PA$ itu 'talian hayat’nya Umno bro !

Talian Hayat Umno kini ada pada PA$ bro ! Ini sesuatu yang tidak boleh lagi dinafikan. Tetapi sekarang lebai-lebai PA$ pula coba alihkan persepsi rakyat bahawa PA$ itu menjadi tongkat nya Umno. 

Jadi, untuk alihkan persepsi tadi,  ada pihak yang menyebarkarkan berita kononnya Parti Amanah Kelantan berunding dengan Umno untuk persiapan hadapi Pru 14 nanti. Datuk Wan Rahim Wan Abdullah selaku Pengerusi AMANAH Kelantan telah menafikan dengan tegas bahawa ini adalah satu FITNAH besar kumpulan itu ! Lihat sini .

Kalo kerja macam nie, mudah sangat untuk kita mengagak bro? Siapakah yang 'lempar batu' sembunyi tangan ini? Kah kah Kah.

Ini betul punya talian hayatBukan cobaan lagi bro!KahKah Kah Kah Kah Kah Kah

Ada cakap-cakap supaya pembangkang jangan lagi serang PA$ tapi beri fokus serangan kat Umno saja. PA$ sejak di era Hadi dan budak-budak lebai
yang besar di era kegemilangan PA$ hasil dari kuat dan gigih perjuangan kumpulan progresif yang sekarang menunjangi AMANAH. Lebai2 ini tidak lagi berjuang untuk Islam sebenarnya. 

Mereka adalah alat dan khadam setia Umno BN ! Kita tumpu serangan kat PA$ ini bukan apa bro ! kerana PA$ sejak di era Tok Sidang sekarang ini terlalu manjakan Umno BN dan sekarang PA$ men jadi alat dan perkakas utama Umno sebagai tongkat bagi oksigen berlebih kat Umno tu. MCA dan MIC boleh releks sekarang dan tidak lagi ber kerja menongkat Umno. 

Umno yang 'sakit' sekarang ini diberi rawatan percuma kelas satu kat Umno. Ramai pula lebais bertindak sebagai 'pelayan' yang sentiasa bersedia menyediakan sebarang 'ubat' bermutu tinggi jika terdengar 'raungan' Umno. Ubatnya macam-macam jenis bro ! Ubat paling ampuh dan berkesan ialah 'Melayu dan Islam' Sentimen 'ubat' ini begitu mujarab sekali setiap kali Umno 'sakit' ! Kah kah Kah.


Senang sukanya hati Umnomendengar madah berubatini. Hilang 'sakit' Umno tu!Bila bukan mahu jatuhkanUmno? Apa sebenarnya??Khadam dan Balaci Umno?Itu sebenarnya yang jadi Tali dn Penyambung nyawa Umno !! Matlamat apa yng dicari??Matlamat dedak punya angkara ?? kah kah Kah Kah..
Wayang 'Cheap-Matinee' ?Kenyataan Rasmi tentunyayang di bawah ini. Atas tu'ikan bilis' sahaja. Q7 barunak belajar bersilat pulut?.Masa dalam Dewan awatjadi tunggul kayu buruk???
PAS tidak boleh ditegur, kata Mahfuz Omar

Amazing Offers: http://bit.ly/cheap_gadgets)
Senang sukanya hati Umno bila ada yang tolong sambung hayatUmno yang semakin disisihkan.Tingkatkan ekonomi Negara ke?atau tongkat dn tingkat ekonomi lebai sama? Kah Kah Kah'

PA$ semakin gian dengan idea2 Umno bro ! Depa bercakap soal penyatuan Melayu, ketuanan melayu termasuk menyerang Amanah dan DAP. Idea nie dulunya mana pernah lebai cakap masa ada Nik Aziz?

Sekarang Lebai bercakap perjuangan nasionalis pulak? Lebai2 dungu inilah kononnya mampu mengubah segala nepotisma, kronisma, kezaliman, penyelewengan dan serba makneka lagi yg sebati dengan Umno melalui dakwah Lebai? Pasai itu Lebai bersungguh2 mahu jadi Penasihat? Kah Kah.

Segala penyelewengan, rasuah dalam Umno dan kepimpinannya disifatkan oleh Lebai 'tidak masuk akal', ertinya lebai boleh terima pakai segala yang terjadi ini? Ini jelas sebagai bukti Lebai telah jadi alat dan perkakas Umno untuk terus berkuasa dan mencengkam rakyat dengan pelbagai kerenah yang tidak boleh diterka-terka. Kah Kah Kah

Dalam PA$ sekarang, ramai walaun muda bergelar 'ulama'?, yang kononnya mempunyai 'kepakaran' dalam ilmu2 Islam??. Mereka tidak lebih hanya se bagai lebai-lebai yang hanya belajar ilmu Islam se cara terpencar-pencar di sana sini sahaja, tidak mempunyai pengkhususan ilmiah secara tersusun, sebab itu mereka tidak mendapat kepercayaan dari Tok Sidangnya. Semua pendapat dan pandangan ulama walaun ini dipandang sepi oleh Tok Sidang mereka sendiri. Hinggakan sewaktu pembentang an RUU 355 ditangguhkan dua kali kerana tidak punyai 'signifikan' ilmiah untuk perbahasan lanjut.


Kalo ini saja perjuangan lebais ? MudahlahUmno memasukan jarum halusnya. Bukankahmereka ini sebagai panglima baru Umno???Umno senang hati sangat..tidak ada lagi perlawanan menentang kebejatan Umno. Inilahagaknya perbahasan ilmiah tu? Meriah beb !Malunya ulama punya kelaku semacam ini...
'Ulama' muda PA$ yang dimaksudkan masih ceroi dan langsung tidak berani berhadapan dengan Umno serta tidak ada pengalaman pahit bersama Umno berbanding kumpulan 'Progresif' dalam AMANAH umpamanya yang cukup masak dengan sepak terajang Umno di berbagai peringkat. 'De so called' ulama ceroi PA$ ini lebih menjadi pasaknya Umno dan sanggup bersimpuh sambil ketawa manja bersama tokeh-tokeh besar Umno? Kah Kah Kah
Umno memasukan jarum halusnya.Tok Sidangpun tak berjaya bebaskan diri dari Umno.Hanya menurut dan terus menongkat Umnosahaja. Mungkin ada riak disebalik kocakanair keruh ini? Memang sah PA$ dah jadi alatdan perkakasnya Umno? Kah Kah Kah
Kini apa yang mereka walaun dan Lebai kata kpd DSAI seketika dulu telah kembali kepada mereka. Anwar join Umno 1982. Lebai ketawakan Anwar. Hanya Ustaz Fadzil Nor yg merestui Anwar atas pilihannya sekali pun ada nasihat dari Us. Fadzil. Tetapi lebai2 Pas lain permainkan Anwar kerana nak cuci Umno dari dalam. Ulama2 itulah yang kata Anwar masuk 'tong taik' dan nak cuci dari dalam? Akhirnya Anwar lemas dgn 'Tahi' Umno ini. 

Sekarang 'Tong Taik' yang sama jugalah Lebai dan walaun bergelomiang siang malam. Berjayakah lebai 'mencucinya' ? Sebaliknya Badan Lebais penuh najis dan pekung Umno. Hishhh Busuklah. Lebai dan walaun seronok pula meramas-ramas taik Umno ! Kah kah kah 

Punya nak main 'taik' Umno. Lebai dan walauns putus hubungan dengan DAP rakan sekutu pembangkang PR, seperti kata Mat Sabu, Tujuan kita nak hancurkan Umno. DAP tidak minta apa-apa. Tak cerdik ropanya Lebai berpolitik ! Kah Kah Kah Kah.

Bukan main marah sorang lebai Kelantan kat Mat Sabu bila kata 'Tuan' mereka tak cerdik politik? Baca kenyataan Hazmi Hassan,Ketua Pemuda Amanah Kelantan di sini bro! Kah Kah Kah Kah..

UMNO cuci Tangan
Lebais jadi Tukaran Jadi Sandaran 


Kira-kira 50 penyokong dan ahli PAS kawasan Kepala Batas berhimpun bagi mengecam DAP dan menyokong Presiden PAS memutuskan hubungan dengan parti itu di perkarangan Masjid Al-Jamiul Badawi hari ini (lihat sini).        PA$ dah jadi alat dn perkakasnya Umno?Kerja ni lama dah Umno buat bagi pecahbelahkan pembangkang, kini Umno bolehreleks pasai lebai ambik alih kerja bodohini. Umno yang untung, Lebai yang rugi..Yang bodoh jadi makanan si cerdik ! Hah


Macam2 
Lebai duk Ejaz
Ucapan macam nie laa yang Umno cukup suka bro ! Terbaru mamat nie cakap, Pas pada masa ini mengamalkan pendekatan ke arah perpaduan dan kesatuan umat Islam | Yang paling ditakuti Umno adalah kehilangan pemerintahan.| Maka
selagi mana Pas tidak mencabar kedudukan Umno, tiada sebab untuk Umno takutkan Pas walau betapa pedas kritikannya terhadap Umno.
Kah Kah kah - Selanjutnya baca di


  Malaysia Dateline

Bila dah suka dan angau tu, kentut pun baunya wangi bro ! lebai kanyaq dalamPas ini adalah generasi Tok Sidang yngtidak pernah berhadapan dg kesusahankeperitan melawan Umno. Lebai-lebaikanyaq ini hanya jadi tukang angkatsegheban dan jubah Lebai besaq sahaja.Sesat bukan takrifan agama saja tetapisesat politik merangkumi segala. Kalaurasuah, penyelewangan, penipuan, riba,dan judi yg jadi amalan Umno masih tidak diterima dan dikata tidak sesat? makalebai begini kena pi mengadap guru pondok balik laa, belajaq siasah bagimolek ! Kah kah Kah
Aikk! Bila masa Umno terima hudud?Kah Kah Kah
Umno yang dakwah PA$ | Bukan PA$ yang dakwah Umno| Kerananya siang malam ikut saja apa kata Umno sekalipun merugikan perjuangan Islam. | Cakap laa nak fulus ??Kan senang, biaq teranggggg | Kah Kah kah Kah Kah Kah
PAS "MENIPU" orang kampung atau 'MENIPU'
diri sendiri ? Pertama, di kampung-kampung dan kawasan pedalaman, Pas tetap mengatakan musuh sebenar mereka adalah UMNO dan Pas mampu menjadi pengganti UMNO. Padahal PA$ terang2 menongkat dan bagi 'nyawa' kepada
Umno.
See More
Kalau datang
dari Umno?
Kalau datang dari Umno tu ?  Satu
badan pun masih macam Umno jua,
tak mampu bebaskan diri dari ber
akalan macam Umno ! kah kah kah.

Tuduhan
Palsu ini adalah kerja?
Fitnah terbaru oleh musuh AMANAH palingtegar dilakukan oleh kumpulan yang tidaksenang dengan kemaraan Amanah di Kl'tan.'Musuh' tersebut adalah seteru yang selalumendendangkan AMANAH dan DAP sebagaidua parti yang wajib ditolak. Mudah untukmenelah siapakah kumpulan dimaksudkan tuLihat >sini
Talian Hayat
Terbaik dari Lebai.
Edisi Khadam..Talian Hayat Terbaik untukkesinambungan hayat Umno ! Khadam tetap berikan 'nafas' selesa padaUmno yang kian 'lemas' ditolak rakyat.PA$ memang'pengkhianat' citra Islamdokongan ulama silam. 
Yang Hanyut
Memang meghenyut !
Talian Hayat Terbaik untuk Umno daride so called ulama? Kah Kah Kah Kah
Nak selamat bahtera Umno?dari tenggelam? Lebai nantikut  yang tenggelam. Hari2walauns duk celah keluaq dariBahtera Bulan gerhana tu????Inilah bila dah jadi KhadamnyaUmno, cakap lebai pun merepet.
Ada Lebai Kesah?
Huduhnya perangai Khadam Umno bro!DAP pula yang 'concern' dg kemelut kerugian di TH akibat tangan2 yang tidakAmanah terhadap harta awam. Bila dahjadi Khadam! Lebai turut sama bersubahat ! Memang PA$ 'pengkhianat' citraumat islam sendiri.

Talian Hayat Terbaik untuk Umno dalam satupenyatuan. Penyatuan niat beb ! Hantamlah'Labu' ! janji masyukkkkkkk ! Ada hun ! Mudahsunguh 'ulama' 'dibeli'. Seluruh prinsip digadaidilelong untuk agenda sang 'ulama' kononnya!
PA$ dan 'Hudud'nya !
Tenat nya Ekonomi Rakyat, sementara nanti kan dan mengemis duit Gaji dan BRIM -
Melihatkan ekonomi hari ini.. inilah kebimbangan kita.. tetapi ada kelompok Takfiri dan Khawarij masih bicaral soal Potong tangan, Sebat kepada pengzina..
kata depa, laksana semua ini, segala masalah ini akan selesai.. sedang punca segala masalah jenayah adalah ekonomi, kebajikan dan pemerintah yang mengabaikan hak rakyat..

Ulama hilang Kebijaksanaan bagi melihat keutamaan.. Saidina Umar sendiri menangguhkan perlaksanaan Hudud di kala musim kemarau..aku bimbang melihatkan nasib  generasi Melayu Islam akan datang...

kini kita bukan lagi hanya berhadapan dgn Kerajaan yg korup dan jahat untuk buat perubahan..,
Tetapi Ulama politik yang Bodoh dan Jahat..!!
Lihat 
di sini

Ini baru betul punya intim ! begitu lah kalauhati dah suka? Sayang sungguh depa nooo?NAJIB KATA, BN AKAN
MENANG PRU 14 DENGAN
BANTUAN PAS....Jadi, betullah tu agaknya?
Talianhayat makin semarak kukuh bwh Lebai
Baca Sini Bro!
  baru betul punya intimNak kata apa lagi bro?
Semua level lebai dah
'bersatu' dgn Umno?
Jadi sahlah mereka
benar2 dah jadi
Khadam tua, khadam
setia sepanjang masa.
Tak kenal lagi botol
kicap dan botol cuka?
Kah kah kah Kahh

 Pic dari Fb: 
(Amir Hamzah Mohd Wazir)

Umno pasti jadikan Pas ‘alat talian hayat’ ketika parti itu sedang dipersoal oleh rakyat – Salahuddin Ayub
Date: February 23, 2017

KUALA LUMPUR: Timbalan presiden AMANAH menegaskan, beliau sendiri pun akan menjadikan Pas sebagai “alat talian hayat” sepenuhnya jika terlibat dalam parti seperti Umno. Salahuddin Ayub berkata, ini kerana kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyebabkan teras Umno pecah.

“Kalau saya jadi Umno, saya akan gunakan Pas sepenuhnya kerana itu talian hayat bagi Umno. Cuba bayangkan kalau hari ini Pas tidak berpecah, dah ada PPBM.Selanjutnya baca di Amanah Daily


Tali2 Hayat
Ini betul punya talian hayat
Yang boleh rugikan Umno ? Manaboleh lebai sanggah? Lebai akansokong dengan segala 'kudrat' dandaya yang termampu ! Lebai saja-lah 'harapan' Umno yang makinnazak dan ditolak rakyat! Nasibbaik ada Lebais! Boleh lah Umno bernafas balik ! Kah kah Kah

Akhir kalam






Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO