UG aka Pro Ulama di musim pemilihan !

Sepertikata Khalid Samad, MP Shah Alam..tahun pemilihan. Mungkin boleh dijatuhkan orang-orang tertentu dan menangkan yang tertentu. Ingin jatuhkan Timbalan Presiden atau Ketua Dewan Muslimat?

“Atau cuba tunjuk kononnya ‘hero’ sanggup sanggah DAP,” soalnya lagi.
Pemilihan PAS akan berlangsung awal bulan depan.

Pergi lebih jauh, Khalid membangkitkan persoalan sama ada terdapat usaha untuk mengeluarkan PAS daripada Pakatan dengan menanam kebencian terhadap parti rakan.

“Tidakkah mereka sedar bahawa melalui tuduhan 'DAP anti-Islam' mereka menjadi bagaikan suara Umno atau PERKASA dalam PAS?
“Mustahil tidak nampak implikasinya. Kecuali benar-benar buta politik!” katanya..lihat di www.malaysiakini.com

Kredit FB - Muhammad Radzi Ismail


Hebatnya calon presiden. Siap masuk tv luar negara. Ambo ingatkan di malaysia hanya ada sorang jah Ulamak Sedunia. Ada yang lain jugak.
-#UAA FOR PRESIDEN#- 

#BERSAMA KEMPINAN ULAMAK#--#USTAZ AHMAD AWANG FOR PRESIDEN#-
Bertambah pelik sejak kebelakangan ni dengan menggunakan pelbagai cara untuk mengekalkan seseorangtersebut. Kalau umur yang dijadikan sandaran adalah kurang relevan. Andai kata, kalau umur lagi muda dalam 10 tahun, tetapi fikiran tidak sihat berbeza dgn yang lagi berumur tidak memberi manfaat. Sejak kembalinya di turki untuk berubat,...  


Tapi Ustaz !
UG dan pro ulama tu mana depa kenal musuh?
dgn musuh depa berkawan, bertepuk hang aku ?
dgn rakan? depa buat musuh siang malam..kutuk tak beghenti !

KENALI USTAZ AHMAD AWANG.
-#USTAZ  AHMAD AWANG FOR PRESIDEN#-


Latar Belakang > ... See More


Apakah sudah berlaku di dalam Pas? Sepatutnya MA tidak mengeluarkan kenyataan seperti ini. Mugo UAA sudah menerima percalonan dan cukup untuk bertanding di Muktamar.Dalam sejarah Pas, tidak pernah berlakunya sejarah MA memasuki urusan pemilihan Muktamar Pas.. 
-#UAA  FOR PRESIDEN#

Patutnya, HD sebagai MA tidak menyebelahi sesiapa di sini..nampak sangat 'kemaruk' sesuatu yg mungkin terlepas ? makin tua makin celaghu? apasal nie bro HD? Mana boleh dok kata kat UAA buat tindakan sia-sia? Sebenarnya ramai dah jemu dgn gandingan dua 'ulama' UG yg sudah hilang taring martabatkan PAS seperti sepatutnya !






Banyak ulama PAS berakhir dalam Umno – Mat SabuPosted By: riduan&amiruddin on: May 17, 2015
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, ulama dalam parti itu mendapat penghormatan tinggi di kalangan ahli kerana menunjukkan akhlak yang baik, bukannya disebabkan latar dan kelulusan pengajian agama yang pernah diikuti.. See More 
Puak UG/GU di Klate dan Ganu kian panas punggung, kian kelupur tak tentu arah bila UAA mencabar Hadi untuk 'Presidential Seat' di muktamar nanti..
Mereka masih harap agar UAA menarik diri? Kah Kah Kah
Sampai tara tu punya nak bodek pujaang depa? Kah Kah Kah


Add caption
Ustaz Ahmad Awang pernah dihalau dari Mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan kerana dianggap menghalang Majlis Fatwa dari mengeluarkan fatwa bahawa Al-Syahid Ibrahim Mahmud (Ibrahim Libya) adalah Bughah (menderhaka kepada pemerintah).


Antara yang hadir dalam mesyuarat tersebut adalah Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria sendiri..
Itulah iltizam sebenar Ustaz Ahmad Awang sehingga sanggup mengambil risiko dibuang kerja dari Jabatan Perdana Menteri kerana mempertahankan Al-Syahid Ibrahim Libya.

Yang menarik di sini ialah Majlis Fatwa Kebangsaan terpaksa buat fatwa sedemikian kerana Majlis Fatwa Kedah mengambil sikap tawaqquf (berdiam diri). Hal ini kerana Ustaz Ahmad Awang memainkan peranan di sebalik tabir kerana hubungan baik beliau dengan Mufti Kedah pada masa itu.

Harap-harap sedikit perkongsian ini akan berjaya merungkai beberapa persoalan di alam maya yang mempersoalkan iltizam dan

pengorbanan Ustaz Ahmad Awang kepada jemaah dan perjuangan Islam..Muhammad Radzi Ismail


 
Kredit FB - Usin Teleng

Macam tu ke akhlak Ostad Dup Pahang tu? 
memalukan..menjengkilkan, memualkan..seghabutttttttttt !

Baca di Mkini bro'Biarlah kalau nak baruakan saya'

Pemimpin lantang PAS Khalid Samad berkata beliau rela dimaki susulan pandangannya berkaitan ucapan kontroversi menyentuh isu hudud oleh ketua anggota Parlimen DAP Lim Kit Siang baru-baru ini.

“Ya, saya tahu dan faham bahawa saya akan turut ‘dibaruakan’ atas sebab tulisan saya ini. Biarkan. Golongan yang tiada hujah akan menggunakan pendekatan caci maki.

“Biasalah. Kalau sudah akhlak mereka begitu, memang tidak mampu saya katakan apa-apa. Namun bukan keredhaan mereka yang saya inginkan pun, maka ada saya kisah? ” katanya sambil menegaskan hanya Allah tempat mengadu.


Beliau hari ini mempertahankan ucapan LKS pada 10 Mei lalu di Kota Bahru yang didakwa menghina hudud dan Islam.

Menulis dalam blognya, Khalid menyifatkan apa yang berlaku sebagai budaya “Islam tanpa akhlak” dalam parti Islam itu.

“Kononnya wujudnya golongan 'Islam tanpa syariat' turut merupakan tuduhan melulu golongan “Islam tanpa akhlak”.


“Kalau akhlak yang asas pun tiada, jangan bersyarah mengenai syariat! ” katanya.


Muhammad Radzi Ismail


TOLAK PIMPINAN UG

kredit FBPanji Hitam

Yang Ini ke dia bro Mat Sabu?
kredit FB - Panji Hitam




Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video