Himpunan #Mansuh GST - Foto dan Video Menarik

02 April 2016

Selepas setahun pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang bermula 1 April 2015 lalu, yang menyaksikan kenaikan barangan dan perkhidmatan di negara ini, hari ini rakyat Malaysia berkumpul lagi bagi membantahnya..

Tapi masih ada manusia yang ditemui wartawan yang membuat liputan himpunan itu di sekitar SOGO tidak menyedari dan tidak tahu adanya himpunan bantah GST hari ini 02 April 2016. Bahkan seorang wanita Melayu berusia awal 50an mendakwa "bodoh Melayu yang turun demonstrasi. Bayar 20 sen je GST ni, katanya. Cina memang marah sebab dia orang berniaga tak suka cukai. Terdapat penerangan tentang GST diletakkan di motosikal di parkir antara pusat membeli belah Sogo dan Kompleks Pertama (SINI)....

Ramai pemimpin Pakatan Harapan antaranya Mohd Sabu, Nizar Jamaluddin, Khalid Samad, Dr. Dzul, Nurul Izzah, Rafizi Ramli, Nik Nazmi, Ronnie Liu dan ramai lagi turut kelihatan di himpunan tersebut. Cuma yang tak nampak kelibat? ialah mereka dari Blok ke 3 bro ! Tak tahu laa mungkin kamera tidak 'fokus' kan mereka? 

Ada juga ulasan mengatakan bahawa Himpunan Mansuh GST tiada matlamat? Hangpa tau laa sapa yang buat ulasan macam nih? depa kata macam pasang kaset lama bro ! Dasat depa nie noo? sampai tak boleh nak buat 'ubat' langsung...depa ulas lagi,  Pas langsung tidak menunjukkan muka, menjadikan lagi perhimpunan itu gagal sepenuhnya.? Baca (SINI) dan (SINI)

Pas tak tunjuk muka? gagal ke? Bukan himpunan ini saja yang Pas tak tunjuk muka, yang lain pun jengoi sorang dua jer bro ! tak kan tak paham kut? Mana ada masa 'buang masa' macam nie? 

KAH KAH KAH


Himpunan Mansuh GST berakhir aman dengan bacaan doa




Lintas langsung dilapor wartawan Malaysia Dateline Arif Atan dan Dalia Ismail
Tun Dr Mahathir berucap di hadapan ribuan demonstran

Tun Dr Mahathir dan isteri Toh Puan Dr Siti Hasmah di pentas ucapan.


Rafizi Ramli dan Nik Nazmi di pentas ceramah.
KREATIF... Pelbagai media digunakan demonstran untuk meluahkan perasaan.
Petugas media mencari tempat berteduh.
Siri ucapan dihentikan sementara bagi menghormati laungan azan dari Masjid Jamek Kuala Lumpur.


Dr Dzulkefly Ahmad berucap membakar semangat hadirin. Turut kelihatan Khalid Samad.
Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin dan isteri tiba di Dataran Merdeka disambut bersemangat para demonstran.
Ronnie Liu (dua dari kanan) bersama demonstran.
Nurul Izzah 
tiba di Dataran Merdeka.


Pantun Uncle Soh menarik perhatian demonstran.
Orang ramai menggunakan apa sahaja untuk menahan terik matahari.


mansuhGST12
mansuhGST12
Kumpulan dari kampung Baru mula bergabung
Mara ke Dataran Merdeka



Penyokong Dapsy tiba di Dataran Merdeka



 2.00 petang melepasi Jalan Raja Mahadi

Presiden Amanah Mat Sabu nasihat penyokong ikut arahan

Demonstran solat zohor



Tali keselamatan dipasang seawal jam 11.30 pag


(SUMBER Foto Atas)


Xtra sikit bro !


Mohamad Sabu (tengah) diiringi pengawal peribadi ketika menyertai Perhimpunan Anti GST dihadapan Pusat Membeli Belah Sogo, Kuala Lumpur. foto SAFWAN MANSOR, 02 APRIL 2016

Dari (FB)
(Ku Azlinda Ku Jaafar)
Bersama rakan di Himpunan 
Bantah GST 02 April 2016...






(At Dataran Merdeka,Kuala Lumpur.)

Foto - Ganesan Nagarajan@ Dataran Merdeka,Kuala Lumpur


Foto - Ganesan Nagarajan@ Dataran Merdeka,Kuala Lumpur


Tulis (Zahas Marzuqi)
Keindahan suasana sekitar dataran ketika ini...‪#‎undur‬ najib ‪#‎mansuh‬ gst

FB - (Zahas Marzuqi)


FB - (Zahas Marzuqi)


FB - (Zahas Marzuqi)

 
Dari Lensa
AMANAH Sg. Petani
@(Ahmad Dhuha Sobri's post.)

Steady Tok Janggut ! Us. Roslee tu dok belek apanya? Wakil JK Amanah Sg. Petani turut bersama di himpunan #‎undur‬ najib ‪#‎mansuh‬ gst) Tak malu laa SP macam nie !

T-Shirt oren nie tentunya pemuda Amanah bro ! dari lensa (Ahmad Dhuha Sobri's post.)

Ahmad Dhuha Sobri

Ahmad Dhuha Sobri


محضير بن عبدالراني

Walaupun aku x leh pi demo hari ni, tapi 3 orang anak dara aku hantaq wakilkan aku. Ko ado?
Tahniah anakanda Mirza Qistina Mahadzir, Mawaddah Rifqah Mahadzir & Maisarah Awatif -



Himpunan mansuh GST bersame Datok Kamaruddin Jaafar - Fb (Ishak Harun)


Khulasah

Rasa terharu bercampur kagum kepada para demonstran bantah GST dan minta Najib berundur apabila melihat foto-foto di wall Fb rakan. Gambar dengan berbagai aksi, mereka semua bersemangat dan nekad untuk menurunkan Najib. Mereka yang hadir adalah mewakili mereka yang tidak dapat hadir disebabkan berbagai-bagai masalah. Jangan risau kalau pun jumlahnya tidak mencecah puluhan ribu seperti selalu. Percaya dan yakinkah rakyat marhain, penoreh getah, pemandu teksi, nelayan, penjual kueh, pengayuh beca, peneroka, penganggur, para pensiun dan semua masih bersama anda.
Mereka semua menghantar doa dan harapan agar masalah dan kesangsaraan rakyat terlesai. Dan mereka juga berdoa bersama anda semua agar Najib cepat TURUN. Mereka semua hadir dengan penuh keikhlasan tidak diupah bahkan sedia menanggung risiko tindakan aparat. Syabas dari saya yang tercicir memungut pahala di Dataran Merdeka hari ini. Trims.
(
Mohd Sayuti Omar II)..(See More)





Himpunan Undur Najib, Mansuhkan GST 2 April 2016 -
Published on Mar 27, 2016 - (Parti Amanah Negara)


Himpunan Bantah GST: Saifuddin, Nurul Izzah, Wan Azizah Gamatkan Himpunan

Published on Apr 2, 2016
Ucapan pemimpin parti pemangkang mengamatkan himpunan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, hari ini.


Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO