Kasih Beralih Arah - Kah kah Kah [Video]

NikAmar kata hubungan PA$-BERSATU dah setel dah selesai bila Bersatu sekarang dah rasmi jadi gabungan Pakatan Harapan berama Amanah, PKR dan DAP. 

Sayang jugak dia kat BERSATU hingga terkeluar madahnya, 'Umpama Kasih Beralih Arah' Kah Kah Kah.

Mamat nie kalo bermadah, Penyair Chairil Anwar pun boleh kalah, tapi madah Mamat nie banyak yg sumbang sumbing daa !

Hang bermadah macam orang angau kat Bersatu buat hape? Lebai Besaq (tapi mamat ni bukan pun Lebai Besaq) mana nak pandang Bersatu tu, apa yang  Bersatu boleh bagi? Lebai dah ada Umno,  Dah lama sangat berkasih dgn Umno tu, menikah jer belum ! Macam-macam Umno duk haria bagi masa berkasih panjang nie? Ingat senang Lebai Besaq nak ketepikan Umno? Cari sangkut? kahkah kah.

Begitulah adat Lebai Kelantan ni bro! Masa orang (Bersatu) suka kat dia? Dia buat tak layan tak tahu jer, bila dah 'hilang' terasa macam mahu pula? Me mang jenis lebai nie nak makan keliling. PA$ duk perasan sangat kata dia tu 'anak dara'? Jadi rebutan konon? Woit Lebai ! Bunga bukan sekuntumlah! Tak sedaq kata dia tu dah tua renta, dah putus pusingan bulan daaa 'Menopause' pun !Amanah tu masih 'dara' daa..baru setahun lebih baligh, tu pun matangnya cukup 'fantastic' maaa !

Mamat lebai Klate nie kata, PA$ tidak lagi ber minat berada sepentas dengan Parti Pribumi Persatu Malaysia (Bersatu) sekiranya benar keputusan parti itu menyertai Pakatan Harapan....  baca sini . Benar la bro! Apa yang tak benarnya? Cer baca di Sinar pula. Sepentaslah dengan Umno dan tak payahlah menyibuk dgn Pakatan Harapan.

Kah kah Kah


Umpama kasih beralih arah, lalu PAS bagaikan tidak mungkin berpaling lagi.

Ekoran pengumuman Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa partinya akan menyertai Pakatan Harapan (HARAPAN), PAS menegaskan tidak lagi berminat berada sepentas dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, berkata jika BERSATU sudah membuat keputusan rasmi, PAS menganggap mereka tidak lagi ada hubungan dengan parti berkenaan.

“Ini kerana PAS sejak awal lagi memaklumkan tidak akan sertai Pakatan Harapan,” katanya dilapor Harakahdaily hari ini.

Mohd Amar yang juga naib presiden PAS ditemui media selepas mesyuarat exco di Kota Darulnaim, Kota Bharu Kelantan.

 Semalam Malaysiakini melaporkan, BERSATU bakal mengemukakan permohonan rasmi untuk menyertai HARAPAN.

Mengumumkan perkara itu, Dr Mahathir yang juga pengerusi BERSATU berkata, pihaknya berharap ada beberapa aspek perlu diubah suai, termasuk nama pakatan itu serta logo.

Masing-masing ada pendirian


Menurut Dr Mahahir, pemimpin HARAPAN sudah mengetahui niat BERSATU mahu menyertai gabungan berkenaan.

HARAPAN dibentuk oleh gabungan PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).

Sebelum ini PAS menyatakan pendirian mereka untuk tidak akan bekerjasama sama sekali dengan DAP dan AMANAH.

Justeru, kata Mohd Amar, PAS beranggapan tidak perlu lagi ada sebarang perbincangan untuk bersama-sama menghadapi pilihan raya diadakan di antara parti berkenaan dengan BERSATU.

"Ia dianggap sudah selesai,” katanya.

Pada masa sama, Mohd Amar berkata, PAS tetap menghormati BERSATU untuk menyertai HARAPAN.

“Kita ada pendirian kita dan orang lain juga ada pendirian sendiri. Kita tidak boleh nak paksa sesiapa ikut kita,” tambahnya.

Beliau turut mengingatkan, ketika ini PAS sudah membentuk pakatan dengan beberapa pihak bagi mewujudkan "blok ketiga" yang dikenali sebagai Gagasan Sejahtera.

Katanya, gerakan itu akan dilancar secara rasmi pada muktamar PAS yang bakal diadakan di Alor Setar, Kedah, hujung April ini..| SUMBER .


Biar Rakyat Yang Hukum PA$
Dalam PRU 14 - Published on
Feb 12, 2017
MELAKA:Salahuddin Ayub
Parti AMANAH Negara Terkini,
Terbaru,Latest 2017-PAS Dah
Tunjuk Isyarat Yg Jelas Tak 
Kan Bersama Pakatan Harapan

Sisipan Maknawi
Maknawinya, perjuangan PA$ dan lebaisekarang tidak lagi menentang kezalimanmalah makin teguh bersama orang2 zalim
Maknawinya, PA$ dan lebai makin kelarahmakin tidak tentu arah bila Bersatu sudah bersama sertai PH hingga lebai bermadahbukan2. Kah Kah Kah
Maknawinya, PA$ dan lebai makin longlai terkulai bila ramai menelahKelate tak mungkin diselamatkanlagi bila Pembangkang makin kuat.
Lupakan je lah parti PasHadi ni..Lebai ini
tak tahu berkawan, cuma boleh bergaul se
sama kaum jumud, fikiran sempit, kolot dnsyok sendiri, kalut memanjang aje, atau
nama manjanya kaum walaunauta | Dah !
Tak payah bagi syarat laa Lebai ! PBBMdah pun pilih komponen yang ada DAP sama dalam PH tu. | Maknawinya, Lebai tak sedor yang dalam BN tu seropa bangsamacam DAP tu berlambak hak lagi! SajaLebai buat tak nampak ! Kah Kah Kahhhh.
Inilah saja kerja walaun dalam PA$. Perlekehdan memandang rendah kemampuan lawan....PA$ juga parti serpihan UMNO bro ! Dari Umno dia datang, kepada Umno dia kembali..Ketakutan PA$ dan lebai makin jelas denganpenyertaan Parti Bersatu bersama Pakatan H.Saban hari PAS asyik bercerita dia masih
cantik, menawan, gebu, putih melepak
diminati ramai tetapi sayang, dia lupa,
dia adalah janda. Bukan janda meletup bro !!
Tetapi janda tua gila talak ! KAH KAH KAH..
Biarkan Pas yang angkuh. PH dan Bersatu
boleh menang 3 penjuru | Semakin dipujuk
semakin Lebai berlagak seolah parti tua tudiperlukan sangat ! Dah tua renta Lebai tubro! Kah Kah Kah
KHULASAH 1. Umno  sudah menjangkakan akan tertubuhnya sebuah parti baru yang dianggotai bekas-bekas ahli Umno. Umno juga tidak yakin akan menang walaupun berlakunya 3 penjuru . Faktor inilah menyebabkan berlakunya persempadan baru kawasan pilihanraya oleh SPR yg menyaksikan pemisahan pengundi mengikut kaum yang ketara.

2. Sekiranya, Umno yakin akan menang melalui pertandingan 3 penjuru , sudah pasti SPR tidak melakukan persempadanan yang sangat tidak adil ini. Maknanya,Umno tidak yakin Pas mampu membantu melalui pertandingan 3 penjuru jika parti baru pecahan Umno wujud.

3. Apabila Bersatu ditubuhkan dan seiring dgn  itu, SPR mencadangkan persempadanan baru . Sahlah ketakutan Umno dengan kewujudan parti baru pecahan Umno. Ini bermakna, PH dan Bersatu sebenarnya mampu menang pilihanraya walaupun berlaku pertandingan 3 penjuru. Kita
harap begitulah bro !  4. PAS berpolitik tanpa berpijak di dunia nyata. Pemimpin pemimpin konservatif masih berhayal dengan 'rasa kuat' mereka. Kerana itu sedari dulu lagi Lebai2 menilai PAS dengan rasa mahal. Sebab itu ramai pemimpin PAS perkecilkan cara rakyat berfikir. Mereka merendahkan tahap dan intelektual rakyat. Gaya politik Lebai dalam PA$ adalah gaya pusingan zaman 60an untuk rakyat 2015. Lapuk, Jumud, Statik..Koman.




Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?