PH Kelantan Pantara Kaum Sempena Tahun Baharu Cina 2018

Kemesraan yang ditunjukan sempena Tahun Baru Cina oleh barisan Pimpinan Pakatan Harapan Kelantan ini menjadi tanda aras betapa hubungan antara kaum di Malaysia amat perlu bergandingan antara satu sama lain. 

PH tidak pernah merendah2kan atau memomokan bangsa lain atas dendam politik seperti yang berlaku terhadap sebuah 'parti suci' dgn berbagai kata nista dan tuduhan seumpama 'Kafir Harbi' yang ditujukan kepada DAP misalnya..Malaysiakini. Sebab itu ada lebai PA$ yang 'nak tanam seseorang' kat jirat Cina hanya kerana 355 !! sedangkan RUU355 itu dah tak tau ada di mana? KahKahKah

Pakatan Harapan seperti Parti Amanah misalnya begitu komited utk menghidangkan erti sebenar penyatuan Melayu dan Islam TANPA menimbulkan ketakutan atau mengugut kaum dan bangsa lain. Prinsip dan Wawasan ini terbukti mendapat sokongan dan dokongan pelbagai kaum merentasi negara.
 
Pakatan Harapan (PH) Kelantan menjadikan Tahun Baharu Cina ini sebagai jambatan mengeratkan hubungan mesra antara kaum.

Pengerusi PH Kelantan, Husam Musa bersama pimpinan dan ahli semua parti anggota mengambil peluang menziarahi penduduk berbangsa Cina di beberapa lokasi terutama di Kota Bharu.

Menghadiahkan limau sambil bertanya khabar.
Bermula di pasar Pohon Pinang di pusat Bandar Sabtu lalu, beliau mengetuai rombongan menziarahi dari pintu ke pintu bagi mengucapkan Selamat Tahun Baru.


Menyantuni anggota masyarakat Cina sempena ketibaan Tahun Baharu.
Turut serta adalah Timbalan Pengerusi PH Kelantan, Wan Abdul Rahim Wan Abdullah.

Anggota Parti Pribumi Bersatu Bersatu Malaysia (Bersatu) diketuai Timbalan Ketua bahagian Kota Bharu, Datuk Wan Rusdi.

Pimpinan wanita PH dari semua parti turut mengambil bahagian..

Bermula di pasar Pohon Pinang di pusat Bandar Sabtu lalu, beliau mengetuai rombongan menziarahi dari pintu ke pintu bagi mengucapkan Selamat Tahun Baru.

Turut sama mengedar limau serta menyantuni masyarakai Cina ialah Tan Ah Wang (dua dari kiri) dan Wan Abdul Rahim (tiga dari kanan).
Rombongan kemudian berpecah kepada tiga kumpulan untuk ke lokas-lokasi berlainan.

Menurut Pengarah Hubungan Antara Kaum PH Kelantan, Tan Ah Wang, acara itu bukan sahaja diadakan di Kota Bharu malah juga di jajahan (daerah) lain seluruh Kelantan.

“Pimpinan dan anggota PH akan sekali lagi turun untuk mengucapkan selamat tahun baru Cina di pasar malam Jalan Kebun Sultan 13 Febuari in,” katanya.. | Malaysia Dateline .

Ruj.  - Blogspot Ini
RUU 355 sebagai modal baharu puak lebai Pas untuk mengkafirkan orang lain. Tengok Videonya di Sini sebagai bukti apa yang dilabonkan oleh Lebai Padang Serai ini. Apa-apa pun hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. PAS bakal terhukum kerana sikapnya yang melampau batas itu.




Mat Tanjong at 14. 2. 2018-4.50pm


Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?