Anwar rindu 'nasi kandar dan pasembor' - Foto dan Video

Semasa berceramah malam tadi di Tapak Ekspo Seberang Jaya, aku ikuti dengan tekun ucapan Wan Azizah berkaitan kerinduan Anwar melepas rindu di tempat kelahirannya dan beliau diberitahu oleh Kak Wan yang DSAI begitu rindu hendak makan Nasik Kandaq dan Pasembur Penang. Kak Wan sebak seketika semasa berceramah itu.

Ramai penceramah lain turut bersama memberikan ceramah sempena malam Solidariti Untuk DSAI di Tapak Ekspo itu. Antaranya Saifuddin Nasution, Mohd Sabu, Lim Guan Eng, Malik Kasim, Nurul Izzah dan beberapa yang lain yang diberi masa ber ucap 5 minit setiap seorang. Kak Wan sampaikan salam dan terima kasih di atas sokongan semua di mahkamah siang tadi..gema laungan Reformasi benar-benar menyuntik semangat jiwa, katanya.  .. alhamdulillah.

NST mengaku memfitnah DSAI dan telah memohon maaf di atas kesalahan mereka.. alhamdulillah syukur pada Allah. Editor dan wartawan media cetak dan media elektronik ambillah iktibar..semoga Allah beri hidayah dan menerima taubat mereka..demikian luahan Kak Wan di fb beliau .

Aku tak pernah tengok seorang 'banduan' di mana jua pun begitu mendapat sanjungan rakyat seperti apa yang diterima oleh DSAI ini bro ! Kalau seorang 'banduan' itu dikira 'bersalah' di mata rakyat dan siapa sahaja, tetapi tidak bagi 'banduan' yang bernama Anwar Ibrahim ini bro. Beliau tetap 'tidak bersalah' di mata rakyat malah terus mendapat perhatian, sanjungan dari dalam dan luar negara. Apa makna ini semua? Tidak lain kerana DSAI ada lah tokoh paling digeruni kerana ketegasan prinsip beliau melawan Umno-BN dan beliau perlu dikuarantinkan. Semua rakyat yang waras merasakan beliau dikonspirasikan. Beliaulah orang pertama membangkitkan isu dan skandal terbesar 1MDB yang kemundiannya merupakan isu nasional sekarang ini. Nokhtah.

Pantun DS Wan Azizah

Luas terbentang Pulau Mutiara,
Tanah tumpah darah pejuang,
Untuk agama, nusa dan bangsa,
Demi rakyat kita berjuang

Rakyat semakin dihimpit GST,
1MDB menggadai negara,
Masa depan kita tidak pasti,
Kecuali BN kalah pilihan raya.

Anwar Rindu 
Nasi Kandar Dan Pasembor Penang



Walaupun masa yang singkat di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sempat bermesra bersama penyokongnya di galeri awam.

"Saya rindukan Pulau Pinang terutama nasi kandar dan pasembor," katanya kepada orang ramai yang berkumpul di Bilik Mahkamah 4.

Isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak perempuannya Nurul Izzah turut hadir di mahkamah.

Wartawan diberi amaran agar tidak bertanya soalan selain kes mahkamah, tetapi Anwar menjawab "Teruskan, tanya. Tak ada undang-undang mengenai bertanya soalan,".

"Namun saya tak dapat jamin apa yang berlaku pada kamu kemudian lepas tanya soalan," katanya secara berseloroh.

Anwar tetap kelihatan bersemangat dengan memakai sut hitam dan kemeja putih tetapi kelihatan kurus.

"Lihat berapa banyak berat badan saya telah hilang," katanya berseloroh sambil menunjuk ke arah perutnya.


FOTO Malam Solidariti Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim








Kelihatan orang ramai berpusu-pusumemenuhi Tapak Ekspo Sbrng Jaya seawal jam 9 malam. 

'Agenda yang penting'

Ditanya mengenai kaji selidik baru-baru ini yang menunjukkan responden lebih memihak kepada Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri, Anwar seolah-olah tidak merasa terganggu.

"Orang tak penting tapi agenda..agenda reformasi, demokrasi, keadilan dan kebebasan badan kehakiman, itu adalah apa yang paling penting, bukan siapa yang jadi PM," katanya.

Anwar ditemui sebelum Hakim Mahkamah Tinggi Pulau Pinang Rosilah Yop memasuki bilik mahkamah di mana peguam Ranjit Singh Mahinder Singh membaca permohonan maaf kepada bekas ketua pembangkang itu berhubung artikel yang diterbitkan The New Straits Times pada 2013.


Foto ihsan FMT
 Anwar menyaman Ranjit, NST dan dua wartawannya kerana dua artikel yang mendakwa beliau seorang ahli politik yang tidak jujur dan dikatakan terlibat dalam pengubahan wang haram.

Beliau juga mendakwa artikel itu menuduhnya membayar mendiang Karpal Singh sebanyak RM50 juta bagi mempengaruhi hakim.


~ sumber .
~ Sumber lain FB Dr Wan Azizah Wan Ismail .


Foto Menarik DSAI 
di Mahkamah Tinggi P.Pinang.

Anwar ketika tiba di MahkamahTinggi Pulau Pinang pagi tadi Wajah ceria DSAI tatkala menerima
sambutan rakyat sewaktu berpeluang
kembali ke Pulau Pinang hari ini..
di sebalik kawalan yang ketat..
kehadiran pendukung perjuangan kita
mengubat sedikit kedukaan di penjara.
fb- DSWA
Anwar ketika tiba di MahkamahTinggi Pulau Pinang pagi tadi  

Malam Ceramah
Solidariti Bersama DSAI

Laungan Reformasi bergema.Atas - Wan azizah berceramahBwh - Barisan Penceramah diMlm Solidariti di S.Jaya P.Pg.

Aksi Anwar tiba di Mahkamah
Tinggi Pulau Pinang, saman NST
Laungan Reformasi bergema.NST mengaku memfitnah DSAI
dan telah memohon maaf di atas
kesalahan mereka..alhamdulillah
syukur pada Allah. Editor, wartawan
media cetak dan media elektronik
ambillah iktibar..semoga Allah beri
hidayah dan menerima taubat mereka..
 
Laungan Reformasi bergema.Sedih seorang anak. Beliau ialah Srikandi Reformasi yang tabah...

Guan Eng hadir beri sokongan
kepada Anwar di Mahkamah 

Laungan Reformasi bergema..
menyuntik semangat dan jiwa
petanda buat di luar sana
hentikan onar dalam negara..
Pakatan Harapan sudah meletakkan
kepercayaan terhadap DSAI untuk
memimpin negara..mengapa tidak?
Penjara bukan halangan..Insya Allah..


Kes Hari ini !
Apa Kata Netizen

(Yop Ah Tan)Selepas memalukan orang mintak maaf habis cerita...maruah dah hancur,keluarga dah malu mintak maaf je lah ye...
Adakah ini kerja wartawan yg beretika....
Satu malaysia dah percaya dan tetpengaruh dengan cerita ni pastu mintak maaf....
Bolehkah sy tempeleng orang pastu...oh mintak maaf ...tak sengaja saya tertampar muka awak....
Selalu kata akhbar pembangkang kaki fitnah...
Tapi dalam sejarah mahkamah malaysia..akhbar pro kerajaan paling banyak kalah kes dan kena bayar pampasan .....


(Kembara Impian)
Bila dah kena saman berjuta ringgit,barulah depa sedaq.Kalu tidak bukan main berani dok buat fitnah kat orang.Kughang ajaq sungguh depa ni.

(
Rahman Yusof)
Ketua bahagian umno cheras mengatakan pembangkang memfitnah kerajaan dan umno. Sekarang terbukti, siapa yg memfitnah dan siapa yg kena fitnah. Lain kali ketua bahagian umno Cheras ni jangan letak otak kat jubur .... sbb tu lah pengikut parti bangsat ni bangangggg ...

(Shakri Othman)Aku dari dulu tidak bersetuju bersungguh nak saman kemudian berunding nak selesai cara baik, puak ini bukan boleh diberi muka sebab mereka jadi khadam umno/bn. Saman puluh juta biar sampai bangkrap.


(Bidin Isa)Setuju ... jangan terima maaf ... hampir 4 tahun .. 1 donia dah kutuk Anwar .. baru sekarang ngaku fitnah dan minta maaf. Teruskan saman 70 juta patutnya .. UMNOBN kan ada ...
Kes fitnah Papagomo nanti .. jangan sesekali bagi muka


(Daniel Adam )
Bukti pihak pemerintah dan media massa miliknya pembelit dan penipu besar macam MO1 tu. Itu lah antara maksud "kalau kepala dah busuk, sampai ke ekur pun akan busuk". Kalau yang busuk pun bukan main megah dan gah yang kat bawah menyokong, bayangkan lah penyokong tu pun taraf apa.


(Ku Mahhadi Ku Abdullah)
DSAI berjuang kerana Rakyat dan Negara selaras dgn ajaran Islam, amal makruf nahi mungkar..*bukan berjuang krn duit sprt Menteri BN yg ada sekarang. Jika beliau berjuang krn duit, maka beliau boleh memilih utk menjadi "YES BOSS" kpd TUN M ketika menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri dulu, sudah pasti beliau akan dipilih sbg pengganti Tun M.


(Anjang Aki )
kpd insan2 'ulamak' dalam umno, sperti, asraf, fathul bahri, jamil khir dan samsul; debat,(& ramai lagi) adakah anda benar2 percaya (belum setaraf yakin) anwar telah melakukan liwat terhdap saiful? atau ada perasaan disudut terpencil hati anda bahawa anwar telah difitnah? atau tiadakah rasa tanggungjawab anda untuk melihat kebenaran?


Peguam memohon maaf terhadap Anwar Ibrahim dan isteri mendiang Karpal Singh; NST terbit permohonan maaf

Bersama Puan Gurmit Kaur, isteri mendiang Sdr Karpal Singh..sebagai isteri, kami berbangga dengan perjuangan suami dan bersyukur di atas pengakuan mereka-mereka yang memfitnah suami. Seperti kata DSAI, "Keadilan buat saya dan Karpal."

Pada hari Jumaat yang barakah ini..mari kita sama-sama doakan kesejahteraan DSAI..diberi kesihatan yang baik dan diringankan dari segala penyakit..insya Allah..dswa


Comments

Popular posts from this blog

Kerusi PAS Milik AMANAH - Salahuddin Ayub

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$