib pemimpin yang tidak boleh ditegur kerana tetap mahu mempertahankan kedudukannya selepas dibelenggu dengan kesilapan sendiri.

“Ya, (Najib) tidak boleh ditegur dalam konteks mempertahankan kedudukan dia. Ini dalam konteks mempertahankan kedudukan dia. Dalam konteks beliau diasak dengan pelbagai kesalahan dia sendiri,” katanya.

Anina turut turut menolak andaian menjatuhkan Umno sebaliknya menegur Najib yang dilihatnya sebagai menyalahgunakan amanah rakyat yang telah diberikan kepadanya.

“Ramai orang sayang Umno. Saya bercakap juga kerana saya sayangkan Umno, cuma ketika ini keyakinan rakyat terhakis kerana sikap pemimpin yang tidak telus, banyak benda yang tersembunyi, penerangan tidak dibuat dengan betul,” katanya.. Malaysiakini  
 
Baca juga - Saya sudah cukup bersopan, kata Wanita Umno ‘Najib kencing’


Nak Cari HERO ?
Ini 'hero' sebenar bro !

 
Dari sebalik jeriji
Masih melawan
suaranya lantang menorobos keluar

Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas pentadbiran Datuk Seri Najib Razak yang didakwanya tidak menghargai pengorbanan pejuang terdahulu dan meletakkan perdana menteri bertanggungjawab menyebabkan krisis ekonomi dan negara sehingga kini masih belum berakhir
Ketua Umum PKR itu berkata, Najib dan pentadbirannya lebih mementingkan masa depan politik diri mereka sendiri berbanding masa depan negara


 “Adakah begini caranya Najib dan konco-konconya membayar balik hutang budi itu? Dengan memacu negara menuju tebing kehancuran?” katanya yang kini menjalani hukuman penjara, dalam perutusan melalui peguamnya, hari ini.Katanya, seluruh Kabinet dan Barisan Nasional (BN) perlu bertanggungjawab di atas krisis ini kerana masih tidak memberi penjelasan dan tidak mengambil tindakan yang pantas..Baca lagi di themalaysianinsider..klik bawah tu..Demi Rakyat

 sumber : TMI
Anwar sanggup merengkok di sebalik jeriji, hanya untuk 'survival' rakyat..
Mana ada lagi de so called 'hero' hendak dicari? kerana yang lain, yang ada tidak sanggup hadapi masa2 sukar dan terkurung begini? siapa mahu? mereka yang bertempik seperti dalam PASCHAI hanya ingin hidup selesa dikeliling anak bini,
ipar duai, anak menantu kesayangan, walau 'amanah' dilanggar? kerana mereka tidak sanggup berkata benar kpd sang penguasa rakus,,sebab itu mereka sanggup melancong
ke luar Negara dari hadiri sidang dewan berulang kali? Amanah ke begitu?
 
Para intelektual dan pemimpin dunia lain yg perihatin dgn Anwar lebih peka meminta
kerajaan membebaskan Anwar (lihat dan baca pautan di bawah)...sedangkan pimpinan utama
PAS sendiri berdiam diri, lebih menyakitkan ! mereka terus bersekongkol dengan UMNO-BN ?
terus menerus menyokong tindakan pemimpin Umno dalam segala isu yg ada, sedangkan rakyat
begitu rimas dengan 'keletah' Al-Kazab (pinjam istilah Abe Awang Malaya )

Cikgu Murni's photo.
Semoga kegembiraan dan kebahagiaan
kembali utuh untuk DSAI sekeluarga. Aameen...

 
 
 
Masih adakah sepalit MALU pada Hadi?
PAS sedor dia dah jadi kera kongkang, bergayut di dahan rapuh sorang2..
cari kawan? kawan pakat pakat lari jauhkan diri..dah muka tak malu?
seghondoi pi laa juga, lagi tak malu, delegasi PAS pi dok hasut PKR agar tidak adakan
hubungan dengan Gerakan Harapan Baru aka GHB bro !

Apa yg kita kesan, secara halus halusan, permintaan PAS ditolak oleh PKR ! kerana telah jadi dasar PKR
berbaik2 dengan GHB dan DAP ! Tak malu sungguh, terhegeh2 pi jumpa PKR,,dirumah WAWI pula tu ! Tak kanlah WAWI nak halau macam depa buat kat Anwar di Ganu dulu seperti dilaporkan
oleh Saifuddin Nasution sikit masa lalu ( ruj. sini bro - Tembelang Hadi Terdedah ? ) PKR, terutama Presidennya Wan Azizah masih 'siuman', ada budi, ada maruah, ada bahasa, bukan macam PAS..ada hati jadi 'penghasut' kat PKR untuk 'say gud bye' kat GHB? Bengong sungguh puak2 PasCHAI nih !  Kah Kah Kah

Slow2 baca sini - Continue Reading


Rakyat Bangkit's photo.


Begitulah 'Sunnah Alam' bro ! orang melihat, Islam melihat 'AKHLAK' yang baik dari tutur kata, dari tindakan, dari kerjasama yg diikat, dari adab gaul dengan 'musuh' dan 'lawan' siasah semasa..bila akhlaq, budi, kelaku kelayak sendiri bertentangan dengan adab seorang ulama? dengan sikap pimpinan utama dan bawahan dari kalangan yg mengaku 'ulama'? meleset, corot dan haprak. !! orang nak ikut ke? orang lari laa bro ! Kah Kah Kah

Dalam situasi ini..situasi PAS meminta PKR putuskan hubungan dgn GHB..sesungguhnya PAS telah mencampakan 'jubbah dan serbannya' ke dalam longkang bro ! kerana tanpa ada sepalit malu atas segala perbuatan PAS dahulunya terhadap PKR yg pernah menghina LK (Langkah kajang) misalnya, bila maruah DS Wan Azizah terpukul habis oleh Tok Sidang PAS sendiri ! Wan Azizah tak layak beb ! kata Tok Sidang. Di Ptg Pauh pula, PASCHAI dan Tok Sidangnya tidak buat apa2 bila YMP dan Pemuda Bagan ancam memboikot PRK tersebut.

Delegasi PAS datang mengadap mengadap Wan Azizah yg sedikit masa dahulu pernah dihina, dikeji dan dicerca oleh Haji Hadi di media2 Milik UMNO setiap hari selama dua minggu.
Di dalam pertemuan yg diadakan di kediaman Wan Azizah secara terus terang PAS meminta PKR agar tidak mengadakan sebarang hubungan dengan Gerakan Harapan Baru (GHB), atas alasan ianya tidak memberikan sebarang nilai tambah kepada PKR.
..
Demikianlah politik PAS.
 


Abe Awang Malaya
Wala'un kutuk Anwar 25 jam sehari..... tiba-tiba wakil al-kazzab pergi berunding nak kerjasama dengan Wan Azizah.... Wala'un terus diam dan moyok macam ibu ayam kena ketip di kutu babi.

 
Tuan Ibrahim ajak GHB bersatu semula dengan PAS.... Tapi dia pergi ke rumah Wan Azizah, dihasutnya PKR supaya jangan berbaik dengan GHB..... adoi, perangai macam budak-budak. Berat nanang mu, Ding....
Faridatul FaraidAkhirnya Tuan Ibrahim Tuan Man tunduk juga akan titah perintah Hadi Awang yang mana pada awalnya telah berjanji menyertai BERSIH 4.0. Biasalah mereka mana mungkin mahu berjuang untuk rakyat jika di bawah terik matahari, berhimpit-himpit dan terpaksa berhadapan dengan undang-undang zalim. Mereka cuma berjuang di dalam bilik yang ada penghawa dingin, dalam hotel mewah, duduk berbincang di kerusi empuk serta dihidangkan dengan menu- menu yang lazat Zuhudlah katakan...

Cikgu Murni

Harap PKR jangan bagi muka kepada PAStut Hadi & the gang, nanti mereka pijak kepala!!! Tak cukup dan tak puaskah lagi segala penghinaan yg Hadi lakukan kpd Anwar dan mengkhianati Pakatan Rakyat? Harap DSWA CERDIK

Dengar lagu PAS ada disebutkan ''Syahid atau pun kemenangan'' tapi baru ajak keluar berdemo sebagai bantahan dan desakan sudah jadi bacul. Bukan ajak pergi berperang. bayangkan jika Malaysia di ancam oleh keganasan Tentera Israel seperti di Palestine, boleh di harap ke golongan ini? Puihhhh !!!. Sebab tu aku kata mereka jaguh di gelanggang sendiri, berdiskusi tolak, berdemo pun tolak kerana merana tidak yakin dengan prisip dan perjuangan mereka


Lihat pautan berikut berkaitan Anwar Ibrahim

1.  Memperingati Pak Anwar di sebalik jeriji besi

2.  Global Call For The Release of Anwar Ibrahim

3.  Intelektual dunia bersama tuntut Anwar bebas

4.  Anwar still our choice for prime minister, says Kit Siang

5.  Pentadbiran Najib pentingkan masa depan politik daripada negara, kata Anwar




PAS belum dapat jemputan sertai Bersih 4.0  

Published on Jul 30, 2015
SHAH ALAM: Sehingga kini PAS masih belum mendapat jemputan mahupun maklumat mengenai penganjuran Perhimpunan Bersih 4.0 yang dijangka diadakan pada Ogos ini. Untuk berita selanjutnya, sila klik http://antarapos.com/bm/index.php?q9n... - Antara Pos tv


Kah Kah Kah
U-Turn lagi ? Belajor ngan sapa tu bro?

KUALA LUMPUR – PAS tidak akan menggerakkan ahlinya menyertai perhimpunan besar-besaran Bersih 4 yang disertai DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan pada 29 Ogos ini.
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, PAS sebaliknya akan menganjurkan sebuah Kongres Rakyat dalam tempoh terdekat bagi meneruskan agenda parti itu.
“Sebagaimana yang telah ditegaskan oleh Presiden (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) bahawa PAS tidak akan membuat kerahan atau larangan kepada ahli.. mynewshub.cc

teruskan baca - PAS Tak Sertai Bersih 4.0 – Tak Setuju Huru-Harakan Negara!


Inilah contoh terdesak makhluk PASCHAI bro !
Ikut sedap mulut cirit dia nak luah kata, Bersih 4.0 nak 'guling kerajaan'???
Sapa nak guling? tak dak sapa nak guling? Guling atas pasiaq ada laa bila kena hambat...Kah Kah Kah

Yang sebenar, makhluk PASCHAI nie tak dapat jemputan?
Sapa nak jemput? orang dah meluat habih dgn perangai macam nie laa !
Bila nampak skrip presideng tak selari dgn dia, maka berlakulah putaran 360 darjah !
cepat2 U-turn, cepat2 cari round about..macam nie orang nak bagi kerjasama?
Kasiannnnnnnn !



MAT SABU : GHB TERIMA BANYAK PERMOHONAN AHLI
Gerakan Harapan Baru (GHB) menerima banyak permohonan daripada ahli dan kepimpinan PAS dan golongan ulama parti itu yang mahu menganggotainya, dakwa Pengerusi GHB Mohamad Sabu.
Bekas timbalan presiden PAS itu berkata, GHB akan melakukan pembaharuan dalam kancah politik pakatan pembangkang dan mengambil alih kedudukan PAS..
Menurutnya, dijangka lebih ramai akan menyertai gerakan tersebut selepas urusan pendaftarannya sebagai sebuah parti politik yang sah dijangka selesai pada 31 Ogos ini.
"Selepas ini mungkin ada perubahan dari segi nama (GHB) atau struktur kepimpinannya. Perubahan itu akan berlaku dari masa ke masa," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis Aidilfitri GHB Kedah di Guar Chempedak di Yan hari ini.
Katanya GHB turut disokong oleh golongan agama iaitu kira-kira 500 daripada mereka akan mengambil bahagian dalam seminar Nadwah yang akan berlangsung di Shah Alam, Selangor esok.
‪#‎harapanbaru‬
See More
...





نظرة الرجل للمرأة على ضوء الفطرة الإنسانية

Pandangan lelaki terhadap wanita atas sifat fitrah insaniahnya, selalu berhajat dan kepingin untuk dipuji bro ! Kalo perempuan yang sering menerima pujian lelaki? nescaya akan cair jadinya bro ! Dengan isteri sendiri pun ! jangan terlalu puji bro ! orang utara kata nanti jadi 'MUA' susah dulu sesal kemundian..tapi elok juga puji bini hangpa sekali sekala..kalo tidak . kemarau panjang bro !Kah Kah Kah
 
Jadi simpanlah pujian itu, melainkan anda punya suatu muslihat tertentu ! Kah Kah Kah
Baca lagi di sini - مزيد من التفاصيل



Heran bro heran !

Bilamana seorang bercakap kebaikan 'seseorang' ..
pada hal tak ada pun kebaikan itu pada dia...
Bagaimana orang yg dia 'puji' itu tidak seronok ?
(tentulah dia seronok bukan2 bro !)

Dan cukup heran juga, Bila seorang tu cakap pasai ;kejahatan' seorang ..
pada  hal kejahatan, keburukan tadi tak terdapat pada orang itu ..
Jadi bagaimana orang tadi tak marah?!

Ali B Abi Talib RA







Comments

  1. kenapa semua kerja ke depan dibuat tuan berahim?

    hadi masih nk jadi patung buddha dok diam tk buat apa2

    itulah sikap ego sombong bongkak seorg pemimpin ala ulamak

    sampai bila nk diam?

    atau sila istihar cepat2 bersama umno

    mcmana hadi nk jadi PM kalau tk join umno?

    hadi ingat tiba2 najib separuh sedar mcm zombie akan
    lantik hadi jadi PM ke?

    atau hadi memang rela PAS berkubur mati kering biar
    umnu saja jadi parti org melayu.

    hadi berjasa menguburkan PAS utk umnu.. demi islam
    dan melayu.

    hadi semakin pelik... semakin msiteri nusantara... harun din
    perlu tampil beri air jampi. pelik sungguh dah org tua yg tk
    mau buat apa dah.. dok diaaaaaaammmm je membatu.

    can anyone pls jerit sikit kt telinga hadi... Bannngunnnnnnn!

    ReplyDelete
  2. Ulaaamak'Suk..ulaaarmak Dajjal
    Onar FITNAH songlap berleluasa
    Songsang MURTAD sundal mnyundal
    Sucinya "akidah" warak amalannya


    Akidah FITNAH...Akidah RASUAH
    Akidah songlap...Akidah yg SESAT
    PONTENG putar khianati ummah
    Bukankah itu Akidah yg MURTAD?


    Putar BELIT tunggang trbalik
    Songsang MURTAD sama "makna"nya
    Ularrmak DAJJAL unik dan pelik
    Fitnah RASUAH bangkai santapannya


    Akidah nabi...Akidah yg LURUS
    Akidah nabi...TERANG benderang
    Akidah nabi...telus dan KUDUS
    Tiada belit FITNAH dan curang


    Akidah yg LURUS TERANG benderang
    Bukan Akidah LACUR mnyundal
    Bukan Akidah PONTENG yg curang
    Bukan songsang MURTAD siDajjal













    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO