PAS diresapi Syiah? Tok Sidang Kena Jawab

Dulu Mat Sabu teruk dituduh 'Syiah'. Beliau kemundian menafi perkara itu. Kemundian Phahrolrazi turut menjelaskan bahawa bukti KDN yang Mat Sabu sebagai Syiah tidak kukuh Sinar .

Seperti diketahui, Mat Sabu hanya mengkagumi pemimpin besar revolusi Islam Iran Ayatollah Khomeini saja bro, bukan bermakna Mohamad adalah penganut Syiah. Pas Kedah sendiri menafikan perkara ini, baca sini . Ianya umpama kita minat dengan 'Hulk Hogan' yang sasa itu, tak kan kita pula jadi 'Hogan'? Kena penampar Hogan pun menungging? Kah Kah Kah

Begitu juga Ketua Syiah Kedah sini turut menafikan perkara itu bro ! Manakala Phahrolrazi pula berkata “Perundangan ada, jika ada bukti kukuh, tindakan boleh diambil,” katanya.

Akibat dari ini semua, Mat Sabu kecundang di Parlimen Pendang di PRU 13 bro ! Kiranya tidak ada momokan ini? Mat Sabu hampir memenangi kerusi itu, Mat Sabu memperolehi 29,527 undi dan BN melalui Othman Abdul peroleh 32,165 undi, majoriti BN hanya 2,638 sahaja. Kekalahan ini khabarnya kerana isu 'Syiah' ini dimainkan oleh orang-orang Pas sendiri termasuk segala walaaunn yang masih ada sebagai ahli Pas sekarang ini?. Pada hal Pendang adalah kubu kuat Pas di Kedah. Mat Sabu kalah di Pendang sebab orang PAS kawasan Tokai tidak bagi undi kapadanya sini.

Sekarang, Bagaimana pula dengan Hj Hadi yang di persoalkan terkait dengan isu Syiah ini pula seperti yg dibangkitkan oleh Ustaz Ridzwan Abu Bakar ? Isu ini lagi berat bro, kalo nak banding ngan isu yg Pas sendiri lemparkan kat Mat Sabu. Adakah kehadiran Hadi Awang dalam sidang ulama di Tehran membuktikan beliau menganut ajaran Syiah dan Pas telah diresapi Syiah? Tanya Ustaz Ridzwan Abu Bakar., 'pandangan' lanjut akan menyusul. Kita mula dulu dengan soalan."Saya sekadar bertanya untuk merangsang kita supaya berfikir dengan betul dan adil," ujar beliau di laman facebooknya.

Jadi ini baru soalan jer bro, bukan ada tuduhan lagi supaya kita berlaku adil seperti kata Us. Ridhzwan. 

Ismail MyLina
Isma pun tumpang sekaki kata Amanah 'memalukan' ? itu baru di Beirut, Lubnan dan hanya ada wakil 'Syiah' yang hadir di sana, tapi yang Tok Sidang pi berkubang di Tehran di bumi Syiah sendiri tu apa ke halnya bro ? Harap Isma tolong jawab bagi elok pasai nie, jangan dok tuding jari ke muka orang, ropanya jari tu dok tala ke muka Pas, ke muka sendiri bro ! KAH KAH KAH


Adakah Presiden Pas diresapi Syiah? soal AJK Amanah Kedah

Abdul Hadi (tiga dari kiri) hadir dalam mesyuarat Majma' Taqrib Mazahib yang diadakan di Tehran, Iran pada Disember 2015. Sidang dipengerusikan oleh At Taskhiri (serban putih), seorang agamawan Syiah.

Ketika Penasihat Umum Amanah Ustaz Ahmad Awang dan Timbalannya Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin menjadi sasaran para penyokong Pas kerana menghadiri Persidangan Persatuan Ulama Resistensi Sedunia di Beirut, Lubnan, 5 Mei lalu, kehadiran Presiden Pas dalam mesyuarat Majma' Taqrib Bainal Mazahib yang diadakan di Tehran, Iran pada Disember tahun lalu dibangkitkan Ahli Jawatankuasa Amanah Negeri Kedah.

Menurut Ustaz Ridzwan Abu Bakar, jika kehadiran dua pemimpin Amanah dalam sidang ulama di Beirut itu dijadikan bukti kononnya mereka pengikut Syiah dan Amanah telah diresapi ajaran Syiah, adakah kehadiran Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam sidang ulama di Tehran membuktikan beliau menganut ajaran Syiah dan Pas telah diresapi Syiah?

"Dua tiga hari ini, ruang maya kita dipenuhi dengan persoalan kehadiran Penasihat Umum Amanah dan Timbalannya dalam satu pertemuan di Beirut, Lubnan yang turut dihadiri oleh agamawan Syiah dan pemuka Hizbullah," kata Ridzwan.

Menurut Ridzwan, tiga persoalan telah dikemukakan para penyokong Pas berhubung pertemuan itu:

1. Ini menjadi bukti Amanah telah diresapi Syiah.

2. 'Berdosa' hadir dalam pertemuan itu kerana turut dihadiri oleh agamawan Syiah.

3. 'Berdosa' hadir kerana (persidangan itu) dibiayai Iran (yang bermazhab Syiah).


Abdul Hadi bersama Mufti Syria (Mufti Kerajaan Bashar al-Asad) dalam bengkel sempena Muktamar Pendekatan antara Mazhab di Tehran, Iran pada Disember 2015.

Sehubungan itu, beliau menyiarkan dua foto kehadiran Abdul Hadi dalam Muktamar Taqrib Bainal Mazahib (persidangan pendekatan antara mazhab) pada bulan Disember 2015 di Tehran, Iran dan melontarkan tiga soalan berikut:

1. Penganjur muktamar tersebut adalah Iran, apakah tidak berdosa hadir pertemuan tersebut?

2. Apakah Pas juga diresapi Syiah kerana Presiden Pas hadir dalam muktamar tersebut?

3. Apakah 'tidak salah' Presiden Pas hadir di majlis yang sama dengan Mufti Syria (yang bekerja dengan Presiden Bashar al Asad)?

"Untuk 'pandangan' lanjut akan menyusul. Kita mula dulu dengan soalan.

"Saya sekadar bertanya untuk merangsang kita supaya berfikir dengan betul dan adil," ujar beliau di laman facebooknya.


Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin bergambar dengan Dr Taufiq al-Buthi (tengah), anak Dr Syed Ramadhan al-Buthi, seorang pensyarah Syariah di Universiti Damsyik, Syria ketika menghadiri persidangan di Beirut yang turut dihadiri oleh agamawan Syiah.

sumber.



Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

Foto Kereta Kebal terbaru Rusia 'Armata' Mampu lindungi tenteranya di medan perang. - Video