UMNO-BN Dan PAS Bukan Lagi Pilihan Rakyat - Video

Umno BN dan sekutu ketatnya PAS bukan lagi pilihan rakyat yang mahukan perubahan besar menjelang PRU14 pada 9hb May 2018 ini bro! Bukti cukup jelas lagi terang benderang. Hanya walauns &  macai Umno saja lagi yang tidur lena dibuai janji demi janji dari pemimpin mereka? 

Sokongan padu sekarang ini beralih kepada PH. Pakatan ini (PH) adalah 'Pakatan Rakyat' yang baru 'menggantikan' PR sebelum ianya terkubur dek kerana 'ada' parti 'parasit' dalam PR dulu yang mahu sangat bersenandung' dengan UMNO? KAHKAH. Sekarang ini PAS sentiasa canang sana sini kata dia amalkan siasah 'matang dan sejahtera'? Sejahtera nak mai celah mana wahai Lebai?

Ketiga-tiga mereka kini senjata baru untuk menangkan PH.

DS Rais Yatim, DS Rafidah Aziz dan Tun Daim Zainudin adalah bekas menteri2 dari UMNO suatu ketika dulu di era Tun Mahathir. Tetapi kini mereka bertiga tidak lagi bersama UMNO-BN. Kenapa? Tentu ada sebabnya bro ! Ini kerana mereka turut turun berkempen  pilihan raya umum ke 14 yang bakal meranapkan Barisan Nasional (BN). 

Daim Zainudin turun ke Pendang Kedah semalam dan menyeru pengundi di sana mengundi PH. Semasa penamaan calon, bekas menteri kabinet Rais Yatim turun dan dilihat bersama penyokong PH. Semalam Rafidah Aziz, seorang lagi bekas menteri yang ber pengaruh membuat kenyataan panjang meminta orang ramai mengundi PH dalam pilihan raya ini..| Baca Lagi Di Sini. & Sini .

| Pemimpin lama macam Rais Yatim, Rafidah dan Daim sebagai contoh sudah TIDAK SUDI lagi dengan UMNO sekarang. Kalau mereka yang pernah menjadi 'orang besau' kerajaan pun menolak Umno dan BN, rakyat takkan nak ikut bontot Lebai2 PAS yang kemaruk 'dedak' dengan Umno lagi? Hanya walauns tak cerdik saja lagi yang boleh duk menongkoi sokong Umno ! Ehem ! Ada apa ke yang belum selesai? yang perlu dibereskan? KahKahKah

HUJAN PUN
SESAK PADANG JUGA.
Gelombang PH membadai Titiwangsa 
Walaupun hujan, orang ramai tetap setia mengikuti ceramah PH di Titiwangsa malam tadi.
Tiada kerusi kosong bukan halangan untuk mereka duduk bersila di atas padang permainan Blok E Desa Pandan yang basah.Itu suasana sambutan hangat masyarakat setempat meskipun hujan agak lebat ketika berlangsungnya Ceramah Mega Parlimen Titiwangsa malam tadi.

Lebih 5,000 hadirin segenap usia tidak berganjak. Tempoh lagi lapan hari untuk membuang undi menyaksikan rakyat teruja menantikan giliran pimpinan tertingi Pakatan Harapan (PH) berucap. Untuk rekod, P119 Titiwangsa terdiri daripada 70.48 peratus pengundi Melayu, Cina 17.31 peratus dan India (9.42 peratus) dan lain-lain 2.79 peratus. Kerusi majoriti Melayu ini dan Parlimen Setiawangsa merupakan dua kerusi yang dikuasai BN di Wilayah Persekutuan manakala lima kerusi dimenangi DAP dan empat lagi PKR.
Persempadanan semula yang digunakan pada PRU-14 ini menyaksikan pengundi Cina dari Titiwangsa dipindahkan ke P117 Segambut.. | Baca Sini.

GELOMBANG PANDAN

Hujan tidak halang kehadiran penyokong luar biasa di Desa Pandan | Baca Sini

Dianggarkan kehadiran malam tadi  oleh penganjur  4,000 orang yang berkumpul di Tapak Padang Permainan Blok E Flat Desa Pandan  di bawah Parlimen Titiwangsa.

Ia adalah ceramah mega dalam jadual kempen memperkenalkan Pakatan Harapan daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Rina Mohd Harun.

Rina dalam ucapannya berkata, tersebar berita palsu yang mengatakan ceramah yang diadakan di Desa Pandan dibayar RM150
seorang untuk hadir siri ceramah kempen pilihan raya itu.

“Fitnah sudah tersebar mengatakan ceramah di flat Desa Pandan ada makan dan minum serta alaun RM150 setiap seorang.

“Sedangkan ramai yang hadir atas kerelaan sendiri untuk bersama Pakatan Harapan,” ujarnya.


JOHOR BANGKIT
Orang ramai bersorak tanda sokongan pada sebuah program ceramah Liew Chin Tong di Ayer Hitam, malam tadi.
Calon PH Liew Chin Tong berkongsi papan tanda kempen dengan Dr Mahathir Mohamad . .
 JOHOR BANGKIT
Liew Chin Tong calon HARAPAN di Ayer Hitam

Parlimen Ayer Hitam
Calon PH - Liew Chin Tong - Pengerusi DAP Johor
Calon BN - DS Wee Ka Siong - Timbalan Presiden MCA

Apa kata mereka?


“Tetapi sekarang tidak suka dia punya bos,” katanya, sambil menambah yang dia “bukan tidak suka BN”.

“Dengan Wee kita tidak ada masalah. Tapi kalau undi Wee sama dengan undi Najib,” katanya.

Chan juga tidak mempunyai masalah sekiranya Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad kembali menjadi perdana menteri.

“Semasa Dr Mahathir jadi perdana menteri, wang Malaysia tidak jatuh macam sekarang. Sekarang tukar duit ringgit kepada dolar di Singapura juga sudah sikit,” katanya.

Suri rumah, Jo Anne, 38, pula memberi alasan kos sara hidup dan bantahannya terhadap cukai barangan dan perkhidmatan (GST) untuk tidak memangkah pada petak BN pada 9 Mei nanti.

Jo Anne berkata beliau masih ingat pembangunan pesat di bawah era Dr Mahathir.

Seorang lagi peniaga Cina yang ditemui di pusat bandar di sini turut memberikan alasan kos sara hidup untuk menyokong PH.
“Kita kali ini bagi ubah kerajaan. Rakyat sekarang susah, dengan GST. Jika PH tidak bagus, kita tukar balik tidak ada masalah.

“Saya juga tidak kisah kalau calon itu Melayu, asalkan bukan BN. Saya juga undi PAS dulu,” katanya. | Masdar .

MELAKA
SEMAKIN TERBUKA 

Daim, Rafidah sertai Dr M di Melaka Jumaat ini. Selepas itu gerak gempur Pakatan Harapan masih berbaki sehari dua sebelum semua akan turun mengundi pada Rabu 9/5/2014. Bila orang-orang lama  bertiga ini sudah bercerai kasih dengan UMNO? Maka saat manis untuk suatu perubahan besar sudah tidak dapat disekat-sekat lagi bro! Jumaat ini mereka akan 'menggempur' Melaka. 

Rafidah yang dikenali sebagai 'wanita besi' memang lantang mengkritik kerajaan terutama berkaitan skandal 1MDB. Daim pula yang lebih berdiam diri membuat kejutan dengan menyertai kempen HARAPAN sejak dua hari lalu..|| SINI

HaHaHa Kali ini lautan manusia pasti melimpah. Tun M adalah pencetus kpd kebangkitan rakyat. Ini buatkan Umno-BN dan PAS sebagai rakan sekutu UMNO tidur tak nyenyak bro! Al-Maklumlah PAS pernah 'melamar' Tun M sertai PAS. Tun menolak malah Tun terus 'melibas' balik PAS kerana menyokong 'kleptokrasi' ! Sejak dari itu PAS terus 'menyerang' Tun M bagai nak rak? KAHKAH KAH 

Kini rakyat di Melaka semakin terbuka dan sekali lagi akan seiring dgn lain2 negeri meneruskan kebangkitan rakyat sebagai tsunami rakyat berbilang kaum dan sejarah besar Insya' Allah akan melakar sejarah pada 9 Mei nanti. Doakan !  

PUTRAJAYA
SEMAKIN BAHAYA? 
TSUNAMI RAKYAT TERKINI

Ribuan sambut Mahathir, Nik Omar di Putrajaya
Sejumlah 4,000 hadirin memenuhi kawasan tempat letak kereta Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin di Putrajaya malam ini bagi menghadiri Ceramah Kebangkitan Rakyat yang menampilkan dua tumpuan utama kempen setakat ini - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Nik Omar Nik Abdul Aziz. 


Putrajaya | Padang letak kereta Masjid Tuanku Mizan, Putrajaya penuh sesak dengan manusia malam ini.

Lautan manusia di ceramah PH di Putrajaya.

Penuh sesak…gambaran kehadiran ceramah Jelajah PH dari Masjid Tuanku Mizan Putrajaya 

Pecah rekod penonton siaran langsung. Pecah rekod: 62,000 ikuti siaran langsung Jelajah PH Putrajaya. | Kehadiran Nik Omar Nik Aziz dan Tun Mahathir menjadikan Putrajaya penuh dengan limpahan manusia. ini suatu petanda yang cukup merangsang untuk PRU14 ini bro ! Sama-sama doakan kemenangan PH.
 

Rakyat kian bersemangat untuk melihat perubahan 'total' pada PRU14 ini. Di Ceramah PH di Putrajaya, seorang wanita separuh umur yang enggan dinamakan pula berkata datang dari Perak bersama anaknya, seorang anggota polis.

"Anak sulung saya berkerja dengan Perbadanan Putrajaya, jadi kami bermalam di rumahnya di sini," katanya.

Kebanyakan kakitangan awam biasanya takut untuk menghadiri himpunan anjuran pembangkang kerana berisiko dikenakan tindakan disiplin.

Tetapi tidak bagi pegawai imigresen, Yusof Yahya. "Saya tidak peduli lagi, saya pun akan pencen tahun depan," katanya yang berusia 59 tahun.

Membandingkan pentadbiran Mahathir dengan Datuk Seri Najib Razak, beliau berkata kakitangan awam pada era 1980-an dan 1990-an tidak terbeban dengan kos sara hidup dan GST.

"Harga petrol juga tidak mahal, ia terkawal," katanya. | Sumber 
Sumber 2
Tun M di Putrajaya.

KHULASAH

KAHKAHKAH | Lebai mola diserang senggugut hasil dari bangun nya rakyat dalam siri Jelajah Pakatan Harapan. Jelas dan terlalu terang yang PAS dan Lebai totok menyokong UMNO yang sekian kalinya di TOLAK rakyat. Nak jadi 'King maker' pun dah rasa sayup saja bila rakyat bangkit menolak PAS. Sebab itu Lebai ber 'mimpi' yang bukan-bukan bro? Patutnya cerita ceritet mimpi begini, Lebai simpanlah sendiri, tak payah hebah heboh satu Malaya bro !

Begitu juga PAS tidak lagi menjadi pilihan rakyat. Itu sebenarnya yang lebai cukup bimbang. Hati dan Budi PAS akan terkesan nanti kiranya Pakatan Harapan menduduki Putrajaya Insya' Allah. Masa itu lebai coba melilit membelit untuk menyertai HARAPAN. Dan rasanya impian PAS dan lebai akan di tolak. Buaya tidak akan mati dua kali bro !. 

Bila PAS bertanding dengan kerusi yang begitu banyak, sudah sah hanya untuk pecahkan undi PH saja. Ini akan berikan kredit dan kelebihan kepada UMNO-BN dengan 'niat' PAS yang tersirat itu bagi menafikan Pakatan Harapan daripada berkuasa.

Jadi bro ! Kini sudah terbukti, kemungkinan besar Pas akan bergabung dengan Umno selepas PRU nanti. Maka sia2 sahaja undi untuk Pas dalam PRU14 kali ini kerana jika berlaku pecah undi di antara PH & Pas, maka BN akan mendapat kemenangan mudah PRU kali ini. Makanya, Undi Pas = Undi Umno. 

Maka Gelombang rakyat untuk PRU14 ini begitu jauh bezanya dengan pru sebelum ini bro ! kali ini 'aura' Mahathir dan orang-orang lama seperti Daim, Rais Yatim, Rafidah Aziz datang dengan tiba-tiba menjelang hampir hari membuang undi pada Rabu 9/5/2014 ini. Mereka turut membantu menaikan semangat rakyat untuk menolak Umno dan BN serta PAS yang hanya jadi 'Pak Yit' untuk UMNO-BN untuk terus mendominasikan penguasaan mereka. Maka PAS akan terus 'HiduP' kiranya UMNO kembali ber kuasa?  


Mat Tanjong at 4/5/2018. 3.31am


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?