AMANAH jadi tarikan hebat di Kelantan

Parti Amanah Negara (Amanah) terus jadi tarikan kepada orang ramai untuk menyertai parti itu di Kelantan.

Sepanjang 23 tahun menjadi Menteri Besar, Nik  Aziz mempunyai empat orang Setiausaha Politik.
Tiga sudah menyertai Parti Amanah Negara dan hanya seorang masih setia dgn parti yg menjadi rakan kongsi Parti Ikatan.


Kenapa semua ini berlaku? Amanah begitu cepat 'menawan', Oren kian diminati. Kenapa? tentulah ada sebabnya tersendiri ! kerana bukan mudah seperti petugas yang rapat dengan Nik Aziz sebagai ikon yang terlalu sinonim dengan batang tubuh Pas melawan Umno begitu rak manakala Pas sekarang menyimpang jauh dari kehendak asal perjuangan menentang segala ketidakadilan bikinan Umno itu seperti yang dilakukan oleh Nik Aziz. 

Seperti kata Mejar Zaidi Pas perlu bersedia dikenang generasi kemundian nanti sebagai parti pengkhianatan rakyat. Itu hakikat yang tidak boleh dinafikan dan hasilnya, Amanah menjadi pilihan terbaru.





Petugas rapat arwah Tok Guru jadi tarikan sertai Amanah di Kelantan

Mohd Hashim Kam Abdullah wakili penduduk Pulau Pisang serah borang Amanah kepada Muhammad HusainMohd Hashim Kam Abdullah wakili penduduk Pulau Pisang serah borang Amanah kepada Muhammad Husain
Petugas-petugas rapat dengan arwah Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang kini menjadi tokoh-tokoh barisan hadapan Parti Amanah Negaraa (Amanah) terus jadi tarikan kepada orang ramai untuk menyertai parti itu di Kelantan.
Tiga Setiausaha Politik arwah Tok Guru saksikan Abe Kob sertai AmanahTiga Setiausaha Politik arwah Tok Guru saksikan Abe Kob sertai AmanahDi majlis memperingati hari wukuf anjuran Amanah Kelantan, Mat Yaacob Mohammad atau lebih dikenali nama mesranya Abe Kob menyerahkan borang penyertaannya ke dalam Amanah kepada Datuk Husam Musa disaksikan dua lagi bekas setiausaha politik arwah Tok Guru iaitu Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah dan Haji Anual Bakri Haron.

Abe Kob merupakan petugas parti Pas zaman sebelum 1990 dan terus bersama dengan arwah Tok Guru sepanjang hayatnya dalam membangunkan perjuangan Islam.
"Saya bertugas dalam jentera pilihanraya semua peringkat dari cawangan, kawasan dan negeri tanpa henti dan sehingga ini saya masih ahli jawatankuasa Pas kawasan," katanya ketika ditemui di majlis itu.

Sehari sebelum itu, lebih 30 penduduk Pulau Pisang dalam kawasan parlimen Pengkalan Chepa menyerahkan borang penyertaan Amanah kepada bekas ketua pemuda Pas semasa arwah Tok Guru ambil alih Kelantan tahun 1990, Ustaz Muhammad Husain.
Dr. Fauzi Zakaria umum keluarganya sertai AmanahDr. Fauzi Zakaria umum keluarganya sertai Amanah"Saya sebagai ketua pemuda ketika menghadapi pilihanraya 1990 diminta bertanding di Dun Gaal dan terus bersama Tok Guru hingga akhir hayatnya," kata beliau semasa memberi ucapan ringkas di majlis itu.

Dalam perkembangan lain bekas setiausaha akhbar arwah Tok Guru, Dr. Mohd Fauzi Zakaria memaklumkan semua adik beradik dah ahli keluarga beliau kini ahli Amanah.
"Alhamdulillah ketika kami berkumpul sempena Aidil adha ini keluarga kami mengambil keputusan untuk memilih mazhab politik baru dengan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah)," tulis beliau di media sosial..MD

Adakah kerana semua ini
Amanah menjadi pilihan mereka?

Dalam satu kenyataan terbaru Rafizi Ramli beliau telah menubuhkan INVOKE kerana katanya,Rakyat tidak berapa percaya kepada parti politik lagi, kata Setiausaha Agung PKR.itu..*-* Hal seperti di atas ini umpamanya bro..Muslimat Pas ke macam nie yang menyerang AMANAH sebegitu? Bahasa muslimat ke macam ini? Inikah didikan Pas sekarang kepada walaunti mereka? Ini ygmenyebabkan ramai meninggalkan Pas dan tak percaya danyakin dengan kelibat manusia bermulut celupar persis ketuanya juga Kah Kah kah



Lihatlah pada bahasa wala'uns yg setia kpd Tok Sidang. Bahasa penggiat Parti Islam ke macam tu? Kalo inilah jenis manusia yang diternak oleh Pas, bagaimana orang nak berjuang di dalamnya?Hanya kerana Iskandar membuat kiasan sikit saja untuksedarkan Tokeh Besar Pas sendiri agar melakukan konsensusdalam membuat keputusan, bukan pakai kepala hotak dia sorang saja..sebab itu dalam jemaah sendiri baik Pas, Amanah dan lainnya, jauhilah sifat buruk dan prasangka seperti ditunjukan oleh walauns di atas yang menyumpit Iskandar tu.  Kah Kah Kah

Rakyat tidak percaya kepada pemimpin yang kononnyaulama seperti inilah bro!Ini bukan biah dan celupan (sibghah) ulama..Ulama yang jujur tidak mudah 'dibeli' dan menyerondoi di pintu2 umara ! Bila projek menguasai diri
Bercakap pun kena membela si pemberi?

Bagaimana rakyat mau percaya kepada parti politikyang ada olamak semacam ini didalamnya? kalau 'ulama' nya begini? mempamir ketiak begitu?Sedang buat latihan perkemaskansiku dan lutut agaknya ? Bila berjubah bersimpuhseperti di atas dan kini begini? adakah aura olamamampu membina sebuah perjuangan Islam ala Pas?Olamak ke macam nie? Kah kah Kah

Rakyat tidak mudah percaya kepada parti politik yang berpusing-pusau seperti ini lagi.Masa depan Malaysia bukan bersama ikatan yang longgarbegini tetapi Masa Depa Malaysia adalah tanpa PAS dan Umno.Kah Kah Kah

Husam bertanya khabar kesihatan HanipaBeginilah kemesraan antara mereka yang ikhlas berjuang.Orang akan tertarik dengan 'lisanul hal' sebegini bro daribanyak bercakap yang entah apa-apanya.Orang sekarang bukan mudah mempercayai kata2 ulamakiranya dilihat ulama berkeliaran di pintu2 umara mencari 'habuan'?  KAH KAH KAH 



Comments


  1. PIGS = Parti Ikatan Gagasan Sjhtera = PIGS @ pigs

    Dulu Pas + Ikatan = PASIK

    Skrg dah jd PIGS @pigs??

    PIGS @pigs????????

    Dedak??????


    Adakah ini satu kebetulan????????



    Tuhan dah zahir kan mrk dgn SYIMBOLIK

    Tuhan dah pun zahir kan mrk dgn reverse PSYCHOLOGY

    Sape yg sbnr2 nya PIGS @ 'pigs' itu didepan mata kita skrg..? DAPigs??


    "Rabbana ma HOLAKTA haza Batilaa.." Yaa Tuhan kami tidak kau jd kan ini smua SIA2..



    Mrk jd kan hudud & RUU itu sbg SYMBOLIK menipu rkyat dgn NIAT yg sgt2 bejat yg berpusing2 U-Turn serta sgl FITNAH songlap dedak belit PONTENG klepet yg sedondon mencuri @ rasuah! Lalu terjd lah kejap hudud, sekejap lg Ruu PIGS @pigs dan skejap lg jd PIGs @ pigs yg "berPUSING2" ddlm kandang krn nak CURI@ lapar dedak!


    Lalu dgn SYMBOLIK juga ALLAH pamerkan lahap-SONDOL-rakus mrk itu sbg PIGS@ 'pigs' hatta lebih hina & lg jijik drp pigs/BABI ddlm hutan tu yg tak tau memFITNAH ponteng klepet sdondon menCURI & rasuah!



    "Ulaika kal Ann'am bal hum ADOL.." Mrk ibarat BINatang bahkan lebih SESAT'bjat lg..

    "Inna fi zalika ayat li kaumi YATAFAQARUN.." Itu mnjd BUKTI kpd mrk yg bnar2 brFIKIR dgn dlm seDLM2nya


    Dgn Ainul'YAKIN itu, sapekah gerangan hakikat PIGS@ 'pigs' ddepan mata kita skrg?

    Sapekah gerangan dewan ulamak2 PIGS @pigs itu?

    Sapekah morshiiitol & imam kpd pigs itu?

    Apakah Manusia yg waras perlu kpd hudud drp PIGS @ pigs?

    Utk apa Ruu pigs yg jls lebih keliru SESAT'bejat itu kpd manusia yg waras yg bukan drp sepsis pigs?


    PIGS = Parti Ikatan Gagasan Sjhtera @ pigs


    Manusia yg waras tetap manusia yg WARAS, dan manusia yg WARAS bukan PIGS@ pigs

    smoga ulamak2 PIGS @ pigs membaca ulasan ini..fikir dan TAFAKKURI lah sdlm2nya


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha

      Kebetulan?

      Adakah ini satu kebetulan??? drpd PASIK terus mnjd PIGS???????

      gunalah akal FIKIRAN jgn sesekali guna cakar siku & LUTOT....hudud PIGS and Ruu pigs huhuhu

      Delete

  2. Kerana ddlm sebuah bahtera yg berpusing2 itu ada nakhoda yg mabuk dek FITNAH lalok pilkuda sedang memimpin P.I.G.S u-turn ponteng berbelit2 auta kejap hudud, kejap RUU dan entah apa2 aci sondol jer mcm PIGS ler kan?

    Jk PIGS yg dibawanya itu lapar ada dedak rembat CURI songlap sbg makanan nya

    Almaklum jer lah PIGS sbg walaunta2nya mana leh berfikir langsung pun, yg ada pun cakar siku dan lutut jer kan?

    PIGS tur tetaplah bertabie mcm PIGS wpun handsome berjubbah dan besorban tetap PIGS ler jugak

    Akibat nakhoda yg kuat buat FITNAH abis semuanya terbalik dah mnjd PIGS @pigs

    Elok ler tue bila PIGS @Bapak pigs bertabiat suka menyalak babi ddlm bukit, tul2 kelakor tu?

    Dulu selalu FITNAH tuduh2 DAPpigs, tup2 terus kena batang idung jd PIGS @pigs kan dah elok betoi ler tue

    Huhu ularmak donia lalok pilkuda berpusing2 memimpin dah pun jd PIGS, tak insaf2 lg ker huh!?


    Ade ker sape2 yg bodoh tolol BUTA yg maseh caya lg dgn hudud @ RUU yg dibawa oleh kepala FITNAH aka kapla kpd PIGS ini!? NaNTI JD LER HUDUD PIGS &Ruu pigs huhuhu

    Baqi aku sape yg semayang berImamkan kepala PIGS nih wajib bertaubat ler klu samak dgn pasir pun ok gak

    Bro Batu bara.. klu dah PIGS pakai sorban baca hadis n Quran hang caya ka!??

    Klu PIGS @pigs yg TAKde maruah nak saman Sarawak repot sbb sedondon CURI 90juta lu masih caya ka!?

    Klu pigs yg ACI sondoii guna cakar siku lutut kebulok nak CURI rembat dedak bole jd "Imam" semayang ka!??

    Ada sapa yg masih buta tolol bahalol tetap walaq & masih sggup semayang berIMAM kan Imam PIGS @pigs tu!

    Smua yg Tuhan jd kan tu tiada yg SIA2...renung2kan lah dgn sdlm2 MATA hati tue yer..



    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$