Cara Pas menipu, Pengkritik PAS kena label - Video

PAS Menipu? Takkan Lebai nak menipu? Lebai kalo menipu? Bukan sembarangan beb ! Sungguh punya tipu bro ! Kaw punya tipu? KAHKAHKAH


Ini class punya tipu. Timbalan Menteri Besar Kelantan ini dah dua kali 'Berjanji' Bro ! Pertama dulu dia janjikan pemberian BR1M bernilai RM2,500 jika beliau menjadi Perdana Menteri sini. Janji ke duanya lagi 'daring' bro ! Lebai nak berikan cuti selama dua tahun kepada ibu-ibu yang bersalin dan melahirkan anak Malaysiakini. Semuanya bergantung kiranya beliau jadi dan dilantik sebagai PM?

Inikah Cara Pas Menipu & mengkhayalkan walauns & orangramai? Kasian walauns PAS bro! Boleh percaya ke janji lebai ini? 



PAS Tipu Pengundi Bila Sebut Nak 
Jadi King Maker - Ucapan Dato mahfuz Omar, 
Ahli Parlimen Pokok Sena


CALON PAS NON MUSLIM 

: PAS PERMAINKAN AL-QURAN 

Calonkan bukan Islam tak jadi salah bro ! Tapi puak Lebai 'parti suci' dulu tu (Baca PAS) permainkan tafsiran ayat Quran yang selama ini mereka menganggap haram memilih Non Muslim sebagai pemimpin.  "Depa (mereka) dok play ayat quran haram pilih kafir sbg auliya. Last2 angkat kafir jugak", Kata sorang netizen bro !   Berpegang dengan analogi yang pernah dibuat oleh Presiden PAS, bahawa melantik pemimpin ini sama seperti melantik imam solat. Justeru, seorang netizen menganggap ganjil dengan tindakan PAS angkat Non Muslim sebagai calon dalam PRU kali ini. 

 "Baguslah makmum Islam pilih imam Bukan Islam?", Soal Samsudin Abd Jalil. Malahan, ada sebilangan Netizen yang masih ingat lagi bahawa dalam ceramah PAS di era dahulu menuduh UMNO sebagai kafir, antara hujahnya bahawa UMNO berkawan dengan MCA dan MIC yang mereka tidak beragama Islam. 

"Dulu ckp UMNO dan BN parti org kafir sbb bercampur dgn org kafir.. Skrg dh kne suap dedak / duit. Bergabung pulak dgn BN, calon pun ambik yg bukan islam. Makin teruk dh PAS ni. Kat parlimen.. calon2 diowg Nk berhujah pun xreti.. Cara berckp mcm ckp2 kedai kopi. Ckp xde bukti dan usul. Xde calon yg berkualiti dh skrg", tulis Nur Nadhirah..| Baca lagi Di Sini |

|| Ternyata PAS terkena dengan "Fatwa" yang mereka perkenalkan sendiri. Tidak hairan, ramai Netizen anggap PAS adalah parti yang peralatkan agama, bukan beramal dengan agama sangat?. 

 "Nak cakap ekonomi, pemimpin PAS bodoh ekonomi. 

 "Nak cakap agama, pemimpin PAS cakap agama tak ada fakta. Nak lawan MAZA dan Rozaimi pun tak mampu. 

 "Jadi, cara terbaik untuk PAS, peralatkan agama untuk terus hidup"?.. KAHKAHKAH


SAPA KRITIK PA$?
SIAP KAU DILABEL !
Dr. Maza Mufti Perlis pun kena label dengan PA$ bro! Walauns dan Lebai kata Dr. Maza adalah 'Pembenci' Tegar PAS !




Mufti Perlis dahului senarai dilabel ‘pembenci tegar Pas’ 

Laman kumpulan Facebook penyokong tegar Pas, Buletin Istiqomah menyelar tujuh ahli akademik yang sebelum ini mengkritik parti tersebut sebagai golongan ‘pembenci tegar Pas’.
Menduduki senarai teratas adalah Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin diikuti pensyarah fekah dan usul fiqh, Dr Rozaimi Ramle dan jurulatih debat Qatar Foundation, Ustaz Salman Ali.

Turut disenarai penganalisis Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal; Pengarah Akademik Yayasan Pendidikan Khalifah, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil dan penceramah Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary.

Tidak ketinggalan ‘disenaraihitam’ oleh penyokong Pas menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) ini Pensyarah politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Datuk Dr Agus Mohammad Yusoff.

“Senarai di atas itu adalah golongan pembenci tegar Pas. Anda hanya membuang masa anda, tenaga anda di Page mereka. 

“Jika anda ingin mengkritik kenyataan mereka, buat posting baru secara baik, snap shot sahaja posting mereka dan kritik satu persatu secara ilmiah kenyataan mereka.

“Kita tahu kecerdikan mereka selaku ahli akademik yang bertitle Dr menjadi tumpul apabia mereka memberikan kenyataan mengenai Pas disebabkan mereka sudah membenci Pas,” dakwa pentadbir kumpulan itu yang diikuti lebih 200,000 pengguna media sosial itu.. | sumber


|| Lebai Besar ke Lebai Kecik dalam PA$ tu manalah mahu dengar orang nasihat dan beri teguran membina bro. Dia borong semacam je. Kalo orang biasa tu yang kritik. Lebai langsung tak heran macam blogger seperti aku nih? Kahkahkah. 

Tapi yang kritik PAS tu bukan calang2 orang seumpama Dr. Asri Zainal Abdidin yang berjawatan sebagai mufti pula? Bukan depa para lebai kelarah ini nak ambil iktibar dari hasil tulisan mereka? Malah terus dilabel sebagai pembenci PAS? 

Tentulah ada signifikan dan wajarannyanya para ilmuan ini terus mengkritik PA$? Antaranya Lebai PAS bersikap terus menerus membantu untuk kemenangan UMNO-BN di PRU14 ini. Itu yang Lebai tak boleh terima? KahKahKah.  

PAS perlu merehatkan diri dan merawat diri, tidak memecahkan undi rakyat demi menunaikan kewajiban menjatuhkan kezaliman BN. Itu yang kebanyakan netizen berbulu dengan PAS bro ! 

 Pas juga menjadi faktor pemecah undi untuk tujuan yang syar’i ini maka Pas dan pengundinya adalah salah dan berdosa!. Jadinya PAS, Lebai dan Walaunsnya dikira menipu diri.



Catatan Mat Tanjong at 12.30pm 29/4/2018


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video