Huh ! Borang Ahli Habis? Kaset Mat Sabu atasi jualan Kaset Ning Baizura !

Salam bro !
Kalo borang untuk suatu parti baru macam AMANAH tu dah habis direbut orang..macam goreng pisang panas2 persisnya ! alamat baik laa tu ! Tentu ianya akan menambah 'risau dan rimas' satu pihak lagi? kah kah kah

Mat Sabu, sebagai Pengerusi parti baru itu, meminta jasa2nya dikenang saja bukan minta puji pun ! markaz mana dia tak pernah singgah..bila dia lalu lintas markaz2 tu..derai air mata dia tak boleh tahan2 lagi..maklumlah hampir 40 tahun bergelumang dgn PAS ! tetapi sikit punya hal. segala Paschai tidak faham 'erti perjuangan' dari peringkat paling bawah ! mereka Paschai hanya sadar PAS diterima ramai bila puak2 progresif macam Mat Sabu dan rakan2nya yang lain berpeluh sampai ke keting, berjaga siang malam membantu mengangkat martabat PAS di persadanya ! 

Bila wang ringgit, tenaga dan harta disumbang tanpa berkira! bukan mengungkit, kata MS..tetiba mereka dihalau macam 'anjing kurap' seolah mereka tidak bernilai langsung kpd 'so called' ulama kanyaq Paschai yang 'gila semacam' untuk meraih 'keuntungan' vs jawatan2 utama dlm parti yg dirasakan mampu 'menaikan' darjat mereka di mata ahli dan akar umbi ? seterusnya akan menjadi orang2 yg bergelar AP dan YB untuk suatu masa nanti bila PRU kembali setiap 5 tahun ! Tetapi bila sebilangan mereka olamak ini berada di Dewan yang mulia..mereka hanya mampu jadi 'orang bisu' saja ! paling paling pun buat2 laa tanya pasai mutu pengadilan bola sepak ? kah kah kah...itu saja laa kemampuan yg ada? kah kah kah

Anda nilailah sendiri ! 

**************

35,000 borang keahlian habis dalam tiga hari

ROBIATULADAWIYAH ABD RASHAD
3 SEPTEMBER 2015
Parti Pekerja Malaysia

www.sinarharian.com.my

KUALA LUMPUR - Sambutan luar biasa diterima Parti Pekerja Malaysia apabila 35,000 borang keahlian yang dicetak habis dalam masa tiga hari selepas parti itu dilancarkan semula.

Setiausahanya, Anuar Tahir berkata, ketika ini mereka sedang melakukan cetakan borang baru untuk diedar ke beberapa negeri lagi termasuk di Sabah dan Sarawak.


"Sambutan luar biasa, kami juga terkejut kerana baru sahaja pelancaran rasmi dibuat sudah ramai yang berminat.


"Kita dalam proses mencetak borang keahlian baru dan dijangka dalam tempoh sebulan ini kita boleh capai 50,000 keahlian," katanya kepada Sinar Harian.


Ditanya adakah 35,000 borang itu sudah diisi dan diserahkan semula kepada pihak parti.


Beliau berkata, sebahagian besarnya sudah dikembalikan kepada parti bagaimana masih belum mendapat angka rasmi.


Menurut Anuar, pada 16 September depan Parti Pekerja Malaysia akan bertukar nama kepada Parti Amanah Negara.


"Kita sudah mengemaskini proses perundangan bagi penukaran nama parti. Setakat ini itulah nama yang diputuskan (Parti Amanah Negara)," katanya.


Tambah beliau lagi, keahlian yang diterima kebanyakan adalah bekas ahli Pas dan daripada Dewan Himpunan Penyokong  Pas.



"Majoriti yang masuk parti kita ada Melayu,  kedua India dan sebilangan kecil sahaja Cina. Walaupun membawa wadah Islam namun kita terbuka pada semua kaum," katanya..www.sinarharian.com.my


*********************

Mat Sabu minta Pas kenang jasa
SITI FATIHAH AWANG
2 SEPTEMBER 2015

Jualan kaset Mat Sabu atasi kaset Ning Baizura.

Mat Sabu ketika menyampaikan ceramah di Kota, Bharu Kelantan malam tadi. - Foto Sinar Harian

Kaset Mat Sabu atasi jualan Kaset Ning Baizura !


KOTA BHARU - “Saya tidak akan lantik peguam untuk tuntut harta sepencarian,” itu sindiran Pengerusi Parti Pekerja Malaysia, Mohamad Sabu atau Mat Sabu kepada bekas rakan seangkatannya dalam parti Pas.

Menurutnya, walaupun kini beliau dipandang ‘kecil’ di mata Pas, namun jasa dan pengorbanan beliau sewaktu berada di dalam parti Islam itu selama 37 tahun seharusnya dikenang parti Islam itu.

“Saya sekarang kalau tengok markas Pas, air mata masih mengalir, bukan senang untuk ke wadah Islam, tapi bot lain, kapal lain, sebab markas mana yang saya tidak ceramah untuk kutip derma, semua saya pergi. Sampai ada satu masa itu, kaset saya mengatasi jualan kaset Ning Baizura.



“Tetapi kawan-kawan, adik-adik ini kasar, mereka bersikap macam halau kita, saya kata saya tidak ambil peguam pun untuk tuntut harta sepencarian. Kalau saya tuntut, banyak mana pun tak tahu. Segala khidmat dan segala bentuk jasa serta pengorbanan itu kita tidak ungkit dan halalkan semuanya,” katanya semasa menyampaikan ceramah sulung Parti Pekerja Malaysia di sini, malam tadi.

Young Syefura atau Rara Othman
turut hadir ceramah Mat Sabu

Turut hadir, Timbalan Pengerusinya, Salahuddin Ayub, aktivis DAP, Young Syefura Othman atau Rara Othman, bekas Menteri Kabinet, Datuk Zaid Ibrahim dan barisan pemimpin utama Parti Pekerja Malaysia.

Menurutnya, perkara tersebut merupakan asam garam politik di Malaysia dan beliau masih optimis dengan penganjuran Bersih 1.0 sehingga 4.0, matlamat utama untuk menawan Putrajaya pada pilihan raya akan datang tetap menjadi pemangkin parti baru yang ditubuhkan itu.

www.freemalaysiatoday.com

Bekas Timbalan Presiden Pas itu juga berkata, walaupun wujud insiden memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, namun itu bukan salah satu acara dalam penganjuran Bersih 4.0.

“Dalam himpunan itu ada macam-macam. Saya cukup tidak setuju dengan apa yang berlaku, saya cukup marah dengan insiden tersebut, tidak kira lah gambar Datuk Seri Najib ataupun Tok Guru Haji Hadi, saya tidak setuju.

“Saya amat sedih dengan perkara ini, perkara yang sama juga berlaku apabila gambar saya dan beberapa kepimpinan lain dipijak oleh pemuda kita, masa itu tidak muncul pun pahlawan yang membela. Mereka tidak kata apa-apa. Ada pun anak muda itu, semasa saya di tahan di ISA, mereka pun belum wujud lagi,”katanya.

Mat Sabu juga turut menasihati rakan seperjuangannya untuk terus menjadikan kepimpinan dan ketokohan arwah Tok Guru Nik Abdul Aziz sebagai contoh terutamanya dalam mengendalikan kemelut perbezaan pendapat antara parti komponen.

“Walaupun mendiang Karpal Singh mempunyai pendapatnya sendiri mengenai pelaksanaan hudud, namun arwah Tok Guru mengambil sikap positif untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan dengan pemberian kek hari jadi dan sebagainya supaya hubungan itu masih kekal walaupun berbeza pendapat. Tetapi kita sekarang, gaduh sikit, bercerai,”katanya.

Sementara itu, dalam sidang media yang diadakan selepas ceramah, beliau turut berkongsi harapannya untuk mencapai 50,000 keahlian dalam parti baru itu menjelang tarikh perasmian pada 16 September ini.
Sambutan hebat di Jertih, Besut

“Sambutan di luar jangkaan, kita pun masih belum dapat jumlah keahlian yang berdaftar sejak kelmarin kerana borang kini sedang giat diagihkan. Kami juga masih belum berbincang sama ada mahu bertanding di pilihan raya ataupun tidak,” katanya.

Mat Sabu ketika diminta mengulas mengenai isu bai’ah bagaimanapun tidak memberi sebarang komen dan tidak memberi gambaran jelas jumlah keseluruhan keahlian Pas yang bertukar ke parti itu..Sinar Harian

Tutup Tirai !

Bahasa Jubah dan Ketayap !

Kalo macam nie punya gaya bahasa puak jubah n ketayap?
elok humban buang jubah tu ke dlm longkang !
humban juga ketayap atas kepala tu ke tong sampah !
memalukan diri dok mengaku olamak !
Jangan kata orang bukan Islam..orang Islam pun boleh lari maaa !

Kah Kah Kah



Comments

  1. Bang,bila buang jubah dan kopiah ni dalam longkang atu tong sampah.dia pakai apa je.? burung macamane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dah buang, baru nampak baru jadi cam umnuuu betoi !
      laa nie bukan tak betul ! tapi segan2 malu kucing cam tu ngan umnuu,
      malu kucing tu, lambat lepa biarkan 'ikan' dlm pinggan ! alih belakang! ikan pun hilang!
      yg tinggal hanya pinggan !

      kah kah kah

      Delete
  2. Terima kasih dengan tulisan kau ni .Best

    ReplyDelete
  3. Sape yg SUKA...tunggang TERBALIK
    Sprt U-Turn...BELIT dan FITNAH
    Sape yg SUKA....MURTAD dan SYIRIK
    Songlap-FITNAH....mendustai ALLAH


    MURTAD itu.....bahasa ARAB
    Bahasa Melayu....Tunggang TERBALIK
    Cahaya yg'TERANG...."Sengaja" di GELAP
    Dah maju ke DEPAN...berputar'BALIK


    SYIRIK juga....bahasa ARAB
    Bahasa MUDAH nya....men'DUA kan WATAK
    Di Bibir "ALLAH"...di Hati SONGLAP
    Umpama ULARR...""Menyamar"" di SEMAK


    MURTAD dan SYIRIK...sangat ALERGIK
    Kepada ""AUDIT-Hisab""...yg TELUS
    Songlap-SOROK...Gelap & LICIK
    Penyamun Projek... BALAK dan ESOS


    Ramai yg KELIRU...mnjd BUTA
    MAKNA-Mudah....Syirik dan MURTAD
    ISLAM seMUDAH...Seterang7"CAHAYA
    MINDA-Tak akan...Gelap dan SESAT



    ISLAM seMudah...seTerang7"CAHAYA
    RAMAI yg SUKA...berBondong yg DATANG
    ""INTEGRITY-Amanah"" to d highest ORDER
    RAHMAT di Limpahi...KASEH dan SAYANG




    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$