PAS dah Meroyan Teruk bro!

Pas dah meroyan sakan bro..nampak kian teruk tu ! Siannn ! apasal haaa? aliran fikrah pun nampak jumud bro ! Cer hangpa perati elok2 yg aku tempek bawah nie..Kah Kah Kah


1. TITM rayu ahli beb ! 

    jangan tinggalkan parti !

www.themalaysianinsider.com

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memohon maaf kepada semua ahli PAS atas krisis yang sedang dihadapi parti itu sekarang ini dan memujuk mereka agar tidak meninggalkan parti..klik pautan atas untuk bacaan lanjut.

Bila baca komen2 pembaca tmi, baru kita tahu keadaan Pas sekarang bro ! itu pasal laa sampai TITM pun kena hemoi minta maaf moga ahli tidak blah bro ! Siann, sampai kena pujuk jangan blah, takut 'ahli' pi cari 'awek' baru yg lagi cun? Kah Kah Kah


Komen pembaca..
a. Dah terlambat Tuan Ibrahim, nasi dah jadi bubur. Masa untuk PAS lenyap dari arena politik Malaysia sudah pun bermula dan jangan lupa arwah Tok Guru dulu dah kenal benar niat UMNO dan selepas ketiadaan beliau Hadi telah membenarkan UMNO menghancurkan PAS. Tahniah kepada Hadi dan kuncu kuncunya..1Manusia 


b. Menurut Tuan Ibrahim, ketika Barisan Nasional berada dalam keadaan lemah, parti-parti pembangkang turut berpecah"
Tahu pon, yg merosakan PR ada lah Hadi, patut suroh lah dia yg minta maaf, dan pulihkan PR balik. Menantu Hadi lagi seorang yg banyak rosakan perpaduan dalam PR. Jangan nak tudoh DAP dan PKR, kami ahli Pas yg berpelajaran tahu menilai yg mana betul dan yg mana salah, kami bukan macam umno kampong yg suka cium tangan pemimpin. Hadi tak layak jadi pemimpin Pas apabila dia benarkan Pas bertanding di Kota Damansara pada pru13, sampai umno yg menang. Hadi tak layak jadi pemimpin Pas bila dia tudoh orang lain kaki pil kuda, itu bukan kata2 seorang ulama..Mujaheed Abdullah


2. Tok Pa kata 

    nak letak calon bukan Islam pula dahh

Calon bukan Islam PAS bakal menentang calon DAP dalam pilihan raya akan datang, kata pemimpin parti Islam itu susulan terdapatnya perpecahan dalam parti tersebut.www.tranungkite.net


Apa yg meroyan nie tok? dok tak dok nak boh non-muslim celen DAP pulak? depa nak bagi undi ke kat Pas? laa nie mana ada lagi bukan Islam yg mau sokong Pas? ahli akaq umbi Pas sendiri pun dok pakat2 nak blah tok? nak tinggai sapa lagi dalam Pas tu ? Umno boleh bagi 'undi' sikit kot kat PAS? boleh harap ke kat depa tu? tu laa dulu2 olama chai juga yg suka bebenor dok maki pro n bukan Islam? Sendiri korek lobang? sendiri mau turjun laaa ! kah kah kah



3. Gara-Gara Parti Harapan Baru, 

    Din Ayam pula Maki Hamun Rafizi



Apa hal budak Din nie bro? Apasal marahkan Rafizi sampai kata gelojoh seperti orang terkencing sebelum sampai tandas ? Cantik sungguh bahasa si menantu presideng nie bro? Cantik akhlak tu noo? (klik pautan bawah gambar tu nak baca habis)..

Tang mana pula Rafizi tu kurang ajar? dan tang mana pula dia campur urusan PAS? Rafizi tu menyokong GHB saja? yg budak nie nak babit kata Rafizi tu campur urusan PAS? kok mana mai?



Tu hanya andaian budak nie saja bro ! andaian sebegini mana menepati 'makna' sebenar bro ! apa laa punya jumud cara pikiaq macam nie...Inilah 'ketakutan melampau' yg sedang melanda dan meresahkan Pas Chai hari itu..takut sunggh depa kalo GHB mendapat sambutan raksasa ! boleh ranap PAS bro ! tu yg meroyan sakan tu ! Kah Kah Kah


4. Hadi: Harapan Baru tak akan lebih 2 tahun




Presiden PAS Hadi Awang tidak melihat parti Islam baru yang sedang ditubuhkan oleh bekas pemimpinnya akan mempunyai hayat panjang..Read more » 





5. Posting Mokhtar Senik 
    Dewan Ulama PAS Jadi Bahan Ketawa Di   
    Facebook


















Nak tunjuk pandai ? last kena 'teng' tak pasai dgn netizen ! aku pun tak sampai hati nak kata mcm pengkomen2 tu bro? Puak Pas Chai nie rajin sungguh penaik semangat bagi orang 'benci' kat depa? Tak ceghedik ropanya? kah kah kah

6. Depa Ni Dok Ungkit Jasa? Beb !



Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad berharap pemimpin progresif parti itu yang berhasrat meninggalkan mereka tidak lupa pada sokongan anggota.
Katanya, ini termasuk anggota PAS yang bekerja keras dan menyumbangkan wang ringgit bagi memenangkan mereka dalam pilihan raya.
Beliau mengingatkan bahawa kemenangan kumpulan progresif bukan dari hasil titik peluh mereka sendiri sebaliknya daripada sokongan semua pihak, termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang lapor Harakahdaily.


Boleh hilang pahala bro! kalo dok ungkit macam nie? Bab mcm nie bukan kira hang ulama ke sapa ke? kalo dok ungkit? punah kerja ikhlas hangpa dulu tu? Dia nie ketua dewan ulama bro ! Pangkat Datuk Dan Gelaran Doktor Bukanlah Jaminan Ulamak PAS Itu Cerdik beb !
Nak citer pasai keroja keras? Mesyuarat P'limen pun tak pernah yg ada? panjang memonteng? keras kok mana? Tok sah dok ungkitlah! Buat malu jer..ludah ke langit ? berseghedak jatuh atas muka sendiri? Kah Kah Kah



7. Nasrudin Hassan: Harapan Baru   pengkhianat


Ketua Penerangannya Nasrudin Hassan berkata GBH hanya menjadikan PAS sebagai batu loncatan politik peribadi mereka, lapor Utusan Malaysia.
“Golongan ini merupakan pengkhianat dan penjahat kepada jemaah Islam kerana masih ahli PAS, tetapi bertindak merosak parti dari dalam dengan menghasut ahli agar menyertai parti baru yang mereka bakal tubuh nanti..Read more »


Ohh pasai depa G18 masih lagi ahli PAS? awat tak pecat? pecat lah! dok habaq kata kalo berpaling tadah pi buat parti baru walaupun belum didaftar secara rasmi? otomatik keahlian gugur? Ada pasai bro, depa pi buat wadah baru parti baru, pasai yg dok ada dalam Pas Chai? rata2 tak boleh pakai? bukan nak guna bahasa elok, maki hamun saja yg keluar? ungkit 'jasa' dan sereba macam lagi? Sikit pun Pas Chai tak rasa bersalah? tak pernah suluh diri? tengok laa bahasa yg pakai? boleh lagi guna 'Pengkhianat'? guna 'penjahat'? Apa nie bro ? 

Masa Mat Sabu join PAS dulu..masa MS menatang PAS dgn cemerlang di era Ustaz Fadzil Nor, MS cukup kental menjulang Pas hinggalah Pas Chai 'mengkhianati' dgn telatah mereka yg 'menjolok mata' dan memalukan bila gandingan Hadi Harun begitu gah bersama Umno? sedangkan ini tidak disenangi oleh MS dan akar umbi lain serta kesemua G18 tadi..Jadi, siapa 'pengkhianat'? siapa yg 'jahat' sebenarnya? Harapan baru tiada khianat bro ! Hangpa yg sebenarnya 'khianati' aspirasi ahli2 PAS bro ! Kan masih ada 'siku ngan lutut'? 


Kah Kah Kah


8. “bisikan syaitan”


Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali pula berkata, penubuhan parti Islam baharu yang diusahakan Mohamad Sabu bersama bekas pemimpin PAS lain umpama “bisikan syaitan”.
Mohd Khairuddin turut membandingkan parti yang ditubuhkan atas dasar kekecewaan, PAS adalah jauh lebih layak dan berhak untuk dimakmurkan kerana PAS lahir bagi menegak amal makruf, mencegah kemungkaran serta memperjuang politik dan kuasa Islam.
Justeru, beliau menyeru kepada seluruh ahli Pas agar terus istiqamah dengan perjuangan PAS dan bukannya terpedaya dengan janji kejayaan palsu yang cuba dibawa Mohamad dan kumpulan GBH..Read more » 


Pas memang lahir dulunya bagi menegak amar makruf dan mencegah yg mungkar bro ! Itu dulu. Bila Pas Chai dah terlampau, dah 'over acting' dgn bahasa2 kesat, label ahli sendiri terutama mereka yg hangpa dok marah laa nie? tak nampak ke? hangpa tambah lagi dgn kata,'bisikan syaithan' ? Sapa 'Syaithan'? Aku rasa Geng G18 sampai sorang pun tak duduk bersama hangpa dah ! depa tak dak pun guna bahasa yg mcm hangpa Pas Chai guna? tu makna depa pakat lari dari 'Syaithan' lah? yang sebenarnya depa grup G18 tu laa yg lari dari 'bisikan syaithan' Pas Chai bro ? Amacam? Kah kah Kah

*********************


Khulasah akhir kalam

Maki pun sudah, fitnah pun depa G18 dah rasa, kena halau lagi..tau2 ada Pas Chai minta maaf? minta jngn tinggalkan jamaah PAS !

Kenapa? awat yg bergerun sangat dgn #Harapan Baru? dah seram sejuk ke? ketaq lutut ke? lenguh siku ke? atawa dah bermimpi yg GHB sebagai 'tsunami' baru untuk PRU 14 ke? atawa dah dengaq sikit2 pasai akaq umbi Pas saentero Malaysia nak blah ramai2 tinggalkan PAS? Hangpa bergerun noo? sampai habih pakat meroyan neraban? Kah Kah Kah

Menantu maki Rafizi, Pak Mentua jadi tok nujum kata parti baru tak mampu kekal lama, dua tahun saja hayatnya kalo ada pun ! dahsyat punya 'ahlil nujum' nie bro ? Tok Nujum selalunya jarang sangat boleh pakai bro? Macam Pak Belalang lain laa...dia ada 'belalang' ? hangpa ada 'belalang' ? kah Kah Kah

Kesian kat TITM bro ! TITM nie boleh pakai sikit dari lain2 Chai tu bro! selalu dia nie 'play safe'? Tapi apa nak buat bro ! semua penyokong Pas laa nie tengah 'ready', tengah seronok nak langkah seribu meninggalkan PAS dan berhijrah. Kan ke Hijrah itu suatu perbahan? cuma tunggu gendang ditabuh dan mereka akan berbondong2 akan berhijrah? Jangan marah aaaa !



Comments

  1. dua tahun tu hayat hadilah... bukan ghb...

    ReplyDelete

  2. INI ularrrrrrr

    ITU pon ularrrrrrr

    Woit, mrk itu semua ularrrr

    INI ularrrrrr sudah "BELIT" mahu mintak maaf

    Jap lagi ddlm KHUTBAH pilKudda, ITU satu ularrrr lg pon mintak maaf jugak

    KHUTBAH lutot ka @ KHUTBAH tolol Jin dlm botol ka...sume ularrrr pon mau maaf jugak


    Apa

    Apa ada hal

    Ularrrr mintak maaf kan?

    Kasi dorang smua maaf laa NO problemkan!?




    TAPI

    Tapi kan..

    Jgn jgn jgn & jgn & jgn & jgn & jgn SAMPAI kena patuk dgn itu ularrr 2 kali!

    Jgn jgn jgn & jgn & jgn & jgn & jgn SAMPAI masuk itu LOBANG "bangkai"-FITNAH 2 kali jugak!

    Jgn jgn jgn & jgn & jgn & jgn & jgn jadi bodoh-TOLOL-bahalol lg mau CAYA sama itu ularrrr!

    ITU ularrrr smua kita musti 'HANTAM' kasi mampos dorang punya"TOLOL-siku-LUTOT" kaw2laa!!

    Ularrr sawa "biasa" klu mana tau buat FITNAH...tp INI-ITU ularrrrrr adalah ularrrrrMAK yg pandai putar-konar-PONTENG-songlap-FITNAH!!!

    Semua INI-ITU ularrrrrr adalah ularrrrrrrMAK auta-DRAMA-sandiwara yg pandai muka2 tukar KULIT tukar-WARNA mau mintak maaf..Ok!?

    Chiiiiiiit....pooooodah!!!!


    Woit!

    Woit woit!!

    ITU ularrrr smua mana ada 'AKAL'...dorang sume betul7TOLOL-tahap-siku-LUTOT jugak!!!


    Gua

    Gua mau tanya satu soalan..

    Klu lu orang jumpa ularrrr & itu ularrrrMAK, yg mana satu lu org HANTAM/pukul dulu?

    Klu lu org jumpa ularrrr & ularrrMAK, yg mana lu org mau kasi "mampooss" dulu??

    I rest my case myGOD.....PEACE...wsslam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO