RASMI - Kelab Penyokong Pas Dah Bungkus - [Video]

Yang dikendong habis tercicir mencicit bro !PAS melalui kenyataan Mustafa Ali baru2 ni nak letakan calon bukan Islam untuk celen DAP dan lainnya dlm Pru akan datang? dah 'musnah' bro ! yg depa kejar ? belum tentu lagi ! Makin kalut dan krosot nampaknya PAS tu bro !

Hal ini adalah susulan DPP atau Kelab Penyokong Pas (bukan Islam) dah bertindak memutuskan hubungan dgn PAS. Rasmi !



Hu Pang Chow 
putus hubungan dengan PAS

Hu Pang Chow



Hu Pang Chow, pengasas bersama Kelab Penyokong PAS, yang kemudiannya dinaik taraf menjadi sayap keempat dalam PAS, telah memutuskan hubungan dengan parti itu.

Ketika dihubungi, Hu mengesahkannya, dengan alasan telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan baru PAS.

Tanpa mengira penat dan lelah pihak DHPP (Kelab Penyokong PAS Bukan Islam) merayu undi dan memberikan penerangan perjuangan PAS termasuk hudud..www.tranungkite.ne
Ini lama punya citer bro!..Memang Pas tak sedar dek untung..betul kata bro Hu, Pas melepas peluang terbaik dan 'musnahkan' parti sendiri.

Katanya, beliau sedih kerana selepas PAS berjuang keras untuk sampai ke mana ia berada hari ini - selepas pilihan raya umum ke-12 dan ke-13 di mana ia membuktikan boleh mendapatkan sokongan bukan Islam - para ulama melepaskan peluang itu dan didakwa memusnahkan parti itu sendiri.

Hu membantu menubuhkan Kelab Penyokong PAS pada 2004, dan kemudiannya menjadi Kongres Penyokong PAS pada 2010 atas gesaan pemimpin progresif dalam parti itu untuk membuat PAS lebih inklusif.

Kelab Penyokong PAS (KPP) yang dinaik taraf kepada Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) banyak mengubah sikap dan pandangan bukan Islam ...
PAS sendiri yg 'musnahkan' citra dakwah yg hampir diterima semua..akibat tokeh besaq 'syok' dok puja Umno? yg dikendong habis tercicir bro ! Kah Kah kah

Beliau mengambil keputusan itu di tengah-tengah rancangan pemimpin progresif PAS yang disingkirkan daripada kepimpinan parti itu oleh pemimpin tegar konservatif dalam muktamar parti itu bulan lalu, untuk menubuhkan sebuah parti baru.

Hu berkata setelah penyokong PAS selama 16 tahun, fundamental parti itu tidak berubah tetapi halatujunya telah menyimpang dari slogan parti itu ''PAS untuk semua'.

Tanpa mengira penat dan lelah pihak DHPP (Kelab Penyokong PAS Bukan Islam) merayu undi dan memberikan penerangan perjuangan PAS.
Boleh jumpa lagi ke macam nie? Maaf laa beb ! tak jumpa dah..Nak 'pujuk' pun tak boleh dah..Kah Kah Kah

"Masalahnya ialah ulama muda (yang mengambil alih parti). Parti itu telah menyimpang dari jalannya dan memusnahkan segala yang telah dicapai," kata Hu.

Ditanya sama ada Hu akan menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB), sebuah gerakan yang dibentuk oleh pemimpin progresif PAS, ke arah menubuhkan sebuah parti baru, katanya tunggulah sama ada beliau akan hadir di jelajah GHB di Kota Bharu, Kelantan.

Hu bertanding di bawah tiket PAS di Ayer Hitam menentang Datuk Wee Ka Siong dari MCA dalam pilihan raya umum lalu tetapi kalah.

Bukan takat tinggal sejarah jer..dah elok pakat semua terima macam nie ! PAS tak sedar dek untung diri, Umnuu juga yg dicari? last sekali, kena 'kencing' berkali2? kah kah kah
Dia berhenti menjadi Ketua Kongres Penyokong PAS pada tahun 2014 selepas menjadi semakin kritikal terhadap peningkatan elemen konservatif dalam parti itu.

Kebangkitan golongan muda konservatif sampai ke kemuncaknya dengan penyingkiran barisan progresif daripada kepimpinan PAS pada bulan Jun, diikuti PAS memutuskan hubungan dengan DAP, langkah yang membawa kepada berkuburkan Pakatan Rakyat..Malaysiakini

*****************************

Khulasah
Masih ingat lagi tak bro? masa muktamar 61 lepas, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang dilantik PAS menggantikan Pang Chaw, N Balasubramaniam, menyatakan rasa terkejutnya melihat amalan fitnah memfitnah dan saling melabel yang berlaku dalam parti Islam itu..sampai dia minta tunjuk ayat mana yg bolehkan amalan sedegitu dari para 'olamak' yg bersepah dlm muktamar hari tu?


meriahnya Pas sikit masa lalu..membuang sifat 'perkauman' untuk bersatu tujuan 'melanyak UBN' kini tidak mungkin lagi berulang?


Kelab Penyokong PAS..hanya tinggal kenangan
Bukan PAS nak ingat 'benda' nie? setahu aku, tak dak sapa pun dari 'ulama' yg dimaksudkan itu? menjawab balik kritikan Balsubramaniam tu? malah lepas puak PasChai menang 'sabung' hari tu, lagi galak depa dok 'taruh', dok taram, dok hantam, dok sabotaj geng progresif ? tau tau Tok Pa dok berura nak letak calon bukan Islam nak lawan DAP? maka berlakulah hukum kebenaran dan keadilan bro ! tu pun Pas Chai ramai tak boleh nak pikior? Kah Kah Kah 

Sekarang amacam bro? yg dikendong mencicit berterabur..yg dikejor entah ke mana belum pastinya?
Kenyataan Pang Caw (PC) ini sekaligus semacam menjawab 'angan2' Mustafa Ali bro !
PC nie bukan sebarangan China bro? dia cukup fasih berbahasa melayu, dia nie laa yg mula mengasaskan Kelab Penyokong PAS tahun 2004 dulu dan kemundiannya dikenali dgn DPPP (Dewan Himpunan Penyokong PAS enam tahun kemundiannya pada 2010..Lama tu bro ! hingga PC

berjaya dapatkan sokongan ramai non-muslim untuk  memberi sokongan pada PAS di bawah slogan 'PAS 4 All' yg sebenarnya hasil buah tangan dan gagasan dari yg dicetuskan oleh kumpulan progresif dalam Pas dulu...'olamak Chai' mau ingat sikit sejarah nie? Kah kah kah




Boleh jumpa lagi ke macam nie untuk PAS di bawah ' saf ' ulama sekarang?
Kita harus akui peranan progresif dulunya yg banyak membantu PAS, 'memenangi' bukan Islam untuk menyokong PAS kerana sama2 mau 'humbankan' Umno bro ! itu pasal laa depa bagi sokongan penuh pada PAS hingga PAS dapat undi yang bukan sedikit dalam PRU lepas...ia banyak mengubah citra rasa bukan Islam untuk bersama Pas dalam menghadapi 'Umno' dan telah terbukti gandingan ini membuahkan hasil 'lumayan' buat PAS sebenarnya ! Sayang ! panas yang disangka hingga ke petang..rupanya hujan di tengah hari !!!!
Dengan putusnya DHPP dgn PAS..dijangka akan ramai lagi ahli2 DHPP akan berhijrah dan mereka tidak lagi menoleh ke belakang bro ! mereka inilah yang akan 'meriahkan' GHB nanti.

Video lama bro !Nostalgia PRK Bagan Pinang - Persembahan Kelab Penyokong PASAnda sendiri boleh menilai betapa riangnya bukan Islam dari KPP ini bro ! menyokong Pas dengan bersungguh hati..anda tau sebabnya? mereka sama2 mahukan 'perubahan' ! Tentunya maukan 'UBN' ditukar. 


Ulama yg jujur 
sentiasa di 'hormati' sekalipun
oleh bukan Islam.




Comments


  1. Mengapa?

    Mengapa bila ada Toyota & Proton..dr segi kualiti kita pilih TOYOTA?

    Mengapa & mengapa??

    Apb dtg model baru..kita pilih model Phone yg BARU & tinggalkan yg lama?

    Mengapa mengapa & mengapa???

    Klu kita nak cepat sampai ksuatu tempat kita naik FLIGHT tak naik basikal?

    ...Itulah yg disebut2 "'kecanggihan-sophistikated-SYSTEM-mnjd-pilihan"'...



    Ciri-Ciri..

    Ciri2 yg diattas ITU..

    ITU lah ciri2 yg tlh diwariskan oleh smua nabi2 as..

    ITU lah juga ciri2 UTAMA yg tlh dibawa oleh nabi Muhammad SAW..




    Mengapa?

    Mengapa Kaum Quraish diMekah gempar dgn khadiran nabi SAW?

    Mengapa & mengapa??

    Mengapa ularrMak/AhlulKitab2 Yahudi gempar apb nabi SAW hadir diMadinah?

    Mengapa mengapa & mengapa???

    Empayar Rom & Parsi gempar dgn realiti-MIRACLE-spiritual deen-SYSTEM nabi SAW yg tlh mrk dengar itu?

    JAWAPAN..

    ..jawapanya adalah krn "'deen-SYSTEM-miracle"' nabi SAW itu dpt mnewaskan & MENGATASI sgl2-SYSTEM yg ada didunia ini pd wktu itu..



    JADI

    Jadi apakah resepi?

    Apakah resepi "deen-SYSTEM-miracle" nabi SAW yg mnjd sgt7MIRACLE itu??

    Lihat,

    CAHAYA..

    CAHAYA maha7TERANG..

    CAHAYA maha7LURUS..maha7KUDUS kdasar HATI yg paling7Dalam..

    ...itulah CAHAYA sjujur7KJUJURAN yg tiada tandingan

    ...CAHAYA seikhlas7KEIKHLASAN yg tiada tolok bandingan

    ...CAHAYA stiggi7AMANAH-integrity-trnsparency-SUCI yg sgt7Murni skali

    ...CAHAYA shebat7BAKAT-MERIT-only d TOP from all d best yg wajib dihargai

    ...CAHAYA seadil7KEADILAN-univrsal-SEJAGAT-azali utk isi langit & bumi

    ...CAHAYA slembut7KASEH-CINTA-ABADI, smua adalah titisan zuriat Adam as


    ...CAHAYA smutlak7HAQ-KBNARAN-HAKIKI, mnjd-SELFLESS tiada pentingDIRI lg



    Apb..

    Apb tlh disuloh CAHAYA..

    Sbnr7CAHAYA-resepi "'deen-SYSTEM-miracle"' yg diatas itu..maka mnjelmalah..

    ..."li yuzhirohu alad DEENI kullihi.." Quran: As-Shaft(61:9)

    "..dgn petunjuk-CAHAYA itu DIA memenangkan deen-SYSTEM itu keatas smua system2 yg lain ksemuanya skali.."


    ..itulah Islam

    ..Islam sbg deen-SYSTEM

    ..Islam ibarat produk-SYSTEM yg bnar7MENGGEMPARkan

    SYSTEM yg sgt INDAH lg mngindahkan jiwa2 yg mncari CINTA suci abadi..

    SYSTEM mudah yg maha7MEMUDAHkan_LURUS-KUDUS maha7MELAPANGkan skali

    SYSTEM terang maha7MENERANGI, tiada sklumit tipu-korup-FITNAH mnjd punca kpd sgl massaalah2

    SYSTEM laju-efisyen bnar7TERPANTAS sbg penyelesai sgl massaalah ummah..


    Itulah sbnr7HAKIKAT deen-SYSTEM-miracle "ISLAM" yg tlh dibawa oleh nabi Muhammad SAW..

    PEACE...wssalam


    ReplyDelete
    Replies
    1. bro
      momentum lama dah rosak teruk
      kita tukar untuk tajdidkan kerosakan lama
      sbb itu yg baru dgn kekalkan prinsip asas Islam akan digerakan
      oleh y ikhlas, yg punya maruah, yg ada integriti adab dan akhlak..
      inilah yg jaminkan kesinambungan momentum lama yg rosak tu..
      masing2 kena jaga momentum baru nie..kena service akhlak dan adab selalu..
      Insya Allah akan bertahan lama seutuh Islam itu sendiri...

      Delete
  2. https://fazlizainul.wordpress.com/2013/09/15/pas-keluar-pakatan/

    Sila baca habis dan fahami

    ReplyDelete
  3. https://fazlizainul.wordpress.com/2013/09/15/pas-keluar-pakatan/

    Sila baca habis dan fahami

    ReplyDelete
  4. https://fazlizainul.wordpress.com/2013/09/15/pas-keluar-pakatan/

    Sila baca habis dan fahami

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO