Drama politik terbaru..... RAFIZI vs AZMIN.

PKR Kian Berantakan Sakan ?
Wow!! Pakat tarkajuit semua apabila Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli mendedahkan bahawa kerajaan PKR Selangor dibawah pemerintahan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali meminta 'perempuan'  untuk melancarkan urusan kerajaan negeri.

Menurut Rafizi, beliau menerima aduan mengenai permintaan 'lumayan' ini menerusi seseorang dan sedang mengumpul maklumat mengenai perkara ini.... Beliau akan mendedahkan perkara ini sekiranya semua maklumat telah diperolehi.

Aku mulanya tak laa mahu ambik pot sangat pasai kemelut yang melanda Selangor ini bro ! tapi bila aku baca satu screenshot macam kat bawah ini, banyak benda yang berlaku di sana.

PKR kian berantakan !  Pas pula kini menyerang Azmin selepas beliau dikatakan memberi kata dua kepada tiga Exco Pas dalam kerajaan negeri Selangor agar Pas menarik diri dari bertanding di Sungai Besar atau ketiga-tiga mereka meletakkan jawatan dari Exco kerajaan negeri Selangor.

Ekoran itu ketiga-tiga mereka bersama beberapa pemimpin dari Selangor terbang ke Marang bagi bertemu Tok Sidang mereka bagi membincangkan isu itu. Apa lagi bro, laa nie Si Azmin nie mula 
tersepit lah. Mula terhegeh-hegeh laa. Mola cepat2 nafikan (FMT) Kah Kah Kah

 Dalam dok kalut dengan PAS, tetiba Rafizi membuat satu pendedahan wujudnya permintaan ‘perempuan’ sebagai habuan dalam berurusan dengan kerajaan negeri Selangor yang ditadbir Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

Satu tranksrip perbualan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli dalam kumpulan WhatsApp yang sedang viral kini, mendedahkan wujud permintaan ‘perempuan’ sebagai habuan dalam berurusan dengan kerajaan negeri Selangor yang ditadbir Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

Rafizi dalam perbualan tersebut mengatakan menerima aduan selain wang yang diminta dalam urusan kerajaan negeri, terdapat juga permintaan untuk mendapatkan perempuan ~
Baca Sini .

Alkisah, maka dikaranglah oleh yang empunya cerita bahawa PKR kini sedang berantakan sakan . Si Azmin kini berdepan dengan Pas di satu pihak, dengan Rafizi di satu pihak lain.


sumber - Dio Sani Kini

Ini pula ialah tranksrip perbualan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli dalam kumpulan WhatsApp yang menjadi viral mendedahkan wujud permintaan ‘perempuan’ sebagai habuan dalam berurusan dengan kerajaan negeri Selangor yang ditadbir Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

Keratan pendedahan laporan sebuah portal yang menjadi viral di media sosial ~ sumber
Tuduhan dan dakwaan Rafizi itu bagaimana pun dijawab oleh Azmin bro !. Apa pun 'pertelingkahan' antara dua tokoh PKR ini menambah lagi derita Selangor dan satu kerja pula kerajaan negeri untuk menepisnya. Apa pun Rafizi mengaku mesej whatsapp itu memang dari dirinya sendiri yang telah bocor, cuma Rafizi tidak sebut nama dan individu tertentu lagi dalam dakwaan salahlaku dimaksudkan.


DAKWAAN SALAHLAKU YANG DITIMBULKAN DARI MESEJ WHATSAPP..



Berikut ialah kenyataan saya (Rafizi Ramli) pagi tadi (dalam bahasa Melayu dan bahasa Inggeris) mengenai ribut-ribut whatsapp yang bocor (maaf saya di Johor sekarang baru sempat posting) : 20 MEI 2016 (Continue Reading)

Apa Sudah Jadik Maa ?
Pandangan awal :

~ Pendedahan wujud permintaan ‘perempuan’ seperti dakwaan oleh Rafizi itu mafhumnya ujud amalan 'rasuah' laa bro ! itu mafhumnya, satu amalan jijik dalam mana-mana organisasi tertentu, lebih2 lagi ia berhubung dgn sesebuah kerajaan baik negeri atau pusat..Tapi ini bukan sebarangan 'rasuah' bro ! Ini kalo betul? dua kali hina dari sogokan wang ringgit bro ! Rasuah sekali, pompuan sekali ! Pompuan itu untuk apanya bro? Kah Kah Kah

~ Azmin cepat respons, dengan menafikannya dan menggangapnya sebagai satu "Kempen fitnah bagi melemahkan semangat penjawat awam Selangor".

~ Kata Azmin vs pendedahan ini sini, sebagai tuduhan jijik yang tidak disokong oleh sebarang bukti. Ia juga satu kempen fitnah yang terancang terhadap kerajaan serta kakitangan awam di Selangor.  

~ Dakwaan Rafizi tiada bukti? Geng *kartel kena laa tunggu sat, jngn dok pulas Rafizi cepat sangat. kalo tak ada bukti, Rafizi tak akan berani buat dakwaan sebegitu bro ! Rafizi pun bukan kata kat *Azmin semasa buat dakwaan ini, tak sebut nama pun, cer baca sini bagi hadham bro ! Ada? Tapi kalo mahu? Rafizi boleh sebutkan? Nanti terpelahang semua kot? Jadi jangan cepat kata itu sebagai kempen fitnah bro ! Cabaran dah dibuat Azmin supaya kemuka bukti .

~ Rafizi, aku lebih percaya bro! Bukti yang diminta katanya, sedang dikumpul dan bila tiba masanya? meletuplah ! sanggupkah mereka yang berkenaan menghadapinya? 

 ~ Ini pun satu lagi Azmin kena hadapi bro ! baca sini 
Aku rasa bukan Tok Sidang tak tau perkembangan mutakhir Pas sendiri, perkembangan betapa merosotnya Pas sekarang, keresahan ahli bawahan dengan sikap Tok Sidang sendiri dan saf pimpinan mereka seperti kes yang melanda Husam Musa. Tidak mampunya mereka berhujjah hadapi Husam, jalan mudah ialah memecatnya. setel laa konon ! Depa tak tau, benda serabut lagi nanti dok mai? Bagi walaaun macam Mat Beduh nie, apa saja yg datang dari Tok Sidang mereka, semua betul adanya. Beza sungguh tingkah mereka dengan Husam. hahahaa! drama politik paling haprak abad ini. Kah Kah Kah


Pas pun dah tak heran dengan ugutan Azmin bro ! (sini) Mai pula DAP, lagi depa sumpit Azmin nie, Ronnie Liu dah minta Azmin hentikan 'personal game plan' daa. jangan perkecilkan Amanah. Mafhumnya Azmin sekarang sudah 'dimakan anai-anai' sekeliling dia sendiri..hasilnya nanti, PRU 14 kedudukan Selangor kian terancam. Pas yg konon sekutu rapat PKR (baca bawah Azmin saja) pun dah mula disumpitnya? Ini semua sandiwara yang Umno mahu lihat daa...Kah Kah Kah

 
Akar Umbi
Pun dah Berubi?

Timbalan Presiden Gagasan Solidariti Rakyat Selangor, Ha­nisya Abdul Hamid mendakwa, Mohamed Azmin adalah punca PKR kian lemah dan berpecah dengan kartel-kartelnya kini sedang mempergiatkan aktiviti untuk mengambil alih pucuk kepemimpinan parti..(sumber) dan (sini)
Kalo betul akar umbi mahukan Azmin berundur? Itu alamat tak baguslah pada kartel, tetapi baik pada team lain bro, team yg diungguli orang2 seperti Rafizi, Bro Saif, Bro Jo dan Wawi sendiri? Mafhumnya, kedudukan Azmin kian longgar dan ceroi di mata para pesaingnya bro !
 
Kata Dua
Dah keluar ! Ia
tetap jadi sejarah !


Memang sah dan benar Azmin beri kata dua untuk pecat exco Pas tu bro sini Tetapi pasai jawatan tu ada umppp ada prestijnya, ada makna besar pada Pas tentunya, maka kemarahan awal Tok Sidang dah reda bro ! baca sini dan Si Zuhdi pun menyampok laa sikit kata, Azmin tu tak kan berani punya nak pecat exco Pas di selangor tu sini. Jadi maknanya Azmin tu gejut saja laa..Kah Kah Kah

Dengan
Chegu pun Azmin berentap !

Sebelum 'berentap' dgn Rafizi, Azmin lebih dulu 'berentap' dgn Chegu Bard yg banyak mempertikai gerak kerja Azmin selaku MB Selangor ! 

Chegu Bard dipetik sebagai berkata yang Azmin hanya layak menjadi badut dalam kerajaan negeri kerana hanya gila glamor dengan membuat pelbagai aksi-aksi bodoh yang tidak ada bezanya dengan pentadbiran Khalid sebelum ini.Walaupun janji Azmin adalah untuk membawa perubahan kepada Selangor namun segala keputusan yang sebelum ini dibuat oleh Khalid contohnya berkenaan isu air dan Kidex masih lagi sama tanpa sebarang perubahan.

Selepas ini, kem PKR pula akan retak menanti belah selepas Pas semakin hilang nyawa dalam pakatan. (
sumber)

Akhirnya
Kenapa menggaru kepala?
Kah Kah Kah

Bagus Lah Tu....PKR Selangor ibarat retak menanti belah..pelan2 garu kepala bro ! Pemimpin cabang PKR Selangor semakin hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kerana tidak berpuas hati dengan pelantikan ahli majlis Pihak Berkuasa Tempatan (PBT)
Azmin didakwa mengamalkan kronisme dalam pemilihan yang dibuat sehingga mengenepikan suara daripada akar umbi.(
teruskan di sini) akhirnya diri terputus hubungan parti sendiri?

Makin sakit 
kepala laa boboy nie !


Rafizi bawa kes rasuah di selangor ke mesyuarat PKR
Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli akan mengemukakan bukti berhubung dakwaan rasuah dalam kerajaan Selangor kepada presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada mesyuarat PKR esok.
Rafizi berkata setiap kes berkaitan disiplin akan dibawa kepada biro disiplin parti dan tindakan selanjutnya akan diambil terhadap mereka yang didapati bersalah. ~
sumber .

Terbaru,  Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli perlu membawa bukti berhubung dakwaan berlaku rasuah wang dan wanita dalam kerajaan Selangor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), demikian arahan yang diputuskan dalam mesyuarat Biro Politik parti itu lewat malam tadi. (sumber)
Lepas satu, satu menimpa Azmin dan pentadbirannya bro. Dengan Pas belum selesai, mai yang nie pulak. Kata Rafizi, dia akan menyerahkan segala bukti kepada Wan Azizah (presiden) dan akan menunggu perbincangan dalam parti sebelum membuat keputusan untuk melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," Rafizi dilaporkan berkata ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini, hari ini..Makin sakit kepala laa boboy tu yer? Nampaknya PKR kian berantakan sakan? Drama baru bermula bro ! Kita tunggu !

Khulasah Ringkas

~ Azmin dikatakan tiada kekuatan suara satukan pembangkang di Sungai Besar bro ! Itu pandangan dari Pengerusi BN Parlimen Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos atau (Jamal Ikan Bakar) ! Kah Kah Kah
Jamal kata, Azmin patut letak jawatan sebagai MB Selangor pasai gagal berkerjasama sesama PKR, Amanah dan DAP, dengan Pas pun Azmin nampak kalut? sekalipun Pas dok 'bermain-main' sekian lama dengan dia? Jamal kata lagi dia bimbang kalo Azmin lagi lama dijawatan dia, kerajaan negeri akan tersungkur rebah dan akan dipinggirkan akibar kerakusan beliau dan kartelnya. ~masdar.


sumber - Dio Sani Kini


Comments

  1. Ala dodoi dodoi sidodoi

    Ala boboy boboy siboboy

    Ibarat siBoboy pasang perangkap babi, rupa2 terjerobos tersula diri sendiri

    Sama mcm Hardy yg mnyalak babi ddlm bukit, semakin lama semakin kalut mereput sbb jiwanya sakit

    Biarkan biarkan.. siBoboy dan siHardy dihempas 'karma' belit auta khianat yg sgt cilaka!

    Kemana lagi siBoboy dan siHardy maabuk pilkuda itu mau lari...biarkan

    ReplyDelete
  2. Azmin dok pulun pujuk PAS sbb PAS sajalah yg akan sokong dia jd PM. Azmin dah takdak sekutu lg dah dlm PKR. Semua pakat dok jauh2 dr dia.

    La ni kartel Azmin kat penang dok hebah pasal Anwar tak layak jd PM sbb dah tua. Nampak senada betoi dgn Tun M ms interview di luaq negara. Strategi Azmin la ni, dia pi cari semua kawan2 Anwar dan penyokong Anwar. Dia pi kawan dgn depa. Aku dengaq Ustaz Mutalib Maarof (Yayasan An-Nahdoz) pun di ajak jumpa di pejabat dia. Nak potong line Anwar lah tu.

    AMANAH kena buat sesuatu. Jgn biaq kawan2 kita dlm PKR kena kuntau dgn Azmin.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?