Pas, EKJS II Dan Pakatan ! [VIDEO]

PAS telah selesai bentangkan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (EKJS) dan telah diluluskan oleh DUN Kelantan, cuma belum boleh laksanakan sehingga mendapat persetujuan di peringkat parlimen. 

Rentetan dari itu belum juga selesai terutama dalam Pakatan Rakyat bro ! Hari2 DAP mengamuk, bro! Umno pula macam ada 'udang' sebalik mee, bro ! nampak macam ada hasrat terpendam di sebalik 'persetujuan' dan sokongan mereka secara tiba-tiba saja?? mana tidaknya, dah hampir enam dekad mereka menerajui kerajaan ! tidak pula mereka sendiri berhasrat membawa isu ini..malah di peringkat awalnya dulu..Umnolah menjuarai sebagai penentangnya !

Yang sempoi sekarang ini bro ! MCA dan Gerakan memberi tekanan kepada Umno? pasai dok tak dok Umno pi sokong EKJS II ini ! Laa nie Umno dok pening sejuruih macam mana nak hadapi rakan gerombolan mereka ? Kah Kah Kah

DAP dan PKR sepatutnya faham dengan 'kongkalikong' ini, tak perlu rasanya DAP mengamuk, tak perlu rasanya PKR menyongsong suara terhadap PAS..kenapa kata macam tu? Bacalah apa2 yang ada di bawah nie..wal asal nanti balik usul..depa dok tunggu nak 'tepuk tangan' jer ? Kah Kah Kah





   Imbasan kembali:   

PENDEDAHAN UST AHMAD AWANG WUJUDNYA UG KETIKA PENUBUHAN KERAJAAN PAS PERAK.

(Minit 5.07) Saya percaya InsyaAllah Pas akan terus kehadapan maju terutama sekali yg telah di tegas tadi, di ulang-ulang oleh pelbagai perwakilan tentang bagaimana kita tidak sepatutnya berfikir yg kita hendak berpakat dengan Umno..

Yg itu saya katakan itulah pendirian kita dan kita memperkasakan Pakatan Rakyat. Jadi dalam hal ini kerana ada pihak perwakilan yg ada mengatakan tadi bila cakap bab Umno, siapalah diantara kita ini yg mereka tu nak berunding nak pergi bersama dengan Umno...??

Saya nak bagi tahu ketika kami di Perak membuat keputusan dulu tegas sungguh untuk tidak bersama dengan Umno dan putuskan dah bersama Pakatan Rakyat... belum bernama Pakatan Rakyat untuk bersama DAP dan PKR.

Saya di hubungi oleh pimpinan tertinggi.. "Tidak bolehkah kita mengkaji keputusan itu untuk kita bersama parti bersama Umno.."

Ada saudara-saudara.. Jadi jangan cakap tak ada. Cuma tak nak sebut siapa. Tapi saya nak katakan ada.. Sebab itu janganlah saudara-saudara terus membuat keputusan seolah-olah Pas semua yang ada dalam ini tidak yang berfikir begitu.. Ada..!!

Lihat Video di bawah ini


Ehsan VideoMazhar Yusof II


Hudud Perangkap Yang Membawa Kepada Perangkap Sebenar Umno

Hudud Perangkap yg Membawa Kepada Perangkap Sebenar yakni Persempadanan Semula

Kalau Pakatan Rakyat pecah kerana hudud, PAS akan hilang semua kerusi Parlimen termasuk kerusi Shah Alam dan Kota Raja.

Selepas itu, PAS juga akan hilang Kelantan kepada UMNO kerana tiada sokongan dari PKR dan DAP.

UMNO pula mendapat semula 2/3 dan memerintah dengan gemilang.

Selepas itu UMNO akan pastikan hudud tidak dilaksana sama seperti di Terengganu sekarang ini.

Maka, di mana kah untungnya pembentangan Enakmen Hudud yang ada ini?

Kalau UMNO berkuasa mereka akan pastikan hudud tidak dilaksana.

UMNO tak pentingkan hudud.

Yang mereka pentingkan adalah berpecahnya Pakatan Rakyat supaya ahli2 Parlimen PAS akan menyokong persempadanan semula.

Dengan persempadanan baru, UMNO/BN akan dapat semula 2/3 dan DAP kekal menjadi parti yang kecil dan tidak releven

Kedudukan Najib akan menjadi lebih kukuh.

UMNO akan merampas semula Selangor dan Penang dalam PRU depan kerana pengundi2 Melayu dan kerusi2 Melayu akan menjadi lebih banyak.

TULANG BESI

ps PKR dah pernah jatuh lubang tahun 2004 sebab sokong hudud di Terengganu.

Kali ini Tulang Besi mencadangkan supaya PKR memberi syarat kepada sokongan.

Yakni sokongan PKR di Parlimen adalah dengan syarat Presiden serta Mirsyidul Am PAS letak jawatan.

Tanpa sokongan ahli2 Parlimen PKR pindaan kepada Akta 355 mustahil berlaku.

Malahan saya yakin DAP pun akan sokong sama kalau PAS setuju syarat ini..Malaysia Waves


   Khulasah   

Baca ini bro -

Umno sokong hudud hanya untuk pecahbelah Pakatan, kata penganalisis


"Tujuan Umno menyokong rancangan hudud ialah untuk memecahkan PR. Dengan pembentangan rang undang-undang hudud di Kelantan, PR sudah di ambang kemusnahan," kata Dr Mohd Faisal Syam Abdol Hazis, pensyarah kanan Jabatan Pengajian Politik, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas).


"PR tidak boleh diteruskan jika PAS berkeras menghidupkan semula agenda hudud. Jadi, jika PR musnah sebelum pembentangan usul itu di Parlimen, Umno boleh senang lenang tidak menyokong rang undang-undang itu bagi memastikan BN tidak terjejas."

"Menariknya, pemimpin kanan PAS seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Haron Din terpedaya dengan rancangan bijak BN memecahbelahkan pembangkang, tanpa menyedari PAS yang akan rugi besar apabila pengundi bukan Islam menolak mereka, menyebabkan ia hilang semua kerusinya di Semenanjung..Dr Mohd Faisal Syam Abdol Hazis, pensyarah kanan Jabatan Pengajian Politik, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas)..The Malaysian Insider

Gamaknya? inilah yang dikatakan 'sokongan bawah rebah'?? !!!


Siapa yang nak rebah bro? 


   Ingatan PKR Kpd PAS   


PKR nasihat PAS dapatkan 
jaminan 
bertulis BN sokong hudud Kelantan

"dinasihatkan supaya berhati-hati dengan taktik Umno dan perlu mendapatkan jaminan bertulis daripada Barisan Nasional (BN) yang mereka akan mengundi dan menyokong rang undang-undang persendirian hudud sebelum membawanya ke Parlimen, kata Rafizi Ramli.. Sumber

Sementara itu bro ! 
KEADILAN membuat ketetapan tidak boleh menyokong Rang Undang-Undang Persendirian tersebut atas beberapa pertimbangan tertentu..antaranya, PKR tidak dimaklumkan tentang isi kandungan RUU Persendirian tersebut. Ia dicadangkan secara “unilateral” tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat dan bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 8 Februari 2015.
selebihnya, anda baca di bm.malaysia-chronicle.com

Kalau macam nie? Habislah PAS, semua rakan Pakatan nya menolak RUU

***********
Tahalluf Siyasi - imej ehsan (Mazhar Yusof II)
Beginilah kerjasama yang mantop bro !
susah senang sama2 tolong !

Kah Kah Kah


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video