Terbaik dari Mat Sabu: Isu Terkini [VIDEO] Wajib Tonton

Siasah Negara sekarang ini begitu seghabut, kerosot, dan cukup pelik bro ! Itu di pihak UBN !Sedangkan PAS pula melalui Timbalan Presidennya, sentiasa minta ahli2 PAS jangan tinggalkan parti usang ini bro ! Paschai cukup takut berubah, walhal merekalah yang melakar perpecahan ini ! walaupun TITM ada menyebut 'kita akan baiki kelemahan yang ada' ? tetapi ahli PAS hari demi hari berbondong2 meninggalkan parti itu? Lihat saja ceramah TITM di Tumpat Kelantan..sangat menyedihkan bro ! rakyat dan ahli yang waras, mereka tidak akan lagi bersama parti itu, selagi pucuk kepimpinan yang ada menepati kata2 Inggeris ' Holier than thou' itu adalah fikrah tok2 sidang PAS yang merasakan diri mereka memiliki 'superiority' moral yang lebih baik dari orang lain? sentiasa merasakan diri mereka saja yang betul...sekali pun dalam kelakuan dan adab perangai mereka seharian dan selepas 'penyingkiran' professional cukup bertentangan dengan aspirasi Islam dan parti PAS sendiri !
 
HARAPAN BARU kemundiannya lahir dari desakan kehendak rakyat yang resah dengan kemelut serta kepincangan negara khasnya NGO-NGO Islam serta anak muda dan pimpinan mahasiswa agar Politik Islam terus diperkukuhkan bagi memegang AMANAH membuat perubahan dalam ruang lingkup Perlembagaan Malaysia dan sistem demokrasi yang diamalkan.
 
Ikuti ucapan Mohd Sabu di bawah yang menghurai perkembangan politik dan isu semasa, begitu juga ucapan DS Nizar Jamaluddin di bawah.
 
 Dato' Tarmizi Mohd Jam's photo.
 
 
 


 
Mat Sabu:
Nak Tahu Cara Najib Mentadbir Malaysia,
Lihat Nayak Filem Hindustan  
Published on Aug 3, 2015
Roadshow #harapanbaru Kg Baru, Kuala Lumpur..mediarakyat



Penggunaan dalil berupa nas Al Quran, hadis, bahkan kata-kata ulama untuk merujuk kepada kelompok mereka sahaja ditentang ramai ulama dan asatizah seperti Sheikh Solāh ‘Abd al-Fattāh al-Khālidī, Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri bin Zainul Abidin, Dr. Zaharuddin Abdul Rahman ,pensyarah Universiti Pendidikan Sultan Idris, Dr. Rozaimi Ramle dan penceramah bebas, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil yang secara tuntas mengkritik penyalahgunaan dan penyalahtafsiran nas-nas Al Qur’an dan hadis. Sifat keumuman sesuatu nas itu tidak selayaknya dijadikan harta intelektual dan eksklusif sesuatu kelompok..Petikan dari artikel - Fikrah ‘Holier than thou’ yang meresahkanAhmad Zhafri Md Noor

Rujuk sini - Fikrah “Hollier than thou” yang meresahkan – Ahmad Zhafri ...TMI
Mafhum fikrah Holier than thou..bermaksud " People who are holier-than-thou think that they are morally better than anyone ... "mafhum yg lain - "is a feeling or display of (usually smug) moral superiority[derived from a sense that one's beliefs, actions, or affiliations are of greater virtue than those of the average person. Self-righteous individuals are often intolerant of the opinions and behaviors of others...

Bila anda membacanya diartikel penuh ! anda tentu maklum kepada siapa sebenarnya ia dimaksudkan ???


De Best
from Nizar Jamaluddin:
Musuh Kita Tetap UMNO Barisan Nasional,
Musuh Kami Bukan PAS
Published on Aug 3, 2015
Roadshow #harapanbaru Kg Baru, Kuala Lumpur



Bior Gambau Bercakap !




Inilah hasil panen PAS
Setelah
Setandan Profesional di BERSIHkan

TITM sebagai Penceramah Utama



TUAN IBRAHIM SEDANG BERUCAP
Lautan pendengar tidak terkira bro ?
Tu agaknya nak ajak bersatu balik tu?
Boleh sama2 dpt pekdah ?
Kah Kah Kah


Baguih punya 'makhluk' mendengar TITM berucap
Awat dok jauh sangat bro?
Makhluk Ghaib ke nie?


 
Setia sungguh bro kita nie melepok atas tanah
Errr...Sorang pun jadi daaa - Kasiannnnnnnnn

SUMBER


Minta Nyawa ! Minta Nyawa !


Memang depa dah cukup terkesan sekarang ini !
Rata2 ceramah mereka Sahibus Samahah tuan2 guru Paschai sekarang ini
dilanda musiam kering, musim kemaghau bro ! Itu satu petanda buruk bro !Jadi kena laa buat sesuatu, 'minta hujan' turun ke? atau hape ke?
Ceramah depa bila dah tak ada sambutan maam kat Tumpat tu? tentulah ia suatu petanda buruk bro?
TITM tau benor hal nie !
Maka diserulah geng2 lama PR kembali bersatu?
Depa mau ke bro? Dah macam2 hangpa taji, hangpa tenyeh, hangpa sumpit sampai depa naik semput, naik senggugut !
Depa kata, No Way bro ! Dengan PAS tak dak sapa mau berkawan ! Kamjat.


 
Khas aku tuju pada pemimpin PAS kini yg konon tak perlu menang ke putrajaya..
Tapi hanya mencari keredhaan..!
Semoga akal mu terbuka luas..
 

Ragam dan Stail Siasah
Anak Buah dan Tok Sidang PAS


Stail Kepala PAS
senyum sampai ke telinga?
Kerap beri amaran !
Kah Kah Kah



Stail Anak Buah !
Apa lagi..ikut stail tok sidang ler !
Menunduk kepala dah macam [ruku'] ?
Sampai dah tak ada sempadan ke?
Islam ajar macam nie ke Pashai ??????
Nie namanya 'pedukang' !
Tau kan pedukang, kalo mengail?
pedukang yang sambaq dulu? Kah Kah Kah
 Anak buah seluloi ikut cara Tok Sidang !
 



 

Comments

  1. Dgn pilkuda aku memfitnah
    Dgn 1'mdb berkongsi ghonimah
    Dgn ber ug ku songlap rasuah
    Dgn hudud ku tipu ummah


    Dgn komisyen aku ke london
    Dgn ghonimah aku ke jepon
    Jubah dan sorban aku berlakon
    Siku dan lutut kagum menonton


    Dgn Jin ddlm botol
    Dgn geliga di mulut buaya
    Siku dan lutut mudah ku tolol
    Projek ku songlap beratus juta


    Dgn walaq cuba ku bodoh
    Dgn bai'ah ku cuba ugut
    Kpd sitolol ku ugut bunuh
    Siku dan lutut gerenti takut


    Kini ceramah dah tinggal kosong
    Penceramah pulok idea dah lopong
    Jd lah ibarat hai kera sombong
    Sprt koduk hok naik junjung


    Dgn jubah ku sarong jua
    Dgn sorban pon ku belit jua
    Siku dan lutut akal ku tak guna
    Fitnah dan hudud ku auta kan sokmo

    Alahai ponteng siputar belit
    Dinobat gelar akal hingusan
    Fitnah & khianat mmbarah penyakit
    Menunggu wktu disentap Tuhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaikan melukut ditepi gantang
      Muka pon dah jd hai muka tembok
      Org tak jemput dia nak datang
      Ekor penuh taik tetap brkokok


      SiLebai malang tak tau malu
      Jubah sorban besar sebakul
      Alangkah malang sedih dan pilu
      Prasan ulamak sbnrnya TOLOL

      Siapa musuh siapa kawan
      Takrifan siTOLOL dah tunggang langgang
      Akibat FITNAH mndustai TUHAN
      Lunyai lah si Lebai ditimpa malang


      Siku dan lutot memuja muji
      Sitolol-tolol disangka ulamak
      Sitolol ulamak pon meNOBATkan diri
      Seperti budak2 bergelumang becak


      Hanya sitolol memuji mrk
      Ular ular disangka ulamak
      Siku dan lutut akai tak guna
      Dipatuk dibelit ular disemak


      FITNAH khianat mnipu ummah
      Sggup mmFITNAH mndustai TUHAN
      Akibat gelap songlap rasuah
      Terimalah akibat amal perbuatan


      Apb TUHAN mrk dustai
      Khianat FITNAH melanggar janji
      Tunggang langgang bobrok skali
      Hormat bertukar nista dan keji


      Apalah guna sorban sebakul
      Apalah erti NOBAT sedonia
      TUHAN mnjd kan mrk tolol
      TUHAN mengazab walau didunia


      Delete
  2. mat sabu tu kumpulan profesional.....????

    mat sabu tu lulusan sastera um. bila masa pulak lulusan sastera jadi kumpulan profesional

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO