PAS Dalam Kenangan.. Sejarah yang Tidak Berulang - [ VIDEO ]

Sebelum PRU 13 dahulu, kita melihat gelombang penerimaan orang2 Cina dan India serta lain2 bangsa terhadap PAS begitu luar biasa bro ! aku pernah pergi ke Pasar Payang di Terengganu sebelum PRU 13 dulu, dan aku perhatikan semangat orang2 tionghua dan india membantu Pakatan Rakyat begitu hebat ! di mulut mereka sentiasa menyebut ABU, ABU, ABU (Asal Bukan Umnuu) tanpa mengira samada PAS, Pkr atau DAP. 

Ukhuwah antara mereka dan kita cukup memberangsangkan, tetapi sekarang, sekarang bro ! adakah semua ini akan terulang kembali? Ada? PAS selain sebuah partai siasah Islam..sepatutnya menggunakan ini sebagai medan dakwah berkesan untuk menjinakkan mereka ini lebih lama sebelum sesuatu agenda yg disebut oleh PAS sebagai dasar mereka seperti isu 'HUDUD' diketengahkan ! sedangkan Kelantan sendiri pun masih ada 'kerusi' yang dikuasai oleh pihak lain..ertinya tidak seratus peratus dikuasai PAS.

Jinakan dulu 'penyokong2' ini..sehingga mereka benar2 faham dan melihat 'keindahan' Islam itu dengan mata hati mereka sendiri..dan selepas itu? apa juga yang kita impi untuk laksanakan, tidak lagi sulit jadinya, tidak akan ada tantangan tanpa kefahaman total ! kenapa kita terlalu 'gegeh' sangat untuk lakukan semua ini...faktor masa kena difikirkan, kalau tidak hari ini? esok? dan kalau tidak esok..atau kita tidak sempat? orang di kemundian kita akan lakukan.

Tetapi sekarang? semuanya seolah jadi debu..PAS tidak lagi fikirkan 'dakwah', nasihat dan uswah hasanah dari pemimpin dan pimpinan so called ulamak ? orang luar melihat ulamak tidak lagi sebagai ulamak yang mereka kagumi seperti dahulu seperti Al-Marhum TGNA yang tegas berprinsip menolak Umno...mereka kagum dgn kepintaran hujah dan sikap jitu Al-Marhum Ustaz Fadhzil Nor misalnya..itu sebenarnya mereka mendokong bersama PAS dahulunya...dan kini bila so called ulamak ini bertandang dipintu2 umara'? menagih simpati dan sebagainya? sokongan dahulu yang hampir 'menumbangkan' Umno? sudah tidak kelihatan lagi..contoh dari Al-Marhum berdua TGNA dan Ust. Fadzil Nor tidak diperolehi oleh mereka lagi.

Adakah kita masih boleh melihat semua ini seperti gambar yg dipaparkan di bawah ? Mungkin ia sebagai satu kenangan di angin lalu buat PAS untuk merenungnya ! 

PAS Dalam Kenangan - Sejarah Yang Tidak Mungkin Terulang Kembali






PAS Di Ambang Perpecahan - Khalid Samad









idhamlim.blogspot.com
































**********************



Kalau di zaman Saidina Umar Al-Khattab ! mereka yang 'menawar' diri seperti di atas tu? akan ditolak on de spot bro !sekalipun mereka itu punya latar belakang yg cemerlang di masa Islam.. u're not worthy! only when you ask for de post? Kah Kah Kah


FB -  Dato' Tarmizi Mohd Jam

SUSAH GETIR MERTABATKAN PAS DAHULU DGN UKHWAH, KINI DIRATAH SEKAWAN FITNAH ADU DOMBA - MAZLAN ALIMAN
Salahudin Ayub, YB Aminolhuda Hassan, Hj Dzulkifly Ahmad, Hj Khairudin Abd Rahim dan Onn Jaafar adalah antara sahabat akrab sejak saya menyertai PAS pada tahun 1986. Kami membina karier dari bawah. Menampal poster, naikkan bendera atas pokok, kutip derma jihad dan kerja kerja asas sebagai aktivis parti. BerUsrah dan bertamrin bersama sama. Kami wujudkan Pusat Tarbiyyah Amaliyyah yang di ketuai sendiri oleh Aminolhuda bagi memperkasa tarbiyyah pemuda...
 


   Akhirkalam    





Comments

  1. PAS dh rasa dia strong tu psl...n a few people kt dlm tu buat havoc
    yg xinvolve dh kena gk...aku harap la PAS ni think again apsal org sokong dia
    jgn pk ko je btul.

    ReplyDelete
  2. PAS nak ganti Umnuuu... kena la tiru perangai siap-siap.

    Walau bagaimanapun nampak gaya memang besar kemungkinan pro Hadi akan menang, dan UG akan cuba dijalankan. Lepas tu baru tau langit tinggi rendah, kena patuk ulaq lagi 2-3 kali lobang yang sama. Nasi ko lah labu... dalam pada tu Najib makin kuat dan rakyat tetap jadi mangsa.

    Cuma dalam pada tu aku rasa TITM tu boleh pakai, dia tak ghaplah, cakap2 dia boleh pakai. Kalau dia kata A dia buat A, tak macam tuan presideng. Aku takdak masalah pandangan masing-masing berbeza asalkan jangan berdolak-dalik dan berputaq-putaq (pun macam tuan presideng). Kalau dia ganti abang Mat pun mungkin lebih efektif utk mengimbang presideng sebab abg Mat kita kurang sikit sokongan belah bawah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?