Semoga Edorgan mencelikkan mata mereka bro..!! Video

Amanah telah mengucapkan tahniah kepada rakyat dan kerajaan Turki yang telah berjaya mematahkan cubaan rampasan kuasa oleh segelintir anggota tentera dalam tempoh kurang 24 jam sini .

Turki telah campakkan 'Sekularisma' dan berjaya menuai kejayaan besar dalam segala lapangan semasa di bawah Erdogan bro !

Tahniah rakyat Turki, kata Amanah yang bangga dengan sikap rakyat Turki.  Clothes and weapons beloging to soldiers involved in the coup attempt that have now surrendered lie on the ground abandoned on Bosphorus Bridge


SEDIKIT INFO TENTANG RECEP TAYYIP ERDOGAN

Turki Campakkan Sekulerisme Tuai Kejayaan

Pemerintah Turki sebelumnya terapkan sekularisme dan hasilnya Turki menjadi negara terpinggir di Eropah, tapi kini pemerintah Turki kembali jalankan syariat Islam dan hasilnya luarbiasa.



Recep Toyyib Erdogan
ISTANBUL - Dari artikel penulis Jordan, Ihsan Al Faqih, pada media Achahed:

1. Produk Domestik Nasional Turki di tahun 2013 mencapai 100B dolar Amerika, menyamai pendapatan gabungan 3 negara dengan ekonomi terkuat di Timur Tengah; Arab Saudi, UAE, Iran, dan ditambah dengan Jordan, Syria dan Lebanon.

2. Erdogan membawa negerinya melakukan lompatan ekonomi yang besar, dari rangking 111 dunia ke peringkat 16, dengan rata-rata peningkatan 10 % setahun, yang bererti masuknya Turki ke dalam 20 negara besar terkuat (G-20) di dunia.

3. Tahun 2023 merupakan tahun pembangunan Negara Turki Moden yang sudah dicanangkan oleh Erdogan, yang disasarkan adalah Turki menjadi kekuatan politik dan ekonomi nombor 1 di dunia!

4. Airport Internasional Istanbul adalah airport terbesar di Eropah yang menampung 1,260 pesawat setiap harinya, ditambah Airport Shabiha yang menampung 630 pesawat setiap hari.

5. Turkish Airline meraih peringkat penerbangan terbaik di dunia dalam 3 tahun berturut-turut.

6. Dalam 10 tahun, Turki telah menanam 770 juta pohon Harjia dan berbuah.

7. Untuk pertama kali Turki di masa moden ini memproduksi sendiri Tank baja, pesawat terbang dan pesawat tempur tanpa awak, serta satelit tentera moden pertama yang multi fungsi.

8. Erdogan dalam 10 tahun pemerintahannya telah mendirikan 125 universiti baru, 189 sekolah baru, 510 rumah sakit baru dan 169.000 kelas baru yang moden, sehingga kadar siswa dalam sekelas tidak lebih dari 21 orang.

9. Ketika krisis ekonomi menimpa Eropah dan Amerika, universiti-universiti Eropa dan Amerika menaikkan wang kuliah. Sedangkan Erdogan menghapuska seluruh biaya kuliah dan sekolah bagi rakyatnya dan menjadi tanggungan negara.


Allahu Akbar! Setelah 79 Tahun Umat Islam Turki Kembali Bisa Shalat Berjamaah di Masjid Hagia Sophia
Published on Jan 25, 2016
Beginilah Kondisi Shalat Berjamaah di Masjid Hagia Sophia untuk pertama kalinya setelah ditutup selama 79 tahun oleh pemerintahan sekuler Turki. Dibawah kepemimpinan Erdogan, Masjid Hagia Sophia yang selama ini difungsikan sebagai museum kini mulai dibuka kembali untuk digunakan.
(
Khazanah Islam). 

10. Dalam 10 tahun terakhir, pendapatan perkapita penduduk Turki yang dahulunya hanya 3,500 dolar setahun, meningkat pada tahun 2013 menjadi 11.000 dollar setahun, lebih tinggi dari perkapita penduduk Perancis. Dan Erdogan naikkan nilai tukar mata wang Turki 30 kali ganda!

11. Di Turki, negara sedang meningkat keupayaan untuk membiayai 300 ribu ilmuwan melakukan penelitian ilmiah untuk menuju tahun 2023.

12. Di antara keberhasilan politik terbesar Turki adalah keberhasilan Erdogan mendamaikan dua bahagian Cyprus yang bertikai. Ia juga melakukan pembahasan damai dengan parti Buruh Kurdistan untuk menghentikan pertumpahan darah, dan meminta maaf kepada Armenia, sehingga menyelesaikan permasalahan yang sudah berlarutan sejak 6 dasawarsa.

13. Di negara Turki, gaji dan upah meningkat mencapai 300%. Dan gaji pegawai baru meningkat, dari 340 lira Turki menjadi 957 lira. Dan jumlah penganggur menurun dari 38% menjadi 2%.

14. Di Turki, anggaran pendidikan dan kesehatan, mengungguli anggaran pertahanan, dan gaji guru sama gaji doktor.



Lihatlah video berguna ini
Turkey Sebelum dan Sesudah Erdogan.Published on Feb 17, 2015 (adney881)
15. Di Turki telah dibangunkan 35 ribu laboratorium IT dan data base moden yang melatih pemuda-pemuda Turki.

16. Erdogan melangsaikan defisit anggaran yang mencapai 47B dolar. Sebelumnya baki terakhir hutang Turki ke IMF adalah hanya 300 juta dolar pada Julai lalu. Bahkan Turki memberi pinjaman kpd IMF sebanyak 5.0B dolar. Disamping itu Erdogan juga meningkatkan simpanan negara sebanyak100B dolar.

17. 10 tahun lalu, ekspot Turki hanya 23 B dolar. Sekarang meningkat menjadi 153 B dolar, mencapai 190 negara. Yang paling banyak adalah kereta yang kedua peralatan elektronik. Setiap 3 peralatan elektronik di Eropah, satunya adalah produk Turki.


18. Kerajaan Erdogan mengawali pelupusan sampah menjadi pengeluar tenaga elektrik yang digunakan oleh sepertiga penduduk Turki. Dan tenaga elektrik sudah dinikmati oleh 98% penduduk Turki.


15 Fakta tentang Turki dan Erdogan yang Mungkin Belum Anda Ketahui.
Published on Jun 24, 2015
.

19. Erdogan pernah duduk berhadapan dengan seorang anak perempuan yang usianya masih 12 tahun, tampil dalam siaran langsung television, berdebat dan berdiskusi tentang pembangunan Turki masa depan. Beliau hormati kecerdasan dan semangat anak tersebut. Sekaligus beliau didik anak-anak Turki satu contoh dalam berdebat dan berdiskusi serta membaca masa depan.

ERDOGAN MERUBAH TURKI YANG SEBELUMNYA NEGARA ISLAM PALING SEKULAR - Sarikata Bahasa Melayu
Published on Jul 26, 2013

20. Erdogan adalah teman Israel, begitu menurut kaum sekular Arab. Erdogan berikan tamparan keras kepada Israel, dan dia paksa Israel meminta maaf karena kes kapal Marmara yang ditembak Israel. Dan Turki berikan syarat pembekuan Gaza untuk menerima permintaan maaf tersebut.

21. Erdogan adalah teman Israel??? Beliau berikan kritikan tajam terhadap orang-orang yang bertepuk tangan terhadap pidato Simon Perez dalam pertemuan Ekonomi dunia, dan beliau berkata sebelum keluar ruangan dan pulang ke Turki: "Memalukan kalian bertepuk tangan terhadap pidato ini, padahal Israel telah membunuh ribuan anak dan wanita di Gaza..."


Keruntuhan Khilafah Turki Utsmani. 
Dokumentasi menarik bro ! Saudi antara 'pengkhianat' runtuhnya Uthmaniah Turki.
Published on Apr 1, 2014
Dokumentasi sejarah keruntuhan Khilafah Turki Utsmani tahun 1924 dan ajakan menuju Khilafatul Muslimin wadah pemersatu Ummat Islam hari ini.
 

22. Erdogan meleraikan para demonstrasi penentangnya dengan air. Tidak menembak mereka dengan pesawat tempur, atau rudal atau bom-bom molotov.

23. Erdogan menolak anak gadisnya membuka hijab di sekolah. Maka beliau kirim anaknya sekolah di Eropah agar tetap berhijab, sebelum hijab dibolehkan di kampus-kampus Turki.

24. Erdogan satu-satunya ketua negara bersama istrinya mengunjungi Myanmar dan bertemu dengan kaum Muslimin di sana dari kawasan Myanmar yang dapat bencana.


25. Erdogan menghidupkan kembali pengajaran Al Quran dan Hadits di sekolah-sekolah negeri, setelah hilang selama hampir 90 tahun, dihilangkan pemerintah sekular.

26. Erdogan menetapkan kebebasan berhijab di kampus-kampus Turki dan di parlimen.

27. Erdoganlah pemimpin muslim yang membuat lampu di jambatan gantung terbesar di dunia di pantai laut hitam dengan penerangan yang sangat besar bertuliskan "Bismillahirrahmanirrahim.." Padahal, salah satu negara Arab membuat pohon krismas terbesar di dunia dengan menelan dana mencapai 40 juta dolar.



Recep Tayyip ErdoÄŸan, President of Turkey mengalunkan Al-Quran. Merdu alunan dan bacaan beliau bro ! Pemimpin kita? Tak ada ke video bacaan mereka?

28. Erdogan mengembalikan pembelajaran bahasa Ustmaniyah yang berhuruf Arab di sekolah-sekolah negeri.

29. Erdogan melepas 10 ribu anak-anak muslim yang berumur 7 tahun di jalan-jalan Istanbul, dengan penuh bangga anak-anak tersebut akan memulai kewajiban shalat berjamaah dan menghafal Al Quran.


ALLAHU 'ALAM

(Adakah itu semua MAIN DRAMA?! seperti dakwaan anak Tok Sidang?)


Untuk Difikirkan
Hitler pun marah Mustafa Kemal Atarturk
Menjatuhkan Kerajaan Turki Uthmaniyah yang sah itu bro !
Published on Jul 6, 2012
Sekadar teladan dan iktibar buat kita semua...Kerajaan Turki Uthmaniyah wujud pada tahun 1290 sehingga 1926 iaitu selama lebih kurang 666 tahun.Pada tanggal Mac 1926,Mustafa Kemal Ataturk telah menjatuhkan Kerajaan itu. Dan sekarang Erdogan mengembalikan maruah itu semula.

Lagi
Foto Menarik 
Gagalnya Kudeta Di Turki.


Turkish civilians throw a tarpaulin over a tank to stop it from seizing control of key locations in Ankara
Supporters of Recep Tayyip Erdogan ambush a tank as it attempts to seize ground in Turkey's capital city of Ankara
People gather for celebration around Turkish police officers, loyal to the government, standing atop tanks abandoned by Turkish army officers
Civilians help police officers to arrest soldiers at Taksim Square in Istanbul after ordinary Turks helped to stop the attempted coup
The man then stood up and took off his shirt in an effort the present the tank from taking position in the airport
A Turkish policeman and other people stand atop of a military vehicle in Ankara after crushing the rebellion
Civilians take cover outside the building of the General Staff, the final landmark still held by coup plotters who are in the process of surrendering to police officers
A soldier lies dead underneath rubble following the defeat of a military coup by Turkey's army to overthrow President Erdogan
People shout at the soliders involved in the coup attempt who have surrendered on Bosphorus Bridge following their surrender
People celebrate on an abandoned military tank after they took over military position on the Bosphorus bridge in Istanbul
Civilians launch an attack on an armoured police car carrying Turkish soldiers who participated in the coup against President Erdogan
Soldiers, who surrendered following the defeat of last night's attempted coup, are loaded onto a bus following their arrest by police officers and civilians
One bloodied soldier cowered underneath a coach as a mob started beating him on Istanbul's Bosphorus Bridge
People climb on tanks after around a hundred soldiers occupying Bosphorus Bridge surrendered in Istanbul, Turkey
A Turkish civilian whips soldiers with his belt after they surrendered to police on Bosphorus Bridge, a strategic landmark which was seized by the army during the coup
Men wave flags as they stand on tanks as people walk on the Bosphorus Bridge after taking over the military position in Istanbul
More than 2,800 rebels have been detained after their failed military coup that killed at least 250 as Turkish President Erdogan vows revenge for the bloody uprising (pictured: Up to 100 rebel soldiers surrendered on Bosphorus Bridge after their failed uprising)
A young girl joins police officers loyal to President Erdogan atop a tank abandoned by military personnel who surrendered
People wave national flags as they march from Kizilay square to Turkish General Staff building to react against military coup attempt
Senior members of the judiciary and chief of the military chief of staff General Hulusi Akar, centre, attended the emergency meeting
Thousands of people congregated outside the parliament building in Ankara as a crisis meeting was held to discuss the attempted coup
The President used Twitter to call on supporters to prevent any additional military action, adding: 'We should keep on owning the streets no matter at what stage because a new flare-up could take place at any moment'


A civilian punches a Turkish soldier who took part in the failed military coup as he is led away by police having surrendered
Thousands of supporters of President Recep Erdogan congregated in Istanbul awaiting for him to address a major rally
 (())

Semoga Edorgan mencelikkan mata mereka bro..!

Erdogan telah mengajar kita..
Mencermin diri melihat rupa..
Dimanakah maruah sebagai ketua..
Dimanakah kaseh berputik rasa..
Dimanakah sifat seorang kesatria..
Andai keikhlasan tersemat dijiwa..
Andai Keadilan tertegak dibina..
Andai Kebajikan terus dijaya..
Andai Prinsip teguh perkasa..
Pastinya rakyat akan bersama..
Bangkit melawan celaka durjana..

KAH KAH KAH

Tidak perlu ditabur dedak merata..
Kaseh pada ketua tertanam dijiwa..
Tidak perlu disuapkan laba seraga
Sayang pada ketua dijiwa terbina..
Tidak perlu dijanjikan penginapan Syurga
Cinta pada ketua disanubari terasa..
Tidak perlu nombor ahli yang perlu ada..
Sokongan pada ketua ikhlas membara.
Tepuk dada cobalah bertanya..
Bagaimana pula dinegaraku Malaysia.

 KAH KAH KAH

Teringat pakman kisah terjadi..
Keegoan kepimpinan sebuah parti..
Berjubah laboh sarban bertali..
Tapi sayang celuparnya diri..
Edorgan dijadikan bahan dibenci..
Konon Islam liberal perjuangan disaji..
Dihalau mereka dari jemaah sendiri..
Konon cara Edorgan mereka turuti.
Pergilah mereka membawa diri..
Moga bangkitlah mereka disuatu hari..
Menjadi Edorgan dunia Islam sanjungi.
Rahmatan Lil Alamin terus diperjuangi..
Sebagaimana tuntutan Agama suci.
Kini bukankah walaunta menjilat kembali..
Pada tuduhan yang dilontar pergi.

KAH KAH KAH
sepai malaya@Azman Yusoff .

Semoga Erdogan mencelikan mata mereka bro ! Rakyat adalah aset utama bagi sebuah kerajaan demokratik, tambahan Turki memiliki 'permatanya' yang berharga, sebuah susuk yang bernama Recep Tayyib Erdogan yang begitu dikasihi rakyat segenap lapisan di Turki hasil sebuah peralihan dan perubahan yang menyebelahi rakyat. Tidak heranlah rakyat bangun menolak 'pencabulan' dan insiden seperti yang berlaku ini.


Comments


  1. Erdogan NAIK kan ratus pratus nilai mata wang Turki

    Erdogan NAIK kan ratus pratus jumlah skolah dan university FREE

    Erdogan NAIK kan Turki drp hina berHUTANG mnjd negara KAYA G-20 yg disegani



    TETAPI

    Dinegara ini...Walaupun negara berHUTANG muflis kira2 700 biliyun

    -Lebai2 walaun siku lutut ramai yg NAIK kereta mewah

    -Pasti ada ramai yg berstatus ularrrmak hudud siku lutut dah pun NAIK mnjd JUTAWAN

    -Hardy Ah WANG and RON D'jingg pun pasti lg NAIK mncanak mnjulang2 sbg jutaWANG Islang


    HARGA dan nilai lebai dan walaun2 semakin NAIK dimata Jibgorr Cash is King semenjak jd tolol mnggunakan siku dan lutut utk berhudud
    ...dan semakin naik mencanak2 bila pandai mnghambur dan berMAIN2 "FITNAH" pilkuda-barua-n-broka!

    ...Dgn FITNAH dgn U-turn dgn Belit KHIANAT dan PONTENG harga Hardy Ah WANG, RON d'Jingg n Co akan terus NAIK!







    ReplyDelete
    Replies

    1. Hahaha!

      Biarpun negara ini akan musnah lingkop MUFLIS dan mamposs!!

      Yg penting walaun2 TOLOL lebai hudud siku dan lutut terus NAIK

      Dgn FITNAH dan menCURI barulah walaunta2 sume sama2 NAIK!

      Delete
  2. Sebenar "SEMANGAT" orang orang ME-layu sudah lama di bongsaikan, itu saya tak pelik. Yang memelik kan ada lah peranggai peranggai mereka yang bertaraf ulamak konon nya yang akhir akhir ini sudah berubah dan menyempang jauh dar ajaran Al-Quran dan Al-Hadis sehingga sanggup bersekongkol dengan penyangak, mungkin kah kerana "CASH IS KING". Ingat bahawa sejahat jahat Firuan pun akhir nya "MAMPUS" juga dan kemampusan beliau ada lah begitu trajis. Tetapi tah tahu lah bahawa pengucap tegar "CASH IS KING" akan hidup sehingga kiamat!!!

    Kalau kita tak mau ia nya terus berlaku elok lah kita sama sama berdoa,
    "Ya ALLAH hindar kan lah A'WAN dari terus mempengaruhi para penguasa yang sedang berlenggang di anjung kuasa dari berterusan menindas kami. Ya ALLAH Kau lah sebaik baik penyelamat buat kami yang terus di tindas, Amin, amin, amin Ya Rabbal Alamin".

    A'WAN merupa kan seekor JIN yang kerap malaungkan ke telingga para penguasa, saperti raja-raja, Sultan sultan, Perdana Menteri, menteri menteri dan mereka yang mempunyai kuasa agar jangan mendengar nasehat para agamawan yang asli bukan mereka yang bertopeng sebagai agamawan. Jin itu juga mempasti tak agar para penguasa tidak memperdulikan kehidupan rakyaat nya walau pun ada yang mati kerana kelaparan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Wanita Arab dan Bukit Bintang - video

Lebai Otak Tersumbat ! Episod Jilat Kaharq Ijau.| Edisi Tertangguh.

‘overthinking’ ! Apa tu?