Bahan Kempen Untuk PRK KK & SB - [Video]

Parti Amanah Negara yang mewakili Pakatan Harapan mencuba dengan keyakinan solid untuk merampas kerusi parlimen di dua PRK masing2 satu di Selangor dan Perak. 

PRK ini adalah yang sulung disertai oleh sebuah parti 'nyamuk' seperti kata Tok Sidang sewaktu Amanah mula ditubuhkan. PRK Sarawak dulu tu kita tak boleh berapa nak berkira bro ! Ini adalah yang pertama di Semenanjung.

Sekarang Amanah baru berusia 7 ke 8 bulan begitu, belum 'baligh' lagi, ibarat kanak2 baru nak boleh berjalan ! Tetapi Amanah yang masih memakai 'lampin' ini digeruni siang malam oleh PAS terutamanya. Pas saban hari meracau tak tentu arah. Pimpinan utama Pas kelihatan seperti 'hilang pertimbangan' waras dalam percaturannya menghadapi kemaraan AMANAH yang saban masa mendapat sambutan di setiap ceruk rantau tanahair .

Walaupun Pas selalu mendakwa yang partinya kuat, tidak bimbang dgn Amanah dan sebagainya, tetapi keresahan pimpinannya jelas dibaca oleh rakyat. Rata-rata mahukan Amanah menggantikan PAS dalam membawa obor Islam yang lebih inklusif berbanding Pas sebagai suatu entiti politik tua dan usang yang sekarang dimakan 'anai-anai' dari dalam.

Ceramah Pakatan Di Sg. Besar malam tadi

Pas sekarang war-warkan tidak akan menyerang Umno. Jadinya Pas adalah 'klon' terbaru Umno yang juga Amanah kena hadapi kerana PRK ini akan menyaksikan pertandingan empat penjuru antara BN, PAS, Parti Amanah Negara (Amanah) dan Bebas. Pas pernah kecundang tiga kali dalam percubaanya di Sg. Besar dan Kuale bro ! Tidak ada maknanya Pas bertanding kali ini lebih2 lagi hanya untuk menempah kekalahan bersiri seperti kata Mat Sabu "Kepada saudaraku ahli Pas, adik-adikku yang ku kasihi. Kamu boleh terus undi calon Pas, tapi tak boleh menang pilihan raya. I'm sorry to say that ruj.sini !  Kah Kah Kah
 
Bahan 1
Published on Jun 9, 2016
PAS dulu lain sekarang lain.
Petikan kata-kata Tuan Ibrahim dan Haji Hadi serta Mohd Sabu.. - Zulkiply Harun

Bahan 2
Published on Jun 9, 2016
Bahan kempen Parti Amanah Negara
untuk PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar - Zulkiply Harun .
Bahan kempen untuk Amanah dan Pakatan Harapan di dua PRK ini terlalu banyak bro. Amat menghairankan dan cukup ajaib kiranya rakyat masih sambil lewa dan buat tak tahu, hari-hari rakyat terbeban dengan kos sara hidup, cukai dan GST serta berbagai lagi kerenah pemimpin yang banyak didedahkan salah laku mereka, isu rasuah tidak membekas, 1MDB tidak membekas ! pembaziran dan pemborosan, antaranya pendedahan oleh Rafizi, lihat video ini, semua ini tidak juga membekas dan banyak lagi bro ! Walau pun ramai tidak sukakan Mahathir sekian lama, tetapi ada juga bahagian yang boleh membantu melancarkan kempen ini ?
Che Det heran bro ! Heran bagaimana rakyat boleh lagi sokong Najib dalam keadaan sebegitu yang disebut Che Det ! Baca (Kisah Ramadan Mahathir)


Bahan 3
Hanya PH 
Boleh Gantikan BN, Bukan PAS


Published on Jun 7, 2016
Rafizi Jawab Mengapa Pakatan Harapan ambil pendirian bertanding di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar..Zulkiply Harun .


Bahan 4 
Tukar sikit -
Mengapa Pas penakut
Nak lawan Umno?

Sejak hadi bermain, berjinak, bermanja dgn Umno! ada lagi ke kamus Pas melawan Umno? Nahi bro ! Mulut je kata nak melawan? Pisang dah kena sumbat ke mulut? Khalas.

Anda hanya perlu tukar versi soalan dan jawapan akan ikut soalan tadi..sebagai contoh !
soalan : mengapa negara dalam keadaan teruk walaupun Pas menjadi Penasihat UBN ?

Jawapan nya - kerana pimpinan Pas tidak lagi berpaksikan ajaran Islam dalam berpolitik kerana tertarik dgn 'keikhlasan' Umno ! sebab itu masa DSAI bersama Umno dahulunya, beliau tidak sangat pun dihormati ! bila tidak lagi bersama Umno, namanya menjulang di bibir rakyat ! kalau nak kira, ABIM lebih kental 'fikrah' Islamnya berbanding PAS semasa di bawah Anwar bersama UFN dengan barisan pimpinan besar mereka dan bahan-bahan seperti buku dan lain-lain cetak berkala mereka yang mencakup pelbagai disiplin ilmu. Pas hanya menumpukan aspek dakwah 'sempit' yang langsung tidak mencabar minda kaum terpelajar.

Adakah dgn budaya 'takfiri', label sana sini kepada 'musuh' yang sebenarnya bukan musuh pun seperti halnya dengan DAP, dan ustaz-ustaz sampul mereka, boleh kembangkan fikrah walaun dan walaaunnnti? Boleh? Dalam Muktamar terbaru Pas, apakah agenda besar umat yang dibentang mereka? Nahi bro !
Apa fakta yang mereka usahakan bagi ada untuk melawan Umno? Malulah kalau Naib Presiden Pas seperti itu bercakap kalau ada fakta baru nak bangkitkan isu? Isu apa? Tok Sidang siang-siang hari dah bagi tahu yang Pas tak akan 'menyerang' Umno?Tak kan masih mamoon lagi?Kah Kah Kah.

Untuk soalan seterus umpamanya, Amanah akan laksanakan pendekatan Islam dengan lebih mantap berbanding Pas yang cakap tidak serupa bikin dan lebih memburukan 'imej' Islam dengan kelecuparan 'mulut' pemimpin dan pengikutnya yang taat membuta tuli apa saja 'ketua'nya bermadah terhadap lawan yang dulunya sama pembangkang dan Pas kini hanya 'berbohong' untuk melawan Umno kerana seperti kata Che Det, Pas kini berseorangan setelah meninggalkan Pakatan Rakyat dan sanggup mendokong perbuatan salah seorang pemimpin negara, semata-mata mahu mendapatkan sokongan peribadi daripada Najib Razak sini . Bahan ini: Amanah menyelamat maruah perjuangan Islam boleh juga membantu sebagai pencerahan kepada rakyat.

Pas dan Umno semakin rapat
Pas coba 'berbohong' dengan rakyat bila bertanya 'siapa yang boleh tumbangkan Umno?' Kah kah Kah. Jawaban yang disediakan Pas itu cukup 'auta' bro ! Mana mungkin untuk Pas tumbangkan Umno?, kalau saban waktu berlilit, berkepit, berselimut dengan Umno? Kalau dah tercium, dok hidu 'aura' Umno tiap masa, nak lawan Umno? Geli ketiak bro ! rakyat pun tumpang geli sama ! Kah Kah Kah. Nak lawan Umno? Dok cakap Pas sentiasa akan bersama Umno, tak akan serang Umno? Nak Lawan Umno. Suruh Pas pergi 'jual' hikayat seribu satu malam depa di tempat lain laa, kat walaunn bolehlah depa temberang ! Lain2 hujah dan helah Pas itu, bolehlah kilas sendiri bro ! Khalas.

Mantapkan isu ini bro !
Pas memang kepingin sangat nak 'bersama' dengan Umno. Kenyataan Ketua Pemuda Pas sini bahawa parti itu berazam untuk bersatu dengan Umno bukan perkara baharu, kata Pengerusi Amanah Perak Asmuni Awi.

Malah katanya, akibat menentang usaha pengabungan Pas dan Umno menyebabkan bekas pimpinan Pas yang kini menubuhkan Amanah disingkirkan daripada parti itu.

"Kami memang tahu daripada dulu. Sebab itulah kami ditendang daripada Pas.
"Kami kumpulan yang menentang penggabungan Umno dengan Pas. Usaha ini dilakukan sejak selepas pilihan raya 2008 cuma mereka cuba nak menafikan," kata beliau dalam sidang media di pejabat Amanah Kuala Kangsar hari ini
sini . Jadi, kalau Pas bukan saja berniat tetapi berazam untuk bersatu dengan Umno, maknanya memang Pas tak akan lawan Umno 'ever n forever' lagi. Selamat tinggal Pas dan kirim salam banyak-banyak kat wala'un kerana masih tidak mampu berfikir dengan waras 'keinginan' barisan utama tokeh-tokeh besar dalam Pas dan sebab itu 'serangan' jadi-jadian mereka terhadap Umno umpamanya yang ini di media sekarang ini langsung tidak dihirau oleh Umno, langsung Umno tak ambik pot, hanya untuk jadi bahan nak menunjuk kepada segala wala'un kata mereka juga 'melawan' Umno ! Itulah Pas yang penuh dengan sifat 'hipokrit' politik bagi sesuatu tujuan besar sebaliknya. Mantapkan yang ini supaya jangan lagi Pas membohongi rakyat bro! Kah Kah Kah

Bahan dan
Hujjah Lain

Tiada khadam
atau 'taiko' dalam Pakatan Harapan

Nasib baik ada DAP untuk dipersalahkan dengan segala kemusnahan yang dibuat oleh Umno di negara ini.
Pas yang terang-terang jadi 'Khadam Umno' cuba mengubah cara menyerang PH kononnya Amanah menjadi khadam DAP ! Bila Pas mengguna 'strategi' tumpul ini, tahulah kita ia cuba mengelak untuk tidak dituduh sebagai 'khadam' kepada Umno bro, yang memang pun semua orang tahu memang Pas sedang 'dipergunakan' dan 'diperkudakan' Umno semahunya.

Khalid Samad umpamanya, bertegas tidak wujud soal mana-mana parti komponen DAP, Amanah dan PKR menjadi “khadam” kepada parti lain dalam gabungan Pakatan Harapan (PH) yang sama seperti mana yang didakwa sesetengah pihak
PH menggunakan prinsip “hujah yang tepat dan baik” dalam setiap perbincangan yang dilakukan bagi mencapai kata sepakat secara bersama.

“Dalam PH tidak ada mana-mana parti yang menjadi ‘bos’.
“Dalam PH yang berkuasa adalah hujah yang paling baik dan yang paling tepat.

“Dan semua (parti komponen PH) akan mengalah apabila mendengar hujah yang baik dan tepat, walaupun dari mana ia datang,” katanya dalam siri ceramah umum PH, semalam
ruj. sini, sebab itu kata seorang blogger Nasib baik ada DAP... untuk dipersalahkan dengan segala kemusnahan yang dibuat oleh Umno di negara ini, sebagai merujuk kepada PAS yang lebih galak menuduh dan melabel Amanah sebagai alat dan barua DAP. Sama seperti UMNO, Pas juga tidak pernah memberi label keji kepada hubungan PKR dengan DAP.

Apakah Pas membuat dakwaan alat dan barua DAP terhadap Amanah kerana terikut-ikut gaya UMNO atau berdasarkan pengalaman mereka pernah diperalat dan dibaruakan dalam Pakatan Rakyat dahulu?
Jika Pas menjadi alat dan barua DAP, apakah yang telah merugikan parti itu selama ini?
Apakah dengan Pas berpeluang menduduki kerusi Menteri Besar Perak walaupun mempunyai kerusi yang sedikit dan mampu menang banyak kerusi di Selangor, Perak, Johor dan beberapa negeri lain menunjukkan Pas menjadi alat dan barua DAP?


Sampai bila orang-orang Melayu mahu kekal jumud dengan hanya menyalahkan DAP atas semua kelemahan dan ancaman yang diterimanya dan mengabaikan sumbangan parti itu yang konsisten dalam melawan ketidakadilan, rasuah dan penyelewengan?

Agak-agaknya kalau tiada DAP dan Lim Kit Siang di negara kita, siapa yang harus dibebankan dengan sekian banyak kesalahan dan kelemahan Melayu?
Atau di sebalik satu demi satu harta, tanah dan aset negara tergadai serta aktiviti melonggokkan kekayaan bermaharajalela, ramai pemimpin Melayu yang terus tersenyum dengan berkata...nasib baik ada DAP untuk dipersalahkan.

Kah Kah Kah ~ (sumber)

PAS dan UMNO makan satu meja, mesra di Sg Besar
Published on Jun 4, 2016
Pemimpin PAS dan UMNO dilihat bersatu menjamu selera bersama-sama ketika menunggu pengumuman penamaan calon PRK Sg Besar.
Duduk semeja bersama, Timbalan Perdana Menteri yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamid ialah pemimpin PAS, termasuk Timbalan Presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Pengarah Pilihanraya PAS Datuk Mustafa Ali.Manakala pemimpin UMNO yang turut serta ialah Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Haron..KiniTV . 

Sisipan 
membantu

Untuk rakan2 PAKATAN HARAPAN samada di lapangan... SB dan KK atau rakan2 siber di alam maya.. Pastikan warga SB dan KK mendapat maklumat yang tepat sebelum turun memilih pada 18hb nanti......
Undi AMANAH bererti undi untuk rakyat dan Undi PAS sama laa juga macam Undi Umno ! Kah kah kah



Bahasa orang yg mengaji dgn ulamak parti Islam...DAP juga yg diserang..Kah Kah Kah..

Menyokong kemungkaran bererti bersubahat dengan kemungkaran? Nak mai pahala kok mana bro? Takkan yang tu Pas tak 'mengaji' tak 'khatam' lagi? Dok sedap jadi 'Khadam' sampai terlupa bab 'syubhat' ke? Ini yang agaknya Khalid Samad kata (Hadi playing God, says Amanah) Kah kah kah

Kameel Abuya



KALAU BEGITU, PAS JUGA PATUT DIPANGGIL PIS, BUKAN PAS

Boleh tahan juga Ketua Dewan Muslimat PAS Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan ini cuba memperlekehkan Parti Amanah Negara atau yang disebut oleh sesetengah orang sebagai PAN sebagai singkatannya, manakala pimpinannya lebih suka parti tersebut dikenali dengan nama Amanah.
Katanya, parti tersebut telah mengkhianati perjuangan PAS, justeru tidak la...(
See More)

Kah Kah Kah ! sampai nama jadi sakit telinga depa bro ! woittt ! cari laa isu lain, kena panggil PAN kononnya Amanah khianati perjuangan Pas ? Ini jawabannya Che Kak Wan ! 
~ siapakah yg tak suka penentang2 Umno yg dulunya bersama Pas tapi kini Amanah? Bukankah para pimpinan kamu yang nak ber UG dgn Umno tu? terlampua gian nak dakap Umno? Kenapa? tanya Tok Sidang kamu, dia ada jawapan spesial punya!  dan mereka yg parti kamu halau tu semua dicantas hidup-hidup supaya berambus dari Pas. Mudah kalam depa tu semua dihalau oleh parti PIS kamu tu ! lepas tu kamu kata depa pengkhianat? Kamu yang sebenar pengkhianat tak sedar ke? Ada otak ke kamu ini bila bercakap atau mau mengampu Tok Sidang kamu yg bertutur demikian terlebih dahulu? 
Perangai caci maki TOK SIDANG PAS menular kepada muslimat....tak mencermin kan sebagai parti islam....dah jadi darah daging AHLI PAS buka mulut dapat mic ceramah maki hamun buruk2kan orang lain....Kah Kah Kah 

Bekas orang Umno yg kena 'buang' ini turut ingatkan rakyat betapa GST akan makin membebankan rakyat dgn kenaikan lagi.

sumber



Kalau Sebelum ini kita tengok Datuk Husam Musa yang banyak mengkritik Pas Di Pecat, tapi sekarang ni pula Datuk Mahfuz di lihat agak lantang mengkritik Pas apakah beliau Akan menerima nasib yang sama? Kenapa mahfuz pun 'melawan' Pas parti yg sedang didokongnya ini? Sendiri boleh jawab bro !

Termakan Budi
Tergadai Parti !!

Mahathir berkata dalam pertemuan itu, Abdul Hadi mengakui bahawa ada kebenaran yang telah dituturkannya itu.

"Inilah sebab perkara yang saya jelas kepada Hadi dan dia mengaku bahawa ada kebenaran.
"Tetapi akhirnya kerana dia sudah keseorangan, tidak ada kawan lagi dan sudah berpecah serta membenci Amanah, sebab itu dia berjuang memihak kepada Najib. Perjuangan PAS ini adalah untuk membantu Najib," katanya (
Teuku Zacharyah Iskandar)





Juzaidi Ebeni Hajar
Tahniah. Tahniah. Semakin jelas dan semakin berani berkata tentang agenda tersirat dan tersembunyi selama ini. Tak siapa yng nak marah pun. Teruskan dan jgn berdalih2, flip flop banyak sangat. Kesian ahli akar umbi yg ikhlas berjuang. Amacam? 
Lama sangat nak kenai Ameno tu, selama nie tak kenal ke? Kasiannnn ! Tak salah tukaq tiub baru bro ! Kah Kah Kah

Kata Mahfuz Omar , dengan kenyataan ketua pemuda PAS Nik Abduh Nik Aziz barulah saya faham kedudukan sebenar.
Nik Abduh yang menekankan PAS bukan sahaja berniat tetapi berazam untuk bersatu dengan Umno.
Ini bermakna usaha telah, sedang dan terus dilakukan oleh PAS bagi merealisasikan niat dan azam untuk memastikan PAS dan Umno bersatu menjadi kenyataan.


FB Mohd Ayub Harun





Bahan Akhir/Terbaik
< AMANAH DITERIMA SEMUA KAUM>

Kempen 
Pakatan harapan
Sungai Besar Terbaik







Laluan..
INI BUKAN LAGI GELOMBANG TETAPI SUNAMI RAKYAT.
Perpaduan mengajar kita erti kedamaian
Perbezaan kaum tak menghalang kita bersatu menentang kezaliman umnoBn.
< AMANAH DITERIMA SEMUA KAUM>

Kredit foto ~ Rasid Jamaldin .

Kempen 
Pakatan Harapan
Kuala Kangsar Terbaik






Walaupn hujan.. penyokong tetap tidak beganjak..ceramah pakatan harapan di kuala kangsar..(Putra Penang)



Pas yang terkepung dengan agenda sendiri mendekati dan mendakap erat Umno masih memutarbelitkan hala tuju mereka?


Rampaisari
AMANAH di sana sini

Dari segi agama kebijaksanaannya Insya Allah rakyat akan terbela kata Abby
Rakaman video berdurasi 18 saat yang sedang viral di media sosial menyaksikan artis yang sinonim dengan Pas, Abby Abadi berkempen bagi calon Amanah.
Bertudung merah jambu dan berkaca mata hitam, Abby dilihat sedang ditemubual di kawasan parkir kenderaan tidak jauh dengan rumah kayu yang dipenuhi bendera Amanah.

Abby join amanah juga ka??[sini]

Abby Abady Bantu Kempen AMANAH
Published on Jun 13, 2016
Abby Abady yakin dengan AMANAH, bantu kempen calon AMANAH di dalam PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar - Zulkiply Harun .

‘PAS paling rugi
di Kuala Kangsar, Sungai Besar’

sumber imej
PAS bakal menjadi parti paling rugi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar pada Jun 18 ini. “Yang rugi besar ialah PAS. Biarpun PAS parti lama dan teruji dalam politik negara, tindakannya bertanding sendirian tidak membawa keuntungan politik kepadanya dalam dua PRK ini,” tulis pensyarah sains politik di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dalam Facebook.~ sumber.

Seperti kata Prof Agus “Mengapa? Kempen masih bersifat perkauman, masih bersifat mencaci peribadi, masih bersifat menganggu ceramah parti lawan dan masih tidak adil biarpun bebas,” katanya. Itulah PAS yang belum menunjukkan amalan politik matang sekalipun mulut sentiasa dok habaq depa laa yang matang?.


Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO