Ponteng Parlimen! Ejas bro Jangan tak ejas !!

Alasan dari Dr Azman Ibrahim ke nie? Nak ejas pasai hadi tuang tak 'attend' persidangan penting seperti pembentangan bajet kemarin dulu tu bro? 
Nampak sangat 'low class' punya alasan...takat nak ejas? sapa pun boleh ejas bro ! tapi bagi laa ada 'standat' (standard) sikit ! buat malu kampeni laa..

Hangpa baca laa alasan tu ! 

Kah Kah Kah



Hadi Ponteng Parlimen - Ini Alasannya...Dr Azman Ibrahim - 24 Oktober 2015 
Asalnya saya tak berminat untuk nak ulas isu hal kehadiran Tok Guru Presiden PAS ke sidang Parlimen. Sebabnya terlalu ketara unsur kebudak-budakan dari mereka yang menimbulkan perkara ini. Tapi bila nampak melarat dan ramai sangat yang tak faham, saya tulis sikit.
Satu-satu sidang parlimen mengambil tempoh masa yang lama untuk berakhir. 5 hari seminggu dari pagi dan ada ketikanya sampai tengah malam. Seorang pemimpin utama parti seperti Tok Guru Presiden mempunyai komitmen jadual tugasan yang sangat padat. Sama sebagaimana pemimpin utama parti lain. Sebab itulah seseorang pemimpin dibantu oleh ramai pegawai dan setiausaha untuk melicinkan tugasannya.
Najib tak selalu berada di Parlimen malah kehadiran Tok Guru ke Parlimen melebihi kehadiran Najib. Itu biasa. Sebagai PM, Najib ada ramai pegawai yang akan menyempurnakan apa yang perlu semasa beliau tak hadir ke Parlimen. Menteri-menteri pun ramai yang tak hadir ke parlimen. Mereka ada timbalan yang akan mengambil alih tugasan.
LGE juga begitu. Bukan selalu ada di Parlimen. Saya tak berminat untuk turut menjadi bodoh dengan membandingkan jumlah kehadiran LGE dengan Tok Guru walau saya yakin Tok Guru lebih kerap hadir. Masing-masing ada tugas dan tanggungjawab yang perlu disempurnakan. Adalah suatu yang bangang kalau orang ingat Tok Guru ponteng parlimen untuk pergi memancing!
Tanggungjawab Tok Guru bukan hanya sebagai Ahli Parlimen. Beliau juga Adun Rhu Rendang dan Naib Ketua Kesatuan Ulama Sedunia. Komitmen Tok Guru bukan setakat atas muka bumi Malaysia, tetapi menjangkau ke dunia Islam lain.
Seseorang ahli parlimen ada masa dan waktu untuk mereka berucap. Bila soalan mereka akan dijawab juga ada waktunya. Bila tiba giliran, biasanya ahli parlimen akan hadir ke dewan.
Hadir ke parlimen adalah tugas seseorang MP. Tetapi hadir ke parlimen bukan satu-satunya tugas sebagai MP! Bila tak hadir ke parlimen bukan maknanya makan gaji buta. Banyak lagi tugasan yang perlu disempurnakan oleh seorang MP. Sebab itu peraturan parlimen tak menetapkan semua MP mesti hadir setiap hari!
Maaf... saya yang bukan MP tulis jawapan. -HARAKAHDAILY 24/10/2015
INI PULA KOMEN NETIZEN.




















Kah Kah Kah
walaaunnn pun ada hati nak kata 'bajet pasif'?
tak dak roh ? Kah Kah Kah
takat nak buat 'statement' jer laaa...
macam kata mat beduh, 'Saya bantah dalam duduk'?
Kah Kah Kah (Saya bantah dalam duduk, kata Nik Abduh selepas tidak bawa sepanduk)

Woittt Pas n walaaunnnn ! cukuplah dok buat 'lawak' mengong macam nie bro !
Yang ceghedik dlm Pas tu, bila dok ejas nak buat 'statement' juga, dah nampak tak berapa cerdik jadinya? sekalipun Tok Sidang rajin dok u-turn sana sini tak suruh hangpa ejas pun ?


Nie lagi tak cerdik bro ! 
yang nak 'perhidup' benda yg dah 'mati' nie? 
hanya orang 'tak senta' saja dok buat kerja macam tu bro !
Pakatan Rakyat (PR) masih hidup, walaupun ia hanya dianggotai PAS dan PKR, kata Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.Gambar fail The Malaysian Insider, 25 Oktober, 2015.

Bagi PAS, Pakatan Rakyat (PR) masih hidup, walaupun ia hanya dianggotai parti Islam itu dan PKR, kata timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Katanya, PAS akan memperkasakan PR dengan "penyusunan semula" kekuatan antara parti itu dan PKR, di samping beberapa parti di Semenanjung, Sabah dan Sarawak..PAS bertegas Pakatan Rakyat masih hidup, kekuatan baharu bersama parti lain

Tak malukah puak2 walaaunnn nie? 
dah brapa kali nak habaq, nak cerita yg Pakatan Rakyat dah lama habih umur, dah lama depa 'simpan' kat bawah tu ! puak2 nie 'faham ke?' atau buat2 pekak badak pasai ada 'benda2' tak setel' kononnya? 
Saifuddin Nasution pun dah 'sound' lagi bro! kali nie lebih keras sikit? pasai Paschai dok tak paham2 lagi...Bangang ke apa? 


Pakatan Rakyat sudah lama berkubur, 
                        kata PKR kepada PAS


Pengarah Pilihan Raya PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, PR yang terdiri daripada PKR, DAP dan PAS, tidak lagi mempunyai dasar rangka kerja menyebabkan ia sudah mati. 

Pakatan Rakyat (PR) sudah mati, demikian kata seorang pemimpin PKR hari ini selepas timbalan presiden PAS mengatakan gabungan pembangkang itu masih hidup walaupun hanya mempunyai 2 ahli.

Pengarah Pilihan Raya PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, PR yang terdiri daripada PKR, DAP dan PAS, tidak lagi mempunyai dasar rangka kerja, mahupun Majlis Presiden yang membuat keputusan bersama, begitu juga urusetia yang menyelaraskan program dan aktiviti pakatan itu.

Semua itu wujud selepas PR ditubuhkan pada 1 April, 2008 berikutan pilihan raya umum tahun itu, dengan dasar rangka kerja bersamanya disediakan pada 19 Disember, 2009.

"Hari ini semuanya itu tidak lagi wujud dan ini bermakna PR tidak lagi berfungsi," kata Saifudin yang juga bekas setiausaha agung PKR.
Beliau mengulas kenyataan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man malam tadi yang PR masih hidup seperti mana terbukti melalui sokongan dan kerjasama politik di Selangor dan Kelantan.

Pakatan Rakyat sudah lama berkubur, kata PKR kepada PAS


Khulasah

"PR tanpa DAP adalah platform politik yang masih utuh dan kekal sehingga kini. PR masih lagi wujud," kata TITM
Timbalan presiden parti Islam itu berkata, PAS dan PKR mengadakan pertemuan minggu lalu dan mereka bersetuju menyusun semula kekuatan antara mereka.
Tetapi Saifuddin hari ini berkata, pemahaman Tuan Ibrahim mengenai apa yang dibincangkan dalam mesyuarat itu mungkin berbeza.

Hangpa paham2kanlah ayat2 'belit' dan kuntau dari segala walaaun dalam Pas untuk ejas dan 'menghalalkan' cara mereka untuk berpaut dengan PKR. kerana ada 'orang' tertentu' dalam PKR yg sama akalnya dengan walaaaun dlm Pas yg masih degil dan berusaha mencari satu titik 'persamaan' kerana 'bimbang' mereka akan kelihatan seperti 'kera kongkang' ?

Sampai 'kerangka kerja' pun dah tak ada? dok habaq nak PR dengan PKR lagi?? Jadi dengan rasa tak malu? seghondoi pi laa bro dgn Pkr tu !
aloo Pas, Pakatan Rakyat dah berkubur laa...
Kah Kah Kah 





Comments

  1. ERTI Islam...Ter Sangat lah MUDAH
    ISLAM Ber Makna...Pasrah Me NYERAH
    Pasrah Me NYERAH...Kepada ALLAH
    Se Luhur7-INTEGRITY...Jelas Ter SERLAH


    Islam Se MUDAH...Se Terang CAHAYA
    Se Lurus HATI...Mudah Di BACA
    Tiada BENGKOK...Timbul CURIGA
    SELFLESS Ke Hadrat...Yg Maha"ESA

    ERTI Islam...Pasrah Me NYERAH
    Pasrah SUJUD...Merindu Ter'INDAH
    Se Kudus-Se Tulus7...Se Jujur7-AMANAH
    TAK Ter-Niat 'Berong'...Walau Se-ZARAH..


    Pasrah Me NYERAH...Ke Yg Maha7-INDAH
    Seperti LANGIT...Dan Bumi Ber BAKTI
    CAHAYA Me Mancar...Hujan Men CURAH
    Saling Mem-BERI...Bakti yg SUCI


    Pasrah Mem-BERI...Bakti Yg SUCI
    Udara Dan AIR..-Ber KHIDMAT Per CUMA
    Mem-BERI Tanpa...Me Mentingkan DIRI
    Begitu lah Nabi-Nabi...Sayang kan UMAT




    ReplyDelete
    Replies

    1. Mencri ERTI...Mencari MAKNA
      Bertemu PUNCA...Terbuka lah "RAHSIA"
      FITNAH U-Turn...Ponteng & AUTA
      Angkara Pen NYAMUN...Pen CURI Ber JUTA



      Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
      Jangan Ter TIPU...Helah Pem FITNAH
      Ponteng U-TURN...Bermacam HELAH
      Itu lah TRADEMARK nya...Penyamun-RASUAH







      Alangkah SAKIT nya...Bila Di CURI
      Alangkah SEKSA nya...Bila Di SAMUN
      Alangkah Ter HINA nya...Di Dalam HATI
      'IMAM' Ber Sorban...Rupa2nya "LANUN"


      Bila di CURI...Sakit nya HATI
      Bila di SAMUN...Ter Sangat lah GERAM
      FITNAH Merapu...Ter Jijik Ter KEJI
      "LAHANAT" Se Begini...Halal kah HARAM???




      Apalah Di HARAP...Pada Pen CURI
      Apalah Di HARAP...Penyamun Pe ROMPAK
      Perompak Pen CURI...Tabiat nya KEJI
      Jubah nya PUTIH...Klentong nya 'WARAK?'


      Apalah Di HARAP...Putih nya JUBAH?
      Apalah Di HARAP...'WARAK' Si KLENTONG?
      Khianat U_TURN...Ponteng & FITNAH
      ESOS di Songlap...Balak Di "LELONG"?








      Wahai Sahabat...Sahabat BUDIMAN
      Jangan Se SEKALI...Jadi Peng KHIANAT
      Meng KHIANATI Rakyat...Menikam KAWAN
      Angkara nya "HARTA"...Syirik & MURTAD


      Jadilah Seperti...Langit dan BUMI
      Si AIR TERJUN...Yg INDAH Men CURAH
      Sentiasa Mem-BERI...Bakti Yg SUCI
      Sentiasa Mem-BERI...Tak Meminta-UPAH


      "SYSTEM" Yg SUCI...Sentiasa Mem-BERI
      Bakti Yg SUCI...Tak Meminta-UPAH
      "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
      "SYSTEM" Ke Wujudan...Cakrawala Yg INDAH


      "SYSTEM" Warisan...Nabi & WALI
      "SYSTEM" Ke Wujudan...Alam nan INDAH
      Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan yg SUCI
      Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH


      Sentiasa Mem-BERI...Pem-BERIan Yg SUCI
      Semakin Mem-BERI...Datang Me LIMPAH
      Alangkah INDAH nya..."SYSTEM" Mem-BERI
      "SYSTEM" Mem-BERI...Itu lah "Deen-nul-LLAH"..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$