Seusai pemilihan di muktamar 2015, Apa makna ini semua? - [VIDEO]

'Awas dalam jubah ada siku, kepala lutut''Awas dalam jubah ada siku, kepala lutut' )..ayat ini datang dari seorang so called ulama dlm Pas bro !

Bahasa melambangkan budi, bahasa merujuk kpd akal, bahasa tentunya paksi komunikasi ampuh bagi mendekatkan 'musuh' atawa 'menjauhi 'musuh' atau siapa juga yang terkesan dgn bahasa dan tutur kalam itu..sebab yg bercakap tu ialah yg berjubah berserbanlah ? kita kesal bro. Kalau DAP yang bukan Islam bertutur demikian? kita tak berapa kisah sangat..kita tahu paksi pegangan dia..itu yg membeza antara kita dan mereka.


apakah 'ulama' ini tidak pernah meneliti ayat 159 Surah Ali Imran..kerna kalau kita keras terhadap mereka? nescaya mereka akan lari dari kita..rujuk ayat ini...



﴿فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ(159
159. Maka berkat rahmat dari Allah kamu berlaku lemah lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras dan berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekitarmu[1]. Karena itu maafkanlah mereka[2], mohonkanlah ampunan bagi mereka[3], dan bermusyawarahlah dengan mereka dalam urusan itu[4]. Kemudian, apabila kamu telah membulatkan tekad[5], maka bertawakkallah kepada Allah[6]. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal.

أيها الإخوة الكرام ؛ إنَّ الرحمة في قلب الإنسان مؤشر على اتصاله بالله عز وجل، فأبعدُ قلب عن الله عز وجل هو القلب القاسي.
Sungguhnya, rahmat yg dicampakan ke dalam hati2 manusia itu sebagai tanda hubungannya dengan Allah Azzawajalla..manakala menjauhi mereka dari Allah adalah hati yg keras dan kejam bro !

Selain itu bro..Muktamar PAS semalam juga telah menerima usul Dewan Ulama PAS tanpa bahas supaya Majlis Syura dan PAS pusat memutuskan hubungan dan kerjasama politik dengan DAP tetapi kekal bersama PKR dan Pakatan Rakyat..kan ke sighu haghu bighu namanya ini? Kah Kah Kah. 

sementara itu bro, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyalahkan 'pihak lain' di luar parti itu yang menyebabkan sesetengah pemimpinnya kalah dalam pemilihan semalam..bacaItu bukan salah kita, kata Hadi

Hadi bagi sElalu orang pening bro? sat nak bubar dari PR, sat nak bersama, bila grup progresif kalah semua kecuali Mazlan Aliman..dia tuding kat orang lain? apa nie? Kah Kah Kah..mai laa mesyuarat..jngn dok hantar wakil lagi bro!



Mohamad Sabu berkata, beliau akan melepaskan semua jawatannya dalam kerajaan Pulau Pinang minggu ini ekoran keputusan muktamar memutuskan hubungan dengan DAP.
"Kalau saya tak ikut, mereka mungkin kata saya tak taat kepada ulama," katanya ketika menyampaikan ucapan sarat dengan sindiran di sesi penggulungan muktamar PAS di Kuala Selangor hari ini.
Ketika ini Mohamad adalah salah seorang anggota Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang dan Penang Halal Hab..Mat Sabu lepas jawatan di PP 'demi taat ulama'

No worries golongan professional will make a come back.Malaysian need them



Perwakilan cuba pujuk Mat Sabu, Khalid, Hatta05 June 2015 Perwakilan Pulau Pinang, Khalid Man tampil mencuit hati ketika membahas usul ucapan dasar presiden dengan cubaan memujuk pemimpin yang tewas dalam pemilihan parti itu semalam.
Menganggap hubungannya dengan Mohamad Sabu, Khalid Samad dan Dr Hatta Ramli rapat seperti bapa dan anak, perwakilan yang berusia hampir 80 tahun itu mengimbau sejarahnya dengan ketiga-tiga mereka dalam loghat utara..kinitv

sementara itu pula..Ulama PAS mahu 'ajar' DAP guna siku dan lutut 05 June 2015Dewan Ulama PAS hari ini memberi amaran keras kepada DAP supaya tidak mencabar kesabaran anggota sayap parti itu.
Wakil Dewan Ulama PAS, Nasruddin Hassan berkata, usul yang dibawa oleh dewan tersebut untuk memutuskan hubungan dengan DAP juga dianggap sebagai pengajaran kerana parti itu pernah mengeluarkan kenyataan untuk tidak lagi bekerjasama dengan PAS dan presidennya..videonya klik ini..Ulama PAS mahu 'ajar' DAP guna siku dan lutut


Kah Kah Kah..Lawak terkini dari Perwakilan Sabah..Al Husseyn

Lagu terakhir Mat Sabu 'jaga parti dengan baik'06 June 2015Mohamad Sabu selepas menyampaikan ucapan terakhirnya yang penuh dengan sindiran di muktamar PAS di Kuala Selangor sempat mendendangkan sebuah lagu kepada perwakilan yang menolaknya sebagai timbalan presiden.Pesanan terakhirnya adalah supaya mereka menjaga parti dengan baik..kinitv


Bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini menyampaikan ucapan terakhirnya di muktamar PAS di Kuala Selangor penuh dengan sindiran selepas kalah mempertahankan jawatan tersebut.
Dengan nada yang sayu dan kecewa, beliau menggunakan perkataan, pepatah atau frasa penuh bermakna dan memedihkan bagi menggambarkan perasaannya.
Antara frasa terebut ialah "kita kuat jika tidak dalam Pakatan", "mencurah asid orang yang keluar rumah" dan "berseorangan untuk mencari reda Allah".
"Kami telah lama berada di pentas ini. Lebih 20 tahun, jadi macam-macam. Kemudian tuan baru nak duduk rumah ini, jadi kami kena tinggal rumah itu.
"Selalunya orang yang nak tinggalkan rumah, berilah sedikit bekalan supaya dapat berpindah dengan baik. Jangan curah asid kepada yang nak pergi, kita perlu bersikap terbuka," katanya...
'Jangan curah asid kepada yang nak pergi'



Usainya pemilihan di Muktamar PAS Kali Ke 61 di Kuala Selangor yang menyaksikan golongan Haj Hadi menyapu bersih jawatan-jawatan di dalam PAS Pusat, ahli-ahli PAS cawangan Telok Bachok kelantan telah bertindak merobohkan markas dan membakar bendera-bendera PAS. 

Berita ini amat mengejutkan dan menurut maklumat ianya berpunca akibat dari perselisihan dalaman parti PAS yang dikatakan berlakunya pertembungan paling hebat dalam sejarah pemilihan PAS. 



Ianya juga dikaitkan dengan kecenderungan berlakunya adu domba dan gelaran yang diberikan terhadap profesional dan progresif yang dilihat lebih ke hadapan dalam soal permasalahan dalam negara setakat ini..sumber - KELAB GREENBOC

Kredit Fb - Ahmad Tarmizi B Abdullah

Akibat 'CHAI' yg disebarkan sampai ke pintu2 tol di lebuhraya? semua mereka ini tersingkir dari arus 'jawatan' utama dalam PAS !CHAI adalah kerja 'jahat' olamark yg menafikan sumbangan bermakna mereka grup profesional ini sekian lama mereka dalam Pas. Lepas tu ada pulak yg nak pujuk mereka 'menyertai' ulama gelojoh yg menyapu bersih dlm pemilihan parti..elok ke lagu tu? dah hangpa UG semua termasuk tok ketua seniri pun dok jaja yang muktamar PAS adalah medan untuk singkir ahli2 sekular? sapa cakap ? Hadi cakap..lihat keratan akhbar di atas..kan dah dapat tu? sume yg atas nie? sekular ke? sbb tu orang kata Hadi tu paling teruk ...Kah Kah Kah
Woitt ! depa nie sume bukan UG laa..depa nie semua jenis rebus tak hempok punya..kalo tidak tak ada gelaran 'MB Swasta' kat Husam Musa dulunya masa banjir besar melanda kelantan bro ! Depa sume buat kerja bukan macam UG = Ulama Gelojoh..hanya cari nama dan kedudukan. Faham?
walau apa pun, Jangan abaikan mereka ini.Perjuangan mereka telah terbukti.Mereka telah harungi ujian getir.Mereka memang pejuang rakyat yang kental dan bermaruah. Teruskan menyokong mereka!..  al-Husseyn
Golongan progresif biasanya menjuarai ke hadapan bersama rakan pakatan yang lain ketika Umno sedang diasak dengan berbagai skandal, sedangkan puak ulamak dilihat memperlekehkan golongan ini dengan panggilan Jebon, Anwarinas, dan pelbagai gelaran sehinggakan ianya menimbulkan polemik politik malahan menjadi viral mengecam untuk PAS keluar dari gabungan Pakatan Rakyat setelah apa yang berlaku.. KELAB GREENBOC

Akhirkalam

Golongan profesional jangan jadi bahlol .. setelah tenaga kamu ,minda kamu dcurahkan , mereka ini semua seolah tidak menghargai langsung pengorbanan kamu terhadap parti , malah fitnah dan caci nista diberi .. mereka herdik kamu semua sebagai tidak islam , sebagai barua DAP dan sebagainya .. mereka hanya memperalatkan kamu semua sedang mereka tidak jujur dalam perjuangan .. ulama begini patut diberi sedikit pengajaran ...
MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH LAWAN TERUS LAWANTAKBIRREFORMASIUBAH

Awang Al Kenit



Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO