Sapa kena 'main' dgn UMNO ? Siapa pula 'TOLOL ? {VIDEO]

Hadi kena main dengan Umno isu hudud, kata Kit Siang..betul ke bro? betul laa tu kot? cer perhati ulasan bro GREENBOC di blognya..

ULASAN GB

Hari itu haji Hadi mengucapkan perkataan TOLOL kepada sebilangan ahli PAS yang kononnya mahu berpecah. Sekarang ucapan TOLOL itu kembali kepada si penuturnya iaitu Haji Hadi sendiri. Dua kali Private Bill disenaraikan kedua-dua kali tidak dapat dibentangkan. Tidakkah TOLOL namanya jika masih mempercayai UMNO sokong hudud? Lim Kit Siang pun tahu PAS telah berjaya ditipu oleh UMNO. 

Yang menambahkan tololnya lagi ialah pihak parlimen meletakkan aturan mesyuarat yang melibatkan Private Bill di atas meja ahli-ahli Dewan Rakyat. Kononnya Private Bill itu akan dibentangkan oleh YB Marang, sedangkan YB Marang tidak berada di dalam negara, dia masih berada di Jepun. Bukankah itu TOLOL berganda namanya? Haji Hadi seolah-olah mempermainkan umat islam di negara ini, hantar Private Bill tetapi beliau sendiri terbang ke luarnegara semasa Palimen bersidang. Ponteng lagi. Tak berdosakah jika tidak menunaikan amanah sebagai seorang ahli parlimen? 

Satu lagi hal, yang bangun mempertikaikan isu tersebut ialah Mahfuz Omar, MP Pokok Sena yang kalah dalam pemilihan Muktamar yang lalu. Adapun yang menang dari kalangan PASUG seperti Idris Ahmad, Nasruddin Hassan Tantawi, Nik Abduh dan lain-lain membisu. Berdegar-degar di luar parlimen mengenai hudud tetapi jadi tikus mondok dalam parlimen, terus membisu dan tak tahu nak mendebatkan isu. Inilah KETOLOLOLAN maha hebat kumpulan ulama PAS dalam Parlimen. 

Demikianlah berjalannya hukum kebenaran dan Keadilan, kini Allah dedahkan siapa SI TOLOL yang sebenarnya..sumberKELAB GREENBOC

Kita dah cukup menyampah dgn PASUG yg ramai kat Parlimen tu bro ! semua tu 'ulama' yg baru menang di muktamar baru nie..mana pi 'siku'? mana pi 'kapla lutut' ? simpan ke? dah jadi 'olamak mercun' ke? bakaq sumbu sikit? meletup2 bunyinya bro.. bukan main lagi? last berkecai tinggai kertas berteraboq..kah kah kah..harapkan geng progresif juga 'buka mulut' mcm Mahfuz Omaar tu..yg lain? jahit mulut ke? Kah Kah Kah.




Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan tidak akan dapat dibahas selagi agenda dan urusan kerajaan tidak selesai, kata Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, mengikut Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat 15 sesuatu usul daripada usul persendirian tidak akan dapat dibahas selagi agenda urusan kerajaan di bawah peraturan mesyuarat 15 tidak selesai. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 Jun, 2015.

"Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat 15 mengatakan bahawa sesuatu usul daripada usul persendirian tidak akan dapat dibahas selagi agenda urusan kerajaan di bawah peraturan mesyuarat 15 tidak selesai," katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat 15 antara lain menyebut pada tiap-tiap hari persidangan mesyuarat Dewan Rakyat, urusan kerajaan hendaklah didahulukan daripada urusan lain.

Pandikar Amin menjelaskan perkara itu bagi menjawab soalan Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) yang bertanya kemungkinan usul berkenaan akan dibincangkan pada sidang Dewan Rakyat.

Beliau berkata RUU Persendirian yang diusulkan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu dimasukkan ke dalam kertas Aturan Urusan Mesyuarat Dewan Rakyat kerana menepati peraturan mesyuarat.

Pada persidangan kali ini, Dewan Rakyat meluluskan
satu rang undang-undang baharu iaitu Rang Undang-undang Kebajikan Haiwan 2015. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 Jun, 2015.







RUU bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Akta 355) itu bagaimanapun disenaraikan sebagai usul terakhir untuk dibahas pada persidangan kali ini yang akan berakhir hari ini.

Pandikar Amin berkata beliau sudah menjelaskan perkara itu ketika pertemuan dengan Hadi, Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Baru) dan Mahfuz sendiri sebelum ini.

"Penjelasan sudah saya beri kepada ketiga-tiga Yang Berhormat. Saya tidak faham kenapa Yang Berhormat (Mahfuz) masih minta penjelasan saya dalam dewan ini... adakah semata-mata kerana Yang Berhormat sendiri punya agenda politik," katanya sinis.


Pandikar Amin turut menepis rumusan cuba dibuat Mahfuz bahawa kerajaan tidak bersedia untuk memberi laluan kepada rang undang-undang itu untuk dibahaskan dengan menegaskan itu hanya tafsiran anggota Parlimen itu sendiri.  – Bernama, 18 Jun, 2015.
SumberThe Malaysian Insider






Lain yg ditanya? Lain yg dijawab?
Kah Kah Kah
VIDEO - Wartawan Tanya Tentang Hudud Nik Abduh Jawab Selamat Berpuasa.. 
Jun 17, 2015
Ketua Pemuda PAS yang baru dilantik, Nik Abduh Nik Aziz mengelak soalan politik apabila wartawan memintanya menjawap beberapa soalan termasuk kenyataan bahawa Pakatan Rakyat telah berkubur dan tindakan kerajaan yang melenggah-lenggahkan usul membahaskan hudud. Sebaliknya, beliau menggunakan kesempatan itu untuk mengucapkan selamat berpuasa sebelum beredar ke keretanya..kinitv


Sebelum muktamar dan pemilihan, bukan main hebat bercakap soal hudud.
Hari ini selepas muktamar dan dah jadi KP pas, tak berani plak nak komen....
Mungkin betul, hudud cuma modal utk pemilihan muktamar.

Selamat berpuasa ....heheheheh...Ahmad Muda with Tun Erdogan.




Comments

  1. Salam bro..

    Pernahkah kita bayangkan dgn betul2 dekat diHATI bgmn...betapa sgt simplenya khidupan nabi SAW?

    Bgmn pula simplenya institusi yg wujud pd wktu itu dgn seorg LEADER yg buta-HURUF yakni baginda SAW itu sendiri??

    Bgmn pula sgt simple nya sebutan makna/ERTI/definasi "ulamak" yg bnar2 mnjd PEWARIS nabi2 itu yg pd wktu itu tanpa kitab2 berguni & berLORI2 slain hanyalah tutur kata baginda yg PLAIN-simple kpd shbt2nya...berlainan sprt yg konon2nya gah dipanggil ulamak didepan mata kita pd hari ini???

    Bgmn pula agaknya...seandainya nabi SAW yg buta-HURUF lg sgt2 SIMPLE tanpa sebarang "KITAB" ditangannya hatta tanpa sbarang SENAWI ijazah MA @ PhD itu hadir pd hari ini...adakah yg konon2 gah dipanggil ulamak itu dpt mngenali baginda SAW????

    Mampukah ulamak2 hebat yg tlh diNOBATkan sbg no.1 no.2 & no.3 donia.. trmasuk dewan ulamak @ MSU mngiktiraf baginda SAW yg tanpa sbarang sijil/IJAZAH itu apatah lg dgn posisi buta-HURUF baginda itu?????


    DAN

    Seandainya nabi SAW dpt hadir pd hari ini serta melihat "kerja-BUAT" oleh LGE dan LKS ddlm mmbentras RASUAH khianat & FITNAH...serta dpt mnyaksikan LGE & LKS trsiksa dipenjara demi coba mnegakkan sbnr2KBNARAN serta KEADILAN universal azali...bgmn kah agaknya NILAI yg nabi SAW akan lukiskan kpd kita pd hari ini??????



    DAN


    BERBANDING..

    Seandainya nabi SAW dpt "MENYAKSIKAN" puak2 siku-lutot dgn CAKAR itu berbelit2 berputar2 yg terang2 berbuat onar-FITNAH trhdp amanah yg tlh diberikan kpercayaan oleh ummah sebaliknya mnjd bapakFITNAH ddlm sejijik2 onar sprt pilkuada barua & broka...adakah nabi SAW dpt menerima keBEJATAN-onar-FITNAH yg sedemikian rupa??????? dan...dan...

    ....dan adakah begitu ulamak PEWARIS nabi2.. yg baginda maksudkan?????????


    DAN

    Perlukah lg kita meyakini serta mnjd TOLOL-siku-LUTOT utk mngiktiraf mrk yg mmiliki MA @ PhD serta berLORI2 kitab disisi mrk itu sbg ulamak sdangkan istilah ulamak yg disebut oleh baginda itu very2PLAIN-simple tak perlu SATU kitab pon pd wktu itu...cukup sekadar bnar7FAHAM serta mngHAYATI-HAFIZ(pelihara) setiap patah kata baginda dgn makna/HAKIKAT/definasi 'hakiki' yg bnar7DALAM & meluas sluas-UNIVERSE..dr dasar HATI sehingga kepenjuru ufuk langit & bumi..

    MALANG

    MALANG sekali...krn makna/ERTI/definasi 'hakiki' sbnr7Ulamak yg sgt2SIMPLE itu tlh dihijjack oleh sipnghafal2 TOLOL-siku-LUTOT dimana otak mrk tlh pon diubah n diletak kat ujung buntot...hehehe, wslamm



    ReplyDelete
  2. Salam bro..

    Mari sama2 kita mmikir

    Kita merenong dlm2 sikit mncari makna..mncari erti/DEFINASI/hakiki sebutan "ulamak" yg tlh pon dihijjack serta menTOLOLkan kita semua seolah2 dah mcm siku-LUTOT ajer ropernya???

    PERNAH..

    Pernahkah kita bayangkan dgn betul2 dekat diHATI bgmn...betapa sgt simplenya khidupan nabi SAW?


    Bgmn pula simplenya institusi yg wujud pd wktu itu dgn seorg LEADER yg buta-HURUF yakni baginda SAW itu sendiri??


    SEMUAnya simple..


    Bgmn pula sgt simple nya sebutan makna/ERTI/definasi "ulamak" yg bnar2 mnjd PEWARIS nabi2 itu yg pd wktu itu tanpa kitab2 berguni & berLORI2..

    ..slain hanyalah tutur kata baginda yg PLAIN-simple kpd shbt2nya...berlainan sprt yg konon2nya gah dipanggil ulamak didepan mata kita pd hari ini???



    BAYANGkan..


    Bgmn pula agaknya...seandainya nabi SAW yg buta-HURUF lg sgt2 SIMPLE tanpa sebarang "KITAB" ditangannya hatta tanpa sbarang SENAWI ijazah MA @ PhD itu hadir pd hari ini...adakah yg konon2 gah dipanggil ulamak/MSU itu dpt mngenali baginda SAW yg sgt simple itu????

    Adakah..

    Adakah mrk bnar2 dpt mngenal nabi SAW yg tak FAKEH itu?????



    BAYANGkan lg..



    Mampukah ulamak2 hebat yg tlh diNOBATkan sbg no.1 no.2 & no.3 donia... trmasuk dewan ulamak DUPP @ MSU mngiktiraf baginda SAW yg tanpa sbarang sijil/IJAZAH & langsung TAKde sebijik KTAB itu apatah lg dgn posisi buta-HURUF baginda itu??????




    BAYANGkan lebih dlm lg..


    DAN

    Seandainya nabi SAW dpt hadir pd hari ini serta melihat "kerja-BUAT" oleh LGE dan LKS ddlm mmbentras RASUAH khianat & FITNAH...serta dpt mnyaksikan LGE & LKS trsiksa dipenjara demi coba mnegakkan sbnr2KBNARAN serta KEADILAN universal azali...bgmn kah agaknya NILAI yg nabi SAW akan lukiskan kpd kita pd hari ini???????



    DAN


    BAYANGkan lebih dlm7lagi & lg..


    BERBANDING..

    Seandainya nabi SAW dpt "MENYAKSIKAN" puak2 siku-lutot dgn CAKAR itu berbelit2 berputar2 u-Turn PONTENG serta JANJI2 dilanggar..

    ..yg terang2 berbuat onar-FITNAH trhdp amanah yg tlh diberikan kpercayaan oleh ummah, sebaliknya mnjd bapakFITNAH ddlm sejijik2 onar sprt pilkuada barua & broka...adakah nabi SAW dpt menerima keBEJATAN-onar-FITNAH yg sedemikian rupa??????? dan...dan...

    ..apakah agaknya yg baginda SAW dan Omar Al-Khattab lakukan kpd pembawa belit putar onar-FITNAH yg terang2 berakidah-SONGSANG..sesat lg MURTAD itu yg bnar7MEROSAKkan wajah ISLAM yg maha7INDAH lg maha7SUCI itu skrg?????????

    ....dan adakah begitu ulamak PEWARIS nabi2.. yg baginda maksudkan yg sgt7SMPLE itu?????????/


    DAN

    Perlukah lg kita meyakini serta mnjd TOLOL-siku-LUTOT utk mngiktiraf mrk yg mmiliki MA @ PhD serta berLORI2 kitab disisi mrk itu sbg ulamak..

    ..sdangkan istilah ulamak yg disebut oleh baginda itu very2PLAIN-simple tak perlu SATU kitab pon pd wktu itu...cukup..

    ..cukup sekadar bnar7FAHAM serta mngHAYATI-HAFIZ(pelihara) dgn stinggi7AMANAH integrity TRANSPARENCY setiap patah kata baginda dgn makna/HAKIKAT/definasi 'hakiki' yg bnar7DALAM & meluas sluas-UNIVERSE..dr dasar HATI sehingga kepenjuru ufuk langit & bumi..



    MALANG

    MALANG sekali...krn makna/ERTI/definasi 'hakiki' sbnr7Ulamak yg sgt2SIMPLE itu tlh dihijjack oleh sipnghafal2 ber-IQ cipuut ygTOLOL-siku-LUTOT dimana otak mrk tlh pon diubah n diletak kat ujung buntot...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro..

      BAYANGkan..

      Terus BAYANGkan dgn mndlm..

      Klu Mat Sabu Hanipa Dr Hatta Dr Dzul Khalid Samad dll yg tak "buta-HURUF" itu pon boleh dikutuk diFITNAH sbg Jebon liberal sekular dll krn dianggap "ENGKAR" dan tak-WALAQ...bgmn,,

      ...bgmn pulak sekiranya nabi SAW yg buta-HURUF itu dtg kpd mrk tanpa "disiplin-ILMU" dgn tanpa-seBUAH kitab pon & tak-FAKEH dgn berLORI2 kitab hafalan serta sgl-NOBAT ijazah MA & PhD...adakah mrk sudi mengangkat baginda SAW yg seolah2 sgt "low-CLASS" itu sbg PEMIMPIN utk mrk mmberikan 'walaq'?????


      Terus BAYANGkan lg..

      Apa pula hinaan cercaan & FITNAH yg akan mrk buat seandainya nabi SAW yg buta-HURUF tanpa seBUAH kitab ditangan itu mncabar mrk dgn hujah @ DEBAT agar mrk insaf serta kembali smula kpd sbnr7CAHAYA-LURUS lg maha7TERANG yg ingin nabi SAW sampaikan dimana mrk tlh pon mnyimpang begitu JAUH?????????


      Kesimpulan..

      Apa bezanya dgn ularrrMak/AhlulKitab2 Yahudi & Nasrani yg memandang "HINA-lg-rendah" trhdp nabi SAW apb nabi coba brHUJAH dan berDEBAT demi mnunjukkan sbnr7CAHAYA ygLURUS kpd mrk stelah mrk mnyimpang JAUH sesat-MURTAD drp sbnr7CAHAYA yg tlh ditinggalkan oleh junjunngan nabi2 mrk Musa & Isa as...ttpi mrk dgn ego-TOLOL-ksombongan nobat & KITAB2 putar-BELIT mrk akhirnya memusuhi hatta tergamak mmbunuh baginda SAW???????!

      DAN

      Bayangkan lah betapa SIMPLEnya = REALnya = LURUSnya ulamak2 PEWARIS nabi itu yg tak perlu pon berLORI2 kitab sprt ulamak2 MA & PhD yg diambil drp pngiktirafan UNESCO(prtubuhan pndidikan sdunia) yg smestinya dbwh kontrol Yahudi serta Nasrani yg brputar-BELIT itu juga...!? wslamm

      Delete
  3. Beghapa punya garang jubah sikut lutut dalam muktamar daa... sekali bila masuk parlimen tengok RUU ditendang macam bola ingatkan nak keluar silat siku dengan kungfu lutut... ghupanya sengap seghibu basa.... harap kat jebon ja bersora.

    Tukang bawak usul lagi laa teghuih tak nampak muka.

    Aku sikit punya hangin dengan depa nih... cakap jaa berbuih aksi satu habuk tadak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?