PAS melenting bila sangka 'peruntukan' kepada SAR ditarik balik?

Kenapa melenting bro ?
Peruntukan kepada SAR itu bukan perkara 'wajib' bro !
Ia diberi atas dasar 'merit' setia kawan ! kalau anak sendiri pun tak sefaham dengan keroja buat si bapak atau si ibu? tentu sekali ada yang tak kena, tak boleh ngamm dan seumpamanya dan si bapak pastinya akan 'bertindak' sesuatu kepasa si anak !

Tetapi, siapa kata Kerajan Negeri 'berhentikan' pemberian ini bro? Siapa? cumanya kalau dah 'mohon'? sapa nak bagi saja-saja macam tu? 'Personal Loan' pun kena mohon dari bank tertentu, isi borang, disahkan maklumat, baru 'loan' diluluskan! Dah hangpa yg buka sekolah swasta sendiri, lepas tu tak pula mohon? sapa nak bagi? Kah Kah Kah

Janganlah dok buat 'fitnah' bilamana dok tak dok Pas mengingatkan kerajaan negeri pimpinan DAP dan PKR supaya tidak menjadi seperti BN yang bertindak zalim disebabkan perbezaam ideologi politik? 



Bantuan berterusan Kerajaan Negeri kepada SAR (Sekolah Agama Rakyat) di P.Pinang membolehkan anak2 generasi harapan ini meneruskan pengajian mereka dengan selesa bro !


KERAJAAN PAKATAN HARAPAN PULAU PINANG DIDAKWA HENTIKAN BANTUAN SAR MILIK AHLI PAS.

Dewan Ulama PAS Pusat meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat (SAR) milik persendirian ahli PAS telah ditarik balik.

Ketua penerangan Dewan Ulama PAS pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, beberapa sekolah agama persendirian tersebut telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun lalu.

NOTA TAPAK KAKI:

APA MAKSUD KENYATAAN MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI BERHUBUNG BANTUAN SAR DIHENTIKAN?

SEDANGKAN PADA 16 SEPT 2015 KETUA MENTERI PP TELAH MENYERAHKAN BANTUAN SEBANYAK RM1.75JUTA KEPADA SAR MEMBABITKAN 176 BUAH SEKOLAH.

PS: APAKAH INI CUBAAN UNTUK MEMFITNAH DAN 

MEMBURUKKAN KERAJAAN PULAU PINANG? 


Bantuan SAR tetap diteruskan..walaun2 sudah2 la duk jaja fitnah..


Apa la dah jadi dgn bbrapa pmpinan PAS ni..makin buil n sasau plak aku nengoknyer



Tiap2 ceramah bertakbir..pantang nampak hj Hadi..terus bertakbirrr!! Tapi bab fitnah, no 1..serupa               umno..

Cuba baca yang nie bro - (Benarkah Pulau Pinang sekat bantuan sekolah milik ahli Pas?)

Kenapa suka sangat nak fitnahkan perkara2 macam nie? cuba baca apa yang ditulis oleh Zainul Faqar Yaacob selaku Pengarah Komunikasi AMANAH Pulau Pinang semoga dapat hilangkan kekeliruan bersama...
Dr. Khairuddin, bantuan persekolahan SAR di P.Pinang ...)


Kalau Sekolah Rendah Islam Al-Ansar (SRIA) dan Sekolah Rendah Islam Bahrul Ulum (SRIBU) tidak pernah memohon peruntukan Bantuan SAR daripada Kerajaan Pakatan Harapan Pulau Pinang bagi tahun ini, bagaimana kedua-dua sekolah yang ditadbir urus oleh pemimpin PAS Pulau Pinang itu dipertimbang untuk mendapatkan sumbangan berwajib?

Dato' Dr. Mohd. Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri perlu tahu bahawa agihan peruntukan bantuan pendidikan ke sekolah-sekolah di negeri ini berdasarkan keperluan dan keutamaan, sebagaimana dimohon sekolah-sekolah Islam yang lain.


Barangkali Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat berkenaan ini menganggap bantuan pendidikan yang disalurkan kepada dua sekolah swasta terbabit sejak beberapa tahun lalu atas dasar sentimen politik kepartian..baca lengkap di faqar.blogspot.com

******

Khulasah

Pas sejak putuskan hubungan dengan DAP, berbagai perkara dibangkitkan terutama berkaitan kewangan yg 'disalurkan' oleh kerajaan Negeri Pulau Pinang tanpa usul periksa, hanya atas sifat kebencian terhadap partai itu bro ! 

Pada hal bantuan kepada SAR terus ditingkatkan (baca kenyataan Zainul Faqar) di atas sana. Kebencian atas dasar perbedaan pegangan politik ini membiakan 'fitnah' murahan PAS sendiri, 

Tau pulak PAS dok ingatkan Kerajaan pimpinan DAP dan PKR
jangan jadi macam BN yg bertindak zalim? hanya kerana berbeda ideologi faham politik? yang dia PAS dok buat zalim menuduh Kerajaan Negeri P.Pinang menarik balik bantuan kpd SAR tu apa? Bila Kerajaan pimpinan LGE ini menarik balik 'bantuan' itu ! Kan ke dah jadi 'fitnah' ? hanya kerana 'kebebalan' sendiri tidak melihat pengurusan 'bantuan' sedemikian diurus dan ditadbir? Memalukan.. pada hal bantuan itu tidak pernah dihentikan, malah ditingkatkan jumlah 'bantuan'nya dari setahun ke setahun..lihat cara Pas mainkan 'isu' bantuan ini di ( www.daulahrakyat.com )

Lepas tu cuba baca yg ini pulak? Bagaimana PAS cuba merendah2kan Pakatan Harapan. yang katanya 'tiada harapan' bro ! baca ( PAS: Pakatan Harapan tiada harapan -  ) Sikit punya 'perli' ke? Kah Kah Kah - Itulah PAS bro ! selalu sangat rendahkan kemampuan 'saingan'nya? pada hal PAS sendiri hampir 'nazak' sekarang ini, lumpuh di sana sini (cuma lebai kampung dan yang sealiran dengan Paschai saja ) yg mungkin payah berubah? 


Tidak semua orang gembira apabila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengumumkan pentadbiran negeri itu kini dikenali sebagai kerajaan Pakatan Harapan.

Gabungan pembangkang di peringkat persekutuan itu membabitkan DAP, PKR dan Parti Amanah Nasional Negara (AMANAH) yang wujud daripada pecahan PAS.

Pada pandangan PAS Pulau Pinang, Pakatan Harapan kelihatan tidak seperti yang diharapkan rakyat menjadi pembangkang kuat serta pilihan kepada BN.


Setiausaha PAS Pulau Pinang Fadzil Mohd Kemi berkata keputusan bersama gabungan itu untuk melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri jika berjaya mengalahkan BN dalam pilihan raya umum ke-14 nanti juga tidak realistik..www.malaysiakini.com

*****
Aku tak ambik pusing sangat 'pandangan' dan 'cakap' macam nie bro ! Ini cakap budak2 kanyaq yg baru pegang jawatan peringkat negeri saja? Baru sama dengan yg bergelar yg tanpa usul periksa 'memfitnah' pasal 'bantuan' tu? 

Semua cakap macam nie, hanya nak habaq kat 'Tok Sidang', kata depa pun 'ada akai' boleh 'hantam' sama itu DAP dan Pakatan Harapan Baru bro ! nak bagi 'selaras' kalam tu laa kononnya? 
Nak tau ada harapan tak ada harapan? tunggu saja PRU 14 nanti ! harapan sapa nak punah ranah? tunggu.... its juz a period of time only bro ! Kah kah Kah


akhirkalam


Ayat 8 dari Surah Al-MaidahMafhum ayat, " Hai orang2 yang beriman, hendaklah kamu berdiri kerana Allah, menjadi saksi dengan keadilan. Janganlah kamu tertarik kerana kebencianmu kepada satu kaum, sehingga kamu tidak berlaku adil. Berlaku adillah, kerana keadilan itu lebih dekat kepada taqwa, dan takutlah kepada Allah. Sesunggunya Allah Maha Mengetahui apa-apa yang kamu kerjakan"..والله أعلم

Ayat ini selalu 'ulama' Pas membacanya ketika ceramah yg diadakan merata pelosok negara, tetapi sayang, bila rasa macam 'terkena' sikit kat mereka? mereka mudah lupa bro ! langsung mereka tak boleh nak 'apply' !


Comments


  1. Tolol SOMBONG....FITNAH Merapu
    Banjir BALAK...Lumpur MELIMPAH
    Songlap FITNAH...Lutot dan SIKU
    Penipu "HUDUD"...Semakin PARAH






    AMANAH-Langit..."Mem-BERI" kan HUJAN
    AMANAH-Matahari..."Mem-BERI" kan CAHAYA
    AMANAH-Tumbuhan..."Mem-BERI" kan OKSIGEN
    AMANAH-"Mem-BERI"..."SYSTEM"-SEMESTA


    "SYSTEM"-SEMESTA..."SYSTEM" Yg'ESA
    "SYSTEM"-Ar-RAHMAN...Maha7'PEMBERI
    Mem BERI Mem BERI...Mem BERI Per CUMA
    Alangkah INDAH nya..."SYSTEM" ILAHI


    "SYSTEM"-ILAHI...Di Langit & BUMI
    TASBIH Memuji...Saling Mem BERI
    Yg Angkuh SOMBONG...Songlap Men CURI
    Ponteng FITNAH...Onar yg KEJI


    CAHAYA Mentari...Di BERI Per CUMA
    OKSIGEN Di Udara...Di BERI Per CUMA
    HUJAN yg Turun...AIR per CUMA
    "SYSTEM"-Ar-RAHMAN...Mem BERI Per CUMA




    Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
    AMANAH lah Seperti...LANGIT dan BUMI
    LANGIT dan Bumi...Menyerah PASRAH
    TAHMID Memuji...Saling Mem BERI


    AMANAH Itu...AMANAH Mem BERI
    AMANAH-ALLAH...Di BERI Per CUMA
    Itu lah ""LAMBANG""...Warisan NABI
    Mem BERI Per CUMA...Alangkah Indah NYA


    Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
    Musuh AMANAH...Adalah FITNAH
    Musuh AMANAH...Adalah RASUAH
    Songlap dan FITNAH...Di Laknat ALLAH


    Wahai Sahabat...Sahabat yg AMANAH
    Fitnah-RASUAH..."Ibu" MASAALAH
    Fitnah-RASUAH...VIRUS Mem BARAH
    Di Laknat ALLAH...Muflis dan MUSNAH


    Wahai Sahabat...Sahabat AMANAH
    AMANAH-ILAHI...Kaseh Mem BERI
    AMANAH-ALLAH...Menyerah PASRAH
    Totally-ABSOLUTE...To d Highest INTEGRITY


    Wahai Sahabat...Sahabat AMANAH
    AMANAH Itu...Mem BERI Ter PUJI
    Menjadi Ke KASEH...Segala yg PASRAH
    Di Sanjung MALAIKAT...Di LANGIT dan BUMI


    Sahabat AMANAH...Sahabat Ter PUJI
    Di Sanjung MALAIKAT...LANGIT dan BUMI
    Ter "UNGGUL" Di BUMI...Di Langit yg TINGGI
    Itu lah "HAKIKAT"...ISLAM yg SEJATI







    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$