Khurafat PKR Jadikan PAS Mengada-ngada !

Kenyataan Tian Chua yg menyebut,  | October 7, 2015  PKR kalah teruk jika tidak bekerjasama dengan Pas, PKR Bertanding di kawasan majoriti Melayu dan undi orang Melayu menjadi penentu pertukaran kerajaan memerintah..More ›› 




Inilah 'khurafat' baru dari PKR Tian Chua bro ! kita ingat Melayu Umno saja yang dendangkan 'khurafat' Melayu undi Melayu? kalo Umno jatuh? Melayu nanti 'bangsat' ! ramai pemimpin Umno dok dendang macam nie bro !

Laa nie, berjangkit pula ke PKR melalui kata bual Tian Chua (TC).
Patutnya depa kena sedor ler bro ! terutama pemimpin pembangkang nie - yang undi depa tidak kira parti PKR, DAP, AMANAH atawa PAS sekalipun? adalah pasai rakyat Malaysia mahukan satu perubahan total, satu kerangka politik yg lebih bersistem, baik, telus, stabil dan mapan bro ! Tidak rasuah, bebas kronisma dan bebs penyelewengan ! Kehidupan rakyat pula terjamin di sudut keselamatan, sosial dan pendidikan dan berbagai sistem lain serta menolak politik perkauman.

Kenyataan seperti yg dihamburkan oleh Tian Chua (TC) ini adalah 'Khurafat' terbaru dari orang2 yg ada dalm PKR bagi melangsungkan kononnya hanya PAS menjadi 'penentu' pertukaran kerajaan memerintah? Kah Kah Kah ( baca laporan penuh ( More ›› )

Kenapa sampai begitu sekali PKR risau dengan PAS? Nak elak 3 penjuru? atau terkesan dengan Kota Damansara dan Sg. Aceh dahulunya? Kenapa tak risau 'game' PAS yang hanya mahu 'memenangkan' Umno?, dan tak mahu 'berdamai' serta bergabung dalam satu Pakatan? Pakatan Harapan Baru? mebentuk suatu 'Barisan Pembangkang Gagah' Kenapa?? Umno memang seronok habis dengan situasi yang melanda PKR dan PAS ini...Air yang keruh senang menangguk ikan bro ! 

Bila TC berkata, PKR akan kalah teruk jika tidak berkerjasama dengan PAS? menjadikan PAS lebih mengada2 bro ! menjadikan PAS lebih perasan dan angkuh ! Kenapa PKR tidak mahu heret PAS sama dalam maufakat besar dengan Harapan Baru ? akan lebih untungkan blok pembangkang bukan? Kenapa PKR tidak boleh melepaskan diri dari PAS? Kalau PAS 'degil' dan ketegaq buih sangat ? biarkan dia keseorangan ! Itu lebih baik dari menjadi 'duri' dalam PR sejak dulu lagi. Tetapi kenapa TC sanggup dendangkan 'khurafat' terbaru ini? Ulama Pas sudah tidak dihormati lagi? hanya Paschai yang sanggup mendendangkan 'utopia' ini ! Baca tulisan terbaru Dinsman yang menghuraikan >

APABILA ULAMAK HILANG KEYAKINAN DIRI
Dinsman (Hrkh 465, 8/1214)
Ulamak ialah orang yang berilmu. Berilmu maksudnya tahu mana yang benar dan mana yang salah, juga mana yang baik dan mana yang buruk. Selalunya orang yang berilmu (ulamak) itu yakin dengan dirinya. Maksudnya dia tahu siapa dirinya dan dia juga tahu kemampuan dirinya dan juga ketidakmampuan dirinya. Maka dia boleh mengawal dirinya agar sentiasa berada di jalan dan landasan yang benar, yakni yang diredhai Allah...Continue Reading

Realiti sekarang, bukan realiti yang lama dan dah lepas bro ! realiti sekarang melihat akar umbi PAS pun dah 'melepaskan ikatan' talinya bersama PAS ! Tak sedarkah TC dan yg memihak sepertinya? PAS di S'langor dah lumpuh bila ramai pimpinan Pas dibeberapa kawasan sudah meletakan jawatan? Begitu juga di Negeri Semilan, Pahang, Johor, Perak dan Melaka? atau masih diberi 'ubat' tidur yg panjang oleh PAS di Selangor? Sebab itu ramai merasakan semacam berada di bawah 'bayangan PAS?

Malulah bro ! PKR sebuah entiti berpengaruh, tetapi 'tepengaruh', dan sudah pun hilang 'paruh' ? Hilang paruh dek kalah 'angin' dengan PAS? Itu pasal laa PAS mampu bertahan di Selangor bersama PKR sekalipun Pakatan Rakyat dah 'berkubur' Kah Kah Kah

PKR hanya bergantung kepada undi Melayu? Tidak yang lain? jangan dustalah bro ! Eli Wong, TC sendiri banyak mendapat undi Melayu dan lain bangsa kerana di mana PKR bertanding? DAP tidak bertanding ! tetapi belum tentu PAS tidak bertanding?

Jika DAP kalah sekalipun Melayu tak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malah Kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah dalam Parlimen dan DUN, lihat contoh di bawah:-

Kerusi Parlimen :-
1. Rafizi (PKR) menang vs Garu Lim (BN) - PANDAN
2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) - KOTA RAJA
3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) - BDR TUN RAZAK
4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) - LUMUT
5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) - RAUB
6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG
7. Khairil K. Johari @ Khairil Christoper Lim menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA

Kesimpulannya : Menang Pakatan Rakyat bermakna 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen. Jika Pakatan Rakyat Kalah, kita akan kehilangan 7 ahli parlimen Melayu..itu kelebihan yang ada pada PKR yg sengaja momokan bahawa tanpa PAS ? Kekalahan PKR terserlah? PAS pun belum tentu boleh menang bergaya di Selangor Khasnya dan di lain tempat umumnya? kiranya juga tanpa PKR, walaupun dia menang kelebihan satu kerusi di Selangor ! Apakah ini yg menakutkan PKR seperti boleh difaham dari kenyataan Tian Chua ini?  bila calon PAS cuba 'khianati' kerusi PKR di Sg Aceh dahulu, hasilnya Umno sapu tempat itu balik..jadi jangan dendangkan khurafat baru ini bro ! realiti sekarang bukan macam dulunya..PAS menang di Selangor bukan terbentuk atas faktor 'Melayu' kerana Umno pun 'main' melyu juga, tetapi lebih kepada semangat Pakatan Rakyat sebagai asas utama untuk 'nyahkan' Umno BN dari Putrajaya ! itu saja...hentikanlah khurafat murahan ini bro ! 

Sampai begitu sekali ketakutan bersarang dalam PKR seperti dakwaan TC, bilamana dia menyebut, (seperti dilaporkan oleh akhbar berbahasa Cina, Guan Ming Daily pada 5 Oktober lalu, KALAU TANPA PAS? PKR TIDAK PERLU BERTANDING pada PRU 14? Kah Kah Kah

Alasan TC begitu mudah bro ! Undi Melayu jadi faktornya? menang atau kalah calon2 PKR (hanya blok TC saja beranggapan begitu?) sedangkan kumpulan lain dlm PKR menyokong Pakatan Harapan tidak bernggapan begitu?

Kalau dah demikian anggapan TC, biarkan PAS dgn PKR berkuntau di Selangor dan lain2 negeri ! sedangkan Umno BN tetap akan bertanding di kawasan majoriti Melayu juga ? PAS dan Umno sama2 ada 'hubungan baik' sekarang ini ! Rupanya di sini 'dilemma' PKR ! kah kah kah

Selebihnya, Geng 25 ini, mulai berani menyanggah Wan Azizah, bila saja mereka sedar DSAI sudah 'disumbat' ke dalam, dan mulalah mereka mempersoalkan hubungan dengan Pakatan Harapan? Baca analisis di bawah bro !

Kalau laa PAS dibawah pimpinan Haji Hadi tetap tak mahu sertai Pakatan Harapan juga.maka Parti Amanah Negara wajib meletakkan calon di semua kerusi yang PAS bertanding dalam PRU ke-14 nanti untuk memudahkan laluan ke Putrajaya..biaq depa PAS kuntau sendiri..pasai PAS dah mahu sangat begitu? Kah Kah Kah

*********************

Komplot PKR wujud bila Anwar tiada


SHAH ALAM - Dakwaan wujud komplot untuk menggulingkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkait rapat dengan kuasa.

Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Datuk Dr Samsu Adabi Mamat berkata, ketiadaan bekas Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim secara langsung menyebabkan kedudukan tersebut terancam.

“Masalah kuasa dalam mana-mana parti di dunia ini sama sahaja kerana ia merupakan subjek kepada kepimpinan seseorang ketua itu.

“Sekiranya ketua itu kuat dari segi kepimpinannya maka mereka mempunyai kuasa untuk mempertahankan kedudukan mereka. Perkara ini sedang dihadapi oleh PKR buat masa sekarang,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sebelum ini Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shahrin menerusi blognya mendakwa wujud pihak dipercayai didalangi beberapa pemimpin parti yang kurang senang dengan tindakan Wan Azizah mengenai penyertaan PKR dalam Pakatan Harapan pada 22 September lalu.

Selain itu, beliau turut mendedahkan pengumuman Wan Azizah itu tidak disenangi 25 anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang sekali gus membawa kepada wujudnya satu petisyen mendesak supaya menarik balik kerjasama tersebut.

Mengulas lanjut, Samsul Adabi berkata, dalam sosiologi politik, individu yang mengelilingi kuasa itu mempunyai kepentingan tersendiri.

Menurutnya, kejayaan PR sebelum ini berkait rapat dengan kepimpinan karismatik Anwar sewaktu menjadi ketua pembangkang.

“Ini adalah salah satu faktor kejayaan parti-parti pembangkang yang disumbangkan oleh Anwar.

“Anwar merupakan aset besar kepada momentum PR sebelum ini dan perpecahan berlaku apabila beliau tidak berada secara langsung,” katanya.

Ditanya mengenai keutuhan dan kelangsungan perjalanan Pakatan Harapan yang baharu ditubuhkan, Samsu Adabi berkata, selagi parti-parti pembangkang mempunyai hasrat bersama untuk menumbangkan BN dan menakluki Putrajaya, mereka akan terus bersama.

Katanya, pergolakan dalam PKR sedikit sebanyak sudah pasti akan memberi kesan kepada Pakatan Harapan..Sinar Harian

******

Sisipan Maknawi


Kenyataan2 dari Tian Chua setelah kena 'asak' oleh netizen terus berubah kalam bro ! Kah Kah KahDia mula pakai stail Paschai? TC menafikan kemelut dlm PKR tidak wujud? cuma salah faham antara beberapa pemimpin? Kah Kah Kah
Wujud laa tu bro ! inilah yg disebut oleh Bro Saif sebagai 'minda yg terkepung' terkepung dengan 'khurafat' baru yg hanya dengan PAS baru boleh menang? Kah Kah Kah


Beginikah rupa bentuk Pakatan yang diinginkan oleh PKR?Aloo PKR (Geng 25) Pas tak pandanglah PKR tu bro !Depa hanya jadikan hangpa 'Batu loncat' saja bro ! macam Umno jadikan PAS tu pun 'batu loncat' juga untuk depa Pas tu dilihat 'jora' sama2 hangpa dalam PKR ? PAS lebih selesa dgn Umno bro ! berbanding dgn hangpa PKR? Hangpa apa ada? Kah Kah Kah


Rafizi kata, MCA pun boleh masuk Pakatan HarapanInilah figura yg dikehendaki dalam Pakatan Harapan bro !Untuk itu, kata Rafizi, mereka harus terbuka terhadap parti-parti lain, termasuk PAS, Parti Sosialis Malaysia (PSM), malah MCA.“Jika kita serius untuk mengalahkan Umno-BN, kita harus menjadi terbuka seboleh mungkin,” katanya dalam jamuan kutipan dana anjuran Parti Amanah Negara (AMANAH) di Kuala Lumpur malam tadi...Malaysiakini

Bukan macam geng 25 macam kata Chegu Bard tu, tokey depa sendiri pun depa nak 'topple'? bro ! Mana laa PKR sekarang ini serius untuk lawan Umno? Depa seronok dibuai 'catatan' ghanimah besar dlm kantung S'langor tu....sampai 'lupa' Umno dok tunggu nak ambik balik Selangor tu? Masih selamatkah s'ngor nanti? Kah Kah Kah
         *****
Patutlah tok lebai dan wala'un marah sangat kat Amanah....... PAS telah hampir lumpuh sekarang....... Aku dah kata sebelum muktamar PAS bulan Jun 2015 lagi, kalau G18 keluar, PAS kelaut...... Masa tu, semua wala'un maki aku separuh gila..... nah, sekarang rasakan...!Aku sayang Amanah dengan sepenuh jiwa raga..Abe Awang Malaya


PRU14 Parlimen Batu :
SINGKIR TIAN CHUA..!!

Ini antara suara2 yg tak senang dengan 'kenyataan' TC seperti di atas bro !


Apa masalah Jamal Tongkol sebenarnya..?? Nak selamatkan Selangor ..?? Rakyat Selangor telah menolak UMNO yang               korup, korang nak berhimpun pasal apa.?..RMS

Bila dah 'caca marba' ? 'musuh' di luar rumah pun tak senang tengok bro ! kita pun tak mau depa ni si baju merah punya geng dok buat kaco tak tentu pasai, tahulah PKR dan PAS setel masalah depa bro ! Kah Kah Kah





Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?