Bersih 5 panas badan, Baju Merah berpeluh penasaran - Foto dan Video menarik

Apa nak jadi dengan 'Baju Merah' nie bro? Nak tunjuk apa? Samseng sampai tara mana nie? Kah Kah Kah
Tara tu aje la Melayu Merah bro ! dalam ilmu akal, atau 'ilmu balaghah' atau 'mantiq qadim', depa puak baju merah boleh berani sangat macam tu hanya kerana ada bekap dari seseorang atau suatu badan yang 'berkuasa'?, kalo tidak puak baju merah nie tobat lahum nak tunjuk samseng macam tu ! yang bekap tu laa yang penasaran bro ! lalu baju merah naik tocang tumpang sama penasaran ! Kah Kah Kah

Semua ini dilakukan oleh 'Baju Merah' yang dungu politik itu hanya kerana untuk melupuskan suara rakyat untuk bangkit menyuarakan ketidakpuasan terhadap pengurusan pusat atau kerana seseorang yang 'terpusat' kuasa lalu wewenang saja. 

Ini yang Bersih5 tuntut bro !

Demands of BERSIH5:

1. CLEAN ELECTIONS
For a free choice of who we want as our government

2. CLEAN GOVERNMENT
Enough of corruption! We need honest leaders who serve people's interest and not enrich their own pockets

3. STRENGTHEN PARLIAMENTARY DEMOCRACY
For good lawmaking, monitoring the government, and representing the people's wishes.

4. RIGHT TO DISSENT
To express our opinions and not get arrested for having different opinions.

5. Empower Sabah and Sarawak
To enjoy equal development and rights.
 

The Bersih torch will be handed to different cities over the next 7 weekends before reaching KL on Nov 19. (Photo: Melissa Goh) >
Channel NewsAsia
 Miri Sarawak convoy team arrives in Bintulu for handing over to the next team. Next week, Bintulu will start moving towards Sibu.
 
Kota Bharu tetap tenang
Konvoi Bersih kali ini bertujuan untuk menyampaikan mesej kesedaran kepada masyarakat secara dekat mengenai reformasi institusi dan keparahan skandal 1MDB yang melanda negara. Melalui jelajah ini , Bersih akan memulakan perbualan nasional mengenai isu ini yang dirangkum dalam lima tuntutannya dan seterusnya menyeru agar rakyat keluar pada 19 November 2016 untuk bersama sama, berdiri dan menyatakan sokongan mereka kepada tuntutan Bersih.

Konvoi Bersih yang bermula dari Lumut ke Teluk Intan diserang oleh kumpulan samseng bermotosikal dengan cara menendang dan merosakkan cermin sisi kereta milik peserta konvoi dan cuba merampas bendera Bersih. Setelah percubaan provokasi itu tidak mencapai matlamat untuk mencetuskan pergaduhan, mereka sekali lagi membuat kekacauan di destinasi akhir dengan cara menghalang perjalanan konvoi dan merampas kain rentang milik konvoi Bersih. Pergaduhan kecil berlaku apabila kumpulan samseng memukul peserta konvoi.

Nitizen persoalkan kewajaran tindakan kumpulan samseng berbaju merah menganggu aktiviti konvoi namun disatu sisi yang lain, provokasi murahan kumpulan samseng berbaju merah telah membantu mempromosikan aktiviti Bersih apabila berita berita mengenai Konvoi Bersih kali ini mendapat lebih 5000 shares dari perbagai sumber berita di media sosial Facebook.

teruskan di sini
Baju merah laung amaran, sedia bertembung BERSIH Nov ini  Kumpulan baju merah di bawah Gabungan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Malaysia hari ini memberi amaran akan turun berhimpun pada masa, tarikh dan tempat yang sama dengan perhimpunan BERSIH 5 yang dijadualkan pada 19 November ini.

Pengerusi gabungan itu, Datuk Seri Jamal Md Yunos, yang juga adalah ketua bahagian Umno Sungai Besar berkata, ratusan ribu pengikut kumpulan baju merah tidak teragak-agak untuk 'bertembung' dengan peserta BERSIH..MKini
  ********* Laung Amaran!? Jamal nie sapa daa? Kedunguan siasah apa macam nie bro? Ini sudah berbentuk ugutan? kenapa masih dibiarkan? Kenapa penasaran? Tak baca ke tuntutan Bersih5 tu? atau saja buat tak paham kerana ada mende yang nak dibaham? Kah Kah Kah 
 


Aksi Jamal rampas bendera BERSIH 5, suasana bertukar kecoh
Published on Oct 1, 2016
Rakaman yang dimuat naik BERSIH 2.0 di Twitter memaparkan Pengerusi Gabungan NGO Malaysia, 
Datuk Jamal Md Yunos menarik bendera BERSIH 5 ketika sedang berbincang dengan peserta konvoi.

BERSIH 2.0 dalam statusnya di Twitter menjelaskan Jamal menumbuk seorang lelaki dari pasukan konvoi dan menolak mereka dengan kasar
..KiniTV 
 
Bersih 5 tetap teruskan misi secara amanwalaupun provokasi melampau diteruskan
Bersih 2.0 mengecam sekeras-kerasnya tindakan 'ala samseng' kumpulan baju merah terhadap peserta konvoi Bersih di Perak hari ini.
Jurucakapnya, Jay Jay Denis berkata, tindakan kumpulan yang diketuai oleh Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos itu sangat keterlaluan dan melanggar perlembagaan negara.
Menurutnya, para peserta konvoi diserang, kereta dikepung, bendera dirampas secara kasar, kereta di tendang dan dipukul oleh kumpulan baju merah.
"Kami mengecam sekeras-kerasnya tindakan kumpulan Jamal, apa yang lebih dikesali ialah seolah-olah pihak berkuasa membiarkan serangan dan ancaman itu berlaku," katanya.

teruskan di sini bro

Baju Merah serang kereta Konvoi BERSIH 5 di Perak
Published on Oct 1, 2016
 
Rakaman memaparkan konvoi BERSIH 5 diserang oleh sekumpulan penyokong Baju Merah yang menaiki motosikal ketika mereka dalam perjalanan menuju ke Lumut, Perak..KiniTVBersih 5 tetap teruskan misi secara aman walaupun provokasi melampau diteruskan

Selamat Hari Malaysia. Jgn biar pilihanraya disonglap oleh UMNO/BN. Daftar mengundi. Bantah persempadanan. #Bersih5 ~ Yin Shao Loong ‏@yinshaoloong Sep 15 
ini cara BN nak menang. dah ditolak rakyat, cuba cara ini pula. #Bersih5
~ Muhamad Alif Asyraf ‏@AlifAsyraf92 Sep 15 
  ~ Bila dah nak kalah, dia keluarkan skill ni #Bersih5 #SPR - Nik Nazmi Nik Ahmad
Nik Nazmi Nik Ahmad

 Geng Baju Merah
lancar 'perang' terhadap Guan Eng, BERSIH

Published on Oct 1, 2016
GEORGETOWN: Seramai kira-kira 5,000 pemuda
yang dipercayai daripada kumpulan berbaju merah
dari seluruh Pulau Pinang membanjiri ikon pelancongan
Gurney Drive..Antara Pos 
 

#konvoiBERSIH5 #BERSIH5 Pak Samad fighting off the Red Shirts with love.
We are ready! #KonvoiBersih5 #Bersih5
 
 Global Bersih
Torch is peacefully
handed over from Lumut to Teluk Intan.
#konvoiBersih5 #Bersih5

#KonvoiBersih5 #Miri #Sarawak

#KonvoiBersih5 #Sandakan #Sabah 


#KonvoiBersih5 #Chuping #Perlis 

#KonvoiBersih5 #JohorBharu

Baju merah dah main kasar ?
Kah kah kah
  Ini rupanya ketua konvoi geng baju merah...
Patut la samseng taraf budak sekolah..
Leman Raja Lawan
  Gambar terbaik stakat ni.. Salute..!!! Dato Husam Musa & Datin Seri Wan Azizah turun padang di Kota Bharu.. #DemiRakyat ikon anak muda spjg masa..
 KONVOI #BERSIH5 KOTA BAHRU
 Red shirt members blocked our car on
@bersih2 Lumut convoy. #Bersih5
~ Women's Aid Org


Red shirt members shout at WAO members in
@bersih2 Lumut convoy. Also tears our banners.
Let's stand against violence. #Bersih5
~ Women's Aid Org
 
 
  #KonvoiBERSIH5 Johor #Bersih5  ~Adrian Ng ‏@AdrianNCF Sep 30

SIAPAKAH BINATANG SARKAS SEBENARNYA NI..HAHAHA..#BERSIH5
~  @PutraREFORMASI Sep 20 

Laporan polis serentak seluruh negara terhdp ugutan prebet ali kpd maria chin pengerusi #Bersih5 ~ . ‏@hanizat Sep 19 


Butthead Ali Tinju is only as wise as buttcrack http://www.theheatmalaysia.com/Main/Butthead-Ali-Tinju-s-only-wise-buttcrack … @mariachin @bersih2 #Bersih5 @Ambiga_S ~ The Heat Malaysia ‏@TheHeatMY Sep 16 

  This is what the Election Commission is doing with DUNs in Selangor. Playing political congkak. #Bersih5  ~ Yin Shao Loong ‏@yinshaoloong Sep 15 

Teguran PAS?
Pas pun buat teguran juga bro pasai baju merah dan Bersih 5 bro ! elok lihat komen dari MSO II ini. Wah Takiyuddin Hassan teguran tindakan bebudak baju merah yang buat provokasi kepada konvoi Bersih 5. Katanya tindakan itu tidak baik kepada demokrasi.
Sebelum nak tegur pihak lain elok kalau Takiyuddin kencing dalam tempurung dan lihat kepada diri dan partinya sendiri. Apakah tindakan dan sikap diambil oleh partinya itu sekarang baik?

Takyuddin kena luruskan jalannya dahulu sebelum kritik jalan orang lain beluk. Jangan tiru macam rasmi ketam yang mahu mengajar anak berjalan betul.

Lebih merewelkan lagi jalan Pas kini tidak tahu ke mana hala ya, hulu ke hilir ke atau ke langit. Apakah itu baik bagi demokrasi masih ada unsur setiakawan? Apakah tindakan Pas yang klik klik itu boleh dianggap berpolitik yang baik?
Kalau hendak makan nangka awas tangan perlu tersedia minyak agar getahnya tidak melekat (bercepuah). Trims...~ Mohd Sayuti Omar II 
 

 

Comments

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?