Laluan Amanah di dua PRK Kuale dan SB - Foto menarik

Dua PRK yang sedang meniti nokhtahnya esok adalah medan yang cukup baik buat PH dan tentu nya Amanah bro ! Doakan.

Mohamad Sabu bertemu penyokong Amanah bagi mengucapkan terima kasih atas sokongan mereka.


Amanah sebelum ini, walau semarak di sana sini, tetapi kurang dikenali sangat di Kuale umpamanya dan juga di Sg. Besar terutama yang totok Umno di sana tu. Tetapi kehadiran Amanah kali ini cukup umpph bro ! Kempen saat akhir Amanah rancak di Kuala Kangsar  sebab itu sokongan terhadap calon Amanah kini 55% mendahului BN, kata Mohamad Sabu ruj. sini . Kalau ini menjadi kenyataan ? Amanah akan mencipta sejarahnya yang tersendiri dan masa depan Amanah akan menyinari alam buana Malaysia seluruhnya, ini yang ditakuti dan digeruni banyak pihak terutama PIS dan sekutu rapatnya Umno !

Aku kira antara faktor utama penerimaan rakyat berbilang kaum di sini menerima Amanah begitu cepat kerana kepala-kepala utama Amanah sendiri turun bertungkus lumus dan mendekati rakyat dan membuang jauh 'protokol' yang selalu didambakan oleh pihak-pihak lain, Mat Sabu dan lain pimpinan Amanah dan Pakatan Harapan kelihatan saban waktu bersama rakyat, makan minum bersama, bersenda gurau, memberi ceramah, turun ke bawah bersama rakyat adalah faktor utama terpaut hatinya rakyat dan ini dah menjadi asam garam mereka pimpinan Pakatan Harapan dalam mempromosikan agenda PH/Amanah sebenarnya. Ini yang rakyat perlukan , bukan bercakap merapu menghina mereka yang tak sebulu dan bukam main 'remote control' dari jauh misalnya.


Kabornya Tok Din (Muhyidin) pun turun ke Sungai Besar sini dan bertemu pengundi bagi meminta mereka menyokong calon Amanah. Ini pun kredit juga buat Amanah bro ! Kedatangan Muhyidin di hari terakhir menjelang pengundian esok memberikan isyarat bahawa peluang Amanah untuk menang adalah tinggi. Doakan bro !
"Sebagai veteran kempen pilihan raya, Muhyidin tidak turun berkempen untuk calon yang dia yakin tidak akan menang tambah-tambah di saat-saat akhir macam ini," kata seorang penganalisis politik.



Sementara itu bro, Pas bukan main pulun di Sg. Besar seperti kelihatan di sebelah kiri tu, Penyokong Pas dari Selayang membuat kempen saat akhir untuk calon mereka di Sungai Besar. Depa pun gunakan juga promosi yang dicetuskan oleh kumpulan progresif dulu iaitu 'Pas for all' yang digunakan ketika Pas bersama Pakatan Rakyat dahulu serta 'Selamatkan Malaysia' terus menjadi tema kempen para penyokong Pas di saat akhir dalam pilihan raya ini. Memang muka tak malu bro, kerana lidah rasmi PIS terus jadikan Kit Siang sebagai sasaran serangan. Politik PIS ni nampak macam sewel sikit? Kenapa tidak, mereka mahu Pis 4 all terutama kaum tionghua menyokong depa, tetapi masih menyerang Kit Siang tokoh utama DAP tokoh orang-orang tionghua. Ada ke masuk akal? Ini namanya politik desperados kerana mereka dah tahu Pas tercorot dari sokongan bukan melayu di kesua-dua PRK berkenaan. Kah Kah Kah

● Prk Parlimen KK


Iftar Perdana bersama Azmin Ali d Kg Lempor petang semalam.....hampir 40 penduduk setempat menyerahkan borang menyertai Amanah

Borang di serah wakil mereka sdr Jaafar kepada Presiden Amanah Tuan Hj Mohamad Sabu....majlis penyampaian sumbangan kepada golongan asnaf seramai 100 orang juga di sempurnakan oleh Azmin. Alhamdulillah..kehadiran pemimpin PH dan masyarakat sekitar Manong sangat baik dan menggalakkan.

Kempen Amanah saat akhir semakin rancak di Kuala Kangsar
Sukarelawan Amanah berkempen dengan membahagi bubur lambuk di saat akhir menjelang hari mengundi esok.
Kempen menggunakan motor besar juga dilakukan oleh sukarelawan Amanah di Kuala Kangsar.

Datuk Saifudin juga turun berkempen dengan memberikan bubur lambuk kepada orang ramai.

Flashmob Amanah di Kuala Kangsar

 ~ sumber .

Laluan UNDI AMANAH.
PAS 2X5 BN lupakan mereka.
AMANAH direstui rakyat semua bangsa.~
Rasid Jamaldin .
Rasid Jamaldin


Islam Bangkit
Anbarasu Bongavanam
Malaysian Indian Voice (MIV)
MIV ini adalah undi 'penentu' kemenangan Amanah bro ! Syabbas bros ! Vanakkam.




Dua foto yang boleh ceritakan betapa Amanah Kuale ada harapan cerah bro memenangi kerusi parlimen KK kali ini. Gandingan dan kerjasama seperti ini aku lihat semasa pru lepas dgn motto "Pas 4 all' sekarang dah jadi 'Amanah 4 all' pula bro ! Kamsia Lu bro !


● Prk Parlimen Sg Besar


LGE sendiri yg muat naikan status ini bro ! Itu bermakna betapa serius DAP menyantuni umat Islam. Pas hanya main dan buat tuduhan tanpa asas bro ! Bukan senang mereka orang-orang tionghua nak berganding mesra begini kalau mereka dipermainkan, dinista dan disumpit macam yang dibuat oleh pimpinan PIS? Sekarang bila 'sejuk keseorangan', PIS menukar laluan berbaik dengan Umno yang semua parti pembangkang menolaknya.
Hatta Ramli
Appetiser in Sg Besar (Dewan Sri Bernam). Hadir bersama Hj Mohd Sabu, Hj Salahuddin Ayub, Ust Hassanuddin Yunos, Dr Siti Mariah, YB Ng Sue Lin, YB Shaari Sungib, YB Hasnul dll
Ini jawabannya kenapa PIS selalu memburukan DAP. Aku setuju bebenor sebab yg diberi oleh penulis status ini. Kah kah Kah

Gambar terbaik 
dari ladang Oren


 
Mokhtar Mdgm
Hahaha , byk2 lah bersabar lslam Bangkit, lnsyaAllah hayat pas dah dihujung2 tanduk dah. Tunggu keputusan prk sebagai petunjuk jln mati buat pas. InsyaAllah.

 ***************

Jujurlah...
Sepanjang hayat aku mmg setiap kali PRU akan mengundi Pas. Tapi itu zaman almarhum Ust Fadzil Noor sehingga zaman almarhum TGNA.

Kini secara jujurnya jauh disudut hati aku merasakan Pas telah jauh tersasar dari landasan perjuangan yg telah ditinggalkan oleh kedua2 tokoh pemimpin tersebut. Pas yg ada hari ini adalah kelompok muda beraliran agama yg berjaya menyingkirkan kesemua kelompok profesional berfikrah Islam yg kebanyakan mereka mendapat tarbiyah dan asuhan drp almarhum Ust Fadzil dan almarhum TGNA.

Ya.. Pas dah jauh berubah. Yg menasihati dipecat. Yg menyelamatkan disingkir. Yg mmberi pandangan dicemuh. Yg berbeza pendapat dicerca. Yg keluar dimaki semahu2nya.

Adakah hanya aku yg merasai keadaan ini ?atau kalian juga merasai apa yg aku rasa?

Ya..aku nampak obor perjuangan Islam yg dibawa oleh almarhum Ust Fadzil Noor dan almarhum TGNA kini menjadi penyuluh kpd jalan perjuangan parti AMANAH.
Yakinlah AMANAH kini pilihan yg terbaik.


~ coretan seorang fasbuker.


******************

Cerita  
Abe Awang Malaya .


Pada suatu hari, ketika kempen pilihanraya kecil Sungai Besar tengah hangat, ada 2-3 orang lelaki datang ke pusat logistik parti Amanah berjumpa dengan Abe Hussin Kelah..... Mereka mahu membeli baju oren Amanah.

Abang Husin bagitahu, baju Amanah boleh beli dengan Adi Oh Hadi, lalu diberikan nombor telefon Adi dan diberitahu juga bahawa Adi berada di bilik gerakan utama Amanah tidak jauh dari situ.

Lelaki itu pun pergi mendapatkan Adi.... Mereka mengaku sebagai 'anak buah' Abang Husin... Katanya, mereka nak beli baju oren sebanyak 35 helai...! Adi kata, baju oren tak banyak yang tinggal, cuma ada 10 helai sahaja.

Mereka pun ambil kesemua 10 helai itu, kemudian memberikan nombor telefonnya, dan berjanji akan bayar pada petang nanti.... Adi memang baik dengan Abang Husin (kedua-duanya adalah anggota Jebonesta), jadi bila diberitahu mereka anak buah Abang Husin, Adi tidak kisah sangat jika mereka nak ambil baju dulu dan bayar kemudian.

Pada petangnya, mereka tidak datang pun jumpa Adi, seperti yang dijanjikan.... Pada sebelah malam, Adi menelefon salah seorang daripada mereka, malangnya panggilan itu tidak berjawab sampai 5-6 kali.


Moza Rella
Makhluk ni katanya dah 7 tahun masuk Amanah...Alahaii kesiannya...Agak agak la weyy, kalau nak temberangkan tv3 tu..Sebab dah nampak sangat bongoknya...tv3 tu dah confirmlah dari dulu memang gila...Yang kesiannya makhluk ni..(Moza Rella).

Keesokan harinya, keluar gambar dalam media beberapa orang lelaki diketuai oleh Sapigni Tulus, mengisytiharkan keluar dari parti Amanah dan mengumumkan masuk UMNO.... Kesemua mereka memakai baju oren Amanah ketika mengadakan sidang media itu.

Agaknya, baju-baju oren yang dipakainya itu lah diperolehi dengan cara menipu Adi semalam ..... walaupun tidaklah banyak mana, cuma RM30 X 10 helai = RM300 sahaja, tetapi macai dan wala'un memang bangang, perangai macam celaka.


Khulasah
~ dengan apa yang dipaparkan, Insya' Allah kalau tiada aral melintang, Amanah sebuah entiti politik baru yg masih bertatih bersama Pakatan Harapan akan mampu membuat kejutan di dua-dua PRK itu pada esok hari.

~ kiranya 'kemenangan digapai, ia akan membuka sinar baru yang lebih baik bagi rakyat yang cintakan keadilan dan mau melihat politik 'hanyir' PIS dapat diberikan titik nokhtahnya selagi ia masih memuja memuji UBN dan keduanya amat memualkan rakyat sekarang ini. 

~ rakyat tiada lagi pilihan melainkan memberikan sokongan padu kapada Amanah dan Pakatan Harapan bagi memulihkan integriti dan tadbir urus negara lebih baik.

~ Doakan kemenangan ini, esok tentu membawa ertinya tersendiri - mt


Comments

  1. Org yg AMANAH itu...Suka Mem-BERI
    Mem-BERI kan Harapan...Mem-BERI kan Bakti
    LURUS dan Kudus...Sumbangan yg SUCI
    Org yg AMANAH itu...TAK akan Men CURI
    TAK sesekali Ber Belit...Mem FITNAH Memaki


    Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
    Mem-BERI itu...Kecintaan'NYA TUHAN
    Men CURI itu pula...Kebejatan Syaitan
    Mem-BERI itu...Kan KUDUS Diingatan
    Seindah2 Kenangan...Yg ABADI Berpanjangan

    Men CURI itu Keji...Bobrok Ber TABRAKkan
    Men CURI itu Kesumat...Dendam Kehancuran
    Akibat Men CURI...FITNAH pun Di Canangkan
    FITNAH Mem CURI...Kembar yg "Sedondonan"


    Jd lah yg AMANAH...Yg Kaseh Mem-BERI
    Krn yg Kaseh Mem-BERI itu...Adalah AMANAH dari ILAHI
    Dan Kaseh Mem-BERI itu...Se Suci7 FITRAH Syurgawi








    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$