PAS Mula 'Menyinsing Lengan'? Harapan Baru DiPerlekeh ! [VIDEO]

PAS mula 'Menyinsing Lengan' bro ? Sejak Mat Sabu dan Kumpulan G18 isytiharkan #Harapan Baru ! Banyak suara2 dari UGs memperlekehkan gerakan itu. GHB sebagai singkatan 'Gerakan Harapan Baru' terpaksa berdepan dgn segala macam tohmahan ,sindiran dan ugutan.

Ada yg kaitkan mereka dgn 'Islam Liberal' laa, sekular laa, tak bolaeh 'tahan lama' laa, paling lama depa kata boleh bertahan dua tahun saja? Kah Kah Kah..Harapan Baru terus disindir sebagai harapan 'orang2 kacewa'? pasai kalah dlm sayembara pemilihan Pas.  lalu kaitakannya dgn Hamim, Berjas dan lainnya.. 
Aku senyum saja tengok perangai dan kelaku puak UGs nie bro ! macam perangai budak2 nakal ? kah Kah Kah

Apa yg sebenaqnya berlaku ini, Pas cuba 'menutup' kekecewaan mereka sebenarnya, mengapa tidak? berita terbaru sekali, 


kepala2 UGs tersentak tersentap kena selinap ngan lahirnya #GHB .. GHB tak kata apa pun kat depa..depa GHB buat kerja depa...dok tak dok lebai2 PasChai dok rasa nak berkecai, nak ghelai mcm seghabai ? awatnya bro UGs? buatlah keroja hangpa...tak payah laa dok maki hamun memba lama tu..hangpa juga yg kata nak singkir puak sekular tu ? kan dah kata, Muktamar lepas tu, medan untuk singkirkan depa puak sekular tu ! Haa.. dah tersingkir pun ! tok ayah besaq hangpa yg kata mcm tu? laa nie awat kelupurrr? Bila yg tersingkir tu nak buat benda baru? nak pisahkan dari olama tak sedor diri tu...dok marah, dok kata bukan2 pulak? buruk benor aihh prangai hangpa...kah kah kah




kurang 24 jam selepas Mohamad mengisytiharkan laluan dan hala tuju masa depan politiknya, beliau menerima pandangan yang pelbagai..dan bang mat bakal dipecat dari PAS ! kah kah kah 



lihat - 

Penubuhan banyak parti politik dikhuatiri kecilkan suara, kata Ahmad Yakob


kredit imejFree Malaysia Today

KUALA LUMPUR : Pembentukan Gerakan Harapan Baru (GHB) oleh kumpulan progresif Pas tidak memberi nilai tambah kepada muafakat pembangkang.
Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ini kerana pelopor pembentukan GHP masih lagi ahli Pas.
“Mereka masih dalam Pas. Jadi, tiada apa pun nilai tambah yang boleh diberi kepada pakatan pembangkang,” katanya pada sidang media pada Isnin.
Pesuruhjaya Pas Pahang itu berkata, Pas tidak boleh bertindak terhadap pemimpin progresif Pas yang menubuhkan GHB selagi tiada aduan yang dikemukakan.
Katanya, setakat ini, parti tidak menerima sebarang aduan daripada mana-mana pihak berkenaan salah laku kumpulan terbabit.,baca lagi - Gerakan Harapan Baru tidak beri nilai tambah kepada muafakat pembangkang -PAS Akan Pecat Mat Sabu Dan Sekutu Yang Tubuh Atau Taja Parti Baharu - Pas Selangor pecat ahli sertai Harapan Baru



Ahli Pas Jangan Terlibat Parti Baharu



Published on Jul 14, 2015
Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memberi amaran kepada ahli pas supaya tidak terlibat dengan parti baharu kerana terikat dengan Perlembagaan Pas..Sinar TV


Ketua Pemuda PAS Shah Alam umum letak jawatan



Masdar - TMI
Yang ikut GHB tu rata2 pimpinan 'terbuang' bro ! pecat memecat ini tak jejaskan puak tu bro? atau PAS seniri yg rasa terjejas? Kah Kah Kah



Gerakan Harapan Baru - CEO Ilham Centre

Published on Jul 14, 2015



Masdar -  TMI
Inilah orang kata, tak ada maruah? apa yg tok ayah besaq PAS tak kata kat Anwar?, kat Wan Azizah? Anwarism laa, tak layak laa, banyak lagi bro? sampai bro Saif pun kata Anwar kena 'halau'? kena maki? dgn 'si Dia' tu? Pakatan Rakyat dah hancoq? Pas juga yg jadi 'biang keladinya' ? Sampai 2 orang hangpa sendiri yg nak 'selamatkan' PR dari dicemari UG  di S'ngor? dibaruakan, dikata broker lagi? sapa kata? Laa nie dok menempek pula? apasal? RM punya pasai ke? jangan belitlah bro? orang tau pasainya !




TMI

Nie nak bagi tau sikit kat PAS Selangor ! SU PKR dah keluar kalam tu? tak paham lagi ke? apa makna ini semua bro? mau paham makna kalam dari Rafizi nie ! ertinya, Kenyataan terbuka Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli yang menyokong Gerakan Harapan Baru sekaligus menafikan dakwaan bekas Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali yang mendakwa "majoriti PKR bersama PAS." dan juga menafikan kenyataan PAS Selangor (di atas).

Malah Rafizi menyatakan beliau akan turut menyertai jelajah yang dianjurkan Gerakan Harapan Baru selepas Aidilfitri. 



"Saya menyambut baik pengumuman dan pelancaran Gerakan Harapan Baru yang mengumpulkan ahli Parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan aktivis yang mempunyai rekod teruji menentang Umno dan Barisan Nasional (BN).
"Gerakan yang diketuai Mohamad Sabu dan dipimpin tokoh yang lama berjuang menentang Umno dan BN ini perkembangan baik pada kala rakyat mencari-cari jawapan kepada pelbagai kemelut politik, ekonomi dan sosial yang melanda negara sekarang," kata ahli Parlimen Pandan itu dalam satu kenyataan hari ini.
Beliau berkata, tokoh dalam GHB juga mempunyai rekod yang cemerlang lebih baik daripada tokoh muda lain..TMI


Maasdar - TMI
Siapa pengkhianat bro ?
Sedor ke apa benda yg cakap tu ? 
yang HD dgn Hadi dok melilit siang malam dgn Umno?
tak khianat ahli ke? Kah Kah Kah
pasai tu bila ahli meluat, menyampah dgn kelaku sutradara Pas sekarang ini? depa dah tak heran dah pasai pecat mecat nie? ada paham? kot sari dua nanti UGs ternganga kot? bila berbondong2 ahli Pas akan keluar sendiri..tak payah hangpa pecat, tak payah bro! Kah Kah Kah

Lebih baik mencuba daripada terus bersama PAS proksi UmnoBN

Awat Tok Pa? Harakah laku ke sekarang nie Tok?
Dengar citer tak berapa jalan sekarang nie? betoi ke Tok?
Dulu masa PAS dok tengah kalut antara Ulama Chai ngan Progresif? Tok buat apa? Nada cakap Tok nie mcm cakap 'desperate' saja nampaknya? elok laa jaga Ganukite tu baik2 !
kita tengok laa sapa nak kekal ? sapa nak khayal? Kah Kah Kah




   Gerakan Harapan Baru dukung gagas
Masdarwww.ismaweb.net


Kalut dah Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki terhadap Gerakan Harapan Baru (GHB) dengan berkata GHB bakal disenangi oleh gerakan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Katanya GHB akan turut disenangi pihak-pihak lain yang sentiasa bertentangan dengan ajaran Islam iaitu DAP, Sister in Islam, Lawyer for Liberty dan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango).


Sampai tara tu depa masih melabel kumpulan 'sekular' yg depa sendiri namakan ! awat kalut? PAS dah nak tenggelamkah..lawan laa depa nanti dlm PRU? kita nak tengok sapa nak jadi 'jantan'? tak payah dok kalut? Kah Kah Kah


Kepada Dr Zuhdi dah laa tu,  cirit birit mulut tu nanti dek pasai tu, dibimbangi akan semakin memberi busuk kepada PAS!




Tak halau plak dah...

Bertambah meroyan dah puak2 UG'S BARUA UMNGOK PENGKHIANAT RAKYAT Nihhh...Kameel Abuya


Pasal nak lepas jawatan tu bro?
Nie namanya meroyan kot?
Depa dah tak ada jawatan apa2 pun dlm PAS lagi?
Yang P'limen yang dlm dun tu? apasal mau lepas?
Mat Sabu tak ada pun bro ? yg lain tu pengundi yg
'percayakan' mereka, pasai kerja bagus !

Kah Kah Kah


                Apa kata #Harapan Baru?                


Cakaplah apa sahaja,

 #HarapanBaru sedia mendengarnya...!!!!


Sebagai pertubuhan yang meraikan kebebasan bersuara maka #HarapanBaru mengucapkan terima kasih kepada semua golongan yang memberikan pendapat mereka mengenai #HarapanBaru. Pendapat pendapat yang diberikan tersebut bukan sahaja perlu dihormati malahan perlu juga diambil kira oleh #HarapanBaru. Tidak rugi mendengar pendapat yang berbeza seperti mana tidak untung mengangap kepelbagaian pendapat satu masalah. Teruslah bercakap kami (#HarapanBaru) sedia mendengar !!

"Samada letak jawatan atau dipecat, apa beza....? Kalau letak jawatan pun parti baru tetap ditubuhkan, kalau dipecat pun parti baru tetap ditubuhkan.... Samada letak jawatan atau dipecat, itu tidak menolong PAS untuk menarik sokongan pengundi...... Kalau aku kata wala'un PAS vodo, kan marah pulak.... mereka selalu bising atas perkara yang tidak memberi faedah pun kepada parti dalam konteks pilihanraya umum.... Mereka memaki-hamun, mencarut, mempersendakan, memperlekehkan, mengkafirkan, mengsekulerkan, memunafiqkan, melabel dengan bermacam-macam gelaran yang buruk, mencerca Anwar, menuduh Anwar yang bukan-bukan; adakah mereka fikir segala tindakan itu akan menyebabkan orang ramai berebut-rebut untuk pangkah PAS...?Tapi bila mereka jawab, mereka masuk pilihanraya bukan untuk menang, baik kita angkat punggung, assalamulai'kum, lepas tu, blah.... Tak payah layan...Abe Awang Malaya

akhir kalam !

Ujian Pertama GHB 


Sejarah akan terukir di bumi Kelantan, tanah rendah sekebun bunga, pada hari Ahad 3 Syawal bersamaan 19/7/2015..... Program Perjumpaan Anak Kelantan di Perantauan anjuran kerajaan PAS Negeri akan bertembung dengan pelancaran Gerakan Harapan Baru yang didukung oleh golongan profesional bekas pimpinan PAS yang disingkirkan oleh chai..Abe Awang Malaya

Ujian pertama nie akan jadi kayu ukur 'istimewa' bro !
PPAK ke nak dapat sambutan atawa pelancaran GHB ke yg akan 'meletup'? Kita tengok nanti bro !

Nampaknya PAS semakin kelihatan serabut sebaik GHB dilancarkan bro !. Pelbagai nasihat, teguran kepada ahli-ahli PAS dilontarkan agar tidak meninggalkan parti...semua pakat 'sinsing lengan'...Kah Kah Kah

Lebih dari tu bro, perangai yg sama, perangai melabel tetap menjadi 'kegemaran' beberapa orang pemimpin baru PAS. Islam Progresiflah, Islam ala-Amerika laa, tak tahan lama laa dan aneka macam lagi bro !

Bagi aku, biaq laa depa depa masuk celen sama dgn PAS lama tu..apa salahnya? Oh lupa pulak..Pahlawan siku dan lutut pun ketaq lutut juga? maklumlah bro ! dulu menang pun pasai abang2 GHB nie laa yg bertongkos lomos dok pi kempen? Kan begitu bro? Laa nie dok rasa seram sejuk dah mola naik satu badan? kah Kah Kah

Elok juga kepimpinan PAS yang baru, pecat terus mereka serta-merta daripada membuang masa memberi publisiti percuma kepada GHB tu bro? Kah Kah Kah.

Dan lebih baik juga kepimpinan baru bersiap-sedia menghadapi kemungkinan apakah nasib PAS dalam kerajaan Selangor daripada menceceh mempersenda, melekehkan GHB.

Perangai suka memaki, melabel dan menghukum oleh segelintir para pemimpin PAS itu perlulah dihentikan sebelum semakin ramai ahli dan penyokong naik menyampah!

Kah Kah Kah




Comments


  1. Ana

    Ana lah siFAKEH itu..

    Ana lah siULAAAAMAK hebat itu..

    Ana lah yg trsohor-NOBAT hebat ddonia ini..


    INGAT!

    Saudara2 & saudari2 ku sekalian..

    INGATlah bhw kamu skalian tlh pon terikat dgn 'BAIAH'!

    Jgn suka2 kamu tinggalkan PAS sbb kamu ada ikatan 'BAIAH'!

    Ingat2lah kamu smua kpd sgl keFAKEHAN ku bhw kamu terikat dgn 'BAIAH'!

    Ingat2lah sama kpd jubah SORBAN putehku bhw kamu tlh ber'BAIAH'

    Ingatlah usrah tamrin Qiamullail kita ddlm 'BAIAH'

    INGAT

    TIDAKkah kamu takut mlanggar 'BAIAH'?

    Neraka woo! klu langgar 'BAIAH'!!

    Kah Kah Kah!



    "BAIAH"

    Ini "BAIAH" yea..bukan siBedah? hahaha!

    Adakah "BAIAH" masih solid w.pon dgn sipembawa FITNAH?

    Adakah "BAIAH" masih valid/laku w.pon dgn sikaki FITNAH itu dsisi ALLAH??

    Adakah "BAIAH" masih suci dgn sibapak'FITNAH dsisi ALLAH???

    Adakah lg "BAIAH" ddlm keJIJIKkan ponteng-MAKAR-khianat & FITNAH????



    Perlukah lg walaq & "BAIAH" kpd sibapak'FITNAH?????

    Kah Kah Kah!



    FITNAH

    FITNAH Oh! FTNAH!!

    FITNAH itu..ibarat gelap-MURTAD-SESAT-barat woo!!

    ..FITNAH itu lebih dahsyat/AKBAR kbjatannya dsisi ALLAH!!! woo!!!!!

    "Syorga' mulia yg mana satu tempat bg sibapak'FITNAH itu nanti agak2nya yeaa?



    Nota:

    Mungkin ddlm '"hadis'/NAS-pilkuda" ada "kewajipan" utk ber'BAIAH' dgn sibapak'FITNAH yg kita semua belum jumpo laei...huhuhu!

    Yg tolol2 guna CAKAR siku LUTOT mungkin dah jumpo NAS/'hadis' pilKudo utk mrk terus kekal walaq & ber'BAIAH' dgn sibapak'FITNAH itu...huhuhu! ambo tak tau la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup

      Ddlm hidup ini

      Kita mmerlukan CAHAYA

      CAHAYA yg maha7TERANG demi "KEFAHAMAN"

      CAHAYA yg maha7TERANG demi sbnr7"KEYAKNAN"

      CAHAYA yg maha7TERANG demi sbnr7ERTI-TAQWA-"keIMANan"


      CAHAYA

      CAHAYA adalah musuh keGELAPan

      Tanpa CAHAYA..gelap GELAPlah jiwa & gelaplah MINDA

      Tanpa CAHAYA..mmbawa kegelapan MINDA..ragu samar KELIRU dan buntu

      Tanpa CAHAYA..GELAP utk sTOLOL biol bodoh @ dungu

      Tanpa CAHAYA..gelap-FITNAH-songlap pon berlaku

      Tanpa CAHAYA..buta-"KELIRU"!!



      QURAN

      Quran itu sbnr7CAHAYA

      Nabi SAW sbnr7PEMBAWA-CAHAYA itu

      CAHAYA itu maha7TERANG


      ...ddlm CAHAYA maha7TERANG itu barulah hadirnya sbnr7ERTI 'BAIAH'

      DAN

      ...ddlm CAHAYA maha7TERANG itu tidak mungkin samaskali trjd onar-FITNAH




      TOLOL

      Hanya siTOLOL..

      SiTOLOL2 shj yg akan terus TOLOL stolol7nya kekal berILUSI dgn ber'BAIAH' ddlm tipu AUTA samar-KELIRU-gelap-dan-FITNAH!

      Yg bnar7TOLOL shj yg terus ber'BAIAH' ddlm GELAP dgn sibapak'FITNAH!!

      ..BAIAH ddlm gelap demi FITNAH-songlap-RASUAH!!!

      ..demi mnipu-KELIRU kan ummah!!!!



      Nota:

      KELIRU = slicik7TIPU

      KELRU = sesamar/sjahat7TIPU

      KELRU = sbejat7Onar-FITNAH dsisi ALLAH..

      Wassalam..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO