Lagu Politik - AMANAH Vs PAS [Video]

Perkembangan politik pembangkang mutakhir sangat menarik bro ! Antara Pas dan Amanah disatu sudut dan dengan DAP dan Bersatu di satu sudut yang lain.

Lagu politik PAS tidak seiring dan senada dengan lagu politik Pakatan Harapan. Lagu politik PAS mengikut rentak dan tari Umno-BN. Apa saja yang datang dimainkan muziknya dan dilaksanakan oleh UBN, memang lagunya sedap didengar oleh PAS, dia pun apa lagi, goyang badan laa beb ! ralit sampai tersengguk-sengguk punya 'khusyuk' berkenan kat lagu mainan Umno tu. 

Teras Umno tu Melayu, maka Pas kadang berlagu lebih laju dari Umno pulak bro, habis bertanjak, bersamping, bertengkolok, berkeris dan kerisnya pun bukan sebarangan? Nala punya panjang buat belah kek bulan sebesar meja panjang tu ! Kah kah Kah

Lagu politik Amanah hingga kini lebih diyakini, suaranya sedap, mengusik jiwa, menikam kalbu bro, atas dasar kepeduliannya, progresifnya dan lebih inklusif sifatnya - maka pendengar dan peminat pun mahu 'bernyanyi' bersama. 'Penyanyi-penyanyi'nya pun bersuara lemak persis lagu P.Ramlee yang banyak nasihat itu dan bukan lagu rentak dikir barat alunan tukang-tukang karut macam di Kelantan yang penuh dengan bahasa kesat, maki hamun dan seumpamanya, Kah kah Kah.


Lagu Politik 
Dari Sifu Amanah

Mat Sabu

Akhirnya 'Rahsia' kenapa PAKATAN HARAPAN masih mengajak PAS bersama untuk menentang BN terdedah..!!
~ Mat Alishah .


“Kami akan menawarkan tangan kami kepada PAS, sama ada mereka mahu menerima atau tidak terpulang kepada mereka,”

Amanah dah tahu pas tak terima sebab sifat keangkuhan lebai2 malang ni... apa yg kami lakukan adalah apa yg Islam anjurkan... ajaklah dan serulah untuk kearah kebaikan...

Amanah bimbang di masa akan datang bila pas dah jadi kera sumbang, pas akan ungkit cerita amanah sombong sebab tak ajaknya bersama...

Dan juga bimbang bilamana Allah tanya di masyar nanti adakah kamu sudah menyeru dan mengajak mereka kearah kebaikan... maka insyaallah kita mampu menjawab dgn lidah yg fasih...

  Lama dah PH dok ajak PAS bersatu semula untuk melawan Umno bro ! Tapi PAS nie jenis keraih kepala..konon mereka kuat, popular dan lama..jadi yang baru bertunas macam Amanah dia tak pandang bro !Itulah PAS dengan lagu degilnya kerana seluruh walaun dah diumnokan oleh pimpinan utamanya. Tapi kalo PAS join balik? Sumbang laa 'lagu' tu bro ! Nak menyanyi pun tak berapa sedap lagi !  Kah Kah Kah

Hanipa Maidin


Hanipa mohon PAS Sepang tolong dan bantu dia sediakan teks ucapan untuk menyokong pindaan Akta 355 Hanipa kembali menyengat!
Esok insyaAllah bermula sidang Parlimen.
Ada beberapa orang Pas di Sepang yang membuat demo antara lain meminta saya menyokong usul private member's bill bagi meminda Akta 355 yang dibawa oleh Yb Marang .


Untuk mereka saya ucapkan terimakasih.
Cuma saya minta jika mereka benar benar fasih dan faham Perlembagaan Persekutuan dan pindaan Akta 355 yang dibawa MP Marang itu tolong saya sediakan teks ucapan yang jitu dan bernas dgn hujah yg kuat utk saya sokong.


Cakap di Parlimen tak sama mcm cakap di kedai kopi.
Andaikata jika mereka juga tidak fasih dan tidak benar benar faham Perlembagaan Persekutuan dan Ruu pindaan Akta 355, macam mana mereka suruh saya sokong perkara yang mereka sendiri tak faham?.

*YB Hanipa Maidin*


 Inilah sikap TERPUJI Hanipa Maidin dan inilah LAGU POLITIK sebenar pemimpin Amanah yang pernah dikatakan 'pengkhianat' oleh Tok Sidang PAS sendiri. Nak harap pemimpin Pas yang lain betulkannya? Nahi bro !Suka aku sertakan komen dari fesbuker Sdr Muhammad Syafiq Azmi seperti dibawah ini 
 Saya puji sikap YB Hanipa Maidin. Walau ketika dia sakit dulu penyokong PAS katakan itu kafarah akibat bawa lari kerusi, ianya sedikit pun tidak ditegur oleh pimpinan PAS yang ada.

Tetapi apabila TV3 melaporkan bahawa Dato Seri Presiden PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang menyokong GST, YB Hanipa Maidin tampil membuat penjelasan ianya telah sengaja disalah lapor oleh TV3.

YB Hanipa Maidin juga mengesahkan beliau mendengar keseluruhan ucapan kerana beliau berada didalam dewan ketika itu.

Tahniah YB Mohamed Hanipa Maidin kerana berlaku adil kepada Presiden PAS. Mungkin semua daripada boleh mengambil contoh sikap yang terpuji ini. Moga dipelihara kesihatan beliau untuk terus berjuang. Iqra'.

Lagu Politik Bulan
 Lagu 1  NAJIB sangkut 1MDB... Dia tolong cover suruh cari saksi
NAJIB orang nak jatuhkan...Dia tolong cover kata tak boleh
NAJIB pejuang MELAYU...Dia pun pakai tengkolok & keris panjang
NAJIB bawa presiden IRAN... Dia siap suruh bersatu Sunni-Syiah
NAJIB marah ARAB SPRING....Dia tolong larang sama...
Najib bentang Bajet 2017.....Dia lambung lagi awai ...

SIAPAKAH DIA...???? 
  Kah Kah Kah
 
Idea Fb ~ Mat Alishah.
 
Lagu Politik
Bulan (terkini)
Baru jaga tido ke ? Jaga saja terus berlagu?Lagu apa nie? Sumbanglah lagu macam nie bro !Pakai menyanyi jer ke? Nota lagu tak karang ?Patut pun sumbang ! Kah Kah Kah   Mau malu laa sikit bro ! sendiri up nampak?Semua nak jadi Jhoora ke?ada hati nak jadi ketua dalam pembangkang? jadi suruhan umno bn juga macam dia..boleh laa   Kan ke dah bersumpah tak akan bersama DAP?Nak jadi ketua camna? Amanah pun hangpa dokwirid kata 'pengkhianat'? Tu pasal lagu hangpa nie sumbang ! Kah kah Kah
Lagu apa nie?sampai sumbang macam nie? Kah kah kah 
Hari ini pimpinan PAS dah jadi pelengkap 
keinginan UmnoBn dan segala juaknya.
Tiga penjuru tidak membuatkan DAP
goyang bro !.
PAS akan hilang 
diarena politik negara.
Kerusi diparlimen dan DUN 
amat penting untuk Pas.
PAS akan menarik dan sanggup biarkan PH
dan Bersatu berputih tulang, asal PAS jangan berputih mata.
Inilah lagu PAS yang diubah suai olehpenyanyi lama bro !  Kah Kah Kah

Lagu-Lagu hit !
Lagu paling 'hit' bulan ini?Hari ini (18.10.16), usul kontroversi 'hudud' Abdul Hadi telah ditolak ke bawah dalam kertas perintah.

Usul bagi membentangkan rang undang-undang persendirian untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah), telah diturunkan daripada senarai nombor empat semalam kepada nombor tujuh hari ini.

Ia diturunkan apabila lebih banyak usul kerajaan dimasukkan dalam senarai.
Lazimnya, usul kerajaan didahulukan berbanding usul persendirian. 
 
~ (sumber).


Usul RUU355 Hadi ditolak ke bawah,
mungkin bentang mungkin tidak

Published on 17 Oct 2016,..KiniTV 
 

 Pemimpin PAS yang berunding dengan UMNO mengenai RUU355..Bila gagal AMANAH, PKR & DAP yg di persalahkan?
Pemimpin PAS yg berunding dgn UMNO mengenai RUU355 bila gagal orang lain yg di persalahkan? Memang perangai buruk. Inilah lagu politk semasa PAS bro !

KENYATAAN PJ PAS PERAK, RAZMAN ZAKARIA BODOH DAN BIADAB
 Inikah akhlak Islam yang kamu ingin tunjukkan? Apakah jika perjuangan kamu gagal atas kemungkinan disebabkan kelemahan pihak kamu maka ditudingkan kesalahan ke atas orang lain?

Mengapa kamu tidak mengherdik Umno yang seolah-olah mempermainkan kamu apabila Speaker mengatur susunan dari No. 4 kemudiannya ke bawah menjadikan No. 7 ? Mengapa Amanah, Keadilan dan Dap yang kamu sasarkan ? Speaker Dewan bukan dari Amanah, Keadilan mahu pun Dap.

18 Oktober 2016
Pengarah Komunikasi
Keadilan Pahang
(sumber)

Ahli Parlimen dari barisan pembangkang bertindak protes dengan keluardari Dewan Rakyat tetapi tidak dilakukan ahli parlimen dari Pas - Haha....tinggal umno dan sekutunya dalam dewan.Inilah lagu politik paling hit sekarang ini bro ! kalau tanya kenapa mereka tidak keluar dewan? Mereka dari PAS berdalih kononnya membantah secara ilmiah? Kah Kah Kah PRU akan datang, 'lagu' ini tidak akan diulang terbit bro !
~ (sumber)

'Lagu' Politik Wala'un

 Dia ni ketua pemuda umno ke ketua pemuda PAS...?Senang hati Umno macam nie punya dok ada bro ! Lebih Umno dari Umnuuu !  | "Orang UMNO sendiri mengaku bahawa UMNO telah berjaya memperdayakan PAS, tapi wala'un dan lebai duk puji UMNO semacam jer.Orang UMNO sendiri mengaku bahawa Husam adalah singa PAS yang telah masuk Amanah, tapi wala'un dan lebai masih duk perlekehkan Husam".Bengong. | Abe Awang Malaya  Kah Kah Kah
  Lagu POLITIK UGUT YG MATANG
Kalah pun tak apa, janji puas hati
Bebudak pasti lagi matang
Politik Walaun !! Kalau tak serah kerusi tu lagi baik laa bro !
Apa pun 3 penjru ke, 4 penjuru ke? lawan tatap lawan.
 Baik punya defend? Kah Kah Kah Sapa kata Umno sesat?Cuma wala'un saja yang sasau ! dah tak kenal botol kicapdengan botol cuka?  | Inilah lagu politik walaun PAS |

 
Sisipan Berkaitan
Lagu-Lagu 
Sedih dan Rawan

Usin UG Ceroi
Betul dan tiada yang tidak betul melainkan betul2 belaka apa yg olamak tok sebut tu. Parti tok kenal lama Amno ni. Kalau tak kenal mustahil Amno boleh kasi bantuan Yayasan Pondok 1 Malaysia kat pondok Tar Snake. Itu belum kira bantuan minyak mandian dan sebagainya..
  Inilah lagu sedih dan rawan dari walaun untuk walaun..Sedih dan rawan sampai tak ketahuan ! Kah Kah Kah 
Ini lagi sedih dan rawan bro !Lama sangat dok wirid hanya dengan Amno hudud boleh laksana? Mimpi hape puak-puak nie? nie yang sedih tu bro ! Kah Kah Kah    |  “Mengapa wahyu pertama dalam Islam bukan hudud tetapi Iqra? Bacalah, pendidikan yang diutamakan. Berapa lama? Lebih 20 tahun.

“Kemudian aspek kepercayaan, ibadah, pembinaan akhlak dan moral. Hujung baru pergi kepada perkara itu.
~ Dr Juanda Jaya ..



Lagu Politik 
Gempaq n Gampang PAS
Amno cadang nak rabut balik Kelantan PRU akan datang?Lagu Amanah pula dah 'sold out' kat kelantan tu..habis terjual, terpaksa ulang cetak, Tok Guru Pondok pun dah ramai join Amanah. Maka Pas dah kelam kabut, kelam kabut kerana lagu 'hudud' PAS dalam versi 355 mengikut faham wala'un tak sampai destinasinya. Inilah lagu gempaq dan gampang PAS.Nak 'perang' dgn Amno kononn !  Amno tak perang dgn hangpa pun dah besaq tuah dahh...Kah kah kah 
 Patutnya Majlis syura PAS lantik Ostad ni jadi Mursyidul Am PAS, baru la power.
Seorang pemimpin yang cukup haibat...
TEGAS dengan musuh...
Tapi dalam masa yang sama LEMBUT dengan sahabat (baca pemimpin Umno)...(Cenangau Daunkari)
Lagu gempaq dan gampang PAS memang banyak diterbitkan di Kelantan bro ! Kah Kah Kah 
  Hari tu bukan main maki mat sabu kata syiah... syiah musuh Allah... syiah ahli neraka... sedangkan masa dok dalam parti HamPAS depa dulu macam2 hujah dibawa pertahankan mat sabu syiah..

Kebenaran datang tunjuk bkn lama... selepas lanie hangpa 
dok wirid kata dia syiah pabagai, last Tok Sidang hangpa ajak syiah bersatu dan terima syiah...
Apa akan berlaku kiranya Mat Sabu yang buat kenyataa
seperti yang dibuat oleh Tok Sidang PAS tu?Tentu lumat Mat Sabu hangpa kerjakan? ! Inilah dia lagu politik gampang PAS yang dah berhamPAStu... Kah Kah Kah




De 'evergreen' song !
Kalo janji sentiasa sokong Umno..pakai tak melawan laa jawabnya bro !Inilah baru namanya ' Ta'awun '... u help me, I help u Inilah lagu politik evergreen..tak lekangdek panas, tak lapok dek hujan ! wala'uns cukup suka lagu nie bro !   Kah Kah Kah  
 
Lagu 'Lawak'
Kelakar Habis..
Mahfuz bertindak keluar dewan atas pendirian peribadi bukannya parti.. Aku suka lagu berirama 'komedi' ini bro !Tabik kat Mahfuz..Dia tu PAS, dia tarak peduli nak join geng pembangkang lain keluar dewan .Bila tanya dia, selamba jer dia jawab,   tindakannya itu adalah atas pendirian peribadi bukannya parti.

"Saya individu, saya bangkit sendiri. Saya bangkit atas kapasiti saya sendiri kerana saya nak menjawab PM (Perdana Menteri).

"PM soal, saya jawab. Ini bukan rancangan saya tanya ustaz jawab, ini PM tanya, MP jawab," ujarnya.
Tentang sikap ahli parlimen Pas lain yang masih mengikuti pembentangan Najib itu, beliau tidak mengetahui tentang hal tersebut.

"Saya pun tidak tahu mereka keluar atau tidak. Saya pun tak nampak. Saya keluar ramai-ramai (dengan MP lain)," ujarnya lagi.
 
*Lagu nie cepat laku di pasaran bro, maklumlah lagu santai dan lawak !   KAH KAH KAH 
~ Ruj. sini bro ! .


Comments

Popular posts from this blog

PA$ Makin Terkoyak. Karut. wal Marut - PA$ Selangor dan Isu Syi'ah [2 video]

Bebal Punya PA$

Erdogan arah gabenornya ketuk pintu si miskin, bukan sebaliknya - VIDEO