Kempen Bantu Mat Sabu , Bantulah Dia - [VIDEO]

Mat Sabu bukanlah orang senang ! Dalam kesnya ini, ramai salah faham terhadap beliau, depa ingat MS kena saman RM200K ini semasa beliau dalam Amanah? Tidak bro.

MS mengambil tanggung jawab beliau hadapi 'kes' ini semasa beliau bergelar Tim. Presiden PAS (orang no.2 dalam PAS) masa tu, di tahun 2013 (29 Januari 2013) dulu bilamana laporannya disiar oleh akhbar Harakah berkaitan isu ''Projek IC Sabah' selepas beliau ditemu bual oleh akhbar itu. pengerusi Harakah ketika itu ialah
bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali yang turut disaman dalam kes itu.

Mat Sabu adalah ikon anak muda walaupun dia udah cecah usia emas (60tahun) sekarang ini. Tua-tua MS tua 'awet muda' bro ! Anak2 muda masih mendambakan sifat juang MS ini, bila ada saja himpunan rakyat? pasti di sana akan ada kelibat beliau bersama anak-anak muda. Jelas Mat Sabu ini adalah ikon perjuangan rakyat yang perlu kita bantu bersama sekarang ketika beliau dalam keadaan begini. Beliau tidak minta ihsan untuk ditolong bro? Tetapi adalah cukup 'bangsat' kiranya kita yang mengenali beliau sejak sekian lama memperjuangkan kepentingan rakyat tidak kita pedulikan 'himpitan' yang sedang berlaku kepada beliau. 

PAS kunci mulut seribu bahasa, walaupun Mat pernah menjulangkan PAS di persada seperti sekarang ini? Biarkan mereka bro? Mereka dah ada Umno ada PERKASA, mana maunya lagi mereka mendokong 'pengkhianat'? Perkasa pun biaq ke depa(Jangan bagi derma pada Mat Sabu – PERKASA) Biarkan Perkasa yang memang begitu perangainya? Pas dah ada kan? Kah Kah Kah

Biarkan mereka bro ! Biar kita orang Amanah dan Pakatan Harapan membantu beliau. Setakat ini pun kutipan cukup menggalakan! Mat Sabu bukan keseorangan dalam hadapi cobaan dan nabluwah politik seperti ini.Lihat (Shahbudin@TERGAMAKKAH WAN AHMAD TERIMA "DERMA" MAT SABU?) Dah 20K berjaya dikutip dan tidak mustahil derma untuk membantu Mat Sabu itu akan beroleh kejayaan dalam sedikit masa lagi bro ! BANTULAH DIA.
 
kredit - www.pru14.tv



Muflis: Kempen RM10 Bantu Mat Sabu
Sinar TV
Published on Feb 17, 2016

Kumpulan aktivis dan NGO melancarkan kempen #kamisahabatmatsabu untuk mengutip bantuan RM10 setiap individu bagi membantu Presiden Amanah, Mohamad Sabu melunaskan bayaran RM200,000 yang diperintahkan mahkamah..Sinar TV




Semua pihak disaran berlaku adil ketika mengulas isu bayaran pampasan RM200,000 membabitkan Pesiden Amanah, Mohamad Sabu kerana ia melibatkan proses perbicaraan yang panjang dan berlaku ketika Mohamad menyandang Timbalan Presiden Pas.

Setiausaha Agung Amanah, Mohd Anuar Tahir berkata, keputusan mahkamah yang mengarahkan Mohamad membayar RM200,000 kepada bekas Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar atau berdepan risiko muflis perlu dilihat dalam konteks yang betul.

"Ingin saya jelaskan bahawa kes tersebut adalah berkaitan laporan yang disiarkan akhbar Harakah edisi Jumaat, 1-3 Februari 2013 berhubung isu 'Projek IC Sabah', selepas beliau ditemu bual oleh akhbar itu pada 29 Januari 2013.


 Ronnie liu
 February 17 near Sungai Way 
 
#sahabatmatsabu lancarkan kempen kutipan dana utk membantu mat sabu yg perlu membayar 200k kpd sprm. Kes mahkamah tamat. Jika tidak dibayar mat sabu akan jadi bankrap.
Ayuh semua sahabat abang mat.
*Isham Rais mencadang setiap sahabat mat sabu derma 10 ringgit seorang.
* we are not asking for 2.6b.

Maybank account no 5542 5857 6644
江湖救急: 非政府组织发动援助莫哈末沙布法律基金200千。一人10元, 众志成城。

"Malah turut disaman dalam kes itu adalah bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali yang juga Pengerusi Harakah ketika itu.

"Perlu dijelaskan bahawa setiap komen yang dibuat Tuan Haji Mohamad Sabu dalam temu bual itu adalah atas kapasitinya ketika itu sebagai Timbalan Presiden PAS. Ia juga sebagai mengambil tanggung jawab beliau sebagai orang nombor dua dalam PAS ketika itu," ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Anuar menjelaskan, kes saman itu bukan satu kes baru selepas Mohamad berada dalam Amanah seperti disalahfahami sesetengah pihak.

Tambahnya, biarpun mula dibicara pada 2013 namun kes itu telah melalui proses mahkamah yang panjang sehingga ke peringkat mahkamah paling tinggi dan akhirnya keputusan dibuat pada Ogos 2015.

"Haji Mohamad Sabu telah menghadapi puluhan tuduhan, didera, dicedera, dilokap, ditahan, dibuang daerah, difitnah dan diaibkan sepanjang memimpin parti lamanya itu. Fakta yang jangan dinafi atau dilupakan.

"Oleh yang demikian, saya mengharapkan semua pihak agar adil dalam membuat sebarang komen berhubung isu ini," katanya.

Amanah ujarnya, akur dengan keputusan mahkamah malah parti yang baharu berusia lima bulan itu akan berusaha membantu Mohamad.

Amanah juga, ujarnya merakamkan ucapan terima kasih kepada semua pihak khususnya rakyat Malaysia yang menyatakan hasrat untuk sama-sama membantu..
Malaysia Dateline@(Kes saman Presiden Amanah berlaku ketika beliau dalam Pas)


Kata2 
Hikmat
Mohd Sabu

"Orang Melayu tidak sensitif dengan penyalahgunaan kuasa, penyelewengan dan rasuah.. Ada ulama-ulama yang mendampingi pemimpin rasuah sehingga orang bukan Islam tertanya inikah Islam..?"

~Mat Sabu



Yang sensitif
 
www.pru14.tv


Saya bukanlah pentaksub Mat Sabu. Tetapi apabila ada segelintir penyokong pembangkang yang anti beliau,menghina kutipan derma untuk membantu beliau membayar denda yang dikenakan,maka saya terpanggil untuk menyokong dan bersimpati dengan beliau.
Beliau dijatuhkan hukuman denda kerana dituduh memfitnah Pengerusi SPR ketika Projek IC itu berlaku,walhal penyokong-penyokong yang anti beliau ini,suatu ketika dahulu,juga bersetuju dengan beliau atas pendedahan itu. Sekarang,penyokong-penyokong ini pulak seolah-olah bersetuju bahawa Projek IC itu wujud dan berseronok dengan hukuman denda yang dikenakan ke atas Mat Sabu.
Jangan kita lupa,bukan beliau seorang sahaja yang dikenakan hukuman denda ke atas pertuduhan memfitnah Pengerusi SPR itu,bekas Setiausaha AGUNG PAS,Dato' Mustafa Ali juga dikenakan hukuman denda yang sama. Cumanya Tok Pa mampu membayar denda,sebaliknya Mat Sabu pulak tidak. Dan sekiranya juga penyokong-penyokong ini terus beranggapan bahawa beliau memang seorang pemfitnah,jangan kita lupa bahawa petikan ucapan beliau disiarkan di dalam HARAKAH,lidah rasmi penyokong-penyokong yang anti beliau. Maka amat tidak bertanggungjawablah HARAKAH apabila menerbitkan sesuatu tanpa usul periksa akan kesahihan sesuatu benda itu.
Beringatlah,Mat Sabu bukanlah orang baru di dalam arena politik tanah air. Dari mudanya sehinggalah tertubuhnya AMANAH,beliau seorang yang Istiqamah melawan UMNO ketika bersama PAS. Jangan kerana beliau bersama AMANAH,segala jasanya melawan UMNO terus dilupakan.
Mungkin sindrom penyakit Melayu mudah lupa itu sudah berjangkit kepada mereka. Wallahu'alam.


Memey Aje shared Awangku Salman Hussien's post — with Rusila Binti Mohd and 7 others.
Mat Sabu ohh Mat Sabu. Antara Tokoh yg DIGERUNI Amno termasuk Madey Kutty. Lebai skrg ni semut pun x takut kt depa, walaupun depa Ulaq. Entah brp ramai lebai dpt cari mkn hasil kutipan yg Mat Sabu ada. Itu yg depa meracau bila abg Mat keluar parti sampah sbb dh tak asyukkkk..
Kini lebai terpaksa berpaut kat Amno atas tiket KERJASAMA yg bukan PerpaduWang Kunun nya... Hudud ghuyub pun ghuyublahh..
Cer tny Din Siku brp kutipan Tin Milo dia dpt utk kes fitnah LGE aritu? Mesti dia kata kita tak perlu semua itu, yg penting redha Allah. Padahal zaman dia menyusu mak dia lagi Mat Sabu dh byk penuhkan Tin Milo Parti Sampah... Piiiirahhhh Lebai cabuk. Bila asyukkkk dia sebat, x asyuk kata tak perlu... Hakk thuiii..
Walau pelbagai modal Amno digunakan termasuk oleh wala'unta utk mencalar Mat Sabu, U can never deny that HE IS D LEGEND that Pas once had.
Hadi?? Tokoh kencing hudud, PerpaduWang Fulusyyyyiiii & pecah belah ummat..
‪#‎MatSabuRealLegend‬


Encik Politik Encik Polotik


PRESIDEN AMANAH
Masyhur namanya Mat Sabu. Nama sebenar Muhammad bin Sabu. Gigih berjuang, berani, lantang bersuara menyatakan kebenaran, menentang penyelewengan.
Umur 28 tahun bertanding di Parlimen Kepala Batas dan DUN Penanti (1982)...Continue Reading




Comments

  1. Sekurangnya mulut tempayan mat sabun sempit lah sikit

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?