MCA, Nazri, Robert Kouk & Jho Low. Apa Sudah Jadi? Video

Ini berita menarik bro ! Tuduhan oleh seorang blogger yang dikira sebagai berita palsu tersebar mendakwa Robert Kouk seorang insan terkaya di Malaysia menuduh beliau menyalurkan dana pada DAP, pantas mendapat reaksi balas dari UMNO.

MCA mengecam menteri Umno Mohamed Nazri Aziz kerana memanggil Robert Kuok sebagai "pondan" kerana didakwa membiayai DAP, dengan mengatakan ahli perniagaan hartawan itu adalah ikon kepada rakyat Malaysia. (Baca Sini)

Pengerusi Biro Keharmonian Agama Ti Lian Ker berkata serangan Nazri ke atas hartawan yang berpangkalan di Hong Kong tidak selari dengan budaya Malaysia.


"MCA berpendapat Robert Kuok adalah seorang ahli perniagaan yang memberi manfaat kepada rakyat Malaysia secara umumnya.

"Beliau adalah ikon perniagaan kita dan dihormati oleh rakyat Malaysia dari semua latar belakang etnik. Beliau tidak sepatutnya terlibat dalam sebarang isu politik, apatah lagi untuk bertanding dalam PRU14 (Pilihan Raya Umum ke-14)." Baca Sini

Hasilnya, ada menteri dan pemimpin UMNO lain yang turut memperlekeh serta menggelar Robert Kuok dgn pelbagai gelaran  mengaibkan. Inilah Umno bro ! pakat meloncat habis. Benda dan berita yang tak sahih pun dia putar wal belit hanya baru mendengar 'berita palsu' mengaitkan 'Raja Gula' itu dengan DAP? KAHKAHKAH

Sekumpulan anggota Pemuda MCA mengadakan demonstrasi menuntut Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz memohon maaf atas kenyataannya terhadap  Robert Kuok dan MCA. Demonstrasi itu diadakan di luar Wisma MCA di Kuala Lumpur hari ini, di tengah-tengah sambutan ulang tahun ke-69 parti itu di ibu pejabat MCA itu. "Sebenarnya, hari ini kami tidak berhasrat untuk mengadakan demonstrasi tetapi ini adalah hasrat daripada akar umbi. 
Mereka mahu Nazri memohon maaf kepada semua dalam masyarakat Cina, tambahnya. Peserta demonstrasi itu membawa sepanduk dengan tulisan Cina yang menuntut Nazri memohon maaf. Demonstrasi itu disertai kira2  30 orang dari Pemuda  dan Wanita MCA, kata Leong..| sumber .

Walaupun peserta demonstrasi Pemuda MCA hanya sekitar 3 puluh orang..ia melambangkan citra dan kehendak seluruh pemuda MCA itu sebenarnya? Mereka marah dengan sikap Menteri Pelancongan itu yang masih mempertahankn 'kenyataannya' terhadap Robert Kouk. Gelagat ini sebenarnya menguntungkan Pakatan Harapan dalam misi untuk mengenyahkan Umno di PRU 14 nanti?.

Pemuda MCA menuntut Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz memohon maaf kepada parti itu. Demonstrasi pagi ini di hadapan bangunan MCA itu dilakukan kerana kelantangan Mohamed Nazri menghentam parti itu beberapa hari lalu. Setiausaha Agung Pemuda MCA, Datuk Leong Kim Soon mendesak, Mohamed Nazri yang juga Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, memohon maaf kepada seluruh kaum Cina dan MCA atas setiap kenyataan pedasnya mengkritik parti komponen BN itu.

"Kami  mahu Nazri minta maaf kepada seluruh akar umbi MCA.

Terdahulu, ahli parlimen Padang Rengas ini menyifatkan pemimpin MCA itu sebagai 'gila' kerana ingin menentukan dengan siapa beliau boleh berkawan. Menerusi sebuah portal berita, Mohamed Nazri membidas sikap pimpinan MCA yang seolah-olah mahu menentukan dengan siapa beliau boleh dan tidak boleh bermesra," katanya kepada portal berkenaan.. | Sinar Harian  .

Pakai Baju Hitam: Pemuda MCA mahu Nazri dipecat
 SUNGAI PETANI - Pemuda MCA Kedah menggesa Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz dipecat kerana tidak menghormati masyarakat Tionghoa. Ketuanya, Tan Chee Hiong berkata, tindakan Nazri sebagai penganjur mengenakan baju hitam sempena Majlis Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baharu Cina 2018 di Amanjaya Mall didakwa sengaja melanggar pantang larang masyarakat Cina.


"Semua orang tahu kalau nak pakai baju merah atau lain tak apa tetapi hitam melambangkan tidak bernasib baik dan tindakan ini dianggap tidak menghormati acara ini," katanya pada sidang media selepas acara itu berakhir semalam. Menurutnya, sekiranya seorang Menteri Pelancongan dan Kebudayaan tidak mengetahui budaya masyarakat lain, sepatutnya beliau tidak layak menjawat jawatan itu. "Kami harap dia dipecat," katanya...Nazri dilihat mengenakan baju hitam sepanjang acara itu berlangsung..| Sini .. 
| Nak jadi menteri yang jaga 'budaya' dan 'pelancongan' kena 'smart' larr bro ! Jadi menteri tapi 'zero knowledge' budaya kaum negara sendiri? Kan satu 'kemaluan' besar tuh? KahkahKah.

Robert Kuok dan Jho Low, kebetulan nama kedua-dua tokoh ini menjadi berita panas minggu lepas. Kedua-dua mereka keturunan Cina yang berasal dari Malaysia. Satu ialah orang Cina yg dikecam menteri Umno selepas dituduh membiayai pembangkang. Satu lagi Cina yang tidak pernah dikecam meski pun penglibatannya di dlm 1MDB dan kapal mewahnya dirampas pihak polis Indonesia minggu lepas yang menjejaskan nama baik pemimpin.

Kedua-dua mereka kebetulan kaya-raya melampau. Mereka dikatakan menjadi kaya kerana “bantuan” kerajaan Malaysia. Satu menjadi Raja Gula, satu lagi menjadi raja yang diburu.

Kedua-duanya kini sangat dikenali dunia. Satu dikenali kerana kejayaan perniagaannya sehingga menjadi idola ramai, dan satu lagi dikenali kerana kehebatannya memindahkan dana serata dunia sehingga dicari oleh orang ramai. | masdarnya sini bro !

KAHKAHKAH ! Nazri melabel Kuok sebagai 'pondan' dan 'ayam betina' kerana berselindung di Hong Kong. Maka melompatlah MCA bagai harimau sakit. Rasanya ini 'drama 'swasta' dan wayang tongkoi MCA saja untuk raih 'undi' Cina? Maklumlah MCA mana pernah serius melawan UMNO. Lama dah MCA jadi 'kuda tenzi' UMNO. 

Bila MCA hantam PA$ dan Lebai pasai aryuyu 355 itu hari sini ? Lebai diam saja, yang salah DAP juga? Tak pepasai DAP disembur oleh MCA..sini . Last sekali 355 itu pun masuk 'peti sejuk'. Maka sejuk dan damailah drama MCA setelah Lebai 'mengarahkan' sebuah drama besar yang 'kecundang !  Jadi MCA dan Nazri Aziz ini pun 'drama' dan 'wayang' jugak beb !? Nazri pun main 'drama' juga beb ! Awat dia tak hantam Jho Low dengan segala kontroversi yang dikaitkan dengan 1MDB itu? Kalo Indon boleh 'serkap' kapal layar mewahnya, ada menteri UMNO kata kapal itu bukan kita yang punya? DS Salleh Said Keruak dah kena 'getah' bro ! Mana tidak nya, Tun Mahathir menggesa beliau buktikan kapal disita bukan milik Jho Low FMT .KaKahKah .

Bagai mana Jho Low yang tak pernah balik Malaysia sejak isu 1MDB pecah dan mengunakan kekayaan nya bermewah2 diluar negara hingga DOJ merampas sebahagian harta kerana didakwa mengunakan wang haram dari 1MDB?. Mengapa Nazri tak pernah tempelak Jho Low ni kerana kegiatan2 kontroversi tersebut? Inilah masanya segala 'kuda' kena mainkan 'peranan'nya? kena tunjukkan  'kesetiaannya' Biar sakit belakang ditunggang dipecut, janjinya tuan kuda mesti 'menang' ! KAHKAHKAH

Kemundian ada lagi menteri masih 'pertahan' Jho Low ? 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri DS Razali Ibrahim pula menyoal, " Bagaimana kapal layar mewah Equanimity dikatakan dibeli dengan dana 1MDB jika syarikat itu sendiri berkata mereka tidak hilang wang", soal Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Razali Ibrahim. Razali berkata dakwaan berkaitan Equanimity oleh pembangkang bertujuan membangkitkan keresahan dan kekeliruan. “Yg penting orang marah, (mereka) dapat undi.Mkini

| Biasalah beb ! Itu menteri dari JPM ! Apa pun mesti pertahankan 'tawkeh' nya ? Dekat2 PRU ni kena 'bersuara' jugalah ! Kalo tidak? Apa yang ada sekarang, nanti 'spring' habis..KahKahKah


Umno dah kena 'game' sebenarnya, ternyata MCA bukan sahabat sejati mereka. Buktinya PRU13 dulu, semua kerusi MCA kalah ? Bermakna mereka sokong DAP ? Manakala yang kalah pun boleh dilantik sebagai menteri? Lihatlah sekarang, mereka mahukan apa sebenarnya? MCA macan tak hendakan Nazri ada lagi dalam arena politik Umno. Kapal dah pun jumpa. Siapa yang 'pening' sekarang?
Untuk hilangkan 'pening orang tersayang' ini? - Ubat apa pun dicari juga, dibancuh juga. Elok nak hilang 'pening' sikit ! MCA pula buat hal? Bertambah pening larr kawan tu? Nampaknya bulan ini, Parlimen tak jadi 'bubar' lagilah ?KAHKAHKAH

Malaysiakini melaporkan Ketua Pemuda MCA, Datuk Chong Sin Woon memuji MCA Padang Rengas kerana boikot DS Nazri Aziz yang juga ahli parlimen Padang Rengas sini
| MCA ini macam dikata larr bro ! tersepit dengan isu kaum sendiri konon nak tunjuk hebat pada kaum sendiri tetapi salahkan DAP demi politik mereka. Cakap pun org dah tau itu hanya drama Umno saja. Tanpa Umnuu, MCA macam puak Lebai PA$ larr juga, hanya melukut tepi gantang saja? KAHKAHKAH. 

Persellisihan faham MCA vs Nazri ini tidak akan menjejaskan UBN sebenarnya. Masa inilah Pakatan Harapan mesti terus bekerja keras melangkah ke hadapan, itu yang lebih penting. Sebab tak ada masa untuk orang yang kurang cerdik berbalah hal2 remeh temeh sebegini? Baju hitamlah, nak boikotlah, bergambar dengan DAPlah dan entah apa lagi.  

Baguih juga bila MCA Padang Rengas memulaukan Nazri semasa pilihan raya umum lalu dan oleh itu, Nazri tidak menganggap MCA sebagai rakan sekutunya. Sronokk juga 'drama' nie bro! Biarkan kita tengok tara mana sangat 'kelaku' MCA ini? Tapi jangan lupa PA$ bro ! Walauns nanti berkisar kat Umno ler ! Sapa lagi? Itu yg diarahkan oleh Bung Sutradara Chief Lebai..Walauns tiada pilihan. Pilih UMNO kata Chief Lebai. Khalas. KahkahKah


Saya Serang Robert Kuok, 
Bukan Cina Lain - DS Nazri Aziz


Robert Kuok to take action against false reports
In a media statement released by his office Monday, billionaire Tan Sri Robert Kuok said he would take all necessary steps against portal Malaysia Today and its author to address what he said were false allegations.  |
The Star ... .
 
AKHIR KALAM
Lelaki terkaya di Malaysia Robert Kuok hari ini merakamkan rasa terima kasih kepada rakyat negara ini yang membelanya berikutan percubaan untuk mencemarkan nama baiknya sejak kebelakangan ini. "Encik Kuok ingin merakamkan setinggi-tinggi terima kasih kepada rakan-rakan di negara ini yang membela dan menentang percubaan untuk mencemarkan reputasinya serta mempertikaikan kesetiaannya kepada negara," petik kenyataan dari pejabatnya hari ini. Sementara itu, pejabat Kuok berkata surat tuntutan telah disampaikan kepada Malaysia Today dan Raja Petra di Malaysia dan di United Kingdom. Menurut kenyataan itu, Raja Petra, yang menetap di Manchester, tidak menjawab surat tersebut... | sumber

PRU14 dah terlalu dekat sangat bro ! Baik Umno mahupun PAS agak kemaghau dengan sokongan pengundi dari kaum Cina? Celah -celah tu ramai menteri Umno 'menyerang' Raja Gula ini hanya di sebabkan satu ' berita palsu '? 'Raja Gula' terkaya di Malaysia ini rasa tergugat reputasinya bila kesetiaan beliau terhadap negara di pertikaikan? Senario ini akan melemahkan lagi kedudukan UMNO dan sekutunya yang memang memerlukan sokongan padu kaum Cina dalam Pru nanti?

Berita mengenai Jho Low dan kapal Equanimity itu pula adalah berita yang benar dan bukan lagi palsu bro ! Tetapi herannya, Jho Low seolah mendapat 'pembelaan' pula dari puak2 Bani Umno ! Ajaib kan? Apa sudah Jadi? KAHKAHKAH !




Mat Tanjong at 7/3/2018 1.15am.



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video