Biarkan saja PA$ hanyut bersama Umno

Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik. Tunggu nak kerjasama? Pirahhhhh ! PA$ sekarang dah jadi perkakas Umno laa bro! tu pun tak paham lagi ke?

Kalau PA$ mahu sekalipun? Buat menyusah PPBM dan PH jer. Depa nak jadi 'King Maker'; depa nak jadi kepala, hangpa tak perasan ke semua ini? Lepas itu ikut depa laa nak bawa demer jumpa Umno? jangan main-main Yob, nanti hangpa lingkop ! Kah Kah Kah

Nak jadi apa? Gigit jari laa hangpa..Biaq kepala kartel tu saja yang kebuloq lagi nak berkepit dengan PA$ tu, yang lain boleh blah ! Ahli akademik nampak lebih ceghedik dari hangpa !!

Aku pun pelik dgn PPBM n PH nie, macam laa tak kenal lagi dengan Parti Auta Syiah nie ! Kami dah jelak dgn prangai hangpa tau ke? Jangan sampai ahli di bawah mengamuk ? Masa dah kian suntuk bro, Tunggu PA$ untuk kerjasama ibarat membawa masuk 'ulaq' berbisa dalam selimut hangpa ! 

Biarkan saja PA$ hanyut bersama Umno !

KAH KAH KAH

Buat apa tunggu Pas, soal ahli akademik

Pakatan Harapan dan PPBM tidak perlu membuang masa mengajak Pas menyertai pakatan pembangkang.

Ahli akademik mempersoalkan kewajaran Pakatan Harapan dan Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dilihat masih menanti Pas untuk bekerjasama dengan mereka.

Pensyarah Universiti Utara Malaysia, Prof Dr Mohd Aizuddin Mohd Sani dilapor berkata, tiada guna Pakatan Harapan dan PPBM menunggu Pas jika parti diterajui Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu tidak sudi bekerjasama.

“Buat apa tunggu lagi? Setiap parti mempunyai matlamat perjuangan masing-masing. Pembangkang (Pakatan Harapan-PPBM) boleh 'move on',” ujarnya dipetik dari Sinar Harian semalam.

Menurut penganalisis politik itu, gabungan Pakatan Harapan dan PPBM harus meneruskan perjuangan mereka tanpa penglibatan Pas walaupun kesepakatan semua parti pembangkang dianggap lebih baik.

“Bagaimanapun ia bergantung kepada Bersatu dan Pakatan Harapan untuk membentuk serta menentukan gabungan tersebut,” ujarnya sambil menegaskan tidak perlu bergantung kepada Pas.

Walau bagaimanapun, Aizuddin mengakui masalah pecahan undi akan berlaku jika wujud pertembungan kerusi tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

“Ini terbukti pada PRK (Pilihan Raya Kecil) Sungai Besar yang lalu. Pas telah memecahkan undi pembangkang,” tambahnya lagi.

Dalam hal berkaitan, akhbar rasmi Pas, Harakah Edisi Jumaat Bil 2218 (27-29 Januari 2016) dilihat sarat menempelak DAP ekoran penasihat parti itu, Lim Kit Siang baru-baru ini mengajak Pas berdamai dalam usaha menjatuhkan Umno-BN.

Semakan Malaysia Dateline hari ini mendapati sekurang-kurangnya enam halaman penuh laporan berupa reaksi pemimpin Pas Pusat dan analisis menyerang DAP juga pada masa sama memperlekeh Amanah yang digelar sebagai 'Pan'.
(sumber)

Sisipan Maknawiah

Inilah masalahnya dgn PH bilaada yang masih terhegeh lagi dengan PA$
Susuk macam inikah yang digemari oleh sesetengah orang-orang PH dan PPBM??Hahaa
Boleh berkirasama ke lagu ni?
PH dan PPBM pun nak tumpangjadi tongkat kat Umno yang dahnak tumbang sangat2 tu ke? Baikhangpa bubar je PH n PPBM danjoin PA$ ! Kah Kah Kah
Inilah masalah PPBM masihterhegeh termonyeh denganPA$.Kah kah Kah
Biaq pi 10 penjuru pun ! kalosatu lwn satu, PA$ tetap bagi undi kat Umno.
Kaciwa haaa ! kah kah Kah
Tak kan orang kaciwa macamini kut? Kah Kah Kah
Dah hampir setahun mereka berdua ini masih mendendang laguyang sama mahu berkerjasamadgn PA$..sampai sekarang masih'angau' lagi dengan parti walaun tu
Depa nie bukan ulama laa bro!itu pasal jadi lagu tu..Ini macampunya grup, ada yg mahu ajakbuat kawan lagi ke? Kah Kah 
Bila yang saman nie? Boleh percaya ke lagi dengan lebong lebang  orang macam nie?


KHULASAH

Pas makin terpinggir, tetapi yang terpinggir ini masih diminati olehbeberapa kerat oppotunis yang takutkalah dalam pertahankan 'seat' mereka?  Inilah masalah yang perlu diselesaikan !Biarkan saja PAS yang dah lemah tu dan jangan pula PH dan PPBM pergimenongkat PA$ yang sedang hanyut danberada dipersimpangan kecelaruan tu.Pakatan Harapan dan PPBM tak perlumembuang masa lagi dengan parti PA$ yang penuh kelamkabut nie.Biarkan mereka keras sendiri, Hahaha


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?