Alahai Tok Sidang - [video]

#PRNSarawak :
PAS Tak Setuju DAP Perintah Sarawak - Hadi

 
Alahai Tok Sidang (TS), esok lusa dah nak undi, awat jauh sangat mengelamun nih? TS kata, "Kita tidak setuju DAP perintah Sabah, Sarawak. Kita tidak setuju," kata Tok Sidang.

Nampaknya perang antara DAP dan Pas masih tidak berkesudahan apabila Tok Sidang dalam kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak teruk dan lantang mengkritik parti cina itu?. Tok Sidang hanya mahu, rakyat Sarawak memilih calon bumiputera samada calon BN atau Pas sahaja? Alahai Tok Sidang. Kah Kah Kah

Ada ke Tok Sidang pernah bersetuju atau tidak bila 'pendasing' [pendatang asing] berlambak2 masuk sini? sampai jumlah nya melebihi kadar penduduk Melaka dan Perlis sini ada? Pasai apa yang nie tak mahu kecoh? Pasai Umno yang 'run de show' ? Kah kah kah

Kat Dun Kakus tu bukan ke PAS letakan Clement Bayang seorang calon Kristian? Kononnya lebih tenteram bersama PAS? Alahai Tok Sidang ! Dah lupa ke wahai Tok Sidang?


CLEMENT: Selalu juga saya kempen di rumah-rumah panjang bahawa dan saya menjelaskan bahawa PAS ini merupakan satu platform yang betul-betul berkesan.

Kan ke pelik tu mudah sangat u-turn? Clement Bayang (CB) pula yang rasa Pas berkesan? Ohh lupa pula, CB tu calon Pas bukan DAP..Samalah tu wahai TS, Dap pun ramai orang Islam sekarang ini, Dah jemu dah dok canang politik perkauman, hanya dendam kerana Dap putuskan hubungan 'in person' dengan TS sendiri, lalu di Muktamar 61 TS pun proklamirkanlah 'putus' 'talak tiga' dengan DAP ? itu sahaja alkisahnya.
20 ribu ekar kawasan hutan di hulu Kelate digondolkan untuk aktiviti tebang balak secara haram & kerajaan negeri PAS tak sedar sehinggalah ia didedahkan oleh media. *Patutlah Husam Musa kata Kerajaan kelate gagal tangani kecurian balak..nampak sangat makan gaji buta. Ini semua salah DAP - KMS

Inikah cara berpikior TS?, segala kesilapan besar UBN didiamkan. tapi dalam 'rumah' sendiri (kelantan) segala salah laku pengurusan negeri didiamkan juga hingga kini masih tidak mampu semuka dengan Husam Musa yang lebih dinamik mempersoalkan salah urus tadbir negeri?

Jadi salahkah? Salahkah orang melayu menyertai DAP ? baca sini. TGNA lebih berpandangan jauh dari TOK SIDANG sekarang yang ada ini, sejak 2009 lagi Tgna berkata, melayu yang masuk Dap bukan ancaman malah ada kebaikan jangka panjang.         
Bukan saja TGNA berpandangan jauh, DSAI juga berpendapat bahawa, “Orang Cina boleh masuk PKR, boleh masuk PAS, sudah semestinya juga orang Melayu boleh masuk DAP” – Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim (PKR). Cumanya bila Pas dah jadi 'khadam' setia kepada Umno sekarang ini  maka segala kebaikan orang lain sudah dinafikan? hanya kerana 'dendam' tidak bertempat yang telah bersarang dalam diri tertentu?
 

Bila Tok Sidang bersama melayu DAP seperti ini, maka jasa DAP pun di war-war lah,perbesarkan? selepas itu? dihamput balik? Apa nie..Cer tengok ayat TS dulu-dulu nie, "Jasa besar DAP merupakan penyebab utama mengapa PAS mengerah seluruh jentera untuk membantu Dyana Sofya Mohd Daud
dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Sabtu ini.

“Pada tahun 1978 kami telah dibuang dari UMNO dan mereka berpakat bersama MCA serta MIC untuk menumbangkan PAS di Kelantan.
“Ketika itu dibuat semacam rusuhan di Kelantan, mereka membakar tayar dan beberapa kedai. Orang yang membakarnya adalah Presiden Perkasa sekarang.
“Maka undang-undang darurat dikenakan di Kelantan dan DAP membela kami serta menentang kuat pelaksanaannya,” katanya..
Cantik ayat Tok sidang semasa memuji Dyana?
“Beliau bukan ‘pak turut’ atau ‘pak hangguk’ seperti calon Gerakan tapi seorang wanita muda berani yang akan membela kepentingan seluruh
rakyat, termasuk rakyat di Teluk Intan,” tegasnya.

~ sumber

Adakah semua kesalahan yang disebutkan Tok Sidang itu sudah di'delete' atau di'hazaf' semua sekali setelah berjaya menjadi 'penasihat' utama kepada Umno? Alahai Tok Sidang ! Kah kah kah 

Hangpa tangok laa video cara kempen ini, tengok kempen parti mana tu? juz tengok banner atas pentas tu tahulah korang? Ada Tok Sidang bising pasai nie? rasanya tak ada bro ! Salah DAP ke? DAP pun tak kempen cara macam nie? Jadi kalo bersubahat dengan cara kempen macam tu, nak kira lagu mana? Kah Kah Kah


Nama Saya Dyana Sofya .. Saya Ahli DAP.

Yang Tok sidang dok kalut sangat dengan DAP nak perintah Sarawak nie apasal? Tak hadham lagi ke dengan komposisi penduduk Sarawak? Tak patut sangat sorang TS tak tau komposisi penduduk sesuatu negeri seperti S'wak tu/ Coba rujuk dan perhati betul-betul, Melayu sama naik dengan Cina dari segi peratusannya? lawan laa dulu, soalnya sekarang dengan komposisi yang adanya begitu termasuk orang bumipute terutama kaum Iban melebihi dua kaum terbesar Melayu dan Cina bro. Mana mungkin kita hendak paksa Sarawak mesti dipimpin oleh bumiputera Islam sahaja? Alahai Tok Sidang !


Tok Sidang dulunya pernah hina rakyat Sarawak SINI pasal tu tak undi Pas? lepas tu Pas cuba 'cover' balik Tok Sidang (FMT dengan menyalahkan BN? Berbelitlah ! Alahai Tok Sidang ! Ada lagi unsur 'penghinaan'? dari Tok Sidang bro sini.. semua ini akan diingati dalam minda penduduk Sarawak sekali pun TS cuba berhelah? dengan meletakan Clement Bayang sebagai calon Pas sekali pun beliau seorang Kristian. Nampaknya sukar Pas nak menang kali ini, silap tak silap Pas boleh hilang deposit di dalam PRN Sarawak 2016 ini. Orang tak mengundi dia pun, dia baran dia marah dia hamput? Alahai Tok Sidang.
  
~ SUMBER 1
~ SUMBER 2

Sisipan

Abe Awang Malaya

11 hrs ·
Bulan Mei tahun 2016, Haji Hadi bagitahu kepada orang Sarawak bahawa PAS terima orang Cina dan orang India menjadi rakyat Sarawak, tetapi pemerintah mesti bumiputera yang beragama Islam.
Ek eleh.... Ini bukan kempen pilihanraya 1969, sekarang tahun 2016... takkan baru nak kabor benda gitu.... Orang sekarang nak tumbangkan BN, nak bebaskan Anwar.... zaman politik rasis ni habis dah.... banyak lagi hal lain yang lebih penting nak kena fikir dalam politik, bukan duk sibuk dengan rasis semata-mata ~ Abe Awang Malaya




Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO