Apa hal mamat nie bro ? Jawab dulu soklan LGEng tu !

Ohhh bila bersembang dgn DAP sikit..bersekongkol ler yer? Gitue ke? apa punya turr..Bila bersama DAP? dah tuduh serang Presiden? Gitue? 
Kalo gitue..Mat Sabu selalu join program DAP bro? macam kat Kota Bharu baru2 nie? Setahu aku, MS tak ler pula serang Presiden...
Kalo kata sikit kat Tuan Presideng? kira tak minat lagi laa dgn PAS? Gitue ke? Kah Kah Kah
Inilah akal jumud UG bro ! jumud..sampai tak tau nak beza antara 'individu' dgn 'organizasi'? Individu boleh datang dan pergi bro ! tetapi organizasi dua perkara yg berlainan ! tu pasal DAP hanya putuskan 'hubungan' dgn 'individu' berkenaan tu ! dia tak ler pulak putuskan hubungan dgn 'organizasi' PAS sendiri, pasalnya PAS bukan milik individu tadi atau sukusakat dia..lagi pula, individu 'berkenaan' banyak 'tak betul' selaku sekutu dlm PR menurut DAP ! yg mudah mcm nie pun UG tak gheti nak pikior bro ! tu pun jngn? lambat siang nak jadi ketua sana sini? 

Kah Kah Kah

Patutnya PAS jawab dulu 5 soalan dari LGE tu bro ! sini - 

Lima Soalan Guan Eng Kepada Hadi Awang


Lim Guan Eng mengemukakan lima soalan terhadap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.



Menurut Guan Eng, meskipun Abdul Hadi dilaporkan memberitahu Pas masih lagi bersama pakatan pembangkang, Presiden Pas itu mesti membuktikan komitmennya dengan menjawab lima soalan ‘mudah’.



kredit foto - Rakyat News


Puak Anti-Presiden Mungkin Mahu Ikut DAP

KOTA BHARU 28 Mei – Mana-mana ahli Pas yang bersekongkol dengan DAP sehingga tergamak menyerang Presiden mereka sendiri disifatkan sudah tidak berminat dengan parti yang memperjuangkan dasar Islam itu.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, golongan tersebut juga mungkin mahu menyertai DAP kerana mereka tanpa berselindung menyokong hampir setiap langkah yang diambil oleh pemimpin parti yang didominasi oleh bukan Islam itu.




Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat berkata, tindakan pihak pro-DAP itu secara tidak langsung telah menggores perasaan ahli parti itu di peringkat akar umbi dan tidak mustahil akan ada tindak balas sehingga mewujudkan keadaan yang lebih tegang.

“Mungkin dia nak ikut DAP. Bagi saya, orang Pas yang menyerang Presiden kita dengan bahasa tidak sepatutnya, memang sama sahaja dengan DAP,” katanya.



Kredit Fb -  Permata Inspirasi
hadi awang memang mahir dan pakar melabel dan pakar strategi melemahkan pihak lawan dengan menjadikan pihak lain sebagai kambing hitam....tuduhan hadi untuk mencapai matlamat yang diimpikannya amat jelik dan hodoh.....menuduh ustaz ahmad awang dan haji Muhammad sabu budak suruhan DAP adalah sesuatu y amat melampau..Mamat Amat
ada sikit tertinggal kot ? kita nak kata pula..terserah kpd calon kalo mau pilih calon (pimpinan) yg diseru ditentu oleh Umno ? hangpa tau laa sapa tu? Kah Kah Kah


Perbalahan Pas dengan DAP semakin tidak dapat dibendung apabila rakan sekutunya itu terus melemparkan kritikan serta tohmahan terhadap Abdul Hadi termasuk menuduh beliau ‘jasad bersama pakatan, hati bersama UMNO’.

DAP juga dilihat giat mengatur gerakan untuk campur tangan dalam perjalanan Muktamar Pas yang dijadual berlangsung bulan depan dengan cara mencatur barisan pimpinan Pas yang pro-DAP.




Mengulas lanjut, Mohd. Amar mengakui, provokasi yang dilakukan DAP sememangnya menggores hati sehingga mencetuskan ketegangan namun Pas buat masa ini akan mengambil sikap tunggu dan lihat.

Mengenai pemilihan pada muktamar kali ini, beliau yang bertanding merebut jawatan Naib Presiden menyeru semua perwakilan Pas supaya mengekalkan kematangan dalam membuat keputusan.


“Saya harap para perwakilan bertindak bijak untuk memastikan Pas diletak di atas landasan perjuangan yang asal,” katanya..


sumberRakyat News



KREDIT Tun Erdogan


Kalo ya pun nak menipu... agak2lah beb. Aku dok bimbang kalo2 ko ni termasuk dlm golongan 'menjual agama" utk dunia..Tun Erdogan
sila baca - AKU , HUDUD DAN PAS - SATU NOSTALGIA
Anehnya bila DAY dan DNA mengambilalih kuasa pemerintahan drp TGNA melalui cara yg sehingga hari ini masih menjadi misteri, di ketika semua orang bercakap tentang kelesuan dan kelemahan kerajaan Pas Kelantan slps era TGNA, tiba2 isu pelaksanaan hukum hudud menjadi agenda paling utama dan sanggup melutut kpd umno demi hudud, sedangkan di segi persiapan dan keupayaan ianya cukup meragukan. Setahu ambo Mohd Amar semenjak dilantik menjadi Pengerusi Jkuasa Teknikal Hudud thn 2011 tak pernah panggil mesyuarat sekali habuk pun, sahabat ambo Dato Che Mohd Rahim Jusoh, Pengarah JHEIK sbg S/U Jkuasa berkenaan boleh mengesahkannya.  Apakah ada muslihat di sebalik kesungguhan ini????..
CHE IBRAHIM MOHAMED
Bekas Setia Usaha Jkuasa Pindaan Enakmen Mahkamah Syariah Kelantan merangkap bekas Hakim Mahkamah Syariah Jajahan Kota Bharu




teruskan baca di sini - 
VIDEO - HADI FITNAH AHMAD AWANG CALON PILIHAN DAP
Apa2 pun semua salah dap... Dulu apa2 pun salah umno.. Laa ni tukaq dah... Dap..
Awat jadi lagu tu? nak tongkat jawatan kot? kah kah kah



Ini sebenarnya kehendak Hadi bro !
Nik Abduh ulangi lagi kehendak Presiden PAS tentang pembentukan Kerajaan Perpaduan(Unity Government) tanpa pembangkang di Malaysia.

Hadi wanted unity government without opposition, says Nik Abduh - The Malaysian Insider -
 
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/hadi-wanted-unity-government-without-opposition-says-nik-abduh




akhirkalam

Ustaz Ahmad Awang Supporters
PAS, JANGAN 'EKSYEN' SANGAT !!!
Rakyat akan tumbangkan BN meskipun PAS tinggal Pakatan, kata Mat Sabu
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu bercakap ketika pembentangan tesis di Universiti Malaya, Kuala Lumpur, semalam..
PAS tidak perlu angkuh dengan sokongan yang dinikmatinya pada ketika ini kerana ia hasil bersama Pakatan Rakyat (PR), kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.
Mohamad berkata, keazaman rakyat menukar kerajaan tetap akan diteruskan tanpa mengira sama ada parti Islam itu kekal bersama PR atau tidak.
"Rakyat akan pergi (tukar pemerintah) sama ada PAS ada atau tiada. Di sinilah kita beritahu PAS, jangan 'eksyen' (berlagak) sangat.
"Tanpa PAS, rakyat akan pergi juga untuk tukar pemerintahan," katanya yang dikenali sebagai Mat Sabu di Universiti Malaya (UM), Kuala Lumpur semalam..See More



Comments

  1. Pls stop fighting n bickering with each other thru media PR
    rakyat getting tired. Nk attack ..go 4 UBN byk kes bole citer
    1MDB kes felda human tracfiking ....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$