PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Terbaru kata penganalisis, Pas semakin terpinggir, ahli semakin keliru sini. Bila ahli keliru maknanya pengisian dan fikrah yang hendak diketengahkan oleh pimpinan kecil dan besar Pas tidak sampai ke akar umbi dan kalau pun sampai, berlaku penyimpangan akliah dan fikrah hasil dari pelbagai yang hendak disumbat oleh pemimpinnya dengan berbagai isu yang kontroversi seperti isu Syiah umpamanya! 

Isu syi'ah ini cukup mencabar bro ! kalau silap ditangani, PA$ boleh terkoyak rabak !! Pas memang pun dah terkoyak sakan bro ! Dah bercerabiaq pun ! Kah Kah Kah.

Itu tak kira isu PA$ di Selangor, Kelantan dan di - Terengganu sini. Bukan main sombong lagi PA$ nampaknya? Kesombongan ini akan ada titik nokhtahnya. Bersabar.


Presiden Pas menimbulkan kekeliruan di kalangan penyokong tegar mereka dalam isu kunjungan ke Iran, kata Dr Bridget Welsh.
PA$ makin terbelit dengan pelbagai isu yang amat mengelirukan wala'unggas mereka sendiri, ahli bercempera tak ketahuan hala, tak tau mana nak di tuju dan ditala?, semua dah jadi dalca, ada ubi, ada kas-kas & marakas, walaun besar berhempas pulas betulkan semula sambil duk ejas akalan terlepas dari Tok Sidangnya yang berhempas pulas, kerana cakapnya senantiasa terlepas bebas tetapi banyak yang terbabas. Kah kah Kah

Cakap2 yang terbabas itulah memeningkan segala anak buah dan ahli Pas sendiri. Makin ditampan makinlah lenjan. Cakap Tok Sidang dan pimpinan mereka makin terkoyak dan terselak. 

Lahirlah dan jelaslah segala sifat pembohongan mereka. PA$ kata, Amanah jadi 'penyapu' untuk bersihkan imej DAP sini ? Pada hal mereka, PA$ laa yang jadi 'penyapu' untuk bersihkan imej Umno yang sama terkoyak macam PA$ tu ! PA$ jadi penyapu untuk bersihkan 1MDB, PA$ juga jadi penyapu untuk tidak bercakap isu pemborosan pemimpin Umno dan suku sakat mereka dan seumpamanaya. Segalanya yang 'tidak enak' pada Umno di mata rakyat..PA$ akan cepat-cepat ambil 'penyapu' lalu segera berkerja 'menyapu' bersih 'kotoran' maknawi dalam Umno tadi !

Kah Kah Kah
 
Pas kini terpinggir dari arus perdana politik, dakwa Hisomuddin Bakar
Mahfuz
Perleceh Parti Sendiri.
Pas 'makan keliling', kata Mahfuz
Mahfuz Omar
Strategi Pas yang cuba 'makan keliling' akan menyebabkan parti Islam itu dianggap sebagai parti yang oportunis, tidak berprinsip dan tidak boleh dipercayai, kata ahli parlimen Pokok Sena dari Pas, Datuk Mahfuz Omar..Beliau berkata, rakyat dan ahli Pas akan menjarakkan diri daripada parti itu apabila menyedari Pas hanya mahukan undi mereka untuk dijadikan 'alat tawar menawar' dengan mana-mana pakatan politik yang menang > Baca Sini .

Hang nie kok mana Mahfuz? Awat duk peleceh parti hang seniri tu? Dah habis pikiaq ke? Kah Kah Kah.

Begitulah Mahfuz dia tarak heran kat sapa pun, tok sidang ke sapa ke? kalo tak kena dia hantam. dia taruh tiga tengah dua. Nak pecat 'aku'? sampai laa Pas tarik gear gostan bro ! Mahfuz ni laa satu2nya puak progresif yang tertonggoq lagi dalam Pas, Mahfuz nie jenis rebuih tak hempuk. Kalau buah, jenis mankaq punya, bukan boleh makan pun..habis sangat buat seghawa...kah kah kah

Dalam dia duk kata Pas tak ada prinsip, tak boleh dipercayai? Dia sendiri masih duduk kekal selesa dalam PAS..Sikit punya sighuu ke? Inilah yang dikatakan PAS makin karut marut, makin kalut jadinya..Anak buah seniri tibai..Mak Pak boleh buat sadin jer ! Kah Kah Kah

PAS nie..Makan keliling pun ya, tibai keliling pun ya! Bangang, bengang keliling pun ya, sasau sighu keliling pun ya bro ! Inilah karut marut Pas yang tengah kalut tu, pasai nie laa Mahfuz sendiri hantam dan peleceh PAS bro ! Makinlah terkoyak PA$ tu..Kah Kah Kah

'MemBontot' 
Umno ke London
Kehadiran pemimpin Pas dalam program anjuran Umno di London menguatkan lagi tanggapan k/samapolitik kedua dua parti itu menjelangPRU14.
Terbang ke London 
Bukan untuk menghantar surat saman Pas ber hubung isu laporan portal Sarawak Report tetapi rupa-rupa nya makan angin dengan menteri Umno-BN..Itu antara reaksi netizen selepas tersebarnya gambar seorang pemimpin Pas bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom di media sosial dalam satu program anjuran pertubuhan di bawah Umno, Badan Perhubungan Negara United Kingdom (BPN UK). ~baca sini bro .

Wala'uns makin sighu dan keliru dengan sikap pimpinan Pas ini. Karut semua nie? Ulamak setia Umno mana pergi? Kah Kah Kah

Apa yang
PAS Kalut? 


PAS sebenarnya buat-buat kalut saja bro ! Kah Kah kah..PAS buat2 kalut nak saman Srawak Report yg tidak pernah bersungguh pasai dakwaan RM90J itu, macam2 kenyataan pimpinanya dan sampai sekarang bayang pun tak nampak? Gendang bukan main lagi depa palu, pekak telinga duk dengar nak saman SR ! Dah terkoyak kut? takut nampak batu?

Apa sudah jadi dengan ancaman Pas keatas Clare Rewcastle Brown, editor Sarawak Report yang tuduh Hj Hadi terima RM90 juta dari PM Najib?..
Rakyat ada persepsinya sendiri, kalo Pas terus ber sikap pasif dan hanya buat2 kalut pasai dakwaan SR ini, jangan marah kalo rakyat beranggapan tuduhan SR itu ada asasnya dan benarnya bahawa dakwaan SR sememangnya dipercayai ramai? !!!!!.

Kesamaran 
dan Kalutnya Politik PAS

Apa kesannya, hasilnya ini?Kesannya samar samar gitu. Umno dan PAS bergandingan
dan berkongsi pentas  pada
Himpunan Solidariti Ummah
Untuk Rohingya.
-foto BERNAMA

Inilah duduknya karut marut dalam PA$ tu bro ! Tak tahu apa sebenarnya yang jadi pegangan depa? Semua dah terkoyak ! dah meghecha karbata, pakat jadi walaunta lapaq ayaq. Wala'unggas pakat jadi dol habis.

Kesamaran 2
Apa makna semua ini? 
Pas, Bersatu jalin kerjasama?
Ahmad Fakhruddin
(tiga, kanan) bersama
sebahagian
pimpinan Pas Kedah


Sinar Harian

Apa makna semua ini bila PA$+Bersatu sepentas? Bersatu telah pun menyertai Pakatan Harapan yang tiada PA$ di dalamnya. Bersatu main kayu tiga macam PA$ juga ke? Makan keliling juga ke? Sebab tu sekarang Bersatu pun dah terkoyak juga. 

Makin menarik politik pembangkang nie bro ! PPBM sedang dalam proses cari identiti agaknya? Kenapa pimpinan Bersatu  begitu dambakan PA$ yang telah, sedang dan terkoyak di sana sini sekarang? Cakap-cakap pimpinan PA$ langsung tak boleh nak pakai bro ! berbelit macam ulaq gabuk kena bedal?Tau tau Bersatu boleh terliur, tergiurkan si tua PA$ nih? sini. Orang dah menyampah habis kat PA$, dia Bersatu nak pi kutip nak buat 'azimat' apa lagi? Kah Kah Kah

Ini pun satu lagi bro ! PKR itu adalah komponen PH.PA$ sendiri menolak untuk kerjasama dalam satupakatan? Kenapa? TC nie ketegaq sangat? Apa sangatPA$ tu? Ramai dah menolak PA$ dan TC ini masih terhegeh sepentas dgn PA$? Apa dia takut kalah di Batu ke? PA$ dah terkoyaklah bro ! 'batu' PA$ pun dahterjulur keluar, dah terkoyak pun ! Bagi Amanah laatanding di Batu lawan PA$ kalo dah takut kalah !! KAH KAH KAH

Malaysian Access


Tian Chua takut kalah tanpa PAS?
AMANAH sedia tanding di Batu

Published on Dec 11, 2016
Ketua Pemuda AMANAH Mohd
Sany Hamzah memberitahu, parti
 itu bersedia bertanding
di Parlimen Batu sekiranya anggota
parlimen kawasan tersebut Tian Chua
takut untuk kalah pada
pilihan raya umum akan datang.

Ini kerana, Sany mendakwa 
Naib Presiden PKR itu pernah
mengeluarkan kenyataan bahawa
Pakatan Harapan tidak boleh menang
pada pilihan raya umum tanpa PAS.,.
KiniTV

PA$ makin Kalut
Mau Campur urusan AMANAH pula !

 Pa$ sebenarnya curi kerusi PKR- Amanah
Tuduh orang tak Amanah, PA$ sebenarnya 
yg tak Amanah..
LAGI MAU TIPU KE?

| "Isu curi kerusi ni bukan kerja Amanah tetapi 
yang pasti ialah Pas apabila bertanding di tujuh kerusi PKR dalam pilihan raya umum (PRU) yang lepas walaupun selepas perjanjian bersama. Jadi siapa yang sebenarnya yang tidak amanah?" soal Pengerusi Amanah Selangor Ir Izham Hashim. Begitulah PA$ yang sedang terkoyak sana sini, bercakap pun dah tak ketahuan hala lagi bro ! PA$ yang balaih 'curi' kerusi PKR, Amanah pulak dia jadikan sasaran> Ada akai ke? Kah kah kahKlik FMT di bawah tu bro ! 

FMT

PAS Pengkhianat Sebenar!

Hoii Lebai kelarah...
nak bohong pun biarlah orang ramai tak tahu!

Dengan fakta lengkap Saifuddin Nasution - vid kat bawah, menelanjangkan wajah buruk PA$ dan siapa Hadi yang sebenarnya? nampak sangat PA$ pembohong tegar sekarang ini bro ! Perangai huduh, ropa pun buruk PA$ sekarang ini. Tak tahu malu pula, boleh duk menongkoi lagi di Selangor tu ! Siapa tikam siapa? soal PKR kepada PAS.Jawab lebai jawab, jangan duk gagap! ~ baca sini bro!) Kah Kah Kah.

PAS Telah Khianat PKR dan
Pakatan Rakyat
dalam PRU 2013
Saifuddin Nasution pada September lalu, menyifatkan bahawa PKR lebih terkesan dengan pengkhianatan yang dilakukan Pas terhadap parti itu. Kenyataan itu dipercayai dikeluarkan selepas Pas sering mengatakan bahawa parti itu dikhianati PKR meskipun masih menjadi rakan tahaluf siyasi di Selangor. 

PA$ sengaja buat kalut
Perigi Buta penuh sampah

Kalut 1
Exco Pas Selangor 
nafi mahu letak jawatan



Pas menafikan desas-desus tiga ahli
Exco Selangor itu akan meletak jawatan
pada hujung tahun lalui ekoran beberapa
kenyataan pemimpin PKR yang banyak
melemparkan tuduhan tidak berasas
kepada parti itu?
Kah Kah Kah tidak berasas ? Fulusiapunya pasai ? semua tidak berasas ! KahKah Kah Kah
Malaysia Dateline

Bila PA$ dengar Rafizi akan siasat skandal
balak kat Kelantan, maka sekelian lebai
mengangkat jubah masing2 memaki hamun Rafizi.
Habis segala hadith dan ayat dibacakan
untuk mengeji rafizi !

Memang macam itulah pas. Dia ada macam2
prinsip bergantung kpd keadaan sekeliling. Betullah kata
Mahfuz omar, PA$ nie jenis makan keliling !
Macam2 dalil diguna untuk justify dan ejas prinsip yg saling
bertentangan. Di Selangor Pas tidur sekelambu
dengan Dap & Amanah. Boleh pun.
Di Penang Pesuruhjaya Pas kekal dalam gomen Dap.
Boleh pun. Walaupun bercinta bagai nak rak dgn PKR
di Selangor, tapi bernafsu nak letak calon lawan Wan Azizah
di Permatang Pauh.


Di Kelantan & Terengganu Pas nak ambil balik
kerusi Pas (?) yg dipinjamkan (?) pada Pkr.
Dalam masa yg sama Dr Mahpodz dan Dr Zuhdi
sedang bermain mata dgn umno.
Malah Nasharuddin Mat Isa duduk dlm institusi yg
dibiayai kerajaan BN. Semua caca marba ini
dihalalkan demi politik matang & sejahtera.

Mengarut tahap gaban. Kpd Iskandar Samad & geng,
takkan anda semua tak menginsafi semua kekarutan
& kekalutan ini. Tiba masa utk anda semua menyedari
permainan ini & mengubah haluan demi kepentingan rakyat.
Tidak ada dalil yg menyokong kebencian Pas pada Amanah.
Lupakan dalil2 puak nik amar, nik abduh, nasruddin dan
sekutu2 cainya yg semuanya mengarut belaka. 
 

Kalut 
dan Karut 2
Pesuruhjaya PAS Selangor berkata Amanah jangan pula menyuruh parti lain berlawan dengan PAS kerana tidak berani berdepan dengan parti Islam itu pada pilihan raya umum. Pesuruhjaya PAS Selangor itu berkata apa yang penting ialah Amanah jangan pula menyuruh parti lain berlawan dengan PAS kerana tidak berani berdepan dengan parti Islam itu.

“Tetapi kalau betul hendak menggantikan PAS maka silakan bertanding melawan PAS,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. (sini) dan (sini)

Dia mola gabra bro ! Gabra pasai Amanah nak tanding semua kerusi Pas di Selangor. Iskandar! hang jangan ingat Amanah nak gejut saja. On paper Amanah akan tanding semua kerusi PA$. PKR dah sure tak masuk kacau, pasai selalunya Pas yang kaco kerusi PKR tu? sampai kerusi Permatang Pauh pun hangpa dah sound nak gamble kat situ? apa 2 penjuru? berapa penjuru pun PH aka lawan. Cuak ke?

Kah Kah Kah 


Kalut Marut 
PA$ vs Syi'ah

Adakah ini kenyataan yang benar ? Kalau tidak benar? Ertinya DUSTA !Adakah Hadi berdusta? Ini kes berat bro!Nilailah sendiri penafian dari KUIS olehketuanya sendiri Dr Yusof al-Qaradawi ! Tahulah siapa sebenarnya berdusta?Kah Kah Kah 
Begitulah PA$ ! Bila datang dari tubuh badan Tok Sudangnya, yang tersasar dan salah pun tetap diterima pakai oleh segalawalaunggas PA$ ! Nampak sangat PA$ terkoyak rabak dengan isu ini hanya kerana Tok Sidang bercanda mesra dgn Syiah   Bro ! Coba Mat Sabu bercanda macam Tok Sidang tu? Satu Malaya walaunggas akan'siat-siat' kan batang tubuh Mat Sabu tu.. Mat Sabu kalah di Pendang dulu pun pasaiwalaunggas bermainkan isu ini laa bro ! Kah kah kah
Tidak ada keizinan dari Kesatuan Ulama IslamSedunia (KUIS). JELAS. Usaha Taqrib antaraSunni-Syi'ah telah DITOLAK. JELAS.Jadi, apa yang Hadi nak tegakkan? Jelas dia cobaejas untuk 'halalkan' dia ke Tehran. Itu saja. 

 
Duduk perkara dah JELAS. PA$ nak kelentong apa lagi...? Page pun sudah dipadam...

Kata-kata Sendai
yang canda mesra Syi'ah

Duduk perkara dah JELAS. Tamkinat atawa pengukuhan mana yg bolehditerima? al-Qaradhawi ke atau yang ini?Lagi terang mahu bersuluh ke bro?Sapa dianie dalam ranking 'ulama donia'? PA$ makin terkoyak jadinya.Lihat dan baca baikbaik pandangan Dr. Soleh Al-Fauzan di bwhini. Apakah PA$ buta dengan alasan2 itu???

Syiah mencipta Syahadah sendiri
Syiah mencipta Azan sendiri..
Syiah mengubah serta menokok tambah ayat2 Quran..
Syiah mendakwa Al-Quran masih belum lengkap..

Syiah masih Islam lagi ker?
Gila ke apa nak iktiraf aqidah Syiah ni..?

Dulu Hadi kata jika kita tolak atau menambah satu huruf 
sekali pun dari ayat2 Allah maka Jatuh Kafir..
Syiah bukan saja menolak atau menambah satu Huruf dari 
ayat2 Allah tetapi mereka2 Ayat2 Allah..

Tang orang lain tolak satu huruf jatuh Kafir tang Syiah 
menokok tambah ayat2 Allah boleh pulak berfatwa iktiraf Syiah sebahagian dari Islam..

kesemua aliran dalam Mazhab Syiah mencela sahabat 
Rasulullah dan memanggil Saidatina Aishah sebagai betina Sundal dan Pelacur...

Syiah itu musuh yang nyata..
Syiah agama ciptaan Yahudi bagi merosakan akidah umat islam..

PAS lebih sayangkan Syiah dari Sahabat Rasululah saw dan isteri 
Baginda saw Saidatina Aishah ra..

Tak faham aku tentang Taqiyyah Ulama 
Politik mcm Haji Hadi ni.. 
Teuku Zacharyah Iskandar

Lagi
Mahu Ejaz Ke bro?
Duduk perkara dah JELAS. Ejas bro Ejas, hembuslah benangbasah tu, mana tau bila keringboleh pintal2 buat tangkai azimat! Kalo tak ejas nanti mengeluPA$.Kasian tengok wala'un kecik macam nie berhempas pulas petahan'kesilapan' ketua mereka. Kah Kah kah  
والله أعلم

Sisipan Maknawi



Sekarang
Kan Dah Kantoi?
Duduk perkara dah JELAS. Beranikah Setiausaha Agung PA$menggugurkan keahlian Tok Sidang?Perkara dah jelas. Ada berani ke Pak Tuan ?Itulah cakap tak siang siang tak mahu pandang? Kan dah terkoyak, dah terbelit? Kalo 'proceed' juga? Pak Tuan senirilah nanti boleh sakit. Dah kantoi laa tu !



Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

Bebal Punya PA$