Pengkritik ! tiada tempat untuk kamu dalam PAS

Tulisan dan artikel menarik mengenai Pas bro ! Walauns boleh kritik asalkan tiada kritik Pas! Kalau ada walauns kritik Pas? Kira tak ada tempatlah wala'uns tu dalam Pas. 

Wala'uns boleh saja kritik yang lain asalkan jangan kritik Pas atawa umno buah hati pengarang jantung Tok Sidang tu? 

Kah Kah Kah

Maaf Pengkritik... Tiada Tempat untuk mu dalam Pas

Sesiapa sahaja yang mengkritik pimpinan Pas akan dicop sebagai pengkhianat, munafiq, barua, broker dan sebagainya dalam Pas. Pimpinan atasan dikira sebagai sempurna. Keputusan dibuat oleh pimpinan tidak layak dipertikaikan oleh sesiapa walaupun ianya langsung tidak boleh diterima oleh logik akal.

Pandangan Presiden dikira keputusan syura Pas walaupun tidak dibawa kedalam mana-mana mesyuarat. Pembentangan RUU 355 oleh TG Presiden adalah contoh bagaimana keputusan individu Presiden yang menghantar usul RUU 355 terlebih dahulu tanpa mendapat mandat keputusan mesyuarat parti.

Akibatnya seluruh jentera parti terpaksa digerakkan untuk membetulkan tindakan seorang pemimpin yang tidak ikut kaedah dan amalan syura jemaah. Pengkritik dilabel dengan gelaran yang amat tidak pernah difikirkan sanggup dilontar oleh sebuah gerakan Islam. Kafir, munafiq, pengkhianat adalah panggilan biasa yang diratib dalam setiap ceramah kepada pengkritik Presiden atau parti.

Ketiadaan alMarhum TGNA menjadikan pimpinan Pas bermaharaja lela untuk mengadakan pertemuan demi pertemuan dengan pimpinan Umno-BN. 

Pimpinan atasan tidak lagi memperdulikan sensitiviti pimpinan bawahan yang setiap masa bertarung dengan Umno. Imej mesra Umno-Bn lebih menonjol apabila tiada serangan Pas dalam isu 1mdb yang riuh rendah dibincangkan oleh rakyat marhaian dan media massa.

Suasana 'manggok' dan ego ini berjangkit kepada kepimpinan kerajaan Kelantan. MB dan Exco pun tidak boleh ditegur walaupun jawatan mereka adalah wakil rakyat yang dipilih untuk mentadbir dan mengurus kepentingan rakyat keseluruhannya.
Apa sahaja isu berbangkit dianggap hendak menjatuhkan kerajaan Islam yang diasaskan TGNA. Sedangkan pentadbiran sekarang jauh sangat berbeza. 

MB telah tersasar jauh dari garis panduan pemerintahan yang ditinggalkan oleh alMarhum TGNA. Pembangunan Kampung Laut Satu sebagai contohnya bukti jelas kelemahan perancangan dan pentadbiran Dato Mad. 

Sesuatu yang tidak boleh diterima, pengambilan tanah asal penduduk yang akan dirobohkan bagi tujuan dibangunkan Masjid Kampung  Laut yang asal yang juga terpaksa diroboh di lokasinya di Nilam Puri sekarang. Menyedihkan pandangan ketua cawangan Pas setempat yang veteren tidak diambil kira bahkan dicop pula sebagai penyokong parti Amanah.

Tidak hairanlah apa yang telah terjadi kepada Dato Husam Musa yang menjadi mangsa kepada sikap ego pimpinan Pas sekarang yang telah dipecat kerana kelantangannya mengkritik kepimpinan dan kelemahan pentadbiran kerajaan negeri sekarang termasuk sikap bermewah-mewahan pimpinan kerajaan negeri sekarang.

Apa lagi yang hendak diharapkan kepada pimpinan parti dan  kerajaan negeri sekarang. Kalau pimpinan dan ahli parti sendiri tidak dibenarkan mengkritik, akan tiba masanya rakyat sendiri yang akan buat teguran dalam kertas undi. Pada masa tersebut tiada guna penyesalan...nasi sudah jadi bubur.


Hj Wan Azlan
Kota Bharu

~ sumber - via KDL .

Sisipan Maknawi
ruj - sini dan sinun

Huh ! nasihat tu baguih tetapi yang tulis nasihat ini ?tak guna facebook ke? Jngn ingat lebai dan walaunPas saja baca al-Quran, tapi akhlak tak ikut akhlakal-Quran




Tok nak tambah kata2 hikmaholamak tok si Tar snake ini;

"Sesiapa yg pernah merasai kenikmatan 
anak dara orang, nescaya mereka sanggup bawa lari ke Siam. Jika kita benar2 mahu melarikannya.maka dipujuk2 lah dia nescaya dia ikut kita ke Siam. Sesungguhnya hanya mereka yg pernah mandi minyak di Bukit Jenalik sahaja yang pandai melarikan anak dara orang. Hanya yang tabah sahaja sanggup berada di Bukit Jenalik dan turun 
bukit bila dengar lagu P.Ramlee...."  ~ Usin UG Ceroi

Umno ke yg suka digambarkan Pas sedang berbaik dengan Umno ?atau Pas sendiri kemaruk digambarkan berbaik dengan Umno? Ini laa muka tak malu..yang Pas dok sorong pipi  tu apasal?Cakap biaq teghangggg  bro !.  Kah Kah Kah 

Pas laa dok gelabah pasai 3 angka bro !
gamat satu Malaya depa punya robat !
Bila beza pandangan sikit depa lebel biadab

Setiap usul wajib sokong ke?
usul pun tak ada perincian hape sangat, butiran pun tah ke mana?
publik pun tak tau apa..orang nampak Pas nak tunjuk jaguh jer..
pi wajib sokong perkara belum jelas? apa nie?
Tasawwur atawa global view vs 355 belum clear buat publik.
Bagila jelas dulu supaya senang orang menilai?Apa sangat yg nak pinda tuh? Mana tu semua detailnya? Saja nk peramai nak bagi riuh ?
Perangai baran bengkiang tak habis2 lagi !
Cakap pasai Islam tapi perangai dan akhlak ?
pocikkkkk !

Tak pasai2 Harakah pi kata biadab kat Mujahid !
ada akhlak ke hangpa?
kenapa penjelasan Mujahid hangpa tak tulis bagi betoi?
memang Pas yang biadab tanpa usul periksa butiran yang dinyatakan oleh Mujahid tu.
Padan pun Harakah tak laku, berita dan laporan pun kelas kambing jer !
Bagi laa Pro sikit kalo nak maju wahai bro walauns
Raikanlah perbezaan dan kepelbagaian
   

Tak sokong gerakan Mahathir tak per, tapi jangan ler tunjuk/buat kenyataan macam sokong Najib pulak kan. Dalam PAS memang dah tak der pemimpin yang cerdik!Kameel Abuya
Back up bro ! dah baguih punya back up tu? Kah Kah Kah

Inilah baru namanya Ulamak Islam SeduniaNasihat yang begitu jelas dan tuntasKalaulah ada 'ulama' dunia yang sukakan Budaya dan Manhaj Takfiri sebelah sini?Mereka bukanlah mengamalkan Manhaj Ahli Sunnah Wal Jamaah bro ! Kalo ada yang terasa? nasiblah.  Kah Kah kah 

Ostad nie yang jaga HARAKAH akhbar rasmi PAS sekarang ini bro !    Bila AMANAH terus diejek dgn panggilan PAN? untuk apa?untuk kelirukan pengundi nanti di PRU 14 supaya Pas boleh meraih labanya?Begitu ke? atau ostad nie dah bukan ustaz lagi? lupa dah kut adab semasa mengaji ulum Islami dulu.Nama rasmi yang didaftarkan telah ditetapkan sebagai #AMANAH dan bukannya #PAN. Faham? Depa yang jadi olamak dedak dgn Umno?apasal pusing kata Amanah nak selamatkan Umno? ada akai ke?  Imej - kredit alhusseyn

Apa perlu anjur majlis sokongan pindaan RUU 355 ini? Untuk apa? Nak suruh nampak penting buat Pas cari sokongan politik? Gitue? Takut tak dapat kelulusan di Dewan Rakyat ?, atau sekadar untuk meraih laba politik di PRU 14 nanti?Dalam gerak sudah tahu jantan betinanya !  Kah Kah Kah 

Pas perlu bersedia dikenang sebagai parti pengkhianat rakyat, tegas Mejar Zaidi
Itu kritikan bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), 
Mejar Zaidi Ahmad terhadap Pas sekiranya parti diterajui Hadi Awang itu masih terus memakan ‘umpan’ yang ditaburkan Umno-BN.
Zaidi menyifatkan isu Rang Undang-Undang (RUU) persendirian 
mengenai pindaan Akta 355 yang dimainkan adalah ‘senjata’ agama selepas isu hudud bagi memusnahkan perpaduan pembangkang yang paling ditakuti Umno seperti pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
rujuk sini


Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$