Belum apa-apa PasMa dan G18 dah bergaduh Bro !

Aku cukup 'give-up' cukup 'fedup' dgn perangai depa2 nie bro ! belum daftar lagi..dah capoi mulut tu ! biaq pi laa sama2 cari makan ! 
Mulut 'capoi' atawa mulut 'hebiaq' nie akan 'merangsangkan' sesuatu yg tidak baik dan tentunya akan mengeruhkan lagi sasaran pembangkang untuk menjayakan misinya di PRU 14 nanti.

Patutnya, kalo dah sama2 'pembangkang' ! cuba berunding hang aku..jadikan PASMA sebagai 'rakan' gandingan dalam G18 atau 'Liberal PAS' umpamanya..kan lebih meriah nanti..nampak pun cantik ! 

Tentu sekali PASMA kacewa bro ! aku tidak menyebelahi sesiapa pun dlm kemelut awal ini..cuma aku harap, masing2 bertemu, berjumpa di bulan baik ini, dan bermaafan ! soal dia ada sokongan atau tidak? ada tarikan atawa tidak? bukan isunya yg patut bro Hanipa tu pi dok serondoi rumahtangga PASMA? sekarang, kita nak tengok pembangkang 'bersatu' di bawah satu nama seperti Pakatan Rakyat dulunya, dan kalau boleh ujudkan semula PR versi baru ! namakanlah apa pun ! yg penting perkukuhkan antara pembangkang bro !

Bila kalam dah keluaq?..ia umpama 'peluru' bro ! akan cari sasarannya..kalo 'terkena' ? memang sakit, pedih, entah2 boleh 'pangsan' kata orang utara! Kalau nak tunjuk 'cargas' pun ? biarlah yang boleh 'manfaatkan' semua orang ! jangan lagi jadi macam ulama UG yang dah 'tersasar' teruk dgn cara mereka 'melabel' kumpulan yg mereka tidak suka? sampai mereka 'menghukum' G18 punya worang dgn sekeping 'CHAI' saja ! Kah Kah Kah




PETALING JAYA: Belumpun tubuh parti baru bagi menggantikan Pas dalam Pakatan 2.0, Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) dan kumpulan G18 (liberal Pas) sudah tidak sefahaman.

“Pergaduhan’ mula tercetus apabila Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin mendakwa PasMa tidak mempunyai daya tarikan yang cukup dengan akar umbi untuk memimpin sebuah parti baru.

Berang dengan kenyataan itu, Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, sikap G18 yang memandang remeh terhadap orang lain menjadi punca kumpulan itu kalah dalam Pemilihan Pas baru-baru ini.

“Kalau beginilah sikap mereka, patutlah mereka kalah kepada ustaz-ustaz muda dengan ustaz pondok dalam Pemilihan Pas.

“Mereka mengambil remeh tentang keupayaan orang lain sebab itu mereka kalah dengan kumpulan yang tidak berpengalaman.

“Tengoklah natijahnya mereka dah kalah. Mereka kalah sedangkan kumpulan ini orang hebat.


P/S - Screenshot ini dikhuatiri dari kalangan tidak bertanggungjawab--mungkin ini agenda mereka? aku seniri tak yakin bro Hanipa berkata demikian bro ! kita tunggu 'game' mereka...TQ kpd MbM yg berikan info ! (baca kat ruang komen)


“Bagaimana mereka kata cukup berpengaruh tetapi tetap kalah? Sepatutnya mereka mengambil pengajaran dengan apa yang berlaku,” katanya kepada FMT.

Kumpulan G18 dikenali dengan pelbagai gelaran seperti golongan profesional dan sekarang dilabel golongan progresif dalam Pas.


jangan musnahkan harapan yg dibina oleh 'Maestro' politik pembangkang ini bro ! jangan biarkan bro anwar begitu dgn kita bercakar sesama sendiri.

Phahrolrazi berkata, kumpulan G18 tidak menghormati orang lain seperti mana mereka tidak menghormati keupayaan ustaz-ustaz muda dan akhirnya menyebabkan mereka kecundang.

Katanya, beliau menyokong penubuhan Pakatan 2.0 tetapi tidak kepada parti yang ditubuhkan kumpulan G18.

“PasMa menyokong penubuhan gabungan baru tetapi tidak kepada parti itu jika mereka bergerak sendirian kerana objektif kita melawan UMNO,” katanya.


Perkasa ramal PAS akan menang besar...Inilah jadinya bila sesama kita 'pembangkang' dok kata hang aku? kan Tok Yim pun dah catur akal jadi tok nujum bagi kredit tak pasai2 kat PAS bro?
Beliau mengakui PasMA tidak mempunyai kekuatan jika bergerak sendirian tetapi mampu memberi impak yang besar kepada landskap politik tempatan jia bergabung dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lain.


Bola PAS dibawah kaki Hadi, Bola DAP-PKR pula dibawah kaki Azimin Ali...Musuh utama Pakatan Rakyat :PAS dan Hadi Penghalang utama susunan Pembangkang Baru : Azmin Ali.Semuanya adalah realiti dan terbukti..Lim Kuat Singh

Inilah natijah kalau pembangkang tidak 'bersatu' harapan rakyat akan kecamuk dan berserakan bro !

Sementara itu, bekas Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat yang juga salah seorang ahli kumpulan G18 berkata, mereka akan mengumumkan sama ada menubuhkan parti baru atau tidak, dalam waktu terdekat.


“Kita tidak putuskan lagi dan perkara itu akan dimaklumkan dalam pengumuman khas nanti, bila nak umum kita tidak tahu lagi tunggu pengumuman daripada team G18,” katanya ketika dihubungi..

Sumber - NewMalaysianPost.com


Semoga susunan baru tiada PAS-Hadi, setuju ?pembangkang pasti muncul, bersatu, lebih kuat'Amaran keras: Kalau kekal bersama dengan PAS-Hadi......Ikhlas dari hatiku: aku undi DAP...Kah Kah KahCuma harapan dari bro Anwar ini dapat dijayakan dgn baik tanpa PAS-Hadi?



Rakyat memang dok harap hangpa buat parti baru bros G18! tapi jngn bercakaq..belum apa2an dah 'tembak' kawan sendiri, memba lama seniri? apa nie?
Kalau nak buat Parti baharu, Rakyat pasti sokong !Kehendak Rakyat : Struktur jawatan Parti perlu demokrasi!Badan tertinggi parti adalah Presiden dan AJK....Tak Nak Majlis Syura Ulama dan jawatan Mursyidul Am seperti PAS..Kah Kah Kah




Pasai kenyataan Daim Zainuddin macam inilah...rakyat mahukan saru 'pact' baru versi baru bros ! So kena tahan, kena posa laa mulut tu elok2 ! jangan cirit birit macam olamak UGs yang 'serang' geng G18 sampai pupus ! paham kot noo ? kami di bawah nie dok tengok kelaku hangpa bros! betulkan balik akhlak tu? jngn pandai dok kata kat orang sedap mulut saja ! 



                         KAH KAH KAH KAH                 





Comments

  1. Brader MT, jaga-jaga sikit, tengok yang link tu dari facebook palsu Pasma. Memang admin dia tu punah punya. Saja keluaq macam2 statement jahat... hak budak2 PAS pulak cepat meghoyan... lagi la senang sangat nak kipaih api.

    Sayangnya Ramadhan ni tercemaq brader... penuh fitnah. Sedih tengok. Nak buat lagu mana. Yang bolehnya... kita-kita ni kena peghati lebih la jangan sampai join tukang-tukang kipaih api.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok bro ! kalo salah lapor..aku mohon maaf
      at least dia jadi ingatan kat grup anti ABAH !
      ABAH - Asala Bukan Hadi Awang....
      TQ infohang MbM !

      Kah Kah Kah
      lama hang menyorok? apa habaq?

      Delete
    2. Tak pi mana aih... tapi dok sedih tengok segala keliling ni, habih bergadoh. Aku pun teringin nak komen sana sini tapi satgi jadi perangat lagi pulak.

      Anak buah bergaduh tanggungjawab ketua nak perbetui... bukan kerja aku dan pengomen/pemblog/facebooker dsb. Tapi dah presideng buat dono, pastu kadang2 join kasi perangat lagi kita pun nak buat camna lagii...

      Berserah saja lah... benda tak terdaya nak tolong, mintak tolong yang Satu... hasbunallah wani'qmal wakiil.

      Delete
  2. Dibulan Ramadhan..

    Ddlm bulan puasa nih kita bnyak rujuk-baca-FAHAM-teliti-halusi butir demi butir ayat demi ayat,, permata WAHYU kitab ALLAH itu..


    Drp ummul-Kitab surah pertama sehinggalah surah ke-114 yg terakhir itu..kita mnghimpun kesah SEJARAH semua nabi2..kerana :

    >>> nabi2 as itu adalah sbnr7HAKIKAT pemimpin sejati kpd ummah yg wajib dicontohi

    >>> nabi2 as itu adalah stinggi7MERIT-bakat-IQ kbijaksanaan..yg dpt mbaca "SEKILAS pandang ikan diair..dgn spantas7nya"!?

    >>> nabi2 as itu mnjunjung skuat7AMANAH-universal-AZALI dgn integrity serta transparency trtggi yg TIADA ssiapa pon dpt mnandingi..

    >>> nabi2 as itu mndirikan smutlak7KBNARAN & KEADILAN univrsal dmana smua kita adalah SATU-bangsa Adam yg tak bole dpisah2kan..

    >>> nabi2 as itu smuanya pasrah=ISLAM=surrender spasrah7JUJUR-IKHLAS-HUMBLE kpd ssuci7NILAI2 drp TUHAN..


    Semua ciri nabi2 as diatas itu adalah ciri2 tauladan sbnr7PEMIMPIN sejati yg wajib dicontohi serta dihayati..

    ..dan ciri2 itu akan hadir serta lahir apb sseorg itu tiada & TIADA lg walau sklumit pon mmiliki 'niat' pentingkanDIRI..


    Apb sudah tiada lg pentingkanDIRI = jiwa-ROH-pemimpin itu hanya pentingkan nilai2-KUDUS univrsal azali dr ALLAH shj smata2

    Apb lenyap pentingDIRI = jiwa-ROH-idea terbang tggi mnjd MIRACLE mndpt naungan sempurna drp"NYA"..

    Apb kosong pentingDIRI = smutlak7PENOH hanyalah penting-ILAHI...barulah jwpan kpd sbnr7Masaalah UMMAH dpt dicari n diatasi..

    Apb fana pentingDIRI = sbnr7CAHAYA TERANG dr TUHAN akan mnerangi..dmana sgl-HARTA-kuasa HANYAlah alat utk mngABDIkn diri..&..
    ...dan sgl mungkar-songlap-FITNAH-rasuah dsuloh TERANG & tidak akan dpt disembunyikan lg..

    Apb tiada lg pentingDIRI = sgl makna/ERTI/definasi PRIORITY butir2 kalimah-WAHYU ygHALUS-hakiki akan dijelmakan"NYA" dr dasar HATI..&..
    ..dan sgl NOBAT-pangkat-umpan-RASUAH-ganjaran hanyalah layak utk BUDAK2 yg maseh hingusan..



    Mnjd sbnr7PEMIMPIN sejati itu..

    SELFLESS is the KEY = The absolute TRUTH is d top priority

    SELFLESS is the KEY = The absolute LOVE/God..as your destiny

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$