Masam2 Manis -Warna Warni Malaysia ! Panas beb ! [VIDEO]

Sepanjang minggu ini, macam2 ada bro ! artis cara artis, poltikus cara depa laa bro ! yg dok berasa nak jadi 'kepala' nak cari nama, nak cari gah macam beberapa 'pencacai' dlm berbagai NGO pun tak kurang hebat depa juga bro !
Tu laa 'masam-masam manis' yang sentiasa mewarna warnikan Malaysia kita yang tercinta ini bro !
hangpa 'scroll' laa sampai habih ! Baca.






Rita Tak Nak Kahwin Lagi...Penat

Setelah melalui episod rumahtangga yang memeritkan, pelakon Rita Rudaini menyatakan hatinya kini sudah tertutup untuk mana-mana lelaki yang mahu menjadikan dia isteri mahupun kekasih....
Rita Rudaini menegaskan dia tidak akan berkahwin buat sekian kalinya kerana akui sudah 'penat' untuk melalui sekali lagi alam rumahtangga.

"Jujur saya katakan, saya tak nak kahwin lagi. Bukan sebab saya frust atau apa tapi kerana saya sudah penat. Itu sahaja..klik tajuk atas untuk cerita lengkap

*****

Kawin memang penat bro !
bukan sorang jer penat ? 
dua2 laki bini penat bro ! 
kalo 'tak penat' memang hangpa bohong laa..
Jadi, lebih baik kawin dah tau penat?
Tak kawin lagi penat ! saja tak mau habaq jer
macam Pas tak nak 'kawin' dgn PKR ?
'berkhalwat'? Pas mau pula !
kah kah kah





KOTA BHARU – Padah buat seorang pemuda yang bertindak peluk, cium serta meninggalkan gigitan cinta pada seorang remaja berusia 15 tahun, dia dihukum denda RM800 oleh Mahkamah Majistret Kota Bharu, semalam.

Denda diputuskan Majistret, Mohd Firdaus Zainal Abidin terhadap Ahmed Ezainie Shafizie Sazali, 23, selepas tertuduh mengaku bersalah...klik tajuk atas untuk cerita lengkap

*****

Ini cinta songsang bro !
Apasal benda2 macam nie banyak terjadi kat Kelate?





Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah menyokong tindakan pemilik kenderaan yang dirakam menampar seorang pekerja khidmat mencuci yang viral di laman sosial, baru-baru ini. 

“Nasib baik dia pukul, kalau saya, mungkin saya suruh pekerja berguling atas padang,” katanya dipetik dari laporan Free Malaysia Today. 
Abdul Rani memberitahu pemilik perniagaan patut dipersalahkan kerana tidak melatih pekerja mereka supaya menghormati pelanggan. 
“Kepada pengurus-pengurus pusat cuci kenderaan, anda patut melatih, mendisiplinkan pekerja-pekerja anda supaya bersopan kepada pelanggan-pelanggan sebab kita lihat di stesen pam minyak pekerja asing warga Bangladesh sungguh sopan… hati pelanggan sejuk,” kata Abdul Rani. 
Difahamkan, beliau telah membuat sebuah laporan polis berkenaan kes tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi hari ini. 
Sabtu lepas, seorang pekerja warganegara Bangladesh dipukul sehingga patah hidung..klik tajuk atas untuk selengkapnya

*****

Aku setuju benar dgn Rani Kulup nie bro !
memang ramai pemilik premis perniagaan yang menggunakan khimat warga asing tidak pernah melatih dan mendisiplinkan pekerja mereka, depa hanya tawar kerja, bayar upah, habis perkara...ramai dok ada macam nie ! 
Skali sekala buah fikir si Rani Kulup nie, menyengat juga bro?
Kah kah kah




Persiaran Jalan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Putrajaya adalah jalan bulatan roundabout terbesar di dunia mengelilingi 3.4 kilometer panjangnya. Dengan lebih kurang 15 sistem jalan keluar / masuk di Persiaran Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, tahukah anda Tun Dr Mahathir yang mencadangkan sistem roundabout berkenaan setelah mendapat ilham semasa lawatan rasmi beliau ke Paris dan melihat bulatan Avenue des Champs Elysees semasa perarakan peringatan Hari Bastile..

*****

Pasai terbesar, terpanjang, tertinggi dan banyak ter lagi, Malaysia tidak kalah dengan negara2 luar bro ! cuma bila mai 'nilai ringgit' semasa? kita yg antara 'terendah nilainya' bro ! kah kah kah




Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh menafikan dirinya tidak pernah menggunakan akaun peribadi beliau untuk tujuan politik.

"Itu licik, bukan bersih namanya," kata Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.



Dakwa Nik Mohamad Abduh, politik wang bermula dan berleluasa pada zaman Dr Mahathir.
"(Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Tun Razak hanya mewarisi budaya lama yang tidak boleh dibaiki lagi selain ganti Barisan Nasional," katanya di laman Facebook, semalam.

******

Kah Kah Kah..
Yang mengata kat Tun M tu, bersih sangat ke?
Bersih macam kain putih ke?
yang cakap macam nie nak pertahan siapa? tak
bagi tau pun kami tau bro !
Paschai, kepala2 Paschai Pas kat atas tu bersih ke?
Kelantan bersih ke? akhlak kepala2  sidang Pas tu 'clean' 
dan bersih ke? Jerebu melekat penuh bro ! Kah Kah Kah


Hapus GST, Jual 1MDB Antara Cadangan Bajet Alternatif Pakatan Harapan



Belanjawan alternatif PH 2016
Logo Pas tak nampak pun?

KUALA LUMPUR: Seperti diramalkan, Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) antara yang akan dihapuskan dalam Bajet Alternatif 2016 Pakatan Harapan..
Bajet Alternatif itu juga mencadangkan agar tempoh perkhidmatan Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dilanjutkan dua tahun lagi dalam usaha memulihkan

keyakinan pelabur..Selain itu, Pakatan Harapan turut mensasarkan untuk meletakkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di bawah pengurusan dan membawa semua yang terlibat ke muka pengadilanRead more bro ! - Malaysian Digest



Sementara itu bro ! PH Pakatan Harapan yakin dengan kemampuan Gabenor Bank Negara, Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz untuk memulihkan kembali kejatuhan nilai Ringgit.





Zeti Mampu Pulih Nilai Ringgit


******

Kan ke comel 'bajet 2016' pakatan Harapan macam tu !
Ada isi dan kuahnya bro !
Isi berlemak, kuahnya pekat, bila makan cepat hadham lumat !
sokongan untuk Zeti lanjut perkhidmatan punyai wibawa tersendiri.
Pemansuhan GST boleh mengurangkan inflasi amat dialukan, 1MDB - diberikan tumpuan utama serta tindakan tegas untuk kembalikan keyakinan pasaran adalah antara bajet alternatif Pakatan Harapan dan rakyat akan menilai bro !


Ada 7 perkara dasar lagi yg PH gariskan..baca cadangan bajet PH tu bro (klik tajuk atas sekali)



Perang Antara 
Ali Tinju - Jamal Semakin Panas

PETALING JAYA: Datuk Jamal Yunos dan Mohamad Ali Baharom atau Ali Tinju terus melancarkan ‘perang’ dengan masing-masing membuat tuduhan antara satu sama lain.
Jamal, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar mengingatkan Ali Tinju supaya tidak sewenang-wenangnya mengajar atau mengganggu polis menjalankan tugas.
Ingatan itu dibuat selepas Ali Tinju mendesak polis mengambil tindakan tegas terhadap Jamal yang dilihat kebal walaupun telah melanggar arahan polis...More ››

*****

Inilah namanya gaduh2 bawa bahagia? 
Kah Kah Kah
dua2 dapat nama bro !
Ali dapat nama, Jamal pun dapat nama..
cumanya, nama baik ke? atau sebaliknya?
Gaduh punya pasal pun dapat nama beb ?
Lantak hangpa laa bro ! 
Inilah akibatnya bila kehendak 'sendiri' hanya
untuk mencari 'mileage' tertentu? bukan berjuang
atas nama Islam bro ! Perkauman sudah lama di'kuburkan'
Islam, tetapi kita 'membasuh' semula, dan menggunakan 'pakaian' yang telah reput dan lunyai itu ! 
maka nampaklah terlalu hodoh dan betapanya kita tidak lagi 'dihormati'? kecuali oleh mereka yang 'memakai' baju yang sama-sama reput dan lusuh tadi bro ! Kah Kah Kah


Keadilan 
Dalam Kutipan GST - Bagaimana?

Tidak adil kerajaan mengutip GST tetapi melewat-lewatkan bayaran balik cukai itu kepada peniaga.

PETALING JAYA: Kerajaan perlu berhenti mengutip Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) daripada rakyat selagi tidak menyelesaikan masalah kelewatan bayaran balik cukai (GST refund) itu kepada peniaga.
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata hanya apabila kerajaan dapat membayar balik GST kepada peniaga dan rakyat tepat pada masanya barulah adil rakyat membayar GST tepat pada masanya seperti yang diperuntukkan undang-undang...More ››


******

~ Apa yang disuarakan oleh Rafizi sangat dialukan bro !
Mencari keadilan dalam kutipan dgn membayar balik keuntungan atau faedah jumlah cukai GST tadi kpd para peniaga bro !Bila 'keadilan' ini tidak dilaksanakan ! iaitu bila peniaga lewat terima pulangan ini dalam 'cashflow', hasilnya kita sebagai rakyat tetap bergelut dengan kos kenaikan harga barang dan perkhidmatan lain.

~ Yang dibangkitkan Rafizi ini, kerana gomen hanya membuat bayaran balik 41% dari "GST refund", selebihnya 59% tidak bebayar? seperti diperuntukan Undang2 (dalam tempoh 14 hari dari tarikh borang GST difailkan).
~ Kalau saranan Rafizi ini didengar oleh pihak berkenaan dan tindakan disusul ? rakyat akan berpeluang menikmati sedikit kalau tidak banyak pun 'penurunan' harga barangan yg kian mencacak naik hari demi hari?
 




Harakah wakili siapa?
Kah Kah Kah !
          PAS bertutur wakili siapa? 
          Umnuuuuuuuuu?

Gantung Kit Siang 
- BN Dakwa MP PAS Undi Sokong


Bagaimana yang ini?
Siapa Kamjat? Siapa Bohong?


Foto Ihsan -  KELAB GREENBOC
Gambar: Ahli-ahli Parlimen PAS yang tidak hadir/tak mengundi di Dewan Rakyat hari ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, semua ahli PAS yang hadir hari ini mengundi menentang usul menggantung Lim. 
"Prosiding hari ini adalah salah dari segi fakta dan undang-undang. Atas dasar itu, kami (wakil rakyat PAS) yang ada dalam Dewan hari ini menyokong menolak usul penggantungan itu. 


"Bagi kami isu besar sekali adalah isu negara, bukan penghinaan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen bersama-sama dengan semua pembangkang..KELAB GREENBOC
_____________

Ulasan dari GBKELAB GREENBOC  )
Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan tidak bercakap benar mengenai pengundian menentang usul penggantungan Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang dari Parlimen. 

Majoriti ahli parlimen PAS tidak hadir atau tidak berada di dalam dewan rakyat sewaktu pengundian dijalankan. Cuma tiga yang hadir iaitu Takiyuddin sendiri, Idris Ahmad dan Mahfuz Omar. 
Manakala 7 orang lagi dari PAS tidak hadir atau tidak berada di dalam dewan rakyat. Mereka adalah Haji Abdul Hadi Awang (Marang), Nik Abduh Nik Abd Aziz (Pasir Mas), Nasruddin Hassan Tantawi (Temerloh), Che Rosli Che Mat (Hulu Langat), Ahmad Marzuk Shaary (Bachok), Izani bin Hussin (Pengkalan Chepa) dan Mohd Khairuddin bin Aman Razali (Kuala Nerus). 

Dilaporkan bahawa Nik Abduh, Nasruddin Hassan Tantawi dan Mohd Khairuddin hadir di parlimen tetapi berada di cafe sewaktu pengundian dijalankan. 

Lansung tidak bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas mereka sebagai wakil rakyat. 

Layan Video ini bro !


Lim Kit Siang: Saya Adalah Mangsa Terbaru Daripada Penyakit "1MDB"
Published on Oct 22, 2015Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang hari ini digantung selama 6 bulan daripada Dewan Rakyat selepas usul yang dibentangkan Datuk Seri Azalina Othman Said diluluskan majoriti ahli Parlimen hari ini. 
Lim semasa berhujah mempertahankan dirinya berkata usul yang dibawa merupakan satu penghinaan kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat dan Parlimen kerana beliau hanya bersuara mewakili rakyat membabitkan isu berkepentingan umum.
"Saya tidak pernah rasa begitu sedih, bukan kerana saya akan digantung, tetapi kerana apa yang berlaku hari ini satu penghinaan kepada Yang Dipertua dan Parlimen ini.
"Ini menunjukkan begitu cetek dan jahil ahli Parlimen hari ini. Biarlah penggantungan saya ini dijadikan sebagai pengajaran kepada rakyat supaya tidak mengundi lagi kerajaan Barisan Nasional," katanya..
mediarakyat TV

******

Kit Siang kena 6 bulan bro !
Puaslah kot 'hati' depa-depa tu ? Kah kah Kah
Apa yg disuarakan oleh GREENBOC  itu, lebih kuat 'thiqahnya' bro ! lebih jelas untuk diyakini seperti apa yg dimuat naik di 'screenshot'
Dr Asyraf Wajdi Dusuki di atas, hingga Umno pun berterima kasih bro ! Itu sebenarnya 'kaler' PAS sekarang bro ! Baik PAS jadi Umno laa senang...tak payah lagi akui dia tu pembangkang? Kah Kah Kah




KUALA LUMPUR: Pengantungan Ahli Parlimen Gelang Patah-DAP, Lim Kit Siang daripada menghadiri Persidangan Dewan Rakyat dilihat sebagai satu usaha terbaru kerajaan untuk menutup mulut mana-mana pihak yang ingin mempersoalkan skandal 1MDB.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata ia jelas apabila Kit Siang digantung hanya kerana mempersoalkan tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menangguhkan mesyuarat Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

“Kit Siang menjadi mangsa terbaru apabila tindakan kerajaan ini menunjukkan bahawa isu 1MDB tak sesiapa boleh sentuh atau menyoal..More ››

Usul undi tidak percaya hanya sia-sia – Pas


Usul undi tidak percaya terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak di Parlimen mungkin menjadi sia-sia kerana tiada kesepakatan antara parti pembangkang.
Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, Pas langsung tidak dirujuk mahupun dimaklumkan oleh parti pembangkang lain berhubung rancangan membawa usul berkenaan ke Parlimen sebelum ini.

“Kalau tak ada persediaan yang baik, tiada perbincangan, tiada kata sepakat, maka usul itu akan jadi usul biasa sahajalah. Sebab itu usul ini tak boleh buat main-main macam tu,” katanya yang dipetik daripada Bernama..Via FMT


*********
PAS seropa ludah ke langit bro !
sendiri terima 'ludah sendiri' !
depa cepat2 gabuih ! 
baunya dan kotornya tetap melekat bro !
sapa yg main kongkalikong? Cuba nafikan apa
yang Dr Asyraf WD tulis kat atas tu?
Tok sah jadi 'burung kakak tua' yg benjol di jendela? bro !
tengok orang 'susah'?..terus berbunyi !
Nenek sudah tua? giginya pun dah tinggal dua ! 
letchum, letchum, letchum oh laa laaa...
Kah Kah Kah


sumber utama 
Malaysia Instinct
dan pelbagai sumber lain


Comments

  1. Men Cari ERTI...Men Cari MAKNA
    Apakah "Makna"...HARTA Dunia?
    HARTA lah Punca...Segala SENGKETA
    HARTA Ber-JUTA..."Meng-Goncangkan" DADA!?


    Ber-JUTA di Umpan...Ber Debar Ber GONCANG
    Di Dalam DADA...TUHAN dah Tiada
    Segala "PRINSIP"...AMANAH pon Hilang
    Lidah pon Ber CABANG...Mem Fitnah Ber DUSTA

    "Wa-SYARIK-hum-Fil-AMWAL"...Firman Yg"ESA
    HARTA lah Punca...SYIRIK dan Murtad
    HARTA "Mengikat"...Jiwa Ter SIKSA
    Kerana HARTA..."Ter-Paksa" di BUAT?


    Kerana HARTA..."Arahan" di LAKSANA
    Ber Juta-JUTA...Sudah di TELAN
    U-Turn PONTENG...Fitnah Dan AUTA
    Bukti "Men-TAATI"..."Arahan" TUAN???


    Berapa JUTA...Ghonimah di "UMPAN"
    Semua "BUKTI"...Di "Tangan" TUAN???
    TAK Akan BERANI...Melawan "ARAHAN"
    Walau pon Ter PAKSA...Ber-Akidah SYAITAN!?





    "Wa-SYARIK-hum-Fil-AMWAL"...Wahyu Yg"ESA
    Bahaya nya HARTA...Men-SYIRIK-kan Manusia
    Apabila SYIRIK...MURTAD lah Segala nya
    Tunggang TERBALIK...Rosak BINASA



    Wahai Sahabat...Sahabat BUDIMAN
    Jangan lah Se SEKALI.. Ber Tuhankan HARTA
    Jadikan lah AMANAH...Se Indah7-Ke-CINTA-an
    Kelak HARTA...Kan Datang "Meng-HAMBA"....



    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?