Accapan Peluk Agama Islam?

Syukur ! Hidayah Islam telah menerjah pintu hati pelakon tahun '80an yang mencuit hati penonton tv sikit masa lalu. 

Aku rakamkan kesempatan ini dengan suatu pantulan dari Al-Quran yang mulia di ayat 13 Surah Al-Hujuraat serta madah dan hikmah  :

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
[سورة الحجرات : 13]

Mafhum ayat - Wahai Manusia, sesungguhnya Kami (Allah) menjadikan kamu lelaki dan perempuan dan Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan puak untuk salingkenal mengenal (sesama kamu) Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah yang paling bertakwa antara kamu, Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha amat mengetahui. (Al-Hujuraat : 13)

يولد جميع الناس أحرارًا متساوين في الكرامة والحقوق
وقد وهبوا عقلاً وضميرًا وعليهم أن يعامل بعضهم بعضًا بروح الإخاء..
Mafhum - Semua orang dilahirkan bebas dan samarata dari segi kemuliaan dan hak-hak mereka.
Mereka mempunyai pemikiran dan perasaan hati (dhamir kecil) dan hendaklah bertindak di antara satu sama lain dengan semangat persaudaraan...


Selamat menjalani kehidupan baru bersama Islam saudara Muhammad Ramadhan.

Ralat: 

Laporan dalam laman web Harian Metro petang tadi.

Kuala Lumpur: Pelakon dan pelawak Acapan membuat laporan polis  berhubung penyebaran video serta gambar yang mendakwa dirinya memeluk Islam.
Laporan polis telah dibuat di Balai Petaling, Jalan Klang Lama, di sini, kira-kira 1.30 tengah hari.


Pelakon dan Pelawak, Acappan meminta orang ramai supaya berhenti menyebarkan berita kononnya dia sudah memeluk Islam yang menjadi viral sejak semalam.
Acappan atau nama sebenarnya, Samynathan Rethinan, 58, berkata, gambar-gambar yang menjadi viral di laman sosial tersebut adalah ketika dia menghadiri jemputan berbuka puasa pada Ahad di sebuah surau di Salak Tinggi


Aku terbaca berita ini di sini dan di sini bro bahawa Accapan belum bersedia memeluk Islam walaupun sudah lama mendalaminya. Admin menarik balik laporan seperti di bawah ini, pun begitu aku harap ianya akan menjadi satu kenyataan di masa hadapan Insya' Allah.


Pelakon Komedi 
Accapan Peluk Agama Islam
By editor June 13, 2016 : 2:48 pm

acapan 5

BERITA yang cukup mengembirakan bagi peminat pelakon komedi lagenda, Acappan yang dikhabarkan telah memeluk agama Islam berikutan tersebarnya beberapa gambar pelakon tersebut bersama jemaah. Nama Islam beliau ialah Muhammad Ramadhan sempena bulan Ramadhan Al-Mubarak penuh kemuliaan ini.


Menurut sumber, berita gembira ini telah mula berlegar di laman sosial sejak semalam. Ramai yang menyatakan rasa syukur dengan hidayah Allah di bulan Ramadhan yang mulia ini. Ramadhan yang penuh keberkatan tahun ini megukir detik-detik manis tersebut.
 



acapan 4

~ sumber .

 
Akhirkalam


www.pinterest.com
Di sana ada orang berbangga bermegah-megah dengan bangsanya dan puaknya dan kamu lupa bahawa paman (bapa saudara) ArRasul (Rasulullah s.a.w) di neraka dan Bilal Al-Habasyi (seorang hamba hitam asalnya) di syurga. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah yang paling takwa kepada Allah di antara kamu .


www.alkofahi.org
Manusia satu Umat yang memeluk Agama yang Satu
Sesungguhnya (agama Tauhid) ini adalah agama kamu semua; agama yang satu dan Aku (Allah) adalah Tuhanmu, Maka  sembahlah Aku.
Mafhum ayat 92 Surah Al-Anbiyaa'
www.photosee.net
الحمد لله على نعمة الاسلام
Segala puji bagi Allah di atas nikmat Islam (yang dikurniakan kepada kita) Nikmat Islam adalah nikmat terbesar yang hanya Allah sahaja boleh memberi hidayah Islam kepada sesiapa juga yang dikehendakiNya.

Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$