PAS buang masa semua orang

Memetik pandangan Mujahid Yusof Rawa bahawa PAS kini perlu jawab bagaimana ia dipermainkan Umno. 

PAS buang masa semua orang berdebat mengenai usulnya sejak lebih setahun lalu, kata Mujahid

Kepimpinan PAS berada dalam masalah yang besar lantaran keputusan salah dalam percaturan rang undang-undang pindaan syariah, menyebabkan mereka kini perlu menjelaskan bagaimana PAS “dipermainkan” Umno.

Terbaru, parlimen hanya berbaki beberapa hari saja lagi untuk mendengar apa juga pembentangan yang telah diputuskan. Namun Pas tetap mahu bentang juga usul 355 itu Baca Sini bro! Pas mendakwa mereka bukan menjadi mangsa 'game' BN? Baca sini pula . Kah kah Kah.

Kalau begitu? Lebai tetap percaya BN lah. Syabas Lebai? Lagi pun lebai kata, 'kita kenal siapa yang menghalang'? Suspen ni bro? Kalau bukan BN? Tentulah bukan Umno? So n so siapa? Boleh jadi Pembangkanglah agaknya? Agak saja la, kita pula tunggu kenyataan lanjut Lebai nanti? Huh! suspen betoi !

Lebai tak akan putus asa punya.Tiada boleh patah semangat kata lebai tengok sini . Sekali lagi tabik buat lebai ini yang cuba beri semangat kat Lebai2 yang lain.

Patah tak patah? semangat walaun dah habis rabak dah jadi macam kain perca saja ! Buang masa.

Kah kah Kah



Hentikan polemik RUU355, hadapi isu sebenar iaitu kleptokrasi 

30 Mac 2017 | BORHAN AHMAD


Mujahid meminta lupakan polemik RUU355, tumpu kepada isu sebenar negara.Mujahid meminta lupakan polemik RUU355, tumpu kepada isu sebenar negara.

Rakyat negara ini diajak berhenti dari terperangkap dalam polemik RUU 355 selepas ianya ditolak oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kembali menghadapi isu sebenar negara.

Naib Presiden Amanah, Datuk Dr Mujahid Yusof berkata, isu negara hari ini adalah isu kleptokrasi, salahguna kuasa dan kesannya mengheret negara kepada keberhutangan, nilai RM yang jatuh, inflasi dan keputusan pelaburan untuk selamatkan kleptokrasi dan bukan keputusan pelaburan untuk kepentingan negara. Menurut beliau, keputusan Najib tersebut sudah diketahui sejak awal isu RUU 355 dibangkitkan pada tahun 2014 lagi.

"Saya tidak terkejut dengan keputusan Najib pada 29 March 2017 kelmarin," katanya.

Sejak awal lagi, katanya, beliau mengambil sikap jika kerajaan melihat isu RUU 355 sebagai keperluan perundangan dan isu substantif, pastinya kerajaan sendiri akan membuat inisiatif.

"Tetapi oleh kerana motif awal ialah kepentingan politik maka RUU 355 digunakan untuk pecahkan PR ketika itu dan melemahkan Pas dengan pembersihan golongan progresif dan pro-PR. Malangnya, tujuan politik itu berjaya dilakukan," kata ahli parlimen Parit Buntar itu.

Katanya, RUU 355 telah memecahbahkan orang Islam sendiri sehingga mengheret ke kancah takfir kerana menganggap ia adalah 'undang Islam Hudud' menolaknya adalah sesuatu yang 'gugur aqidah'.

Pihak Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan digunakan untuk menyatakan semua ahli parlimen 'wajib' sokong sedangkan RUU 355 masih kabur lagi perinciannya, katanya.

Ahli parlimen muslim pula, katanya, ditekan sehingga apabila mereka mengkritik kaedah dan prosedur serta proses perundangan dikira sudah menolak 'hukum Allah'.

"Himpunan ungu memperlihatkan terdesaknya Pas dan Umno mahu menggunakan sentimen Islam-Melayu sehingga menimbulkan kebimbangan kepada asas negara ini dibina iaitu permuwafakatan dan perpaduan nasional antara kaum dan agama," katanya.

  
"Saya memahami lebih awal isu RUU 355 juga adalah untuk alihkan isu dan 'mendiamkan' isu sebenar negara seperti kleptokrasi dan salahguna kuasa Najib dan BN.

"Amat menyedihkan isu Mahkamah Syariah dijadikan umpan dan lebih sedih Pas 'tidak menyerang' Umno kerana seolah terikat dengan perjanjian RUU 355 dengan Umno," katanya.



~ sumber 1 
~ sumber 2 .


Comments

Popular posts from this blog

Yang Bilang Cina Anti Islam, Malulah Bila Lihat Video dan foto Ini..

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$