Tunggu September keputusan GHB jadi parti

PAS berjanji nak ubah kesilapannya dlm masa 100 hari setelah memutuskan hubungannya dgn DAP, kerana ia pernah berjanji demikian bro !
Berdasar satu kronologi pelanggaran janji TS (Tahaluf Siyasi) yang ditulis oleh Sayuti BashironContinue Reading )..rasanya Pas dah payah nak berubah bro ! selagimana keadaan PAS hari ini masih di tangan puak2 Paschai UGs yg sampai sekarang masih seronok bermain 'madah' mempersenda, memperlekehkan cita-cita #harapan baru atau GHB yang kian serius ingin membawa rakyat ke hadapan bagi merealisasikan impian sebenar menawan Putrajaya ? PAS masih bergumbira bersama Umno tentunya, cuba 'mengendurkan' segala bahang yang melanda kepimpinan negara yg diterajui Umno..


PAS pula sekarang ini bro ! semacam "bersatu" dengan UMNO menyerang DAP, sekaligus menyerang GHB. 
Sebelum ini GHB dituduh dengan pelbagai tuduhan, cacian dan makian kerana masih berbaik-baik dengan DAP. Isu perkauman dan keagamaan dicanangkan untuk bangkitkan kebencian orang Melayu & Islam terhadap DAP.,sekaligus cuba meraih keuntungan kpd Paschai? Ada ke akai? kah kah kah

Mujur rakyat sudah celik mata lebih awal tempo permainan dua-dua parti tersebut di mana PAS yang sebenarnya telah di 'permainkan' oleh UMNO BN di dalam isu hudud. Tu pun depa tak sedaq diri lagi? Nak berubah dalam 100 hari macam mana bro?

Kalau semua 'sandiwara' PAS ini tidak dihentikan dgn tuntas dalam tempoh yang diberikan oleh GHB #harapanbaru itu..sudah pasti GHB akan jadi sebuah parti Islam berwajah baru, yang bakal menarik ramai pencintanya yg muak dgn PAS sekarang ini bro ! dan ketika itu sudah tidak 'laku' lagi segala sedu sedan puak2 Chai tadi ! Kah Kah Kah


Tunggu September keputusan GHB jadi parti


Inikah Gambaran PRU akan datang bro?

Parti Harapan Baharu Ditubuh 14 Sept Depan, Kata Khalid



KOTA BHARU – Parti baharu Gerakan Harapan Baharu (Harapan Baharu) yang diuar-uar akan menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang akan ditubuh pada 14 Sept depan, kata Khalid Samad, anggota jawatankuasa parti baharu itu.

Bekas pemimpin kanan PAS itu berkata tarikh itu dipilih Harapan Baharu bagi memberi peluang kepada PAS mengotakan janji parti itu yang mahu membetulkan kembali ksilapannya dalam tempoh 100 hari selepas bertindak memutuskan hubungan dengan DAP dalam pakatan pembangkang.

Rakyat Bangkit

Dato Husam sanggah Nik Abduh..
"Kalau perkara yang melibatkan perjuangan, Tok Guru akan menyatakan dalam surat wasiat. Bukan pesan pada anak dia. Perjuangan parti tidak ada kena mengena dengan urusan keluarga". ~ Dato Husam Musa



“Itu adalah hari terakhir 100 hari iaitu 14 Sept. Jadi dua hari kemudian 16 Sept adalah hari paling sesuai untuk buat konvensyen ataupun Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) yang pertama.

“Tetapi itu semua bergantunglah, ini hanya perancangan dan akhirnya kita lihat bagaimana perkembangan politik (semasa) dan yang paling penting adalah sambutan rakyat jelata,” katanya kepada pemberita selepas Jamuan Perdana Gerakan Harapan Baharu sempena sambutan Aidilfitri di sini, malam tadi.

Kah Kah Kah - Helo bro ! DHPP dah bungkuih dari  Pas hangpa tu bro ! mamat nie tak sedaq habaq lagi? Lagu nie punya akai? mcmana nak berubah? 
Difahamkan mesyuarat agung tahunan pertama parti itu akan diadakan di Kuala Lumpur.

Pada 13 Julai lepas, beberapa pemimpin kanan PAS daripada kumpulan progresif parti itu yang tewas dalam pemilihan parti melancarkan Harapan Baharu bertujuan menyatukan semula parti politik pembangkang.

Harapan Baharu itu dipengerusikan bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, manakala anggota jawatankuasa interimnya terdiri daripada bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib, bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Kamaruddin Jaafar, bekas Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, serta bekas pemimpin kanan parti seperti Khalid Samad, Dr Mohd Hatta Ramli dan Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.


Kenapa sekarang baru fikir persahabatan..?Sebelum Muktamar, 9 peluru ditujukan kepada kawan. Hanya 1 peluru sahaja untuk Umno-BN. Amat menyedihkan bukan..? Ikut suka depa laa nak tubuh ke atau tak mau tubuh parti baru tu..awat tak mau kata kat geng sendiri yg kata, 'ikut suka aku laa nak mesyuarat ke tidak?' ada berani? sampai hancoq leboq PR dikerojakannya? Kah Kah Kah

Ditanya mengenai keanggotaan beliau dalam PAS jika parti baharu itu menjadi kenyataan, anggota Parlimen Shah Alam itu berkata beliau akan berundur secara terhormat daripada PAS.


Kenyataan media oleh Dato'Mahfuz Omar,Ahli Parlimen Pokok Sena, pada 7 July 2015..
PM Najib tidak menafikan no akaun AmBank yang dilaporkan WSJ adalah miliknya dan wang RM2.6 bilion dimasukan ke akaun tersebut seperti yang dilaporkan WSJ.
1. Sesaorang yang dituduh melakukan perbuatan yang salah sedangkan ia tidak melakukannya, itu bermakna tuduhan tersebut dianggap sebagai fitnah, sewajarnya sesaorang yang difitnah tampil melakukan pembelaan awal pada dirinya..See More
Tuduhan 'Pil Kuda'? ada saksi adil ke? Kah Kah Kah

“Insya-Allah kami akan berundur secara terhormat bila parti baharu itu ditubuhkan dan bila kami menyertai parti baharu itu maka kami secara automatik tidak lagi menjadi anggota PAS kerana dalam perlembagaan PAS begitu, kami tak boleh menjadi anggota dua parti,” katanya.

Sementara itu, anggota Parlimen Kuala Krai Dr Mohd Hatta Md Ramli enggan mengulas mengenai bai’ah yang dibuat PAS ketika diangkat menjadi calon parti itu pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang lepas.

Nasihat apakah ini?Kata orang tua2, "Bulat air kerna pembentung, bulat manusia kerana sepakat muafakat" !Dah rasa boleh berjuang sendiri? dok menongkoi apa lagi dlm Selangor tu? Tak kesudah juga puak nie bro ! dok tunggu 'ikhlas' Umno? Dok 'berkawan' lama dah ngan 'amno' tu ! tapi tak jumpa2 juga 'ikhlas' depa? Berjuanglah sendiri bro! Kah Kah Kah

“Tak nak komen…tanyalah ulama pasal benda ini,” katanya, 

Mohd Hatta bagaimanapun mengesahkan akan menyertai parti baharu dan bersedia melepaskan keanggotaannya dalam PAS.


CINA BUKIT GANTANG DAN KIPAS PAS
Tengah dok sembang dengan Cikgu Rahman Adam AJK Pas Kawasan di Pejabat Pusat Khidmat Wakil Rakyat di Taman Damai pagi ini, datang seorang wanita berbangsa Cina memulangkan kipas ini. 
Katanya.."Kita sudah tak mau Pas lagi, tapi kita tak boleh buang rata-rata so saya kasi pulang balik sama you".. Cikgu Rahman Adam yang ada di situ pun tersentak..See More
Cina pun dah tak 'kebuloq' harta meghedak PAS? Kah Kah Kah

PAS sebelum ini mewajibkan bai’ah kepada anggotanya yang dipilih menjadi calon dalam pilihan raya bagi menentukan calon tidak menyeleweng daripada dasar Islam, cara dan matlamatnya. – BERNAMA

sumber - MYNEWSHUB

Pencerahan Minda
Senyum apa tu?
DULU2 UMNO PALING TAKUT DENGAN PAS..Laa nie, maaf cakap laa...dah tak der bro ! PASChai pula 'cuak' ngan Umno..tu yg berkepit sakan tu.. Kah Kah Kah
Dulu2 UMNO risau dgn kemajuan PAS yg berganda sejak tahun 1999 kemudian semakin bergerak dgn pantas merentasi blok2 perkauman dlm negara kita.
Yang paling UMNO gerun bila mana PAS mulai diterima oleh bukan islam terutama masyarakat cina serta golongan terpelajar...
Sokongan terhadap UMNO kian hari kian merosot, rakyat terbanyak mulai mengalihkan pandangan mereka ke arah parti2 gabungan dalam PR terutama PAS yg merupakan parti terbesar dlm gabungan tersebut..
Kehebatan serta strategi terancang dari kumpulan professional dan Ahli Akedemik dalam PAS telah mampu melonjakan sokongan anak muda dan bukan melayu utk turut sama menyokong serta berkhidmat kpd PAS tanpa menuntut sebarang bayaran..
Kita lihat sebelum ini( sebelum 'three stooges ) berpimpin tangan kat atas tu?..berbondong2 masyarakat cina tua dan muda mengundi PAS. Ini adalah hasil daripada usaha golongan muda dlm DAP bersama2 golongan Professional PAS.. Merekalah yg berusaha membuang persepsi masyarakat cina di kampung2 yg fobia dgn PAS.. See More
Mana ada golongan Ulama dlm Majlis Syura PAS masuk ke kampung2 Cina utk perkenalkan PAS kepada masyarakat cina?..kalo ada? hangpa tunjuk mai sat kat aku, muka mana dari  Ulama Chai yg dok masuk kg cina? Muka2 kat atas tu berani masuk kg cina ke? Kah Kah Kah...
Update terbaru !


Mamat nie dok bercakap pasai 'baiah' lagi? 
Dok bercakap pasai sumpah lagi ?


Depa di GBH tu hanya perjuangkan perjuangan PAS yg asal bro ! wadah baru depa nie pasai hala tuju PAS bawah PASChai sekarang..tersasar dan terkeluaq landasan bro !.. 

Lagipun semua Pimpinan G18 Masih Bersama Gabungan Pakatan Rakyat , dan Mereka Bertanding dulu pun atas Tiket Pakatan Rakyat walaupun memakai Logo PAS.. jadi, takda pun Pengkhiantan disitu.. Kalau tak reti Cari Dalil?.. aku nak bagi Dalil.. 


Nie dalil yg boleh sama2pikior bro! ..يقول عليه الصلاة والسلام:
إذا حلفت على يمين فرأيت غيرها خيراً منها, فكفر عن يمينك, ثم ائت الذي هو خير))
[أخرجه البخاري ومسلم عن عبد الرحمن بن سمرة]

Untuk lebih nak paham syarah hadis di atas..klik pautan ini:
http://www.nabulsi.com/blue/ar/art.php?art=6106&id=114&sid=656&ssid=662&sssid=665

Apabila kamu bersumpah dengan sesuatu sumpah, lalu kamu melihat sesuatu lain yang lebih baik dari apa yang telah kamu sumpah, maka bayarlah kafarat dari sumpah kamu (yang awal itu) dan ambillah yang lebih baik itu.(Riwayat Bukhari)

Faham Hadis - Hanya bayar kaffarah bro ! lepas tu pilih dan ambillah yg lebih baik itu..Setel. 

Jadi, Grup GHB pun bukan 'buta agama' ! kadang tu depa lebih 'smart' lagi dari 'agamawan' PASChai tu  ! Kah Kah Kah



Akhirkalam


Apa erti zalim?Ada PAS ambil kisah pasai nie?Siang malam dok berkepit dgn Umno?Tak boleh nak cakap ke pasai nie? PR dah hancoq pun ! Kat S'langor bukan main sronok dok 'menongkoi' lagi ?Apa PasChai tak kata kat Anwar ? Anwarism laa, WAWITak layak laa..dan segheba macam lagi ? Tak malu ke, AdaMaruah ke lagi? Memang PAS semakin Buruk dan Busuk mengaum bro. 
Kah Kah Kah



Muhammad Daniel


Muhammad Daniel


Khulasah !

Boleh berubah ke puak2 Chai nie?
Masa yg GHB bagi tu ? Tak cukup laa bro !
Nak berubah macam mana?
Anwar masuk spital pun..
Paschai sorang pun tak nampak muka bro !!!
Boleh kirim salam laa kat depa Paschai tu?...



Muhammad Daniel




Muhammad Daniel


Muhammad Daniel
Akhir zaman... 
Ulama Auta mmg ramai
Boleh berubah dlm 100 hari ?
Dulu dia kata, di T'ganu yg Anwar jadi khadam Mahathir?
Laa nie dia seniri jadi khadam Sapa? Khadam Umnuuuuuu??





Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$